We love living in Oz!

afro.gif
Gefeliciteerd familie Martens!
afro.gif
Lekker hoor al een ticket geboekt en nog wel voor 2 maanden!! Waar landen jullie in Oz?

Ik las je berichtje op de homepage, maar waarom geen campertje kopen? Heb je verblijf en vervoer in 1, en je hebt voor campers gratis overnachtingsplaatsen in Oz, kan een hoop centjes schelen!

Groeten Steven

Zaten we ook al aan te denken, alleen zijn we niet meer met z'n tweetjes, dus een camperbusje al gauw te klein? We gaan trouwens naar The Byron Shire, landen in Brisbane. Heb al een aantal permaculture/organic farms gemaild om te kijken of we voor tijdje daar kunnen zijn, mee werken, leren.. we shall see?
We nemen onze tent mee, kunnen daar al een beetje hier en daar werken, hopelijk zal het zo te betalen zijn?

Groetjes, Betty

FANTASTIC BETTY!!!!!

Ik krijg al vlinders in de buik als ik jullie plannen zo lees!!! Heel goed zo, da's tenminste ''Inner Piece'' ;-)

Tot in Roosendaal, deze live reunie komt nu wel echt naderbij he lieve menskes :up:

Zoals een wijze buurman (NLder die in de jaren 50 naar NZ emigreerde) tegen m'n ouders zij; jullie zijn 'landverhuizers' wij zijn 'emigranten'!

Wij, family Martens uit Roosendaal zijn emigranten... wij gaan over net iets minder dan 6 maanden met geen geld op zak ons visum valideren in 'The Land Down Under'! Met onze twee heerlijke kleine kiendjes voor 2 maanden 'zijn'! We hebben een geweldige site gevonden waar we veel mensen op hebben gevonden om bij hun te 'zijn', leren, hard te werken, voor kost en inwoning! Helemaal super te gek! Als je geen geld heb, moet je het op een andere manier waar zien te maken. Wij gaan laten zien dat het voor iedereen mogelijk is om hun dromen te bereiken in Australie!
Het voelt zo ontzettend goed! We voelen ons hier zo ok bij! NO WORRIES!!!! Just go with the flow!

Ozzie... here we come!

Smiles, Betty

Hoi Betty!

Wat gaaf!!! heb net jullie posts gelezen. (phoe wat loop ik achter!) Ben zo blij voor jullie! Mochten jullie kunnen, jullie zijn hier van harte welkom! Slaapkamers genoeg en kamperen? ruimte zat!!!

XXX
K

Oh zo lief Kathren! Super bedankt!
Hope all's well met jullie? Volgens mij helemaal prima, toch?
We zijn niet van plan om helemaal down the coast te gaan, maar komen vast en zekers nog een keertje een lekker bakkie doen bij jullie!
Keep in touch! Take care, Betty xxx

Soms krijg ik het toch een beetje benauwd... als ik dan denk aan het feit dat we geen spaarcentjes hebben, als ik denk dat we nu gaan valideren met geen cent op zak, als ik denk dat we de verantwoordelijkheid hebben voor onze twee kleine schatten, als ik denk dat we dit allemaal gaan doen zonder ook maar iets om op terug te kunnen vallen...

Very scary sometimes! Niet alleen straks het alles achter laten, maar ook de grote onzekerheid (qua portomonee vooral)! Gaan we dit waar maken? Gaan we onze idealistische dromen halen??? Mogen wij dit waarmaken in deze materialistische, realistische wereld? De wereld van nu!?
Mag je nog emigreren naar 'The land Down Under'? 'The land of hope glory'? Met geen cent te makken???

... answer:

YES!!! WE MAY, WE CAN! Wij geven onze dromen niet op!

When the world says 'Give it up', hope whispers; 'Try it, one more time'!

Ik geloof en voel dat we echt nog steeds goed terecht zullen komen, dat ook wij, (familie Martens uit Roosendaal) in The land of Oz mogen 'zijn'... onder die grote gele bol, met onze blote voetjes in dat vel groene gras, zwemmend in die heldere blauwe golven, mogen 'zijn' waar wij ons oh zo thuis voelen!

Maar dan heel soms... krijg ik het heel even benauwd, als ik dan weer ga denken en niet meer voel!

xxx :smile: Pfff, Wij... Ro, Betty, Pip & Sky = emigranten in heart & soul!!!

hey !!:rolleyes:

Kijk wij zitten hier op onze visum grant te wachten :shock: :shock: en wij gaan dan begin volgend jaar ons visum valideren samen met onze 2 kinderen.Wij komen dan terug naar Nederland omdat wij onze zaken hier netjes willen afronden, huis, mijn opleiding, school kinderen ga zo maar door. Maar die tijd wordt voor ons echt een spaartijd :up: alle spullen worden verkocht ,we werken ons suf ,ik ga lekker de markt op om de spullen die je niet gebruikt een nieuwe eigenaar te geven en mijn spaarpot te vullen....alles bij elkaar willen we dan 1,5 jaar( dus eind 2013 ) permanent na australie vertrekken. Ons hart wil morgen naar australie maar het hoofd denkt dat het goed is om de tijd te benutten om met een spparcentje die kant op te gaan. Je hebt 5 jaar om naar australie te vertrekken, en als je je eigen toekomst wat zekerder kan maken door even geduldig maar verstandig in nederland te blijven dan zou dat wellicht ook voor jullie een oplossing kunnen zijn?.....:wink:

gr Didado.....

