En hopelijk een overtuigende switch naar Labour.
Als we dan toch gaan shiften, zou ik graag wat meer groen zien (en niet omdat ik ziek ben )
Zeg maar dag tegen je trucks dan
En je hebt vast nog wat Kyoto credits in de bank?Ach, dan maar een Tesla CyberTruck? Daarnaast wordt een van de trucks sowieso al elektrisch (de '57 Land Rover) En wellicht krijgen we wel 'tegoed bonnen' om met de diesel trucks te mogen rijden omdat we geen vlees eten, geen kinderen hebben en solar op het dak hebben? Of omdat ik laatst een 2e hands fiets gekocht heb voor de kleine ritjes/boodschapjes
Zeg maar dag tegen je trucks dan
Hmm een rechtse anti-gov journalist quoten als een subject matter expert over COVID-19? Het is niet de eerste keer dat beste man het serieus bij het verkeerde eind heeft. Je moet je bronnen iets zorgvuldiger uitzoeken @Greetje. Waar vind je die dingen ook?Ik kijk er naar en verbaas me over alle paniekvoetbal, tegenstrijdige berichten, gegooi met cijfers (die niks zeggen, want niet te vergelijken omdat overal verschillend wordt getest).
De 'test' op het Diamond Princess cruise schip lijkt de enige waar je wat over de besmettelijkheid zou kunnen zeggen...(uiteindelijk 17% besmet in niet echt optimale omstandigheden imho). 1,1% van die 17% is overleden en ik heb zo'n vermoeden dat daar voornamelijk ouderen en mensen met andere aandoeningen bijzaten...
Laatste keer dat ik heb gekeken maakte het niet uit of je arm of rijk bent om besmet te raken met een ziekte. Er is ook geen lichamelijke actviteit of medische keuring verplicht om op een cruise te gaan, dus ik weet niet waar je jouw analyse vbw de gezondheid op baseert. Ik heb het manifest van de boot niet gezien, maar de noodzaak tot het hebben van centjes is toch meestal iets wat de gemiddelde leeftijd wat omhoog duwt tov de gemiddelde populatie. Gegevens van deze website lijkt dat te ondersteunen: https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.10.2000180Laten we zeggen dat een cruiseschip niet bepaald een doorsnede is van een gemiddelde populatie. Je moet ten eerste al centjes hebben wil je op cruise gaan, en je gaat dat ook niet doen als je in zwakke gezondheid bent. Laat staan dat je het probleem hebt waar de gezondheidsvoorziening overrompeld wordt door de honderden case waardoor dokters de keuze moeten maken tussen wie leeft en wie niet.
Het resultaat van deze boot is niet echt statistisch relevant door het lage aantal gevallen, niet representatieve populatie en niet representatieve omgeving. Wat het echte percentage is moeten we nog afwachten wanneer het achteraf allemaal geanalyseerd wordt en de vele gevallen die niet getest zijn (chronisch tekort aan testmateriaal) ook worden meegerekend. Ik heb eerder in dit draadje aangetoond dat in 2019 het sterftecijfer voor griep op 0,4% lag, waarbij zelfs nog aangegeven werd dat het werkelijke percentage nog veel hoger kan liggen doordat veel sterfgevallen werden toegeschreven aan de onderliggende medische toestand van de patient in plaats van de griep die ze over het randje duwde. Dat ligt dus wel een stuk dichter bij elkaar.Dus die 1,1% is de ideale (zowat het laagst mogelijke sterftecijfer), wat nog steeds 10x tot 20x hoger is dan griep (dat varieert tussen 0,05 en 0,1% mortaliteit).
Als ik jouw tabelletjes gebruik en dan kijk waar Australie over 8 dagen (1 april) staat (vandaag staan we op zo'n 1700 gevallen, wat 1 maart is voor Italie), dan komt dat overeen met 9 maart, zo'n 9 duizend gevallen. Met het huidige 7 doden vs vastgestelde gevallen staan we op 0.4% sterfte (wat statistisch gezien nog steeds niet geconcludeerd mag worden en sterfte heeft een lag tov positief testen). Als ik dat extrapoleer kom ik eind April niet eens aan de 200 duizend infecties, laat staan 2 miljoen. Ik zie graag een oderbouwing van jouw projectie. Als we gaan kijken wat Italie er voor heeft moeten doen, dan moeten we ook gaan kijken naar wat Italie in eerste instantie niet heeft gedaan. Ipv worst case er steeds bij te halen, we kunnen ook kijken naar best cases zoals Singapore en Zuid-Korea.Special voor @Greetje, zie het plaatje hieronder. Australië heeft nu ongeveer net zoveel besmettingen als Italië op 29 februari of Nederland 6 dagen geleden. Gelukkig zijn het aantal doden wat lager. Als je dus gaat ontkennen, trek dan even het plaatje hieronder door en realiseer je wat men in Italië heeft moeten doen om maar 35K besmettingen te hebben
View attachment 1103
of, als dat makkelijk te bevatten is, als Australië de groei doorzet van de afgelopen weken (en dat kan je uitrekken), zitten we in april op ongeveer 2 miljoen infecties. Laten we zeggen dat 1% daarvan het niet haalt, vind jij 20.000 doden acceptabel?
Ik heb eerder in dit draadje aangetoond dat in 2019 het sterftecijfer voor griep op 0,4% lag, waarbij zelfs nog aangegeven werd dat het werkelijke percentage nog veel hoger kan liggen doordat veel sterfgevallen werden toegeschreven aan de onderliggende medische toestand van de patient in plaats van de griep die ze over het randje duwde.
we kunnen ook kijken naar best cases
Je lijkt haast wel een voorstander van het virus Gooien we er gelijk een nieuwe conspiracy-theorie tegenaan: de groenen hebben het virus gecreeert....Zoals bijvoorbeeld wildlife dat weer terrein terug claimed (Denk Chernobyl, I am Legend kind of stuff)
Emboldened wild animals venture into locked-down cities worldwide
Deer, raccoons, turkeys and other creatures have made their way into urban settings they might normally avoidwww.theguardian.com
Canberra wordt straks helemaal overspoeld door Kangaroos! New World Order!
Sorry, maar af en toe even adem halen hoor, no pun intended
Je lijkt haast wel een voorstander van het virus Gooien we er gelijk een nieuwe conspiracy-theorie tegenaan: de groenen hebben het virus gecreeert....
Goed hoor, hij studeerde toch al thuis on-line. Zit nu thuis met zijn thuiswerkende moeder.On a side note: How are the parents doing?
Er van uit gaande dat dit over mijn ouders gaat, ze zijn nu lekker bij ons in huis om zich te vermaken met hun kleinkinderen. De Britz hitop staat voor de deur voor een eventueel uitstapje. Vervroegd vertrekken zit er niet in Singapore geen transits meer toelaat en Emirates alles heeft platgelegd. En terug in Holland moeten ze dan 14 dagen alleen thuis achter de geraniums gaan zitten, dan zitten toch liever hier. Ze vertrouwen er nu maar op dat hun reisorganisatie wel wat organiseert eind april om weer huiswaarts te gaan en hopelijk is de situatie dan aan het verbeteren in NL.On a side note: How are the parents doing?