Lastavaza Familie D.

even ventileren....AAAAAARRGGG

ielts zegt steeds dat de jpeg van mn paspoort niet goed is.: Invalid Document Width and Height. Invalid Document size

te hoe hebben jullie dit gedaan? is gescant door mn man op t werk.
(normaal vraag ik mn pa voor zulke dingen maarja, leg maar eens uit waarom zonder te vertellen waar we mee bezig zijn.)
 
even ventileren....AAAAAARRGGG

ielts zegt steeds dat de jpeg van mn paspoort niet goed is.: Invalid Document Width and Height. Invalid Document size

te hoe hebben jullie dit gedaan? is gescant door mn man op t werk.
(normaal vraag ik mn pa voor zulke dingen maarja, leg maar eens uit waarom zonder te vertellen waar we mee bezig zijn.)

Misschien de afmetingen van het plaatje aanpassen? Staat erbij wat het moet zijn? Volgens mij mag hij iig niet zo groot zijn. Mijn plaatje was maar 194 kb en 421 x 600, en daar heb ik geen problemen mee gehad.
 
die van mij is te groot. maar hoe maak je het kleiner? als ik een foto maak dan is die ook te groot :(


LANg leve google! het is gelukt :D
 
Last edited:
Inscannen met een lage DPI waarde (dots per square inch) 300x300 of zo. Waarschijnlijk is tie nu met 600x600 gescanned of hoger. En dan worden het teveel MB's. Been there, done that ;)
 
Inscannen met een lage DPI waarde (dots per square inch) 300x300 of zo. Waarschijnlijk is tie nu met 600x600 gescanned of hoger. En dan worden het teveel MB's. Been there, done that ;)

Bedankt voor de tip! :) ik ben zo'n leek als het hierop aankomt.
Maar het is mij gelukt! ik had even gegoogeld en vond de tip om het in Paint te doen. kun je gewoon instellen hoe groot het moet zijn:up:
De ielts-test is aangevraagd, nu wachten tot de betaling binnen is en ik kan gaan oefenen!! (nog meer dan hihi)
 
Even een tijdje stil geweest. Vooral omdat ik nu aan het wachten ben tot m'n ielts. (februari)
Heb wel een kleine writers Block als het gaat om schrijven. Dit omdat ik gewoon slecht ben in data analyseren. Ook in het Nederlands vind ik dit lastig.

Verder ben ik minder gaan werken. (ik had twee banen, basisschool en kinderopvang) en ik heb de basisschool laten vallen. dit koste het meeste qua energie en tijd.)
Was een beetje overspannen aan het worden. En met een jong gezin met 3 Kids was dat even to much.

Nadeel... Las ik pas terug in de berichten van de migratiebureau, is dat ik 20u per week moet werken voor m'n visa? (werk nu nog maar 18)
Spontane paniekaanval "what have I done?!" moment...
Maar zoals partner droog opmerkte. We hebben er niks aan als je in Oz land meteen de gesloten inrichting in kan.

Dus dat zien we later wel hoe we dat gaan regelen.

Wel twijfel ik er over of we niet via scol route moeten gaan, m'n man zijn werk. (intelligence officer) Als ik de pubtencheck invul voor hem dan hebben we 70 punten. En geen problemen met uren en volgens mij mag hij general ielts doen (overal 7+)

Maar... Ik draaf door.
Eerst mijn geboekte IELTS doen (en hopelijk halen:oops:.)
Dan ons besluit definitief uitspreken (is nu al 90% maar iemand thuis heeft moeite om de knoop definitief door te hakken hihi)
en contact opnemen met Just migrate. We will go from there. Breath in...breath out...:rolleyes:
 
Hi Sjasje,

Eerst voor je eigen gezondheid kiezen! Het klopt dat ze bij AITSL willen dat je minimaal 20 u per week werkt, maar dat heb je tot nu toe ook gedaan toch? Dat telt dan allemaal mee, tot het moment dat je minder bent gaan werken. Ik heb ook voor mijn gezondheid moeten kiezen, ik zat in een burnout en daar was ik niet uitgekomen als ik in het onderwijs was gebleven. Ik heb sinds het begin dit schooljaar outplacementtraject gedaan (maar nog wel in dienst op papier) en sinds 1 januari ben ik gestopt. Ik heb er nog voor gezorgd dat ik voor 31 dec van de HR manager een referentieletter heb gekregen die ik kan gebruiken voor AITSL.
Sinds wanneer ben je minder gaan werken?
Ik denk dat het wel zaak is dat je zodra je de IELTS op zak hebt en de knoop is doorgehakt, je zo snel mogelijk je assessment gaat doen bij AITSL en daarna de rest vd procedure ingaat, om te voorkomen dat je inderdaad te weinig hebt gewerkt. Je kunt dat denk ik ook wel tzt met Tamara van JustMigrate overleggen.

