We love living in Oz!

Hoi, hoi!! Geen zorgen om je visum, die validatie is goed gelukt.
Echter ben je pas een resident als je daadwerkelijk in Australië woont.
maw belasting betaald waar de school weer van betaald wordt.
Dat zou net zoiets zijn als WW aanvragen als je op vakantie in Nederland bent als je in OZ woont.
Je hebt wel een Nederlands paspoort, maar daar heb je dan geen recht op.
Dus hun redenering dat hij overseas student is, klopt helaas. (bij mij straks ook)
Maar je had toch bij hen geregeld dat hij daar gratis naar toe mocht die paar weekjes??

Tsja , sommige zijn niet zo snel.....
Neem het die persoon niet kwalijk en vertel dat hij niet zoveel banana bladeren moet roken.
Je hoeft niks te betalen.
Als je in Australia komt kijk je op je gemak rond welke school voor je kinderen het beste is.
Dan ....als je kinderen op school zijn krijg je vanzelf een rekening van de school toegestuurd naar je verblijf address.
Easy as a pancake............

Cheers Ro my bro,:D

Jack>:D

Ps; Als je al ingeschreven bent en een rekening nummer opgegeven hebt in Australia bij Australian government dan krijgen je kinderen school benefit $$$. van Australia
Als ze zien dat je niet in Australia bent willen ze het geld terug.
Weet het niet , denk alleen maar hardop mee....kijk het effe na.

Oh chipsie... das mooi dan! Kunnen we flink gaan betalen. Niet bij stilgestaan. Hopelijk laat de school het hierbij en houden ze zich aan de afspraak die we samen hebben gemaakt voordat Pip begon? Zoniet zijn we al wanbetalers voordat we in ons nieuwe land aankomen. We hebben al $600 voor de school betaald, dus zelf vinden we dat voor 5 weekjes meer dan genoeg. Zodra we in Oz aankomen gaan we inderdaad goed op zoek naar een betaalbare reguliere school voor de Pippos en Sky.

Mmmmm... zit weet te kriebelen.... Ozzie feelingssssszzz! PERIGIAN BEACH! Net iets of wat onder onze Markwin and Family... Geweldige State School, good vibes, great feelings, thanks Skippie for the tip!!! Mmmmm... think Family Martens are heading towards this little peace of paradise??? Anyone more tips???

Mmmmm... zit weet te kriebelen.... Ozzie feelingssssszzz! PERIGIAN BEACH! Net iets of wat onder onze Markwin and Family... Geweldige State School, good vibes, great feelings, thanks Skippie for the tip!!! Mmmmm... think Family Martens are heading towards this little peace of paradise??? Anyone more tips???

Your welcome meiske. Peregian is echt kei leuk! "Klein Byron" op de dagen dat je de markt en live muziek hebt, maar dan zonder de home-less and scruffy looking people. (mmmm is het duidelijk dat ik het hier beetje heb gehad ;)
Stel dat je Peregian niet kunt betalen, want ik kan me zo voorstellen dat het Jackpot zal zijn omdat het zo super mooi aan zee ligt, dan is de omgeving van Eumundi ook echt een aanrader! Lots of land voor een redelijke prijs en je bent nog steeds binnen een half uurtje op het strand of in Noosa.
Ik heb voorheen elke week op de Eumundi markets gestaan en ook daar heel veel gezellige milieu bewuste,organic healthy life style peeps,net als jullie! Check it out on http://www.eumundimarkets.com.au/
Ik krijg meteen trouwens een ideetje...zou jij daar met jou kennis niet iets kunnen doen? zelf een kraampje doen! (als ik tegen die tijd er zelf nog niks mee doe,mag je mijn gazebo,tafels en toestanden wel lenen)

Maar uhm, wil je al verklappen wanneer "eerder" is? Ben zo benieuwd wanneer jullie komen :)
Oh, succes met die stomme school rekening....hopen dat het toch niet (helemaal) betaald hoeft te worden.

