Wie Woont Waar (WWW)

Wij hebben ook een PIN op ons adres staan, zien hem nog niet... kan dit :cry:

Ach ja, hopen dat de pin zsm naar Australië verhuisd  :wink:

gr Helmut
 
[quote author=helmut link=topic=7794.msg113743#msg113743 date=1205526645]
Wij hebben ook een PIN op ons adres staan, zien hem nog niet... kan dit :cry:

gr Helmut
[/quote]

Tsja Nederland is ook ZZZZOOOOOO klein!
 
[quote author=helmut link=topic=7794.msg113743#msg113743 date=1205526645]
Wij hebben ook een PIN op ons adres staan, zien hem nog niet... kan dit :cry:
[/quote]

Het duurt heel even voordat de pin op de kaart verschijnt. Het helpt vaak als je je internet cache leegt.
 
Ik zie bij verder inzoomen dat mijn pinnetje niet goed staat! Maar ik kan niet meer veranderen......
Zou jij mijn pinnetje kunnen verplaatsen naar nr 31 Lost? Een iets groter blok graag................hmm, alhoewel 23a net voor veeeeeeeeeeeeeeeeeel geld is verkocht!  :up:

Henriette
 
Ik wil mijn pin verplaatsen van Nl naar OZ! maar bij mij werkt de link niet meer. Kan iemand mij vertellen waar ik de link kan vinden.

Ik heb nog een ander vraagje. Ik wil mijn huis op google earth op mijn weblog plaatsen weet iemand hoe je dat kan doen?

Alvast bedankt.


Mark
 
Hey bits...

Wat bedoel je precies met: ik wil mijn huis op Google Earth op mijn weblog plaatsen....Wil je gewoon een "screenshot" van Google Earth waar mensen het huis kunnen zien vanuit de lucht of wil je dat als mensen op een linkje klikken dat dan de applicatie "Google Earth" opgestart wordt en dat ze dan je huis kunnen zien en dan ook kunnen zien waar het op de aardbol is gepositioneerd?

Indien het eerste: zoek voor je besturingssysteem uit hoe je een schermafdruk kan maken (op MacOSX is dat met COMMAND + SHIFT + 4, maar voor Windows werkt dit niet (Linux trouwens ook niet). Die hebben weer hun eigen specifieke toetscombinatie om een screenshot te maken (of je moet er zelfs een apart programma voor installeren)..

Indien het tweede:(uit het hoofd, dus werkt misschien niet helemaal zoals beschreven) maak in Google Earth een marker aan op jouw huis. Geef het een naam en een beschrijving mee, etc. etc. Selecteer deze marker aan de linkerkant in het pulldown menu en ga dan naar: File -> Save -> Save Place As -> En selecteer de KML en geef het een bestandsnaam.
Vervolgens moet je deze KML uploaden naar het internet en maak je op je weblog een link aan naar deze KML file. Mensen met Google Earth kunnen zo jouw huis bekijken..

Er is nog een derde optie, nl. Google Maps. Veel mensen verwarren Google Earth met Google Maps. Google Maps is vergelijkbaar met Google Earth, maar het grote verschil zit hem hierin dat Google Maps vanuit de browser werkt en Google Earth een standalone application is. Als je wilt dat mensen dus je huis bekijken zonder dat ze eerst het programma Google Earth moeten installeren, kun je naar http://maps.google.com/ gaan en daar zoeken op jouw adres. Als de pagina met jouw adres getoond wordt, pak je de URL (in de adresbalk) en die gebruik je als link in jouw weblog. In de link zit alle informatie die Google Maps nodig heeft om jouw huis te bepalen.

Succes.....
 
[quote author=bits link=topic=7794.msg117338#msg117338 date=1209947610]
Ik wil mijn pin verplaatsen van Nl naar OZ! maar bij mij werkt de link niet meer. Kan iemand mij vertellen waar ik de link kan vinden.
[/quote]

Hoi Mark,

Ik ben wat veranderingen aan het doorvoeren op de portal. De Wie Woont Waar moet hiervoor aangepast worden en is daarom tijdelijk onbereikbaar. Hopelijk dat ik het systeem aankomend weekend weer werkend heb.
 
[quote author=Maluka link=topic=7794.msg117339#msg117339 date=1209950734]
Er is nog een derde optie, nl. Google Maps. Veel mensen verwarren Google Earth met Google Maps. Google Maps is vergelijkbaar met Google Earth, maar het grote verschil zit hem hierin dat Google Maps vanuit de browser werkt en Google Earth een standalone application is. Als je wilt dat mensen dus je huis bekijken zonder dat ze eerst het programma Google Earth moeten installeren, kun je naar http://maps.google.com/ gaan en daar zoeken op jouw adres. Als de pagina met jouw adres getoond wordt, pak je de URL (in de adresbalk) en die gebruik je als link in jouw weblog. In de link zit alle informatie die Google Maps nodig heeft om jouw huis te bepalen.

Succes.....
[/quote]
Bij google maps kun je beter even klikken op "link naar deze pagina" (rechts, net boven de kaart).
Je krijgt dan een link naar de pagina zoals je die op dat moment in beeld hebt staan.
Dus inclusief satelliet view of kaart view.
Da's vooral handig als je een beetje aan het zoomen en verschuiven bent geweest.

Bart
 
@Mark (bits):
Helaas is het er dit weekend niet van gekomen en de Wie Wat Waar is dus nog even iets langer onbereikbaar. Dit weekend was onverwacht drukker dan ik had verwacht.
 
Hello Lost,
Ik kom er niet in bij wie woont waar.
Al een aantal keren geprobeerd?!
Vandaag ben ik ingelogd, ga naar portal dan nog steeds ingelogd, zodra ik op de tab leden klik dan zegt het...
dat ik niet ingelogd ben en dus niet erin kan.
Ik niet snappen?
Zou graag willen zien waar iedereen zoal woont en mijzelf erook bij willen zetten.

Kaatje
 
Hoi Kaatje,

Welke browser gebruik je en welke versie? Ik heb het net even getest en bij mij werkt het wel. Wat je kan proberen is even uit loggen op het forum, je browsercache legen, browser afsluiten, browser weer openen, inloggen op het forum en dan nogmaals de WWW proberen.
 
Beste Lost,

Ben helemaal lost. Heb al een aantal keer geprobeerd om mijn pin toe te voegen. Zoek mijn adres op, plaats pinnetje, vul naam in en druk op "save & close"'. Dan gebeurd er helemaal niets, ook niet na lang wachten en sluit uiteindelijk maar af met gewoon close en er is inderdaad niets opgeslagen.

Doe ik soms iets verkeerd?

Alvast bedankt,
Sacha
 
Hoi Sacha,

Helaas moet ik dit weekend werken (ben nu op mijn werk :wink:) dus ik kan pas volgend weekend kijken wat er mis gaat. Ik denk niet dat je iets verkeerd doet, ik denk dat het aan mijn programmeer(on)kunde ligt.
 
Back
Top