50 + gaat Down Under

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg48115#msg48115 date=1139969732]
Geen idee, Lin
Ik ga waar de sponsor wil dat ik naar toe ga en de sponsors zijn meestal hele grote recruiters.
De instellingen hebben hier het geld niet voor.
Op dit moment wacht ik op een reactie van Oxley Nursing en Ramsay (Brisbane)
als iemand nog een andere weet ?????
groetjes

Annelies
[/quote]

Annelies, wat ik bedoelde is, dat je het daar eens kan gaan proberen. Het was een tip rechtstreeks van het bejaardenhuis waar ik iemand heb gesproken.

Maar prima, succes met wachten.

Groetjes Lin

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg48514#msg48514 date=1140150328]Zal ik doen als ik uitgevonden heb hoe dat moet. [/quote]

Zoek het betreffende berichtje op, rechtsboven ervan staat deze
modify.gif
knop, die moet je hebben. Maareh, Aussielover, dan zul jij hem ook uit je quote moeten plukken! Anders is al die moeite vergeefs ;-) je hebt overigens wel gelijk hoor, ik weet ook niet in hoeverre Google en co. mogen rondneuzen op dit forum, maar ik heb ook al wel meegemaakt dat collega's elkaars namen gingen googelen.... brrr!!

Hiya :)

Nou....heb het gelijk even geprobeerd en even een Googltje op de naam "Landmiles" leverde al een hoop info. op tweede plaats met stip staat "Hoe een impulsieve"...en je kent de rest
Dat is inderdaad wel een beetje link voor mensen die de boel stil proberen te houden. Zeker ook omdat er op dit forum nogal wat foto's voorbij schieten.  Een gewaarschuwde XPditer telt voor twee, op zijn minst...

Groetjes
Syl

Brrr... je hebt toch niet mijn posts op het Dress Up As A Schoolgirl And Get Spanked-forum toch niet gezien he?!?

Als er veel zijn die zich zorgen over maken over hun privacy dan wordt het tijd om eens bij Lost te gaan aanbellen, of het Forum-gedeelte kan worden afgeschermd voor bots en spiders.

[quote author=Lin link=topic=2281.msg48518#msg48518 date=1140154737]
Annelies, wat ik bedoelde is, dat je het daar eens kan gaan proberen. Het was een tip rechtstreeks van het bejaardenhuis waar ik iemand heb gesproken.

Maar prima, succes met wachten.

Groetjes Lin

[/quote]

Hoi Lin

Nee hoor, ik ga zeker niet afwachten. Heb het adres op Internet opgezocht en zal maandag bellen.
Jeetje ik wist niet dat wij Nederlanders zo georgaiseerd zijn in de vreemde, ik typte Willem Alexander
NL en werd bedolven onder de clubjes.

Ik hoop dat ze voldoende geld in kas hebben om mij te sponsoren. Als de Council of Nurses gaat
dwarsliggen over mijn praktiserend verleden moet ik ook nog een maandje onderdak hebben om te bewijzen dat ik kan verplegen alvorens ik mijn registratie krijg. Schijnt allemaal een dure grap te zijn.
We zullen zien, ik bel in ieder geval en bedankt voor de tip.

Annelies

Hoi hoi, terwijl hier op het forum zat te koekeloeren op m'n prepaid dialup
van Telstra, werd ik gebeld door Vicky van NWW. Zij zijn bereid mij te
sponsoren voor een permanent recidency aanvraag en kunnen
ook voor stageplaats zorgen, mocht dit nodig zijn.
Ik kan niet aan de Sunshine Coast blijven, maar Rockhampton zal wel
lukken aangezien de vraag naar verpleegkundigen daar 's winters ????
erg hoog is. Nou geweldig. Wat je maar wilt.

Nu maar wachten op de papieren uit Nederland. Mijn diploma's zijn
net vertaald door de University of Brisbane en zien er prachtig
uit met een kleurig logo van de universiteit.

