Zijn hier toekomstige Queenslanders?

No worries kate.
En naast de jongerenborrel zal er ook wel op zijn tijd iets vanuit Xpdite worden georganiseerd.

See ya later.

Rob
 
Is er ook iemand die richting noorden wil gaan?? Onze voorkeur zou uitgaan richting Cairns. Ik ben er nu 2 keer geweest en ik vond het er erg gezellig en leuk. Ik zou daar best willen wonen (als ik het uithou qua warmte en vochtigheid, maar dat zal wel wennen)
Nog iemand plannen voor het zonnige noorden???
 
Ja hoor!!! Wij met zijn drietjes.

Mooie natuur en leuke huizen daar!!! Ook wat ons betreft voldoende werkgelegenheid. :)
 
Eerst keken we tussen Cairns en MacKay, maar nu gaan onze ideeën toch meer richting Cairns (wel net buiten de stad/straal van zo'n 10/15 km buiten Cairns). Waarom denk je misschien!?!, ja waarom, de huizen, de natuur, het regenwoud, de flora/fauna, barrier reef boeit ons heel erg. De humidity nemen we dan ook op de koop toe ook al kan het ontzettend zweterig plakkerig warm zijn. En Jullie? :)
 
Eigenlijk hetzelfde, nu 2 keer in Cairns geweest en bevalt prima.
Wij willen in het toerisme gaan en volgens mij is dit de perfekte regio. Als 2e optie dachten we ook aan omgeving Hervey Bay, ook niet verkeerd.
Als we naar Australie gaan, willen we toch nog eerst wat rondtoeren om rustig te kijken wat de goede plek is. Als je dan iets gevonden hebt wat het toch niet blijkt te zijn dan kunnen we ook zo weer verkassen.
Pas als we echt de perfekte plek hebben gevonden, gaan we ons motel beginnen.

Ben je ook in Cape tribulation geweest?, geweldig mooi en ongerept. Ik vind trouwens heel Queensland super, ten opzichte van de rest van Australie is het net of je weer in een ander land bent. Vooral als je daarvoor in de Outback was.....
 
ahum......wisten jullie wel dat je op 15 minuten rijden van Cairns in de watervallen kunt zwemmen....? :up:

Geheime tip van een oude queenslander (nu dus niet meer zo geheim....): Chrystal Cascades, dat is richting Kurana (je weet wel, met die gondels, richting het vliegveld van Cairns). Vanaf centrum naar Airport, dan ergens net daarvoor links afslaan....vraag het aan iemand in Cairns, ze kennen het allemaal...maar ja je moet het maar net weten he?

Zeker een aanrader!

Gr. SAb
 
Klopt Sabien  :up:

Wij zijn daar nog niet geweest (kenden toen de tip nog niet) maar willen er zeker naartoe. :up:

Wij zijn er ook 2 x geweest en hebben allebei de keren zo'n 2 weken rondgekeken (nog in het regenseizoen) en hebben redelijk wat warme douches (zeg dat woord alleen niet in Oz, gebruik shower  :) ) gehad van bijzonder aangename regen. Nou ja, het is natuurlijk niet voor niets zo mooi groen toch!!

Groetjes Miranda
 
Goeie tip, kende het nog niet.
Wij waren ook in het regenseizoen in Cairns en omgeving. en het wat keren lekker warm geshowerd. Het hele watervalcircuit rond Milaa Milaa in de regen gedaan, maar inderdaad: wel mooi groen.
 
Ben nu even gewoon lekker nieuwsgierig, hebben jullie ervaring in het runnen van een motel? of is het zo dat je denkt we willen dit gewoon heel graag gaan proberen.

Groetjes Miranda  :)
 
Hoi,
Absoluut geeeeen ervaring!! Maar we kunnen het wel!  We hebben nu een tijdje een eigen winkel, en als je een camera kan verkopen kan je ook een kamer verkopen.............
We hebben in Oz zoveel ongezellige oudbollige motels gezien, dat wij er iets leuks van gaan maken. Het gaat in ieder geval anders worden dat wat je nu  meestal ziet.
Ideen zijn er genoeg, en hebben ervaring met het opzetten van iets, en hebben allebei gewerkt als bedrijfsleider en assistent bl, en adverteren en marketing is ons ook niet vreemd.

En er is maar 1 manier om er achter te komen of je het kan......
Het gaat goed, ......of niet!!
 
Hmm, een kamer verkopen is absoluut niet hetzelfd als een camera verkopen..... Ik zit al 10 jaar in de horeca en het is het meest slopende werk dat je je ooit kunt indenken.. Vooral als je in een land bent waar je niet weet hoe het allemaal werkt, zul je al je tijd én energie in je zaakje moeten stoppen.. Maar als het allemaal goed gaat en het loopt, is het het heerlijkste wat je kunt hebben. Je ontmoet veel nieuwe mensen en doet veel nieuwe dingen op (mensen hebben de raarste gewoontes!! ben ook een poosje kamermeisje geweest). Maar zoals ik net al zei, het is ecth heeeeeel hard werken. De horeca word zwáár onderschat. Maar, als het jullie lukt!! Wie weet, kan ik straks voor jullie komen werken :) :)

Grtz Tanne
 
Personeel en gasten heb ik dus al. Kan het toch bijna niet meer mislukken???
 
Hee hoi,
Ik ben ook een toekomstige (en al een beetje een oudgediende) Queenslander.
Wordt Brizzie (of omgeving: Sunshine Coast)

Ik ga half september tot half oktober weer een maandje bijtanken daar. Ik houd het gewoon niet uit tot het definitieve vertrek moment (hopelijk april/mei volgend jaar).

Ik zoek nog iemand om mee te nemen (kamperen en 4wd) naar Carnarvon Gorge en om de Thorsborne trek te wandelen op Hinchinbrook Island.

Iemand zin om iets af te spreken?

Henriette
 
Ik zou dolgraag willen, maar helaas: er moet gewerkt worden.
succes met het vinden van een reisgenoot, moet vast niet moeilijk zijn.

Veel plezier !!! Groetjes,
Ineke
 
Bestaat dit draadje al een hele tijd, en ik heb nog niet eens mijn voorkeur hier geven voor Qld.

Als alles mee zit zijn wij ook van plan om naar Qld te gaan. Precies wáár weten we nog niet. Hoogst waarschijnlijk in de richting van Cairns. Alhoewel de Tablelands om wel wat aantrekt.
We zullen in ider geval eerst een beetje daar rond toeren om rond te kijken.

Rene
 
hoi, ik ben Liz, ik heb zelf in australie 20 jaar gewoond en  woon nu 5 jaar in nederland :plane:, brisbane is de beste stad!echt relaxed en layed back! :happysun:
als je in een wijk wil wonen waar er jonge gezinnen zijn is Forest Lake een goede suburb. Heel rustig, een beetje in the bush maar toch vlak bij alles. Mijn broer woont daar met zijn aussie vrouw en samen hebben ze4 kinderen.  Het is ook een betaalbaar wijk!
ik heb hier een real estate site voor je als je wil kijken, het wijst zichzelf aan. http://www.realestate.com.au/. echt een handige site

su6 verder.
Liz :computer:
 
Back
Top