We love living in Oz!

ok, dan snap ik het wat beter. Tenminste, snappen... ik begrijp dat er weer typisch nederlandse regeltjes zijn.
Sorry hoor maar wat is voor een kind nu belangrijker in zo'n situatie: dat ie die ene week scholing niet mist of dat ie te zien krijgt hoe zijn toekomst eruit ziet, en ervaring op kan doen voorafgaand aan zo'n verhuizing!!!! Ik bedoel, hoe moeilijk is het voor een kind om een week in te halen op school, en hoe heftig is het om in een ander land te gaan wonen??? Het is juist fijn voor hem dat hij daar nu op voorbereid wordt en veel leerzamer en beter voor zijn ontwikkeling.
Overigens zit onze oudste nu in groep 3 en het ingangsniveau van de kinderen verschilt enorm. Sommige kinderen kunnen alles al lezen en andere kinderen kunnen het tempo niet aan en lopen nu na vier weken al achter op het gemiddelde niveau. Dan maakt die ene week toch ook niet meer uit.
Je kunt, als je wilt, heel veel oefenmateriaal downloaden en thuis gebruiken. Dat gaan we met onze jongste (5) ook proberen na de kerst. Ze vindt wat haar broer doet nu ook interessant dus met een beetje geluk lukt het om haar enthousiast te krijgen. Zij begint waarschijnlijk straks net te leren lezen in de engelstalige klas, en dan is het wel zo fijn als ze al een beetje een voorsprong heeft.

Buiten dat, als ik het goed begrijp dan gaan wij daar dus geen last van krijgen als we geen validatietrip doen.

Inderdaad, je begrijpt en snapt het goed! Het slaat helemaal nergens op dat deze vrouw in ons geval hier moeilijk om doet, verwacht ook wel dat het los loopt, vindt het alleen weer ontzettend jammer van de energie die ik erin moet stoppen om iemand die zogenaamd moet weten wat het beste is voor een kindje wbt leerplicht te overtuigen. Anyways, wij ook vinden het oh zo veel belangrijker dat we ons gevoelige mannekke deze kans geven om langzaam te kunnen wennen aan het nieuwe leven Down Under. Wij hadden niet verwacht te moeten valideren, maar nu dat het toch moet is het toch veel beter voor ons... heerlijk relaxed daar kunnen 'zijn'. Zonder die druk van regelen. Pip lekker naar school, wij heerlijk wennen, orienteren om zo na 2 maanden trug te komen en ons huisje heel snel te verkopen en dan met een enkeltje binnen nu en een jaar nar Oz te vertrekken! Komt goed, thanks voor het medeleven! Fijn weekend xxx

Misschien heb je hier iets aan:
Kost wel wat, maar dan ben je wel van het gezeur af. ;-)

Thuisonderwijs via de Wereldschool of Edufax
Als er op de plek waar u verblijft geen Nederlandse of internationale school is en u uw kind niet naar een reguliere school wilt laten gaan, kunt u verschillende soorten lespakketten bestellen bij de Wereldschool. Met zo'n pakket, dat aansluit bij het onderwijs in Nederland, kunt u uw kind(eren) zelf onderwijs geven. De Wereldschool verzorgt lespakketten voor de basisschool en het voortgezet onderwijs voor Nederlandse kinderen die met hun ouders in het buitenland gaan wonen. Naast complete lespakketten voor basisonderwijs en voortgezet onderwijs zijn er ook deelpakketten, zoals het pakket Nederlands en het emigrantenpakket. U kunt deze pakketten bestellen bij de Wereldschool. De lespakketten voor het basisonderwijs voldoen aan de kerndoelen en de lespakketten voor het voortgezet onderwijs voldoen aan de eindtermen. De Wereldschool staat onder toezicht van de Inspectie van het Onderwijs (IvhO).

Ook Edufax verzorgt onderwijs op afstand. Bij Edufax krijgen leerlingen via e-mail en internet onderwijs van bevoegde leraren die hen vanuit Nederland in het onderwijsleerproces begeleiden.

Misschien heb je hier iets aan:
Kost wel wat, maar dan ben je wel van het gezeur af. ;-)

Thuisonderwijs via de Wereldschool of Edufax
Als er op de plek waar u verblijft geen Nederlandse of internationale school is en u uw kind niet naar een reguliere school wilt laten gaan, kunt u verschillende soorten lespakketten bestellen bij de Wereldschool. Met zo'n pakket, dat aansluit bij het onderwijs in Nederland, kunt u uw kind(eren) zelf onderwijs geven. De Wereldschool verzorgt lespakketten voor de basisschool en het voortgezet onderwijs voor Nederlandse kinderen die met hun ouders in het buitenland gaan wonen. Naast complete lespakketten voor basisonderwijs en voortgezet onderwijs zijn er ook deelpakketten, zoals het pakket Nederlands en het emigrantenpakket. U kunt deze pakketten bestellen bij de Wereldschool. De lespakketten voor het basisonderwijs voldoen aan de kerndoelen en de lespakketten voor het voortgezet onderwijs voldoen aan de eindtermen. De Wereldschool staat onder toezicht van de Inspectie van het Onderwijs (IvhO).

Ook Edufax verzorgt onderwijs op afstand. Bij Edufax krijgen leerlingen via e-mail en internet onderwijs van bevoegde leraren die hen vanuit Nederland in het onderwijsleerproces begeleiden.

