Zijn hier toekomstige Queenslanders?

[quote author=jufrebekka link=topic=102.msg8594#msg8594 date=1107702275]
Oh nou als ik het zo hoor hoef ik mij niet echt zorgen te maken. Martijn gaat studeren aan de UQ in St. Lucia. Maar ik wil niet in een uithoek zitten. Wil nog wel makkelijk de omgeving kunnen verkennen. En ook voor het vinden van werk zal ik meer kans maken richting het centrum denk ik. Bovendien wil ik (weer) bij een orkest, en wat ik kon vinden zit meer ten noorden van het centrum dan ten zuiden... Ach we zien ook wel als we daar zijn.
Bedankt iig voor jullie reactie!
[/quote]Er loopt een goed fietspad langs de rivier tussen de City en UQ/St Lucia, waardoor allebei erg makkelijk te bereiken zijn als je ertussin woont (Milton, Auchenflower). Toowong, direct ten westen van St Lucia, is ook een gezellige buurt. Vanaf Toowong Station is het 6 minuten naar het centrum (Roma Street), vanaf Auchenflower en Milton nog korter. St Lucia zelf schijnt wat duurder te zijn. Ga ook eens aan de overkant van de rivier kijken, in Dutton Park, Highgate Hill, West End en South Brisbane. Vooral de laatste twee zijn erg levendig, veel cafes en restaurants. Allemaal zijn ze dichtbij de stad, en goed bereikbaar met de trein of bus. Nu zul je nog met de ferry naar de overkant (St Lucia) moeten, maar als het goed is, is binnen een jaar (dacht ik), de voetgangers/fietsers/bussenbrug tussen Dutton Park en St Lucia klaar en dan ben je dus in een paar minuten op UQ. Zie http://www.translink.com.au/ voor OV in Brisbane
 
De begeleider van Martijn (die zelf ook zijn promotieonderzoek in Brisbane heeft gedaan) heeft in Chelmer gewoond en een vriend van hem in Sherwood. Maar dat is weer een stuk verder van het centrum... Maar Auchenflower ga ik wel eens even intypen bij de rental zoeklijst van de universiteit. Bedankt  :up:
 
Hoi people,

ik heb enkele keren de jongeren borrelavond bezocht en kortom, de gemiddelde leeftijd is inderdaad rond de dertig en soms is het gezellig en soms niet. vooral vaker niet als je er in je uppie ernaar toe gaat en je kent niemand goed genoeg. tenminste dat is mijn mening. er komen soms backpackers of ouderen van de brisbane dutch club, maar meestal zijn het "jongeren" die hier in Oz zijn geemigreerd of samen of vanwege ozzie partner. en de jongeren borrel club bestaat uit een vaste kern die (bijna) elke maand wel aanwezig zijn. Vroeger kreeg je er frikandellen enzo, maar sinds ze in de belgische pub zitten niet meer. de eigenaar van de pub wilde blijkbaar niet meewerken. dat is de jongerenborrel club in een nutshell.

voor de rest van deze topic begon ik de draad kwijt te raken, dus voor het gemak zal ik een topic aanmaken betreffende een Xpedite social meeting of hoe je het ook wil noemen. dus zie je daar.

Rob
 
Wij zijn ook toekomstige Queenslanders als alles goed gaat,
we zijn van plan om in Toowoomba te gaan wonen.



Groetjes & suc6

Team
 
Wij twijfelen tussen MacKay of Cairns, of ergens tussenin. Voor job offers is het voor ons het beste in MacKay, daarna Cairns en daarna Townsville. Heeft iemand een duidelijke voorkeur voor één van deze plaatsen en waarom????!!!! PS we zijn al wel een paar keer in Cairns en één keer in Townsville geweest. MacKay nog niet.

Groetjes

Miranda  :sunny:
 
Hey Miranda

Mc Kay is een niet zo grote stad
dus wergelegenheid gezien zou ik inderdaad
toch Cairns of Townsville aanhouden.


Groetjes Team
 
Ben in alle drie de plaatsen geweest, en verleden jaar hebben wij een beetje in Mackay rond gekeken om te kijken of we ons daar eventueel zouden willen/kunnen vestigen. Het ligt er een beetje aan wat je zoekt, maar wij vonden het wel heel leuk. Het is enorm aan het ontwikkelen en de huizen prijzen gaan met sprongen omhoog.

Bovendien ligt er veel "moois" voor de deur voor wat betreft natuur gebieden / eilanden, etc.  Maar als je van een swingend night life houdt?? dan is het misschien niet helemaal your cup of tea. Maar als je van zon, zee, strand, fishing, crabbing, etc. houdt dan zit je behoorlijk in de goede richting.  :)

Groetjes
Syl
 
Bedankt Team en Syl voor jullie reacties, als ik het zo lees is er voor alledrie de plaatsen wel iets te zeggen. Wat Syl zegt over de groei van MacKay en het stijgen van de huisprijzen dat is me inderdaad opgevallen. Huizen voor 250.000 AUD zie je inderdaad niet zo veel meer, het gemiddelde gaat volgens mij meer naar de 300.000/350.000, maar dan heb je wel een leuk huis met in ieder geval zo'n 800 m2. Wonen jullie nu in Brisbane? Waarom zijn jullie (Syl) aan het rondkijken in de regio van MacKay als ik vragen mag?!?

Groetjes Miranda :later:
 
Sorry voor het late antwoord maar kom net terug van een mini vakantie, ook nooit weg. We zaten in Noosaville, paar minuten van Noosa en het was super.

