Coronavirus in Australië

Ik kom niet elke dag in de Supermarkt, maar heb hier in 2 weken (?) al geen wc papier meer gezien. We hebben nog. Maar op een gegeven moment is het toch een keer op hè. Ben de kranten al aan het bewaren hahaha 😂
 
Ik kom niet elke dag in de Supermarkt, maar heb hier in 2 weken (?) al geen wc papier meer gezien. We hebben nog. Maar op een gegeven moment is het toch een keer op hè. Ben de kranten al aan het bewaren hahaha 😂

Alleen die van het Murdoch-concern dan. Probleem is dat Mr. Emulate die niet goed genoeg acht om zelfs zijn kont maar mee af te vegen.
 
Zelfs hier in de Northern Beaches is het drama met lege schappen bij de Coles. Ik heb net boodschappen gedaan, bijna geen vlees, geen toiletpapier, geen vries groente bijna geen friet of iets dergelijks uit de vriezer, geen pasta, melk en ga maar door.

Heb nog een paar rollen toiletpapier dan is het hier ook op. Hahha

Ze hebben nu bij de coles wel restricties op al die producten zitten van 1 of 2. Je kunt ook niet meer kopen. Je kunt namelijk niet meer scannen, dus dat is een goede zaak, maar ook een trieste zaak dat het zo moet.
 
Alleen die van het Murdoch-concern dan. Probleem is dat Mr. Emulate die niet goed genoeg acht om zelfs zijn kont maar mee af te vegen.

Gebruik het lokale sufferdje, die is van Fairfax, niet briljant, maar in ieder geval niet van Goebbels... Ik bedoel Murdoch...
 
Gebruik het lokale sufferdje, die is van Fairfax, niet briljant, maar in ieder geval niet van Goebbels... Ik bedoel Murdoch...
Hebben we niet. Wij zijn van dat agressieve volk met 'No junk mail, bugger off, 'knoath' op de letterbox.
 
Hebben we niet. Wij zijn van dat agressieve volk met 'No junk mail, bugger off, 'knoath' op de letterbox.

Wij hebben ook de No Junkmail sticker. Maar de bezorger vroeg of we het als Junk of niet beschouwen (vriendelijke vraag) En onder deze omstandigheden beschouw ik het niet als junk hahahaha
 
Ik heb al wel formulieren moeten invullen voor thuiswerken mochten we dichtgaan, maar scholen blijven vooralsnog open, dus ik ga nergens heen. Weet ook niet goed hoe en wat ik van huis uit kan doen als ik geen toegang heb tot het bibliotheekprogramma, wat vooralsnog alleen op ons netwerk werkt. Maar dat is aan IT en Cyber Security.

Judo is gestopt, want dat is wat lastig uit te voeren op 1.5 meter afstand, hoewel dit voor de geavanceerde spelers onder ons wellicht een optie zou kunnen zijn: La pratique du Judo selon les recommandations contre le Covid19 😍 🤣
 
Wij kwamen van de week tot de pijnlijke conclusie dat ook de overheid zoekende is. Annelies heeft sinds het begin van de week hoofdpijn, brandende longen, snel buiten adem en veel hoesten. Op haar werk zijn een paar mensen de afgelopen tijd positief getest en er wordt sowieso veel internationaal gereisd, maar dat waren geen mensen waar zij direct mee werkt, dus zij is niet getest, maar ondanks dat wordt er nog niet vanuit huis gewerkt. Ik vermoed omdat ze bang zijn voor de impact die dat zou hebben op het bedrijf, veel elementen van het bedrijf lenen zich niet goed voor een WFH situatie. Als je je niet lekker voelt mag je wel thuis blijven, maar je voelt wel een bepaalde druk om toch gewoon te blijven gaan.

Dus Annelies dacht de dokter te bellen om te vragen of ze wel of niet naar werk moest. Na een uur kwam ze er doorheen en direct werd ze doorverwezen naar de Corona Hotline. Drie. Uur. Zolang duurde het om iemand aan de lijn te krijgen. Die ging de checklist door en de conclusie uiteindelijk was "Ja, het klinkt alsof je een beginnende longontsteking hebt, maar je bent niet in het buitenland geweest in de afgelopen 14 dagen en niet in direct contact geweest met iemand die positief getest heeft, dus je kunt gewoon naar werk". Hmm, oke.
En als het erger wordt dan doen dokters alleen telefonische consults. "Al weet ik eigenlijk niet hoe dat werkt, want een dokter kan alleen een longontsteking vaststellen door naar je longen te luisteren," was de uiteindelijke realisatie die de vrouw aan de lijn had. Maar dat was wat er in hun script stond, dus ze moest maar terugbellen als het erger werd.

Annelies heeft nu zelf maar besloten de komende dagen thuis te blijven en gewoon wat sickies op te nemen, maar het is duidelijk dat niemand echt weet wat ze met de situatie aanmoeten.


