We love living in Oz!

Vertel! Heb jij vrienden in de beleggingswereld? :wink:

Zonder gekheid: Verwacht je dat de euro weer aan gaat trekken ten opzichte van de dollar?
Zelf heb ik het gevoel dat de Euro alleen maar verder gaat zakken als ze straks nog meer landen gaan toelaten tot Europa.
Australië is niet erg afhankelijk van de wereldeconomie, dus blijft voor mijn gevoel een sterkte partij.
Maar ik sta open voor de mening van een ieder die er wel verstand van heeft. :grin:

:grin: :grin: :grin: Wij WEL verstand van geld??? :grin: :grin: :grin:
Denk (hoop) dat de Ozzie dollar strakjes wat zwakker word al is het maar heel even, zo net na dat wij ons huis hebben verkocht! :wink: :roll: Op al mn reizen Down Under is het tot nu toe nog nooit zo ongunstig geweest als nu! We hebben al geen rooie r*t cent, laat het dan pretty please nog iets opleveren straks? We shall see en anders maar niet! Kan der toch niks aan veranderen...

:grin: :grin: :grin: Wij WEL verstand van geld??? :grin: :grin: :grin:
Denk (hoop) dat de Ozzie dollar strakjes wat zwakker word al is het maar heel even, zo net na dat wij ons huis hebben verkocht! :wink: :roll: Op al mn reizen Down Under is het tot nu toe nog nooit zo ongunstig geweest als nu! We hebben al geen rooie r*t cent, laat het dan pretty please nog iets opleveren straks? We shall see en anders maar niet! Kan der toch niks aan veranderen...

Dat zou zeker fijn zijn! Elke dollar die we extra kunnen krijgen voor onze euro's is meegenomen. :up:
Samen duimen meid!!

Waarom die '??' ?

Ik had al meegekregen dat de laatste aantal dagen dit aan het gebeuren was, maar in het 'nu' maakt het voor ons niks uit. Wij gaan pas in januari valideren. als je ons verhaal leest snap je waar over we het hebben.

:smile: Betty

Die ?? staan er om aan te geven hoe weinig zin het heeft om je nu al zorgen te maken over de verhouding A$ en €. De situatie is op dit moment zo onrustig dat het over een paar maanden wel weer anders zal zijn. Ik heb jullie verhaal gelezen (net zoals veel van de verhalen van de anderen) en het was meer een verbazing dat er nu al zorgen waren (hoe weinig jullie ook te spenderen hebben) over iets wat zo fluctueert is als de A$ / € koers

;)

Die ?? staan er om aan te geven hoe weinig zin het heeft om je nu al zorgen te maken over de verhouding A$ en €. De situatie is op dit moment zo onrustig dat het over een paar maanden wel weer anders zal zijn. Ik heb jullie verhaal gelezen (net zoals veel van de verhalen van de anderen) en het was meer een verbazing dat er nu al zorgen waren (hoe weinig jullie ook te spenderen hebben) over iets wat zo fluctueert is als de A$ / € koers

;)

Oh ok dan! Phew! Maar we maken ons geen zorgen om die verhoudingen hoor. Heb je toch verkeerd gelezen. Zoals ik al zei heeft dat voor ons 'nu' nog helemaal geen betekenis. We hebben ons huis toch nog niet verkocht. We hopen natuurlijk wel dat tegen de tijd we onze centjes die kant op laten komen de koers gunstiger zal zijn als de afgelopen jaren! We shall see. Maar hierover absoluut No worries!

De eerste dagen van onze validatie trip zijn geregeld. Aankomst Brissie 3 nachten in een family hostel, een el cheapo auto kopen in die drie dagen en naar Byron bay rijden voor een heerlijke week in een huisje aan het strand!
Kunne niet wachten!!! Geen vakantie opgenomen deze zomer dus kunnen we lekker 2 maanden in Oz zijn met volledig inkomen. Hebben al heel veel leuke adresjes waar we mogen komen 'zijn' in The Byron Shire tijdens die twee maanden. Nog 5 maandjes te gaan, flink sparen en genieten van het 'nu'! (niet zo moeilijk met dit zonnig weertje) All is good, kan alleen nog maar beter worden!!! Yeah!!!

:up: :smile: Betty

LIKE :smile:

En... hey, wat zijn nu vijf maanden??
Voor ons iig omgevlogen sinds toekenning visum en vertrek naar SA!
Gaan jullie hier alles afronden intussen? Stel dat... je huis mocht verkopen intussen, maak je nl gezien al dinges in orde: inboedel, afscheid voorbereiden, .. Hoe gaan jullie daar mee om?

Liefs xxx

Nee, we komen zeker nog terug. Wordt dus echt een orientatie reis, contacten op doen, beetje werken, wennen zonder de druk van we moeten nu werk vinden of we moeten nu een huis zoeken... Lekker relaxed alles over ons heen laten komen. Begin lente trug in NL, hopelijk dat ons huisje dan al of heel snel verkoopt en we een enkeltje kunnen boeken voor begin vh nieuwe schooljaar. Als het huis binnenkort al verkocht wordt, zullen we alsnog terug komen om alles af te ronden. We hebben immers een retourtje en ik denk dat het voor ons beter is om het zo te gaan doen. Voor jullie is het inderdaad erg snel gegaan he? Time fly's.. als we daar niet van bewust zijn is het al voorbij voor dat we het mee kunnen maken! Jullie succes met de laatste weken hier! :up: Very exciting! Blijf alles voelen he? xxx

Weer iets leutigs...