Waarom Mackay, omdat het toch nog redelijk te betalen is voor wat wij willen. de locatie spreekt ons heel erg aan alhoewel ik Brisbane ook nog steeds heel leuk vindt. En ik moet heel eerlijk zeggen dat wij gewoon altijd weer een beetje "reis-jeuk" krijgen als we op vakantie zijn. Dan zien we ineens weer iets leuks waar wij ons wel zouden willen vestigen. Kan er dus niet zo heel duidelijk een vinger op leggen, maar het is een beetje combinatie locatie/gevoels kwestie.

alhoewel ik Noosaville nu ook wel weer zie zitten  :) :)

Syl
 
Hoi Syl,

Ben zelf ook een beetje laat met reageren nu. Bedankt voor je reactie hoor. Als je nog leuke tips hebt van plaatsen etc. tussen MacKay en Cairns dan houd ik me aanbevolen.

Groetjes

Miranda :)
 
Ik ben nooit in MacKay geweest maar Townsville vind ik echt een shithole ( Australische term voor een zeer onaangename plek) Cairns is gezelliger en aangenamer maar dat ligt misschien aan je persoonlijke smaak. Townsville is enorm uitgestrekt en het duurt heel lang om van 1 naar andere plek te reizen terwijl er niet 'meer' is dan is Cairns waar alles iets dichter bij elkaar is.
Tot zover mijn tip. Succes met uitzoeken waar je je wilt vestigen.

Anne
 
We kijken regelmatig op real estate queensland en we vonden inderdaad de omgeving etc. in Townsville niet zo geweldig. Dus wat Anne zegt bevestigt mijn mening denk ik dan. :)
 
[quote author=Anne link=topic=102.msg14855#msg14855 date=1115895831]
Ik ben nooit in MacKay geweest maar Townsville vind ik echt een shithole ( Australische term voor een zeer onaangename plek) Cairns is gezelliger en aangenamer maar dat ligt misschien aan je persoonlijke smaak. Townsville is enorm uitgestrekt en het duurt heel lang om van 1 naar andere plek te reizen terwijl er niet 'meer' is dan is Cairns waar alles iets dichter bij elkaar is.
Tot zover mijn tip. Succes met uitzoeken waar je je wilt vestigen.

Anne
[/quote]

ik moet zeggen dat ik Townville niet vreselijk vond. Niet minder mooi dan Cairns. Het heeft tenminste een eigen strand, en een fantastisch aangelegde boulevard (The Esplanade)  .. Cairns heeft een mudflat. Cairns bruist wel meer dan Townsville.
Over wonen kan ik helaas niets zeggen... ben er alleen op vakantie geweest....

GRoeten Sander
 
Van dat strand is waar. Maar dat blijft 1 van Cairns grote minpunten. Townsville heeft echter geen zandstrand maar steenstrand en de Northernbeaches bij cairns zijn natuurlijk waanzinnig. Het enige mindere aan Cairns is dat de stad zelf zeg maar wel aan de zee ligt maar je er niet in kunt zwemmen. Ze hebben dus een leuk alternatief zwembad en dat ziet er niet slecht uit, maar het is toch niet hetzelfde.  :cry:
 
Ja, die zien er zeker niet slecht uit.

Op discovery australia zeggen ze het volgende:
Cairns Northern Beaches Cairns Queensland
The Northern Beaches of Cairns stretch for 26 kilometres, 16.2 miles along a beautiful coastline, which begins just north of the city beyond the Barron River Bridge and the sugar-cane fields.
The Northern Beaches are made up of Machans, Holloways, Yorkeys Knob, Trinity, Kewarra, Clifton, Palm Cove and Ellis Beaches. Each is a small, separate township with its own distinctive character. Private yachts and motor launches from around the world moor at the new Yorkeys Knob Marina.
But each settlement has the same idyllic key elements warm seas, water sports and miles of uncrowded sand kept in perspective by a sweeping backdrop of rainforest mountains.
Changing colours of the Cairns Northern Beaches are striking.
The sun rises over the ocean turning the sea golden-red and as the sun sets in the west behind the mountains the sunny blue skies turn anywhere between pink and orange.

Kan ik wel mee leven hoor.
 
Wij gaan in Augustus naar Brisbane, waarschijnlijk eerst in Eatons Hill (Northside) waar familie woont en dan kunnen we rustig rond kijken voordat we kopen. We hebber er enorm veel zin in en zouden ook graag met Nederlanders in contact komen als we daar zijn (ben zelf een Aussie maar mijn partner is een Nederlander)
 
[quote author=Kate link=topic=102.msg15368#msg15368 date=1116361029]
Wij gaan in Augustus naar Brisbane, waarschijnlijk eerst in Eatons Hill (Northside) waar familie woont en dan kunnen we rustig rond kijken voordat we kopen. We hebber er enorm veel zin in en zouden ook graag met Nederlanders in contact komen als we daar zijn (ben zelf een Aussie maar mijn partner is een Nederlander)

[/quote]

Ik zou zeggen.. maak er een aparte oproep of topic voor en je zult zien dat er hier veel mensen al in Brisvegas wonen.. en ook veel met Australische of Nederlandse partner !

Ik woon zelf ook in Brisbane.  :up:

cheers,

Ingrid.
 
Je kunt ook naar de jongerenborrel komen op de eerste donderdag van de maand in het centrum van Brisbane. Dan heb je denk ik wel een groot deel van de Brisbane groep te pakken. Als je details wilt kun je mij altijd persoonlijk mailen.

Groetjes Rebekka
 
Back
Top