Thanks lieve SkippieIngrid! Je hebt me laten inzien dat we buiten The Byron shire ook een thuis kunnen vinden, maar dan voor een iets wat realistische prijs. Komen jullie toch ook die kant op? Kunnen we saampjes op de markets gaan staan! Helemaal ja, helemaal leuk! Je weet het he, ben een dromer, maar wel met beide beentjes op de grond en weet dat we in The Land Down Under elkaar heel goed kunnen steunen, het leven delen, genieten met gelijk gestemde mensen die ieder in hun waarde laten! Love you, je bent en schat en ikkes kan nie wachten nie tot we eindelijk aan onze droom mogen beginnen en "ZIJN" in Oz!!! xxx

Oh I wish Betty! We zouden heel graag terug naar the Sunny Coast gaan! We zijn druk met solliciteren maar er is niet veel aanbod en het gaat nog niet zo goed, we wachten nog met smart op de uitslag van 2 sollicitaties....fingers crossed!
Je berichtje vind ik super lief en doet me goed.Knuffel! Ik weet dat Rim ook erg uitkijkt om jullie weer te zien, precies onze tiepetjes die Betty en Ro :) Ik had meteen een goed gevoel toen ik je op t terrasje van Fundies zag, lief, zonnig, maf, gezellig kruiden vrouwtje !:-D Dat zou vet zijn als we samen in Eumundi kunnen zijn.Met een parttime baan erbij zou ik er meteen voor tekenen! En dromen kan geen kwaad, als je iets heel graag wilt kan alles je!(nu nog uitvogelen wat ik het liefst wil hihi) dikke vette knuf xxx

Die Rimko en die Ingrid, jullie zijn gewoon helemaal goed bezig! Ga lekker je gevoel achterna... Over tien maand zijn wij back home! We kunnen niet wachten.... dromen mag, dromen doen we! Anything can be.... you just have to believe! xxx

Volgende week gaan we boeken... The one way trip to our Dream Land.. The Land of OZzzzzz!!!! Ergens in juli 2013... Markkkkwwwiiiinnnnnnnnnn.... laat ff weten welk dag je uitkomt om ons op te pikken in Brissie??? Als het niet uitkomt ook goed hoor! Heb je liever een zaterdag of maandag??? We vliegen met Singapore Airlines, 1 stopover in Singapore voor een uurtje of 15 om zo smorgens vroeg in Oz te belanden, voor nog geen 2500 euro voor de hele family! Best een goeie deal dachten wij? Nog geen 10 maand te gaan en we beginnen ons nieuw leventje! Can't wait! xxx

Goedkoopste wat wij hebben gezien is 1050 euo voor 2 volwassenen. Als je de exacte dag ff geeft, kan ik ff checken of het goedkoper kan :) (is uiteraard excl eventuele extra bagage naast reguliere bagage).

Maar er moeten ook nog twee kinderen mee denk ik :) Lijkt me stug dat ze die achterlaten hier ;)

Cool Betty dat je nu echt met die stap bezig bent! En SA is een goede keuze en Changi airport in Singapore is ook leuk met kinderen. Genoeg te doen! Maar uiteindelijk gaat het om die touchdown in OZ!!!!

Goedkoopste wat wij hebben gezien is 1050 euo voor 2 volwassenen. Als je de exacte dag ff geeft, kan ik ff checken of het goedkoper kan :) (is uiteraard excl eventuele extra bagage naast reguliere bagage).

We willen ergens in Juni gaan, dus maakt niet veel uit welke dag precies. We zijn ook iets wat goedkopere vluchten tegengekomen maar dan moet je meerdere keren stopover maken en wij willen voor de kinderen het makkelijkste, dus 1 stopover met hotel om te slapen, opfrissen en zoals Afterbang al zei is Changi Airport echt een van alles te doen airport waar we ons prima wat uurtjes kunnen vermaken. Deze tickets kosten 608 euro pp. Voor de kinders -10% pp. Dan krijg je nog customersservice charge en zo komen we op 2435 euro. Met SA mag je meer bagage meenemen als emigrant, dus das ook een plus. Ik hoor graag van je of je iets beters heb gevonden! Greetings, Betty

Back