Coronavirus in Australië

Zeg maar dag tegen je trucks dan 👍

Ach, dan maar een Tesla CyberTruck? Daarnaast wordt een van de trucks sowieso al elektrisch (de '57 Land Rover) En wellicht krijgen we wel 'tegoed bonnen' om met de diesel trucks te mogen rijden omdat we geen vlees eten, geen kinderen hebben en solar op het dak hebben? Of omdat ik laatst een 2e hands fiets gekocht heb voor de kleine ritjes/boodschapjes ;)
 
Last edited:
Ach, dan maar een Tesla CyberTruck? Daarnaast wordt een van de trucks sowieso al elektrisch (de '57 Land Rover) En wellicht krijgen we wel 'tegoed bonnen' om met de diesel trucks te mogen rijden omdat we geen vlees eten, geen kinderen hebben en solar op het dak hebben? Of omdat ik laatst een 2e hands fiets gekocht heb voor de kleine ritjes/boodschapjes ;)
En je hebt vast nog wat Kyoto credits in de bank?
 
Ook in Whyalla hebben we nu een bevestigde Corona besmetting. Persoon is in thuis isolatie, maar op internet gaat de halve plaats in paniek mode. Ik moet zeggen, dat ik het onrustig vind: wat mag wel/niet, wat is wel/niet open e.d.
Ze proberen de scholen tot aan Pasen open te houden, maar dat is nog drie weken weg. Het aantal infecties gaat nu hard omhoog, dus ik verwacht niet dat ze het die drie weken open volhouden. We zullen zien. Ik ben vooralsnog gewoon aan het werk, maar naast een eventueel supermarkt bezoek, blijf ik verder thuis.
 
Zeg maar dag tegen je trucks dan 👍

Ik ga er van uit dat het een grapje is. Maar aangezien ik graag toch minstens in de buurt van feiten blijf heb ik even de policies van de Greens er bij gepakt inzake auto's. Naast de stimulering van Elektrische auto's hebben ze maatregelen om nieuwe auto's beter te maken.

"...
TOUGH VEHICLE EMISSIONS STANDARDS
It’s critical that Australia catches up with the rest of the world and implements stringent standards for vehicle emissions, to drive down the transport pollution that is warming our planet and making us sick. 80% of cars sold around the world are in countries that already have light vehicle efficiency standards.5
The Greens will legislate an ambitious light vehicle efficiency standard of 105g CO2/km to be in full effect by 2022, which would roughly match the EU standards in place by 2021. We would design and implement a heavy vehicle efficiency standard and would require Euro 6/VI pollution standards in all new cars and trucks immediately
..."

New cars and trucks.. Not oldies. En als ik tzt uit de steden geweerd wordt met de Land Rover of de Unimog, Ik wil toch niet in de stad zijn met dat soort auto's. Of tzt helemaal diesel er uit. So be it, small price to pay als dat betekent dat we country wide serieuze maatregelen gaan nemen!

Anyway, maar weer terug naar het nieuws van de dag? ;) Geloof dat we hier langzaam maar zeker ook naar een lockdown achtige constructie streven? Volg het nieuws niet op de letter, maar krijg dat gevoel een beetje (in NSW & ACT in ieder geval)
 
Een ding is duidelijk, de rijksten overleven het wel en de rest moet maar zien.... https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a31800954/coronatest-celebrities-privileges/

Ik kijk er naar en verbaas me over alle paniekvoetbal, tegenstrijdige berichten, gegooi met cijfers (die niks zeggen, want niet te vergelijken omdat overal verschillend wordt getest).

De 'test' op het Diamond Princess cruise schip lijkt de enige waar je wat over de besmettelijkheid zou kunnen zeggen...(uiteindelijk 17% besmet in niet echt optimale omstandigheden imho). 1,1% van die 17% is overleden en ik heb zo'n vermoeden dat daar voornamelijk ouderen en mensen met andere aandoeningen bijzaten...
 