Ik wacht nu nog op een diploma description van het OVDB en stuur
vandaag mijn HBO diploma toch nog maar naar Nuffic ondanks dat ik
na dit diploma nog een post-HBO opleiding (VO management - ATOL) heb gedaan
waar ik al een Engelstalige description van had.

Tevens is de verklaring van mijn vroegere werkgever nog onderweg (duurt al zo'n
13 dagen, grrrrrr) die er eigenlijk voor moet zorgen dat de Council of Nurses ervan
overtuigd wordt dat ik geen stage meer hoef te lopen.

18 maart doe ik m'n IELTS aan University of the Sunshine Coast in Maroochydore,
ik weet alleen nog niet of ze de computertest beschikbaar hebben.
Ik schrijf eigenlijk nooit meer op papier en dus in deze
test ook liever niet. Daar gaat vandaag dus nog een mailtje naar toe.

Annelies

Da's helemaal super nieuws!! Je gaat gewoon weer aan de slag! Ik hoop dat je via deze weg toch komt waar je wezen wilt... :up:

ja geweldig, he. Zullen we de krakende hersentjes die al ingesteld waren op
auto + caravan en het lezen van wegenkaarten, maar weer even in de
werkstand duwen. Als ik dit in Nederland geweten had was ik waarschijnlijk
niet gegaan maar nu zie ik beslist de zonnige (hoe kan het hier ook anders
met al 2 maanden zon) kant ervan in.

Annelies

Goed nieuws Annelies!!

En hey, wat in het vat zit verzuurt niet  :)....dat reizen hou je nog lekker te goed!

Succes
Syl

p.s.
Brrr... je hebt toch niet mijn posts op het Dress Up As A Schoolgirl And Get Spanked-forum toch niet gezien he?!?
.....eh, nee.....je geheim is veilig (hoeveel leden hebben we ook alweer hier?? :-D)

Hé Annelies,

Goed nieuws zeg. Gefeliciteerd. 't Is wel ff slikken dat je weer moet werken terwijl je daar niet op gerekend had maar, als het je brengt wat je wilt, dat visum, dan moet dat geen probleem zijn en wat Syl al zegt, dat reizen kan altijd nog. Succes met alles verder :up:.

Groetjes,
Erna

Jazeker, we houden ons doel voor ogen, zijn op de plaats van bestemming en moeten nu gewoon even de juiste dingen doen.

Ik ben nu bijna rond met alle papieren voor de aanvraag van mijn registratie voor verpleegkundige in QLD en hoewel ik wel denk dat ik in zee ga met NWW, wacht ik toch nog even af hoeveel problemen de Nursing Board op gaat leveren.
Als dit zonder ondersteuning van NWW (stageplaats, goede ingang om het proces te versnellen) allemaal lukt dan kijk ik toch nog even rond naar een sponsor die
wat meer contracten in de buurt heeft, Sunshine Coast, Gympie of Nambour.
We hebben een appartement gehuurd en willen eigenlijk wel wat investeren rond Noosa.

Ik heb nog wel een vraag aan jullie over de combinatie Temporary Business Visa en Medicare. Heb hem ook al gesteld op de site van temporary visa, maar daar zijn dit weekend niet veel mensen actief geweest.

Ik lees geregeld dat mensen met een temporary visa er van uitgaan dat ze onder het reciproke verdrag tussen NL en OZ vallen en recht hebben op een bepaalde dekking van Medicare.

Dit is volgens mij alleen zo als je nog voor ziektekosten verzekerd bent in NL. Dat was tenminste zo in 2005.
Is hier verandering in gekomen met de nieuwe basisverzekering of zijn jullie allemaal nog in NL verzekerd?
Als dat laatste het geval is dan moet je dus elke keer binnen 9 maanden NL even aandoen om in de basisverzekering te kunnen blijven????.

M.a.w. val je onder het reciproke verdrag OMDAT JE IN NL VERZEKERD BENT of
OMDAT JE NEDERLANDER BENT  :?

Een andere vraag betreft het sponsorschap voor PR:
- krijg je direct na 24 maanden je PR of gaat hier nog wat tijd overheen,
- kom je dan direct in Medicare of moet je weer gekeurd worden ?

