We love living in Oz!

We hebben de afgelopen dagen in een soort van dipje gezeten? Nou zeg maar flinke kuil! Ja echt waar! We hebben zelfs nog even gedacht om nu niet te verkopen! De huur prijzen in Roosendaal zijn onbetaalbaar voor ons, zekers gezien we heel veel moeten sparen voor we naar Oz kunnen. Dus... wij raakte nogal in paniek, doen we er wel verstandig aan om nu te verkopen? Onze hypotheek is heel laag en kunnen we prima een jaartje sparen. We zijn zo ontzettend blij dat ons huisje verkocht is, maar we moeten ook ergens heen kunnen over 7 weken.
Sinds vanmiddag is het opeens rustig geworden. We verkopen... natuurlijk! We gaan een ouwe caravan kopen en deze zomer op de camping parkeren. Wanneer de herfst inzet, 2 maand ??? bij familie/vrienden hier en daar. Dan in het huis van mijn ouders die voor 4 maand gaan reizen om zo in maart weer op de camping te gaan wonen en na zomer 2013 te vliegen! Zo kunnen we goed sparen, gelukkig zijn we hippies dus camperen is voor ons een feest! Yeah! Alles is goed!
Jammer is wel dat we maar 20 dagen de tijd hebben na we zekerheid hebben (ivm financiering koper) dat huis is verkocht. Echt stressen om in nog geen 3 weken, een caravan te kopen, spullen verkopen, verhuizen, alles te regelen! Maar das pas over 5 weken dus voor nu uitzoeken, inpakken, ''zijn''! Breathe Betty, breathe...

Komt goed!
Weleens gedacht aan Antikraak wonen?
(of sta je liever aan de andere kant van de kraakwet?)
Ik zou niet snel een caravan kopen, soms kom je er niet vanaf.
Veel mensen hebben een caravan, chalet ofzo op een camping waar ze maar sporadisch gebruik van maken. Nadat het nieuwe er vanaf is, blijkt dan dat het eerder een blok aan je been is. Zulke mensen willen maar al te graag verhuren, want dan hebben ze tenminste nog de kosten er een beetje uit.

Good luck!

Komt goed!
Weleens gedacht aan Antikraak wonen?
(of sta je liever aan de andere kant van de kraakwet?)
Ik zou niet snel een caravan kopen, soms kom je er niet vanaf.
Veel mensen hebben een caravan, chalet ofzo op een camping waar ze maar sporadisch gebruik van maken. Nadat het nieuwe er vanaf is, blijkt dan dat het eerder een blok aan je been is. Zulke mensen willen maar al te graag verhuren, want dan hebben ze tenminste nog de kosten er een beetje uit.

Good luck!

Thanks voor het meedenken! Anti kraak is voor ons geen optie, gezien wij geen auto hebben en in Roosendaal geen panden ter beschikking zijn.
Sta caravan, chalet of caravan huren vragen ze nog teveel geld voor. (Tja, wij zijn ''ECHT'' heeeeel arm! hahahaha) Dus caravan kopen is tot nu de beste optie. Gelukkig is Ro timmerman en m'n pa carrosoriebouwer, dus we kopen een oud dienk voor bijna niks en pimpen der op om zo heerlijk saampjes in een fijn plekje te wonen.
Hopelijk verkopen we ons gepimpthuisje op wielen voor vertrek volgend jaar, zoniet hebben we alsnog heel goedkoop mogen wonen en kunnen we haar stallen bij family op de boerderie tot ze wel verkoopt. Geen blok aan been, gelukkig!

We hebben er zin in...

118167334_iVdlZdB0_c_large.jpg

Ik vind jullie instelling zo retegaaf en verlichtend, hoop jullie ooit nog eens tegen te komen ergens!

We hebben de afgelopen dagen in een soort van dipje gezeten? Nou zeg maar flinke kuil! Ja echt waar! We hebben zelfs nog even gedacht om nu niet te verkopen! De huur prijzen in Roosendaal zijn onbetaalbaar voor ons, zekers gezien we heel veel moeten sparen voor we naar Oz kunnen. Dus... wij raakte nogal in paniek, doen we er wel verstandig aan om nu te verkopen? Onze hypotheek is heel laag en kunnen we prima een jaartje sparen. We zijn zo ontzettend blij dat ons huisje verkocht is, maar we moeten ook ergens heen kunnen over 7 weken.
Sinds vanmiddag is het opeens rustig geworden. We verkopen... natuurlijk! We gaan een ouwe caravan kopen en deze zomer op de camping parkeren. Wanneer de herfst inzet, 2 maand ??? bij familie/vrienden hier en daar. Dan in het huis van mijn ouders die voor 4 maand gaan reizen om zo in maart weer op de camping te gaan wonen en na zomer 2013 te vliegen! Zo kunnen we goed sparen, gelukkig zijn we hippies dus camperen is voor ons een feest! Yeah! Alles is goed!
Jammer is wel dat we maar 20 dagen de tijd hebben na we zekerheid hebben (ivm financiering koper) dat huis is verkocht. Echt stressen om in nog geen 3 weken, een caravan te kopen, spullen verkopen, verhuizen, alles te regelen! Maar das pas over 5 weken dus voor nu uitzoeken, inpakken, ''zijn''! Breathe Betty, breathe...

