Merry-go-round to & in OZ

Vond het wel charmant om te zien dat het grote geld nog niet overal de scepter schijnt te zwaaien. Hoop echt dat Cairns dat vast kan houden!

Nu in de Tablelands en dat is wel de meest ondergewaardeerde regio! Koele regenwouden, doet niet echt onder voor Daintree maar dan minus de oppressing humidity. We hebben nu temperaturen waarbij je ‘s nachts wel in een tent kunt slapen. We gaan hier niet meer weg 😂
Ondertussen alweer even thuis.
Gisteren even echt QLD Bogan uitgehangen en met de Unimog het strand op, met wat vrienden op de tray, drankje in de hand. Fitted (almost) right in want het was geen blikje XXXX.

Daarna nog een verassing op de terugweg, dacht zal ze even de campsite laten zien boven aan de property. Dus toen ik daar in het donker aankwam met al het licht op de Unimog aan (en dat begint nu ongeveer zo veel te worden dat de aarde iets langzamer gaat draaien als alles aan is) Scheen ik daar een backpackster ondersteboven. Verassing voor ons beide zeg maar.
Heb haar uitgelegd dat ze in mijn voortuin stond en dat ze vannacht kon blijven maar dan toch echt iets anders moest gaan zoeken. (en dat het kampvuur ook uit moest) God mag weten hoeveel nachten ze er al stond en hoeveel haar voor zijn geweest?
Dus vandaag met frisse tegenzin maar even een hek neergezet wat ik over had, en een bordje erop: 'no unauthorised access'. Het voelt wat bezitterig maar ja, deze keer was het een vriendelijke Franse backpachster, volgende keer is het een club bier zuipende, mullet dragende neanderthalers...

Met Noosa om de hoek is dit natuurlijk backpacker heaven (Byron Bay, Noosa, Cairns, Daintree, allemaal van die backpacker hotspots). Weten we nu waarom je hier met regelmaat van die bordjes 'private property, no access' ziet. (als ze een klein stukje door had gereden komt ze in State Forest en sta je bij niemand in de tuin)
 
Klinkt als een business opportunity. Clear een stukkie grond op dat landgoed van je, watertank, douche, firepit en $15 per nacht kamperen.

Of zoals we ze in Grand Designs zien doen, laat ze je huis/oprit/zwembad bouwen/opknappen voor kost en inwoning ;)
 
Klinkt als een business opportunity. Clear een stukkie grond op dat landgoed van je, watertank, douche, firepit en $15 per nacht kamperen.

Of zoals we ze in Grand Designs zien doen, laat ze je huis/oprit/zwembad bouwen/opknappen voor kost en inwoning ;)
Ik moet zeggen; Later dacht ik, zou ze voor gratis staan, een aantal uur per week weed control willen doen? Maar ze was al weg vanochtend
 
FYI @Thijsvr

“…. Clear een stukkie grond op dat landgoed…”

Dat is precies wat we gedaan hebben toen de excavator man er was een paar maanden terug. Het ligt alleen in een private hoekje zodat kennissen en vrienden daar kunnen kamperen zonder dat zij ons in de weg zitten of wij hen (en het heeft een eigen inrit). Nadeel is dus dat we op dat stuk eigenlijk nooit komen en niet kunnen zien. Dus het was meer een when dan een if totdat iemand daar ‘misbruik’ van zou maken.
 
FYI @Thijsvr

“…. Clear een stukkie grond op dat landgoed…”

Dat is precies wat we gedaan hebben toen de excavator man er was een paar maanden terug. Het ligt alleen in een private hoekje zodat kennissen en vrienden daar kunnen kamperen zonder dat zij ons in de weg zitten of wij hen (en het heeft een eigen inrit). Nadeel is dus dat we op dat stuk eigenlijk nooit komen en niet kunnen zien. Dus het was meer een when dan een if totdat iemand daar ‘misbruik’ van zou maken.