Ik vind het wel gezellig dat ze thuis is. Ik werk nu zelf al iets meer dan een week thuis en ga eigenlijk niet naar buiten afgezien van de week boodschappen. Als bedrijf hebben we nu een redelijk ritme te pakken. 2 video conferencing calls per week met het hele team waarin iedereen een update geeft (Zoom is echt heel goed, maar meet.google.com is gratis en ook goed), iedereen heeft z'n apps open en is goed bereikbaar, we video bellen elkaar wat vaker zodat je toch het gevoel hebt nog wat persoonlijk contact te hebben.
We verkopen nu ook alleen nog maar via de telefoon of bieden we video chats aan. We waren wat bang dat klanten daar terughoudend mee zouden zijn, maar iedereen is er juist erg positief over dat we het serieus nemen en voorbereid zijn.

Ik ben inmiddels met @Tim911, de tijd voor halve maatregelen is voorbij. Restaurants, cafes en talloze andere sectoren gaan dit langdurige, halve maatregelen gedoe niet trekken. Het is beter om alles nu voor een relatief korte periode dicht te gooien (en dat ook goed te enforcen), dan dit halve gedoe over maanden uit te smeren.
 
hier net aangekomen voordat Corona in Nederland bekend was en zou eind van de maand terug vliegen naar Nederland met mijn moeder. Ik hier om mijn visum te valideren en zij zodat ze het land kon zien waar ik zo graag heen wil.

We hebben onze vlucht kunnen verzetten naar maandag met Emirates en tot die tijd is het een combi van genieten van de tijd die we nog hebben en zorgen maken of we wel terug gaan komen.

Bizarre tijden dit, het zal surreal zijn als we teruf komen
 
Na 2 keer omboeken vanwege gecancelde vluchten (er gaat niet veel maar naar Sydney nu de grenzen dicht zijn) nu in Singapore en over 7 uur hopelijk door naar Sydney (ik heb er al 7 uur rondhangen opzitten). Het is hier ongelooflijk stil en er staan ook veel toestellen aan de grond. In vlucht van AMS naar SIN zat het vol met jongelui ingepakt in plastic jassen en witte overalls, mondkapjes, goggles en handschoenen. Deze jongelui op de foto zaten achter mij. Rare wereld... Zal blij zijn als ik thuis ben na al dit gedoe en dan een hoop Zoom gesprekjes, Skype calls en What's app/Facetimen voor de sociale contacten!
 

Attachments

  • IMG_0127.JPG
    IMG_0127.JPG
    211.4 KB · Views: 23
  • IMG_3746.JPG
    IMG_3746.JPG
    397.8 KB · Views: 23
  • IMG_3745.JPG
    IMG_3745.JPG
    249.8 KB · Views: 20
  • IMG_0545.JPG
    IMG_0545.JPG
    175.1 KB · Views: 20
Na 2 keer omboeken vanwege gecancelde vluchten (er gaat niet veel maar naar Sydney nu de grenzen dicht zijn) nu in Singapore en over 7 uur hopelijk door naar Sydney (ik heb er al 7 uur rondhangen opzitten). Het is hier ongelooflijk stil en er staan ook veel toestellen aan de grond. In vlucht van AMS naar SIN zat het vol met jongelui ingepakt in plastic jassen en witte overalls, mondkapjes, goggles en handschoenen. Deze jongelui op de foto zaten achter mij. Rare wereld... Zal blij zijn als ik thuis ben na al dit gedoe en dan een hoop Zoom gesprekjes, Skype calls en What's app/Facetimen voor de sociale contacten!

Heel veel succes met de laatste loodjes en denk er aan die wegen het zwaarst. Oké nu zonder gekheid hopelijk kun je zo in de vlucht stappen en dan op naar huis.
 
Restaurants, cafes en talloze andere sectoren gaan dit langdurige, halve maatregelen gedoe niet trekken. Het is beter om alles nu voor een relatief korte periode dicht te gooien (en dat ook goed te enforcen), dan dit halve gedoe over maanden uit te smeren.
Hier in Cairns en zeker in Port Douglas wat grotendeels op toerisme draait wordt het langzaam aan rampzalig.
het hotel waar we de afgelopen 2 jaar aan gewerkt hebben en in december was opgeleverd zou in april openen, had al personeel aangenomen en wat proefgedraaid en gaat nu pas in oktober openen. Ongeveer 100 mensen in hun drie pas geopende hotels staan op straat. Een vriendin werk(te) in een goed hotel in de Palm Cove (tussen Cairns en Port Douglas) en dat gaat waarschijnlijk zo sluiten.
Met grote kortingen kan je nu als local wel reef en rainforest verder ontdekken. Veel locals for locals oproepen waarbij aangemoedigd wordt om vooral bij de kleine bedrijfjes te kopen, restaurants die nu creatief to go aanbieden....Maar het wordt voor velen een ramp.
Aan de andere kant: we leven hier wel al redelijk geïsoleerd in een prachtige plaats. Sommigen praten al over FNQ maar snel af te sluiten van de rest nu we nog maar 1 officieel geval hebben.
 
Een holistische kijk op het onderwerp is zeker goed en nodig. Niet zegende dat dit opinie stuk nu de waarheid is. Het is dan ook een opinie.

Als dit allemaal voorbij is zijn er zeker een hoop lessen te leren gok ik. Van gezondheidszorg, tot respons enz.
 
Back
Top