Heb vd week 3 vrije scholen gemaild met de vraag of ons Pipke daar voor een weekje of 4 mocht zijn om zo aan zijn leerplicht te voldoen. Meteen 2 reacties... at the Rainbow Ridge is hij van harte welkom, ze laten me zsm weten hoe en wat en vanmorgen en meeltje van Shearwater, in het Nederlands (de manager is dus een NLder, die in 2003 naar Oz is geemigreerd en zijn kinderen zitten nu in de laatste jaren vd Rudolf Steiner) Echt zo geweldig hoe het allemaal op zijn plekje komt. Ik had niet stil gestaan bij Pip's leerplicht toen ik onze 2 maanden validatie reis boekte, kreeg het een beetje benauwd gezien family S maar 10 schooldagen vrij kreeg. En nu dit, zelfs zo dat voor we Pip, mischien wel een subsidie (soort van beurs) kunnen aanvragen om hem gratis op deze vrije school te kunnen laten leren!
Aarggggggghhhhhhhh!!! Open your heart, let people in! Dit soort leuke berichtjes geven ons hoop dat onze idealistiche manier van in het leven staan toch wel eens zou kunnen gaan lukken! YEAH!!! :up: WE LOVE OZZIE!!!
Smiles, Betty

Ging het allemaal zo super lekker... treffen wij een leerplichtambtenaaresje, een miep, die blijkbaar niks te doen heeft en ons als haar 'bijzonder' project heeft bestempeld.
We hebben alles keurig geregeld, Pip gaat voor 5 weken naar de vrije school in Lillian Rock tijdens onze valisatie trip. Dit betekend dathij 3 weken school zal missen. 2 weken vallen onder 'bijzonder' verlof en 1 week is het hier carnavals vakantie.
Ons miepke zegt omdat we langer dan 2 weken weg zijn de twee weken 'bijzonder' verlof niet gelden en dat als de kinderen hier vakantie hebben hij alsnog die week daar naar school moet.
Blah, blah, blah... hier kan ik dus zo van balen, steeds weer die regeltjes, steeds weer alles volgens protocol! Is het zo moeilijk om met je hart en gevoel te kijken, zie ieder persoon en situatie toch zoals het is.
Wij voldoen aan alles, maar dan nog zo'n gedoe en geouwehoer, heb ik helemaal geen zin in en zeker de tijd niet voor. Horen maandag van haar, want tja vanmiddag heeft ze een vrije dag.

FF uitblazen, zo en nu... een fijn warm vrolijk weekend!

Klinkt bekend.
cry.gif

Onze miep heeft ons een mail gestuurd dat ze maar 8 uur in de week meer werkt en dat ze volgende week terug komt op ons vrijstellingsverzoek.
We zitten er ook niet over in de stres of zo. Stomme typ miepen!! :angry:

mmmm kan iemand me uitleggen waar die leerplichtambtenaar bij komt kijken? Is dat omdat jullie een validatietrip doen, of krijg je dat probleem ook als je gaat verhuizen?? <_<

Je mag buiten de schoolvakanties geen reizen maken, dus ook geen validatie reis.
Dan voldoe je niet aan de schoolplicht en ben je strafbaar.
Boetes vanaf €280,-- tot ongeveer € 5.000,-- tot gevolg.
Ook voorwaardelijke gevangenisstraffen zijn niet vreemd bij de heren geleerden.
Zo leuk Nederland. :x

mmmm kan iemand me uitleggen waar die leerplichtambtenaar bij komt kijken? Is dat omdat jullie een validatietrip doen, of krijg je dat probleem ook als je gaat verhuizen?? <_<

Het gaat hier om onze validatie reis. Omdat Pipje net 6 jaar is geworden is ze (miep) ervan overtuigd dat als we hem 2 maanden niet hier naar school doen hij ontzettend achter zal lopen en niet meer mee kan draaien... duh!!! Pas toen ik haar uitlegde dat ze in Australie ook goed onderwijs geven draaide ze bij en zal ze gaan kijken of die 3 weken die overblijven opgevangen kunnen worden met thuis scholing WAKE UP WORLD!!! Het draait hier niet om regeltjes... maar om mensen, kinderen, die de mooiste toekomst tegemoet gaan Down Under en niet zitten te wachten op een wonnabe... die ons wel eens even op ons plekje zal zetten! AAAAARRRRRRRRGHHHHHHHHHHH!!!! ok... nu is het er echt uit, sorry voor the explosion!

ok, dan snap ik het wat beter. Tenminste, snappen... ik begrijp dat er weer typisch nederlandse regeltjes zijn.
Sorry hoor maar wat is voor een kind nu belangrijker in zo'n situatie: dat ie die ene week scholing niet mist of dat ie te zien krijgt hoe zijn toekomst eruit ziet, en ervaring op kan doen voorafgaand aan zo'n verhuizing!!!! Ik bedoel, hoe moeilijk is het voor een kind om een week in te halen op school, en hoe heftig is het om in een ander land te gaan wonen??? Het is juist fijn voor hem dat hij daar nu op voorbereid wordt en veel leerzamer en beter voor zijn ontwikkeling.
Overigens zit onze oudste nu in groep 3 en het ingangsniveau van de kinderen verschilt enorm. Sommige kinderen kunnen alles al lezen en andere kinderen kunnen het tempo niet aan en lopen nu na vier weken al achter op het gemiddelde niveau. Dan maakt die ene week toch ook niet meer uit.
Je kunt, als je wilt, heel veel oefenmateriaal downloaden en thuis gebruiken. Dat gaan we met onze jongste (5) ook proberen na de kerst. Ze vindt wat haar broer doet nu ook interessant dus met een beetje geluk lukt het om haar enthousiast te krijgen. Zij begint waarschijnlijk straks net te leren lezen in de engelstalige klas, en dan is het wel zo fijn als ze al een beetje een voorsprong heeft.

Buiten dat, als ik het goed begrijp dan gaan wij daar dus geen last van krijgen als we geen validatietrip doen.

Back