Tijd voor een drone ;)
 
deze keer was het een vriendelijke Franse backpachster, volgende keer is het een club bier zuipende, mullet dragende neanderthalers...
😂😂 duidelijk de woorden van een nieuwe colonist 😂😂. Als nu ook al de nieuwe lokale bevolking gediscrimineerd wordt…
Zo kom je natuurlijk nooit aan je citizenship.
 
😂😂 duidelijk de woorden van een nieuwe colonist 😂😂. Als nu ook al de nieuwe lokale bevolking gediscrimineerd wordt…
Zo kom je natuurlijk nooit aan je citizenship.
Citizenship applications worden in Canberra afgehandeld. Dus die zijn het roerend met me eens! 😉
 
Ik moet zeggen; Later dacht ik, zou ze voor gratis staan, een aantal uur per week weed control willen doen? Maar ze was al weg vanochtend
Zelf hebben wij dergelijke klussen gedaan via de site www.helpx.net - je plaatst een advertentie en mensen 'solliciteren' dan. En je kan lekker profileren als je wilt en de 'slechten' eruit vissen/niet uitnodigen (mocht je dat willen ;))
 
Zelf hebben wij dergelijke klussen gedaan via de site www.helpx.net - je plaatst een advertentie en mensen 'solliciteren' dan. En je kan lekker profileren als je wilt en de 'slechten' eruit vissen/niet uitnodigen (mocht je dat willen ;))
Thanks, zal er eens induiken 👍

Vrienden van ons hebben een cottage op hun property die ooit eens zonder vergunning gebouwd is, dus ze kunnen het niet als BnB verhuren. Maar hebben er wel mensen (longer term) inzitten die dan in ruil voor een dak boven hun hoofd een x aantal uur gardening doen en de cottage opknappen en zo. De huizen crisis maakt dat het voor veel mensen uiteindelijk een goede deal is.
 
Thanks, zal er eens induiken 👍

Vrienden van ons hebben een cottage op hun property die ooit eens zonder vergunning gebouwd is, dus ze kunnen het niet als BnB verhuren. Maar hebben er wel mensen (longer term) inzitten die dan in ruil voor een dak boven hun hoofd een x aantal uur gardening doen en de cottage opknappen en zo. De huizen crisis maakt dat het voor veel mensen uiteindelijk een goede deal is.
Precies, super goede oplossing van hen! Wij kwamen hier natuurlijk tijdens de eerste lockdown aan, konden niets vinden en hebben zo uiteindelijk mensen ontmoet en uiteindelijke bij 3 'takken' van hun familie gewoond en gewerkt. Hebben we nog steeds goed contact mee!

We hebben o.a. een granny flat geschilderd (waar we zelf in woonden, spiksplinter nieuw) / 150 meter hek gemaakt / betonnen paden gemaakt / houtschuur getimmerd / tiny home gemaakt (al was die niet mega tiny, 40 m2) en nog veel meer.

Misschien is het wat voor jullie, wellicht niet, wij vonden het in ieder geval en super handige site :) En voor 30 dollar per jaar ofzo heb je premium en dan zie je het volledige profiel van zowel de host als de reageerder (afhankelijk welke jij bent uiteraard) en dat maakt het iets makkelijker om in te schatten of het een match zou kunnen zijn.
 
Nu, ons eigen (nep covid) en het ongoing landelijke Covid avontuur heeft ons in ieder geval gesterkt om de groentetuin wat serieuzer te gaan nemen. Vroeger lachte ik vaak een beetje om de 'prepper' movement and fully off grid movement. Maar je ziet nu een beetje gebeuren waar ze zo vaak op wijzen, dat er niet zo heel veel hoeft te gebeuren, om dingen van de rails te laten gaan.
All you need is a disturbance in de supply chains en dingen worden snel rommelig. Maar moet het ook niet overdrijven, het feit dat we in zelf isolatie gaan is natuurlijk de belangrijkste oorzaak van dat je voorraad kast leeg raakt. De shops zijn zeker niet vol, maar ook nog niet leeg.

