Hoi yuud,
Prachtig verhaal, altijd weer fijn om iemands ervaringen te lezen en daar uit te leren.
Ik heb je maandag een pm gestuurd met een vraagje, misschien werkt je prive adres niet meer via expedite?
Groet, Jan
Hi Jan,
Ik had het Hazeleger verhaal hier niet gepost omdat het zo'n lang verhaal is, maar kreeg meer vragen dus ik schrijf het toch even op
Wij hadden toen Errie langs laten komen, gesprek klonk allemaal goed. Wij voelden ons er goed bij. Toen kwam de offerte. Best veel geld voor ons, maar dat wisten we van te voren. Toen sprak mn man zn neef en we konden via hem een container voor E1000-1300 regelen. Moesten we alleen zelf inpakken en nog iets regelen. Ik Errrie gebeld en het voorgelegd, gewoon open kaart gespeeld want ik mocht hem en wilde eerlijk zijn. Hij zei toen dat hij wat van de prijs af kon halen als we zelf alles behalve de meubels en de keuken zouden inpakken. Prima plan. Hij zou nog nadenken hoeveel korting hij kon geven. Ik die andere container niet gedaan want vond het wel vertrouwd klinken met Errie omdat hij precies wist hoe het allemaal gaat, hij daar connecties etc had en iedereen er zo tevreden over was op t forum. Ik had genoeg aan mn hoofd dus dacht dan kost het maar wat meer we doen het toch via Hazeleger en verwachtte ook een aardige korting.
Toen kwam de bevestigingsbrief van Errie, en daar had hij niets van de korting in vermeld. Heel vervelend moest ik er om bellen, haat ik. Hij kon het zich nog amper herinneren zei hij. Kijk daar baalde ik dus al enorm van want het was zijn eigen idee geweest. Vlak voor vertrek hadden we nog steeds geen nieuwe prijsbevestiging gehad, dus ik weer gebeld. Hij zou er E300 vanaf halen. Nou dat vond ik dus eigenlijk niet meer de moeite voor al het werk maar durfde dat niet meer te zeggen. Nog steeds geen bevestiging gehad daarover. Toen kwamen ze en heb ik echt 4 dagen lang van 5 u tot midden nacht ingepakt. Hij had een man minder gestuurd en zelf was ie niet meer gekomen alleen zn zoon en een vriend. Ik heb me t schompus gewerkt. Oh ja Errie had ook gezegd dat heel veel spullen niet meekonden, waaronder onze droger, bierkoelkast (zo'n tafelmodel), onze 8p bankstel, vazen, potten, n fiets, tuinspullen, magnetron en nog veel meer. Dus ik heb heel veel weg gedaan. En ja zoals die jongens inpakten had het ook allemaal niet meegekund. Ik had bv bij de keuken een la laten zien met plastic bakjes en had gezegd dat dat niet belangrijk was maar mochten ze zoiets als vullen nodig hebben dat ze t dan konden gebruiken. Wat doen ze, de derde doos was een doos vol lege plastic bakjes! En zo waren er zo veel dingen. Ik ging me er dus uiteindelijk mee bemoeien (heel irritant voor ze maar ja dat schoot gewoon niet op), ze deden bv ook n canvas tegen een open schroef in een doos aan, en kan nog meer vb-en noemen.
Uiteindelijk, en ik denk omdat ik zo goed alles had ingepakt, pasten alle spullen toch, en was er nog ruimte voor zo’n 6 wasmachines over! Dus ik baal enorm,want heb zo veel weg gedaan dat ik hier weer allemaal heb kunnen aanschaffen.
Op t einde van de 2e dag kwam mn man thuis van zn werk en vroeg die jongens heel aardig of hij ergens mee kon helpen. Nou, zeiden ze, als je morgen met laden van de container wil helpen dan zou dat fijn zijn. Mn man moest er n vrije dag voor nemen, en had ochtenddienst dus dat kon niet maar ik vond t ook onzin, aangezien je toch al genoeg voor die container betaald en we de vrije dagen vlak voor vertrek juist zo hard hadden opgespaard. (en t is niet dat mn man te beroerd was want hier was hij met uitladen wel thuis en heeft hij de hele container mee leeg gesjouwd)
Belt Errie die avond, zegt ie dat ie van zn zoon had gehoord dat mn man niet wilde helpen met laden en dat we dat hadden afgesproken en dat ik nou geen korting meer zou krijgen. Ik was helemaal kapot na al die dagen en korte nachten en stond met mn mond vol tanden. Ik zei wel meteen dat we dat echt nog nooit besproken hadden. Maar hij hield vol. Dus uiteindelijk heb ik alles betaald en voor nop meegewerkt...
Dus ik vind hem een ontzettend achterbakse vent die zn afspraken niet nakomt, van alles belooft en nou ja word er weer woest van. En zn zoon ook. Die zit zn lekker schijnheilig te doen als ik een keer vloek, want ze zijn zwaar gelovig. Allemaal prima, maar ga dan niet mij bedonderen en s avonds tegen papa zeggen dat mn man niet wil helpen. Daar kan ik heel slecht tegen.
Oh ja en toen ik mailde dat ik schades had, vroeg ie ook nog of ik nog wat foto’s voor zn site kon geven. Sure…
Gegroet, een gefrustreerde Yuud