Ik kijk er naar en verbaas me over alle paniekvoetbal, tegenstrijdige berichten, gegooi met cijfers (die niks zeggen, want niet te vergelijken omdat overal verschillend wordt getest).
Hmm een rechtse anti-gov journalist quoten als een subject matter expert over COVID-19? Het is niet de eerste keer dat beste man het serieus bij het verkeerde eind heeft. Je moet je bronnen iets zorgvuldiger uitzoeken @Greetje. Waar vind je die dingen ook?

De 'test' op het Diamond Princess cruise schip lijkt de enige waar je wat over de besmettelijkheid zou kunnen zeggen...(uiteindelijk 17% besmet in niet echt optimale omstandigheden imho). 1,1% van die 17% is overleden en ik heb zo'n vermoeden dat daar voornamelijk ouderen en mensen met andere aandoeningen bijzaten...

Er waren er trouwens 712 van de 3700 personen besmet (dat is 19%, niet 17%), en die lage graad hebben ze kunnen behalen dankzij de doorgedreven quarantaine maatregelen. Van die 712 zijn er uiteindelijk 8 gestorven (1,1%).

Laten we zeggen dat een cruiseschip niet bepaald een doorsnede is van een gemiddelde populatie. Je moet ten eerste al centjes hebben wil je op cruise gaan, en je gaat dat ook niet doen als je in zwakke gezondheid bent. Laat staan dat je het probleem hebt waar de gezondheidsvoorziening overrompeld wordt door de honderden case waardoor dokters de keuze moeten maken tussen wie leeft en wie niet.

Dus die 1,1% is de ideale (zowat het laagst mogelijke sterftecijfer), wat nog steeds 10x tot 20x hoger is dan griep (dat varieert tussen 0,05 en 0,1% mortaliteit).
 
Last edited:
Voor de data liefhebbers:


Veel grafieken, sommige logaritmisch, veel informatie.

Een ander artikel waaruit je kunt afleiden dat getallen moeilijk zijn als de omstandigheden en de meet methodieken niet de volledige 100% overeen komen. https://www.theguardian.com/world/2020/mar/22/germany-low-coronavirus-mortality-rate-puzzles-experts

@Greetje; Wellicht even je cookies clearen in je browser. Je zit volgens mij vast in het YouTube Algorithm Rabbit hole ;)

"...We Followed YouTube’s Recommendation Algorithm Down The Rabbit Hole
Despite year-old promises to fix its “Up Next” content recommendation system, YouTube is still suggesting conspiracy videos, hyperpartisan and misogynist videos, pirated videos, and content from hate groups following common news-related searches...

...That YouTube can be a petri dish of divisive, conspiratorial, and sometimes hatefulcontent is well-documented. Yet the recommendation systems that surface and promote videos to the platform's users, the majority of whom report clicking on recommended videos, are frustratingly opaque. YouTube's Up Next recommendations are algorithmically personalized, the result of calculations that weigh keywords, watch history, engagement, and a proprietary slurry of other undisclosed data points. YouTube declined to provide BuzzFeed News with information about what inputs the Up Next algorithm considers, but said it’s been working to improve the experience for users seeking news and information..."

 
Special voor @Greetje, zie het plaatje hieronder. Australië heeft nu ongeveer net zoveel besmettingen als Italië op 29 februari of Nederland 6 dagen geleden. Gelukkig zijn het aantal doden wat lager. Als je dus gaat ontkennen, trek dan even het plaatje hieronder door en realiseer je wat men in Italië heeft moeten doen om maar 35K besmettingen te hebben


5C361BC9-885B-4403-ABC7-63DC4A25D5E2.jpeg

of, als dat makkelijk te bevatten is, als Australië de groei doorzet van de afgelopen weken (en dat kan je uitrekken), zitten we in april op ongeveer 2 miljoen infecties. Laten we zeggen dat 1% daarvan het niet haalt, vind jij 20.000 doden acceptabel?
 