Of misschien iemand die zijn huis te koop heeft staan. En dan die tegen een redelijk bedrag huren voor een jaar.

Gefeliciteerd met de verkoop van het huis. Well done!!!!!! en we hebben genoten van jullie blog over Down Under. Met name het naar de wc gaan (kmoet er niet aan denken) en de Python boij de deur.
Maar nogmaals echt heel gaaf dat jullie je huis hebben verkocht.

Wow, wat super gaaf dat jullie je huis ineens zo snel hebben verkocht!!! Ik ben heel even niet op het forum geweest en ineens lees ik dat. Kan me zo goed voorstellen dat het ook ineens een schok is. Fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden waar jullie gelukkig mee zijn, nu duimen voor een lekkere zomer:up:

Ik vind jullie heel stoer! En waarom ook niet. En die caravan hoeft niet heel Europa door, dus zo duur hoeft ie ook niet te zijn natuurlijk. Als ie maar waterdicht is. We komen gezellig bij jullie staan op de camping :) Want ook hier zijn de huurhuizen schreeuwend duur. Misschien kun je ook nog house-sitting overwegen.
Waar zetten jullie je inboedel neer? Of verkoop je die?

Misschien uberstom idee maar heb je wel eens gehoord van Camelot? Ook een organisatie die leegstaande panden voor weinig geld verhuurd. Geloof dat je als tegenprestatie voor het pand moet 'zorgen'. Misschien is dat ook wat?

Misschien uberstom idee maar heb je wel eens gehoord van Camelot? Ook een organisatie die leegstaande panden voor weinig geld verhuurt.
Camelot is dus een antikraak organisatie. Zij brengen vraag en aanbod bij elkaar. Het reglement is toch wel iets complexer dan voor het gebouw zorgen. Het is de bedoeling dat gebouwen beschermd worden tegen kraken, tegen verpaupering en inbraken. Dit zijn vaak kantoorgebouwen, waar je met wat eenvoudige aanpassingen een knusse woonplek van kunt maken. Verder moet je bereid zijn in 2 weken tijd je boeltje in te pakken en verkassen. Niet echt praktisch, wél goedkoop en zeker erg avontuurlijk!

Maar:
Anti kraak is voor ons geen optie, gezien wij geen auto hebben en in Roosendaal geen panden ter beschikking zijn.

Camelot is dus een antikraak organisatie. Zij brengen vraag en aanbod bij elkaar. Het reglement is toch wel iets complexer dan voor het gebouw zorgen. Het is de bedoeling dat gebouwen beschermd worden tegen kraken, tegen verpaupering en inbraken. Dit zijn vaak kantoorgebouwen, waar je met wat eenvoudige aanpassingen een knusse woonplek van kunt maken. Verder moet je bereid zijn in 2 weken tijd je boeltje in te pakken en verkassen. Niet echt praktisch, wél goedkoop en zeker erg avontuurlijk!

Maar:
Lief bedacht, dat anti-kraak, maar ze verhuren niet (zover ik weet ) aan gezinnen. Ze vinden het niet goed dat kinderen steeds te moeten verhuizen,want ze zouden vastigheid nodig hebben....aldus de 2 anti-kraak verenigingen waar wij ooit van gehuurd hebben.
Maar kei goed geregeld Betty!Ik hoop op een super zomer voor jullie, de laatste, en dan rap hier naar toe komen! :up:

De caravan is gekocht... een Burstner Scala! Meei een giga voortent en luifel eraan! Wij zitten prima deze zomer! Half oktober gaan mijn ouders 5 maand overwinteren zodat Familie Martens onderdak heeft. (Wat zijn wij ontzettend blij met sukke lieve mensjes die voor ons klaar staan) Begin maart 2013 zijn wij weer te vinden op de camping tot we genoeg centjes bijelkaar hebben verzameld om een one way ticket to Oz te kunnen boeken en een container voor de caravan! Tjaha.. we nemen ons nieuwe huisje op wielen mee om haar zo op Jack's stukkie paradijs te parkeren! xxx All's good in the life of FAMILY MARTENS! xxx Iemand zin in een praatje Ox en BBQ, laat maar weten! xxx

On serious note; mooie caravan heb je gekocht :up: En we komen v.d. zomer zeker langs, deel van mijn voorouderlijke wortels liggen in de regio (Wouw) dus altijd goed om even die kant op te komen en met jullie avonturiers te praten!:)

On serious note; mooie caravan heb je gekocht :up: En we komen v.d. zomer zeker langs, deel van mijn voorouderlijke wortels liggen in de regio (Wouw) dus altijd goed om even die kant op te komen en met jullie avonturiers te praten!:)

Leuk! Ro heeft 9 jaar in Wouw gewoond en ik ook een jaar of twee! Anyways, more than welcome, dus we houden contact! xxx

De camping is lekkerrrr.. Tot en met half oktober zitten we goed, eind dit jaar boeken we de enkeltjes Brisbane. We willen begin maart 2013 nog wat maandjes naar de camping en dan zo in Augustus 2013 vliegen naar Down Under. Ja, ja, Life is good and life is so worth living! We love this sunshine today, 2morrow it's me birthday... volgend jaar worden we samen 40 en daarna is het gaan, gaan, gaan...

Back