Jullie zullen denken, wat zit ze te zeuren, het komt vast wel goed.
Dat is misschien wel zo maar gezien onze leeftijd moeten we toch wat meer rekening houden met medische hick-ups en we willen niet in de situatie komen te zitten dat we ons straks nergens voor kunnen verzekeren.
Een situatie die trouwens voor elke leeftijd realiteit kan zijn.
Ik hoop dat iemand wat licht hierover kan laten schijnen.

groetjes

Annelies 

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg49680#msg49680 date=1140985551]
Ik heb nog wel een vraag aan jullie over de combinatie Temporary Business Visa en Medicare. Heb hem ook al gesteld op de site van temporary visa, maar daar zijn dit weekend niet veel mensen actief geweest.

Ik lees geregeld dat mensen met een temporary visa er van uitgaan dat ze onder het reciproke verdrag tussen NL en OZ vallen en recht hebben op een bepaalde dekking van Medicare.

Dit is volgens mij alleen zo als je nog voor ziektekosten verzekerd bent in NL. Dat was tenminste zo in 2005.
Is hier verandering in gekomen met de nieuwe basisverzekering of zijn jullie allemaal nog in NL verzekerd?
Als dat laatste het geval is dan moet je dus elke keer binnen 9 maanden NL even aandoen om in de basisverzekering te kunnen blijven????.

OMDAT JE NEDERLANDER BENT   :?

[/quote]

Hoi Annelies,

Ik heb een SIR visum en heb gewoon recht op Medicare, d.w.z. in noodgevallen. Je hebt recht op Medicare omdat je Nederlander bent. Ik ben sinds 22 september 2005 niet meer verzekerd in Nederland. Ik weet niet of er bij Medicare verschil gemaakt wordt in het soort visum dat je hebt.
Je kunt je wel extra verzekeren via bijvoorbeeld Medibank en naar mijn beste weten, hoef je daarvoor niet gekeurd te worden.

Erna

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg48842#msg48842 date=1140391974]
Hoi hoi, terwijl hier op het forum zat te koekeloeren op m'n prepaid dialup
van Telstra, werd ik gebeld door Vicky van NWW. Zij zijn bereid mij te
sponsoren voor een permanent recidency aanvraag en kunnen
ook voor stageplaats zorgen, mocht dit nodig zijn.
Ik kan niet aan de Sunshine Coast blijven, maar Rockhampton zal wel
lukken aangezien de vraag naar verpleegkundigen daar 's winters ????
erg hoog is. Nou geweldig. Wat je maar wilt. [/quote]
:happysun: hoera voor NurseWorld Wide ! Ik heb er nog steeds geen spijt van ,Annelies, dat ik met hun in zee  :flipper: ben gegaan ! Ik vind de samenwerking tussen mijn sponsor en NWW prima verlopen. Ik ben er nog steeds zeer tevreden mee !  :up: :-D

Ik wacht nu nog op een diploma description van het OVDB [/quote]
:happysun: hoera voor de OVDB en ook nog met dank aan de OVDB  :humble: want mede dankzij hun omschrijving van mijn opleiding is het mij ook gelukt !

Tevens is de verklaring van mijn vroegere werkgever nog onderweg (duurt al zo'n
13 dagen, grrrrrr) die er eigenlijk voor moet zorgen dat de Council of Nurses ervan
overtuigd wordt dat ik geen stage meer hoef te lopen.
[/quote]
tja wachten -wachten -wachten irritant he !  :x :-( maarrre dat stage lopen kan ook heel nuttig zijn want je leert werken en omgaan met collega's en patienten in het Engels. Ik bedoel rapporteren en vaktaal in het Engels .. oeps ik vergis me.. in het Engels .. op zijn Aussies in Aussie lingo I mean !  :wink:

Heel veel geduld nog met het wachten -wachten -wachten en veel succes Annelies ! Het gaat je lukken !  :up:

Ingrid  :cool:.

