Martens73
Active Member
ok, dan snap ik het wat beter. Tenminste, snappen... ik begrijp dat er weer typisch nederlandse regeltjes zijn.
Sorry hoor maar wat is voor een kind nu belangrijker in zo'n situatie: dat ie die ene week scholing niet mist of dat ie te zien krijgt hoe zijn toekomst eruit ziet, en ervaring op kan doen voorafgaand aan zo'n verhuizing!!!! Ik bedoel, hoe moeilijk is het voor een kind om een week in te halen op school, en hoe heftig is het om in een ander land te gaan wonen??? Het is juist fijn voor hem dat hij daar nu op voorbereid wordt en veel leerzamer en beter voor zijn ontwikkeling.
Overigens zit onze oudste nu in groep 3 en het ingangsniveau van de kinderen verschilt enorm. Sommige kinderen kunnen alles al lezen en andere kinderen kunnen het tempo niet aan en lopen nu na vier weken al achter op het gemiddelde niveau. Dan maakt die ene week toch ook niet meer uit.
Je kunt, als je wilt, heel veel oefenmateriaal downloaden en thuis gebruiken. Dat gaan we met onze jongste (5) ook proberen na de kerst. Ze vindt wat haar broer doet nu ook interessant dus met een beetje geluk lukt het om haar enthousiast te krijgen. Zij begint waarschijnlijk straks net te leren lezen in de engelstalige klas, en dan is het wel zo fijn als ze al een beetje een voorsprong heeft.
Buiten dat, als ik het goed begrijp dan gaan wij daar dus geen last van krijgen als we geen validatietrip doen.
Inderdaad, je begrijpt en snapt het goed! Het slaat helemaal nergens op dat deze vrouw in ons geval hier moeilijk om doet, verwacht ook wel dat het los loopt, vindt het alleen weer ontzettend jammer van de energie die ik erin moet stoppen om iemand die zogenaamd moet weten wat het beste is voor een kindje wbt leerplicht te overtuigen. Anyways, wij ook vinden het oh zo veel belangrijker dat we ons gevoelige mannekke deze kans geven om langzaam te kunnen wennen aan het nieuwe leven Down Under. Wij hadden niet verwacht te moeten valideren, maar nu dat het toch moet is het toch veel beter voor ons... heerlijk relaxed daar kunnen 'zijn'. Zonder die druk van regelen. Pip lekker naar school, wij heerlijk wennen, orienteren om zo na 2 maanden trug te komen en ons huisje heel snel te verkopen en dan met een enkeltje binnen nu en een jaar nar Oz te vertrekken! Komt goed, thanks voor het medeleven! Fijn weekend xxx