Niet de hele wereld zegt Give up.... Doorgaan! ;)

(zelfs uit deze kapitalistische, materialistische hoek hehe)

hey !!:rolleyes:

Kijk wij zitten hier op onze visum grant te wachten :shock: :shock: en wij gaan dan begin volgend jaar ons visum valideren samen met onze 2 kinderen.Wij komen dan terug naar Nederland omdat wij onze zaken hier netjes willen afronden, huis, mijn opleiding, school kinderen ga zo maar door. Maar die tijd wordt voor ons echt een spaartijd :up: alle spullen worden verkocht ,we werken ons suf ,ik ga lekker de markt op om de spullen die je niet gebruikt een nieuwe eigenaar te geven en mijn spaarpot te vullen....alles bij elkaar willen we dan 1,5 jaar( dus eind 2013 ) permanent na australie vertrekken. Ons hart wil morgen naar australie maar het hoofd denkt dat het goed is om de tijd te benutten om met een spparcentje die kant op te gaan. Je hebt 5 jaar om naar australie te vertrekken, en als je je eigen toekomst wat zekerder kan maken door even geduldig maar verstandig in nederland te blijven dan zou dat wellicht ook voor jullie een oplossing kunnen zijn?.....:wink:

gr Didado.....

Ook al blijven wij hier nog jaren ... hangen ... zal het ons niet lukken om te sparen! Wij verdienen nu eenmaal niet genoeg per maand om daar wat van op zij te kunnen leggen. Dat is nu m'n punt, wij willen niet alles aan de kant zetten om alleen maar geld te verzamelen. Wij vinden tijd samen 100,000 keer belangrijker dan geld! Wat ik probeer te delen is dat wij in heel anders in dit leven staan dan de meeste... wij leven bij de dag en moment, in Oz kan dit ook, maar we beseffen dat je wel een soort van 'jumpstart' moet hebben om in het leven daar te springen. Voor ons dus geen optie om hier te blijven sparen gezien we door hier te wachten niet kunnen sparen.... Begrijp me niet verkeerd, ik geef hier niemand de schuld van, dit is onze keuze om zo in dit leven te staan maar baal er soms gewoon van dat deze wereld alleen maar om geld en material things draait! Wij willen hier liever niet aan mee doen, hopelijk kunnen we dit? :smile:

Gaat helemaal goedkomen. Helemaal met zo'n een positieve instelling en als je dan ook niet al te grote verwachtingen en wensen heb dan red je het wel. Wij hadden ook geen cent te makke en het is eigelijk nog steeds behelpen. Maar we wonen nu wel op een heerlijk plekje midden in de natuur. Het belangrijkste is denk ik dat je met zijn allen achter de beslissing staat en er voor gaat.

Heel veel succes :up:

Monica

Heb vertrouwen in jezelf. Toen wij hier naar toe kwamen waren de vluchten en de verhuizer betaald, plus ons vakantieappartement voor de eerste 6 weken. Spaargeld? Hadden we toen dus niet meer, alleen nog de wetenschapo dat we allebei nog 2 maanden doorbetaald kregen. Het was dus binnen 2 maanden een baan vinden en anders klapte de droom uit elkaar en moesten we mijn oma vragen om geld om terug naar Nederland te komen... Het geeft wat druk op de ketel, maar het is allemaal goed gekomen :) Mijn levensmotto is nog altijd: Succes is een keuze!

Heb vertrouwen in jezelf. Toen wij hier naar toe kwamen waren de vluchten en de verhuizer betaald, plus ons vakantieappartement voor de eerste 6 weken. Spaargeld? Hadden we toen dus niet meer, alleen nog de wetenschapo dat we allebei nog 2 maanden doorbetaald kregen. Het was dus binnen 2 maanden een baan vinden en anders klapte de droom uit elkaar en moesten we mijn oma vragen om geld om terug naar Nederland te komen... Het geeft wat druk op de ketel, maar het is allemaal goed gekomen :) Mijn levensmotto is nog altijd: Succes is een keuze!

Hoi Sascha,

Geeft ons ook een vertrouwen om te lezen dat wij niet de enige zijn die deze grote stap wagen met kleine kinderen en weinig centjes. Bedankt! :up: Ook wij sparen al sinds vorig jaar onze vakantie dagen op en werken over zodat de twee validatie maanden doorbetaald zullen worden. Als we later in 2012 na de verkoop van ons huis en voor het echt gaan hebben we zelfs daar nog dagen voor over, dus zullen wij het precies op dezelfde manier gaan doen als jullie. De euro is niks waard, dus de overwaarde van ons huis blijft hier totdat we een stukje grond kopen. Alles wat we in Oz dan opmaken moet daar verdiend worden. Meteen aan de slag dus, gelukkig weten wij wel van aanpakken en maakt het helemaal niks uit wat we voor werk doen om daat te mogen 'zijn'!

Lieve groetjes, Betty

De euro is niks waard, dus de overwaarde van ons huis blijft hier totdat we een stukje grond kopen.

Vertel! Heb jij vrienden in de beleggingswereld? :wink:

Zonder gekheid: Verwacht je dat de euro weer aan gaat trekken ten opzichte van de dollar?
Zelf heb ik het gevoel dat de Euro alleen maar verder gaat zakken als ze straks nog meer landen gaan toelaten tot Europa.
Australië is niet erg afhankelijk van de wereldeconomie, dus blijft voor mijn gevoel een sterkte partij.
Maar ik sta open voor de mening van een ieder die er wel verstand van heeft. :grin:

Back