Laten we zeggen dat een cruiseschip niet bepaald een doorsnede is van een gemiddelde populatie. Je moet ten eerste al centjes hebben wil je op cruise gaan, en je gaat dat ook niet doen als je in zwakke gezondheid bent. Laat staan dat je het probleem hebt waar de gezondheidsvoorziening overrompeld wordt door de honderden case waardoor dokters de keuze moeten maken tussen wie leeft en wie niet.
Laatste keer dat ik heb gekeken maakte het niet uit of je arm of rijk bent om besmet te raken met een ziekte. Er is ook geen lichamelijke actviteit of medische keuring verplicht om op een cruise te gaan, dus ik weet niet waar je jouw analyse vbw de gezondheid op baseert. Ik heb het manifest van de boot niet gezien, maar de noodzaak tot het hebben van centjes is toch meestal iets wat de gemiddelde leeftijd wat omhoog duwt tov de gemiddelde populatie. Gegevens van deze website lijkt dat te ondersteunen: https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.10.2000180

Dus die 1,1% is de ideale (zowat het laagst mogelijke sterftecijfer), wat nog steeds 10x tot 20x hoger is dan griep (dat varieert tussen 0,05 en 0,1% mortaliteit).
Het resultaat van deze boot is niet echt statistisch relevant door het lage aantal gevallen, niet representatieve populatie en niet representatieve omgeving. Wat het echte percentage is moeten we nog afwachten wanneer het achteraf allemaal geanalyseerd wordt en de vele gevallen die niet getest zijn (chronisch tekort aan testmateriaal) ook worden meegerekend. Ik heb eerder in dit draadje aangetoond dat in 2019 het sterftecijfer voor griep op 0,4% lag, waarbij zelfs nog aangegeven werd dat het werkelijke percentage nog veel hoger kan liggen doordat veel sterfgevallen werden toegeschreven aan de onderliggende medische toestand van de patient in plaats van de griep die ze over het randje duwde. Dat ligt dus wel een stuk dichter bij elkaar.

We zullen de waarheid pas eind 2020 weten...
 
Special voor @Greetje, zie het plaatje hieronder. Australië heeft nu ongeveer net zoveel besmettingen als Italië op 29 februari of Nederland 6 dagen geleden. Gelukkig zijn het aantal doden wat lager. Als je dus gaat ontkennen, trek dan even het plaatje hieronder door en realiseer je wat men in Italië heeft moeten doen om maar 35K besmettingen te hebben


View attachment 1103

of, als dat makkelijk te bevatten is, als Australië de groei doorzet van de afgelopen weken (en dat kan je uitrekken), zitten we in april op ongeveer 2 miljoen infecties. Laten we zeggen dat 1% daarvan het niet haalt, vind jij 20.000 doden acceptabel?
Als ik jouw tabelletjes gebruik en dan kijk waar Australie over 8 dagen (1 april) staat (vandaag staan we op zo'n 1700 gevallen, wat 1 maart is voor Italie), dan komt dat overeen met 9 maart, zo'n 9 duizend gevallen. Met het huidige 7 doden vs vastgestelde gevallen staan we op 0.4% sterfte (wat statistisch gezien nog steeds niet geconcludeerd mag worden en sterfte heeft een lag tov positief testen). Als ik dat extrapoleer kom ik eind April niet eens aan de 200 duizend infecties, laat staan 2 miljoen. Ik zie graag een oderbouwing van jouw projectie. Als we gaan kijken wat Italie er voor heeft moeten doen, dan moeten we ook gaan kijken naar wat Italie in eerste instantie niet heeft gedaan. Ipv worst case er steeds bij te halen, we kunnen ook kijken naar best cases zoals Singapore en Zuid-Korea.
 