Hoe is jouw Engels? Ik heb gisteren mijn derde attempt gedaan voor de IELTS en 't blijft afwachten. Het is echt een hoge score die je moet halen!

Succes!!
 
Hoi Heleen,

We zitten dus in hetzelfde schuitje ;)
Als de IELTS (ooit) binnen is dan gaan we er meteen voor. Nemen dan ook weer contact op met Tamara.

Mijn engels is goed. Met oefenen. Gaat luisteren en lezen prima! Moet vooral letten op slordigheid.
Daarom vind ik schrijven zo lastig. Ze willen bepaalde inhoudelijke antwoorden. En de meeste onderwerpen daar heb ik niet veel mee (of de grafieken... Pfff)
Maarja nu dus maar snel een mening gaan vormen over vanalles o_O

Wat is jouw gevoel over de laatste IELTS?
Je deed nu de general toch? Om visa punten te krijgen?

Ga weer voor je duimen hoor!

Trouwens gaan jullie naar de emigratiebeurs?
 
Mijn gevoel is op zich goed, maar ik twijfel over het spreken. Op zich ging het best goed, maar of het beter ging dan de vorige keer weet ik niet (toen was het een 7.5).
Ik deed niet de General hoor, dat was iemand anders. Zou voor mij totaal geen zin hebben, want ik moet de Academic doen voor AITSL. Daarmee de goede score halen is nog de lastigste opgave van het hele proces voor mij (verwacht ik).

Maak je niet teveel zorgen over de grafieken. Je kunt er hier een heleboel oefenen. Bedenk dat je voor het essay de dubbele hoeveelheid punten verdient, dus daar moet de meeste effort inzitten. Ik weet ondertussen alles over het schrijven, ben er zoveel mee bezig geweest de afgelopen periode ;)
Bij de grafieken: neem je tijd om eventjes goed te kijken wat er nou precies gezegd wordt, waar het om gaat. In de eerste alinea omschrijf je dan de titel van de grafiek in andere woorden (paraphrasing) en vervolgens pak je een stuk of twee opvallende dingen uit de grafiek(en) (bijvoorbeeld het hoogste getal en het laagste getal). In de tweede en eventueel derde alinea omschrijf je de rest van de gegevens. Bedenk ook dat je bij task 1 een diagram over een cyclus o.i.d. kunt krijgen. Dan beschrijf je die cyclus ipv een grafiek. Zorg dat je er gewoon een aantal hebt geoefend, dan weet je wat er van je wordt verwacht.
Als je nog tips wilt voor task 2 moet je het maar zeggen, daar weet ik ondertussen ook alles van ;)

Ik denk dat we niet naar de emigratiebeurs gaan. We zijn er vorig jaar geweest en dat was best leuk, maar we zijn nu niet op zoek naar specifieke info waar we de beurs voor nodig hebben. We hebben nog een stapel flyers van de vorige keer hier liggen :rolleyes:
 
Was het dan move123? Soms lastig onthouden als er geen gezicht bij zit :oops:

Task 2: Alle tips zijn welkom! Goed dat je dat zegt van task 2, over meer punten.. was mij nogal blind aan het staren op task 1.
Merk dat ik niet goed weet hoe ik het schrijven moet aanpakken met oefenen. Gewoon omdat het zo lastig nakijken is.

Ik had ergens een link gezien naar site waar veel van de spreek onderwerpen te vinden waren (Was die ook van jou?)
Al denk ik (hoop ik) dat dit goed gaat.maar je weet het niet o_O

Wanneer krijg je de uitslag van deze ielts?
 
Gezondheid gaat voor alles, onderschat dat niet!
Zeker mentaal zitten ze hier in de zorg op een ander niveau, dus zorg dat je daar niet in beland.
En als je niet lekker in je vel zit, zul je eerst moeten zorgen dat je alles op de rit hebt. Vanaf dat moment kun je voor de volle 100% het traject in gaan.
Anders gaat het emotioneel heel erg zwaar worden, vrees ik. En dat is niet fijn.
Ik ga duimen voor je IELTS hoor en ondertussen moet jij jezelf vooruit helpen!
 
Ik denk dat die link inderdaad van mij was: http://ieltsliz.com/ielts-speaking-free-lessons-essential-tips/
Ik vind haar site echt super handig, ze legt uit wat je kunt verwachten, geeft tips en heel veel oefenmateriaal. Waaronder dus ook oefenonderwerpen voor de speakingtest. Het spreken bestaat uit drie onderdelen: eerst praat je over wat algemene dingen over jezelf (v. waar je woont, wat voor werk/studie je doet, hobby's, etc) daarna komt het deel waarin je een kaartje krijgt met een onderwerp met wat hulpvragen. Je krijgt dan een minuut om je praatje voor te bereiden. Vaak gaat het over een bepaalde situatie waar je ooit in beland bent over over iemand die je kent. Hier praat je 1 a 2 minuten over. Vervolgens ga je verder met deel 3, hierin wordt het onderwerp waar je net over hebt verteld meer uitgediept. Je krijgt een stelling waar je vervolgens een beetje over discussieert.