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg49680#msg49680 date=1140985551]

OMDAT JE NEDERLANDER BENT   :?
Annelies 
[/quote]

Hoi Annelies!

Ik ben al heel lang niet meer via een Nederlandse ziektekostenverzekeraar verzekerd en ben verzekerd vanwege dat reciprocal verdrag.

Je mag als je met je toeristenvisum in Australie bent en een ongeluk krijgt en bijvoorbeeld je been breekt gebruik maken van deze reciprocal agreement , maar in dat geval mag je ook je Nederlandse reisverzekering aanspreken.

In geval van een Temporary Business Visa kom je gewoon in aanmerking voor Medicare vanwege het reciprocal agreement wat Nederland met Australie heeft !  :up:

Wat betreft je andere vragen heb ik er nog geen persoonlijk ervaring mee en misschien iemand wel die antwoord kan geven vanuit eigen ervaringen ???

Volgens mij kom je idd meteen na die 24 maanden in aanmerking voor Permanent Residency (PR) .

Ingrid  :cool:

Als je het echt wilt dan kom je er wel!!! Hou het in gedachten, het gaat jullie zeker lukken, met een omweg..maar lukken gaat het! Houdt moed! Ik moet ook nog een omweg maken van 3 jaar...
Maar het gaat mij ook lukken!

:up:

Over medicare is net een heel draadje geweest, het ging daar even off topic, maar dat sloeg allemaal op het medicare verhaal. Kijk even bij dat draadje http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3717.15

En anders bel ze even, dat heb ik ook gedaan. En bleek recht op medicare te hebben terwijl ik dat nooit verwacht had!

Groetjes Lin

Allemaal weer hartelijk dank voor jullie hulp mensen. Inderdaad geduld is een schone
zaak en ik zal er nog wel emmers vol van nodig hebben. Maar gelukkig heb ik jullie nog en
ik ben heel blij dat jullie er allemaal zijn.
Ben je in NL dan is het forum een goede voorbereiding en ook een soort van venster
naar het "beloofde land" waar je dan kwijlend voor hangt.
Eenmaal in OZ is het hands on en erbij blijven. Dan verschaffen jullie met z'n allen
hele waardevolle informatie.

Ik heb inmiddels alle vragenlijsten van NWW op de bus gedaan, een heel pakket met allerlei
vragen over gezondheid, certificaten en ook nog een testje van mijn kennis.
Moest ik me daar toch allemaal sommetjes gaan maken om mcgs om te rekenen in mgrs en hoe
snel een infuus moet lopen om .. mgr in de patient te krijgen. Dat is LANG GELEDEN !!!!
Jeetje als dat maar goed gaat straks.  :-o

Ik wacht nu op adressen van panel doctors in Australie zodat Jan en ik voor onze medical kunnen. Vreemd genoeg levert de DIMIA wel adressen buiten OZ maar niet erin.
Tenminste, ik kan ze niet vinden  :?

Afgelopen maandag zijn we naar de Uni van de Sunshine Coast gereden om de
IELTS-test te regelen. Helaas 18 maart zit al vol, nu moet ik wachten tot 27 april.

Eigenlijk willen we nog naar NL voordat het grote werk hier gaat beginnen, zijn er ook van die lange wachttijden in NL voor de test? Ik kan dan nog overwegen om de afspraak om te zetten naar NL.

Nou ja, we  gaan maar weer verder met wachten en hopen deze week wat concrete info binnen te krijgen van NWW, zodat we eens om ons heen kunnen gaan kijken naar
een auto.
Ik moet trouwens wel zeggen dat we ons rot geschrokken zijn van de prijzen hier in OZ. Dat zag er in 2000 en zelfs in 2003 toch wel een beetje anders uit.
De huizenprijzen (grond) zijn enorm hoog. Een miljoentje betaal je zo aan de Sunshine Coast. De rest is ook allemaal duur. Hoe moeten de gemiddelde Australier dat betalen??? We zijn echt een beetje verbijsterd.
Hebben jullie deze ervaring ook?

Annelies

al

Back