Ik heb eerder in dit draadje aangetoond dat in 2019 het sterftecijfer voor griep op 0,4% lag, waarbij zelfs nog aangegeven werd dat het werkelijke percentage nog veel hoger kan liggen doordat veel sterfgevallen werden toegeschreven aan de onderliggende medische toestand van de patient in plaats van de griep die ze over het randje duwde.

Ik predik niet voor of tegen het een of het ander. Maar aantal ziekte gevallen en sterfte percentage is super lastig voor griep en civid-19. Met de griep heb je ook veel cases die niet als griepgeval aangetoond worden. Hoeveel mensen ken je niet die een griepje even uitzieken op de bank maar niet bij een GP oid langs gaan. Van de griep missen we ongetwijfeld veel ziektegevallen, en van Covid-19 ook. Hoeveel...? 'God' only knows I guess. En dat geef je zelf ook aan ;)
 
we kunnen ook kijken naar best cases

Zoals bijvoorbeeld wildlife dat weer terrein terug claimed ;) (Denk Chernobyl, I am Legend kind of stuff)

Canberra wordt straks helemaal overspoeld door Kangaroos! New World Order!

Sorry, maar af en toe even adem halen hoor, no pun intended ;)
 
Zoals bijvoorbeeld wildlife dat weer terrein terug claimed ;) (Denk Chernobyl, I am Legend kind of stuff)

Canberra wordt straks helemaal overspoeld door Kangaroos! New World Order!

Sorry, maar af en toe even adem halen hoor, no pun intended ;)
Je lijkt haast wel een voorstander van het virus ;) Gooien we er gelijk een nieuwe conspiracy-theorie tegenaan: de groenen hebben het virus gecreeert....
 
Je lijkt haast wel een voorstander van het virus ;) Gooien we er gelijk een nieuwe conspiracy-theorie tegenaan: de groenen hebben het virus gecreeert....

Zoals een bekendere Nederlander ooit al eens zei: Elk nadeel heb z'n voordeel. En aangezien al het nieuws van de minder gezellige is... even aan de bloemetjes snuffelen als de kans zich voor doet ;)

On a side note: How are the parents doing?
 
Altijd weer die groenen!!! Over de trucks, dat was uiteraard een grapje, maar ook niet helemaal. Europa doet diesel in de ban en ik sta er persoonlijk 100% achter als dat hier ook gebeurd, ondanks ik zelf een diesel truck heb. De electrificatie moet hier veel breder gedragen worden en dat begint met government subsidies. Al zal die pot aardig leeg zijn na dit corona debacle.

Let op met tanken, ik heb hand sanitizer in de auto na het tanken want naar het schijnt is dat een enorme bron van ellende en verspreiding van het virus.

Ook wel kloterige kleine dingetjes,
We kunnen de wasdroger niet ophangen omdat je dat met 2 man moet doen en je niet met een handyman dicht op elkaar kunt staan tijdens het ophangen. Dus die blijft nog maar even staan.
 
On a side note: How are the parents doing?
Goed hoor, hij studeerde toch al thuis on-line. Zit nu thuis met zijn thuiswerkende moeder.
Uurtje leren, 10 uurtjes gamen, geloof ik. 🤔
Hij vindt het alleen wel jammer, dat ik 'm tussendoor niet meer mee wil nemen naar mijn werk. Het verdiende wel lekker voor hem.
 
On a side note: How are the parents doing?
Er van uit gaande dat dit over mijn ouders gaat, ze zijn nu lekker bij ons in huis om zich te vermaken met hun kleinkinderen. De Britz hitop staat voor de deur voor een eventueel uitstapje. Vervroegd vertrekken zit er niet in Singapore geen transits meer toelaat en Emirates alles heeft platgelegd. En terug in Holland moeten ze dan 14 dagen alleen thuis achter de geraniums gaan zitten, dan zitten toch liever hier. Ze vertrouwen er nu maar op dat hun reisorganisatie wel wat organiseert eind april om weer huiswaarts te gaan en hopelijk is de situatie dan aan het verbeteren in NL.
 
Back
Top