Maar los van voorbereiden op TEOTWAWKI ( ;) ) 2022 wordt het jaar van meer self sufficiency. #Freedom! hahahaha
  • Inrichten van de groentetuin.
  • Solar op het dak en dan ergens in de komende jaren maar een EV met mogelijkheid om terug te leveren naar het huis? (De Ford F150 Lightning kan dat bijvoorbeeld al)
  • Water hebben we zelf voldoende, alle watertanks stroomden van de week al over. We krijgen nog meer dak oppervlak met de nieuwe schuur en veranda + meer tanks dit jaar dus dat zit wel snor
  • Gas gebruiken we niet.
  • Dus met wat meer groente en fruit, en tzt wat kipjes voor eieren komen we al een redelijk eind in onze voorbereiding op het einde van civilisation mwoahahahaha

OK, lees dit allemaal een beetje met een knipoog. We gaan wel home improvements doen en zo, maar ik ga niet in een camouflage pak en een kruisboog hier achter Walibi's aanrennen.... ;)
 
Ik heb hier met een vriend vorig jaar een greenhouse gebouwd met een automatisch bewateringssysteem en dergelijke. Het klimaat is hier natuurlijk nogal anders dan bij jullie, maar het had als voordeel dat de temperatuur constanter was, wat in Victoria betekent dat het in de winter niet doodvriest en in de zomer niet verbrand, maar een ander bijkomend voordeel was dat het minder water verbruikte en het werd niet kaalgevroten door beesten.

Met ruimte waarschijnlijk niet het grootste probleem food for thought maybe ;)
 
Ik heb hier met een vriend vorig jaar een greenhouse gebouwd met een automatisch bewateringssysteem en dergelijke. Het klimaat is hier natuurlijk nogal anders dan bij jullie, maar het had als voordeel dat de temperatuur constanter was, wat in Victoria betekent dat het in de winter niet doodvriest en in de zomer niet verbrand, maar een ander bijkomend voordeel was dat het minder water verbruikte en het werd niet kaalgevroten door beesten.

Met ruimte waarschijnlijk niet het grootste probleem food for thought maybe ;)
Aha, een greenhouse! Ja kan me voorstellen dat dit in Vic de moeite loont (in Canberra ook bijvoorbeeld)

Hier is het in de winter redelijk perfect qua temperatuur en in de zomer wat warm voor sommige groenten. We zullen ook wat groenten moeten gaan verbouwen die we nog niet kennen maar meer uit ZO Azië komen of Centraal of Zuid Amerika. Die beter tegen de zomer warmte kunnen dan ijsbergsla ;)

Er is een YT channel; Self Sufficient Me die niets anders doet dan groenten, groenten en groenten zelf verbouwen en hij woont hier een kilometer of 50 vandaan. Dus een perfect voorbeeld voor ons met precies hetzelfde klimaat.

De winter is soms wat droog voor sommige groente maar met een stuk of 4-5 22.000 liter watertanks moet dat niet echt een issue gaan worden.

Nu nog prikkeldraad, een uitkijktoren en een gun license en we zijn klaar voor een nieuwe World disorder 😂
 
Last edited:
Gefeliciteerd!
Leuk om je updates elke keer te zien, ook op FB. You have come quite a way! ;)
Van suburban Canberrans naar grootgrondbezittende, backpacker wegjagende bushbewoner in QLD.

Wij vinden het soms grappig om terug te denken aan waar we "maar" 5/6 jaar geleden waren. So much has changed and voor jullie volgens mij nog veel meer.
 
@Emulate Naar aanleiding van je Noosa post ;)

https://www.realcommercial.com.au/news/fighting-words-not-noosa-campaign-fires-up-coastal-rivalry

Zo zie je maar haha

En nee Caloundra is just one of many stadjes aan de Sunshine Coast en zeker niet Noosa.

In Coolum, een ander stadje aan de Sunshine Coast, zie je bewoners juist wijzen naar Noosa en zeggen ze over hun eigen stadje: “This wouldn’t happen in Noosa” (high rise right on the beach) Noosa is ook niet perfect hoor, het is overal wat. Het is gewoon dat Noosa en Sunshine Coast heel verschillende dingen (willen) zijn. ;)
 
Last edited:


OFX
Back
Top