Heb je het bestandje van Gwen? Zij heeft ooit een mooi overzicht gemaakt van hoe je je essay kunt opstellen. Ook staan er in dat bestand allemaal mooie termen die je in je task 1 kunt gebruiken. Task 1 moet trouwens uit minimaal 150 woorden bestaan en task 2 uit minimaal 250.

Wat algemene tips voor je essay (task 2):

In de eerste paragraaf parafraseer je de stelling (in andere woorden opschrijven) en geef je kort weer hoe jij in de stelling staat.

In de tweede paragraaf geef je allereerst een reden waarom je voor/tegen bent of oorzaken van een gegeven (hangt van het type stelling af). Het is heel erg belangrijk dat je hierin jouw statement goed uitdiept. Geef een voorbeeld van een recent onderzoek (mag je gewoon verzinnen, maar zorg dat het realistisch blijft) om je argument goed vast te zetten.

In de derde (en eventueel vierde) paragraaf heb je dezelfde opbouw als de tweede, maar het kan juist een oplossing zijn, of de belichting van de andere kant van de stelling. begin met de belangrijkste zin, diep het uit en geef indien mogelijk weer een voorbeeld.

In de laatste paragraaf komt de conclusie. Voeg hier geen nieuwe informatie aan toe, maar vat echt samen wat je hebt gezegd en wat jouw mening is (als daarom wordt gevraagd tenminste. Geef in je conclusie echt antwoord op de vraag die gesteld is. Zorg dat je altijd bij task 2 een conclusie hebt, zonder conclusie krijg je niet meer dan een band 5!

- Schrijf voor jezelf even puntsgewijs op welke punten je wil benoemen in je essay voordat je begint met schrijven. Je hebt namelijk geen tijd om je hele essay opnieuw te schrijven als je halverwege denkt 'oh ik wil eigenlijk wat anders schrijven'. Neem even enkele minuten vooraf om zo je essay te plannen. De tijd die je hebt voor beide tasks is echt weinig.
- Oefen van tevoren welke termen je mooi kunt gebruiken in bijna elk essay (zie het document van Gwen).
- Schrijf niet in de ik- of jij-vorm, maar als algemene verteller.
- Kijk de gratis filmpjes van Liz! Ik vind ze echt informatief en leuk om naar te kijken. Ze is een fijn persoon om naar te luisteren en ze legt heel duidelijk uit.
- Je kunt bij IELTSadvantage tegen betaling je essays (tasks 1 of 2 ) laten nakijken door een ieltsexaminator. Je krijgt dan tips en een schatting van je score ervoor terug.

Nou, dat was een heel essay van mij haha, ik hoop dat je er wat aan hebt. Heb je nog vragen, no worries and just ask!:up:
 
@Katjavdl Bedankt :) het was lastig om de knoop door te hakken maar idd gezondheid voor alles anders is dit avontuur al klaar voor alles begon.

@Heleen1985 bedankt voor alle hulp!! Was net het duwtje wat ik even nodig had om weer in 'studeer je suf'modes te komen:D.
Vanavond gaan we weer aan de bak met oefenen!
 
Ja, de 25e, tjonge wat is het spannend!
Ik ga er vanuit dat ik schrijven heel slecht doe (kan het alleen maar beter worden... Hoop ik:confused:)
Ik vind dat zo lastig. Gewoon het inhoudelijke... En dan nog alles in een strak keurslijf proberen te verwoorden. Nachtmerries... :(

Lichtpuntje: Na de test wordt de knoop doorgehakt door mijn wederhelft. Tijd voor duidelijkheid en hopelijk vele mooie toekomst plannen :)
 
De eerste keer heb ik het heel slecht gedaan, puur omdat ik zo zenuwachtig was en niet goed wist wat te verwachten. De tweede keer was het al zooooveel beter.
Ik duim voor je!! Het is denk ik wel goed om er de eerste keer niet teveel van te verwachten, kan het altijd meevallen :D
 
Dankje @Heleen1985! spannend spannend! :confused: Jij hebt geen succes gehad met je remark?

Over 2 dagen mijn eerste IELTS ervaring...
Tijd voor twijfels... Ga ik voor potlood&gum of pen& tipex :rolleyes:
Verder laatst even gegevens e.d. doorgelezen en gezien dat er pasfoto's mee moeten.. Na het halve huis overhoop gehaald te hebben toch maar nieuwe laten maken. Gelukkig nét naar de kapper geweest en sta er stralend op hihi :D
 
Back
Top