Thanks Margot,

Hebben we ook even naar gekeken. Maar we vinden het juist voor Pip zo belangrijk om meteen te ervaren hoe het is om in Oz op scholl te zitten, maakt hij al vriendjes en leert hij Engels. Wij voldoen aan de Nederlandse wet gezien we Pip voor 5 weken naar school doen daar. Ons miepke zal dit hopelijk ook snel gaan inzien en dan is het geregeld.

liefs, Betty

Ja, ja...

All's well in huize Martens! Leerplichtambtenaar heeft vorige week alles goedgekeurd. We mogen voor 2 maanden naar Oz om te valideren en ons Pipke mag 'legaal' mee! Hij zal voor 5 weken naar The Rainbow Ridge Steiner School gaan. Voor deze 5 weken hebben vele 'hosts' die ons willen bijstaan met accomodatie en eten. Helemaal 'ja' dus! En ook wij... @ Skippie love Oz and it's beautiful people... Mmmmm... voelt zo goed en heerlijk! Hier draait het allemaal om lieve mensen! Je dromen waar maken en voor elkaar klaar staan!
Dit alles na een over heerlijke dag, waarbij ik m'n eerste workshop in natuurvoeding heb gegeven! Super gegaan, loop over en wil het van de daken schreeuwen! Yeah!!!!

Ozzzzzz... here we come, voor nu is hier 'zijn' meant to be en wat komt... komt!

Night all, Betty xxx

Top! Ik merk trouwens dat ik dit draadje nog helemaal niet volg, maar bij deze! Super te horen dat jullie je dromen werkelijkheid kunnen laten worden op deze manier! :up:

Hey hoe staat het er mee. Weinig nieuws uit kamp Martens ? :)

Hey Fol,

Thanks for the interest! Alles goe met huize Martens (nog steeds niet verkocht, tja die Joseph was natuurlijk niet van steen en maar een piep klein houten dingetje uit de kerststal)! Maarrrrrrr... we tellen af! Over 9 weken vliegen we naar OZ! Iedere dubbeltje op zn kant op het moment! Sparen, sparen, zodat we twee maanden daar kunnen zijn! Regelen, regelen, zodat we een relaxte validatie, orientatie reis kunnen hebben! We kunnen niet wachten!
Eind dit jaar halen we ons huis uit de verkoop, om zo begin Lente (na de validatie reis) het 'nieuw in de verkoop' kunnen zetten met een forse daling in vraagprijs! Hopen op die 'ene' die hapt en we eind zomer 2012 eindelijk, eindelijk... naar 6 jaren dromen naar Oz te mogen gaan en daar ons leventje op bouwen!

En nu, nu ga ik naar bed.... ik wens jou en iedereen een fijne avond toe, weltruste, smiles, Betty

Weer een maandje verder...

Wat vliegt de tijd toch voorbij! Volgende week is het alweer kerst, over 6 weken zitten we met z'n viertjes aan het strand Tallows Beach! Arrrggghhhhhh... maar nu is nu en ons huisje is nog steeds niet verkocht. Over 2 weken gaat ze uit de verkoop. Dan gaan we inpakken en ons richten op twee maanden samen zijn in ons droomland OZ!
De eerste weken zijn geregeld, 10 dagen huisje aan het strand, dan gaat Pip naar school en gaan we 4 weken helpen bij hosts voor onderdak en eten. De laatste 3 weken regelen we vannuit Oz. Oftewel bij een host of mischien werken en huisje huren. We zitten nog erg te twijfelen of we voor die 2 maanden een auto huren of 1 kopen en die stallen tot we emigren. Let wel, we hebben geld moeten lenen voor deze twee maand, dus huren zal zo'n 1500 euro kosten, das meteen de helft van ons budget. Betekent dat we 2 maand rond moeten komen met net 1000 euro. Mmmmm, tja af en toe knijp ik 'm ff en dan voel ik weer... dit gaat ons gewoon lukken!

Fijn weekend, fijne kerst en warme dagen volgend week! Smiles, Betty, Ro & kids xxx

Hey Betty,

Druk met alles zie ik!
Ik hoop dat jullie een geweldige tijd tegemoet gaan en dat Pip zich vermaakt op school!
Ik ga het volgen (hoop dat je blijft schrijven).
Lijkt me een goed plan met het huis, en mocht er iemand zijn die iets zoekt dat in de richting is van jullie stulpje hier, dan kan de makelaar toch best een balletje opgooien? :wink:

Klinkt allemaal reuzespannend! Geweldig dat jullie ervoor gaan. Je moet het uiteindelijk zelf waar maken, hé. Veel succes!

Wat zijn er dan toch grote verschillen in regio's he, wat leerplichtambtenaren betreft...
Onze directrice stond achter onze reizen, en geen centje pijn. Natuurlijk, klopt niet aan de ene kant, maar was voor ons erg prettig. Ik hoop dat het meevalt, en dat jullie heerlijk kunnen genieten van jullie trip.
Succes met alles!

Happy New Year forum vriendjes!

Over 3 weken vliegen we! We gaan een auto kopen en die eventueel verkopen of stallen wanneer we trug vliegen naar NL eind maart. We gaan er gewoon vanuit dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt wat betreft daar redden zonder geld en anders maar niet!
Wij zijn druk bezig met voorbereidingen, huis gaat morgen uit de verkoop, de zomer kleertjes in de was en in de koffer, alles op ons gemakkie, zodat het strakjes geen stressen word!

Keep you posted, Smiles, Betty

Lekker hoor!! Gaat vast goed komen met jullie positieve instelling
afro.gif

Lieve mensen... je kunt ons avontuur volgen op: www.martensdownunder.blogspot.com

Over 4 nachtjes vliegen we naar onze droom... what the outcome will be, will be!

xxx familie Martens xxx

!

Back