50 + gaat Down Under

Annelies,
Ik heb een lijstje gekregen hier bij Immigratie in Brisbane:

For Chest X-Ray:

Make an appointment at QLD Diagnostic Imaging on tel: 07 3832 8838
Please say HSA Chest X-Ray
Brisbane Private hospital - 6th floor, Arnold Janssen Medical Centre, 259 Wickham Tce
Please ensure to attend the correct facility at which your appointment was made.
Diagnostic Imaging will send your X-Ray report th Health Services Australia (HSA)
Collect X-Ray results from HSA and provide to the DIMIA
Fee: $100.00 (Including digital photo - $79,00 if photo supplied) payable to HSA on
collection for X-Ray.

For medical Examination:

Make your medical appointment On-Line - Log into www.healthoz.com.au (you will need an accepted credit card and a valid email adress.)
Alternatively phone HSA on 07 3307 9440 to make an appointment. The examination will be carried out at Floor 7, 340 Adelaide Street, Brisbane.
(Do NOT go to your private doctor for medical examination)

Medical Cost $148                                                                                                                                                              Total Cost $227

Gold Coast Area

X-Ray:  South Coast Radiology on 1300 369 729 or Gold Coast Medical Imaging - check Gold Coast Yellow pages - there are 7 locations.
Make your medical appointment online www.healthoz.com.au (Credit card & emailadres)
Alternatively, phone HSA in Southport on tel: 07 5591 6144 to make an appointment.
Adress: 102 Imperial Parade LABRADOR QLD 4215 (Corner of Imperial Parade and Government Road)

Other Areas:

Contact Health Services Australia on tel: 1300 361 046 for the name, adress and phone number of the nearest Approved Medical Practitioner (AMP)
to your Area.

Make sure the X-Ray and HIV test are done before the medical examination so the AMP can view all the results before assessing the medical examination.

Annelies, ik hoop dat je hier wat aan hebt. :up:

Groetjes Lin

Hir het antwoord van Sarah van Nurses World Wide op mijn vraag hoe ik ZO SNEL MOGELIJK
aan een PR kom:

You can apply for Permanent residency once you have been here almost 2 years. We can help with this application also. It does however take 6 to 12 months to get approved, so I would suggest getting it done a year after you have been here.

groetjes,

Annelies

Hoe gaat het nu met jullie? Hoe ver zijn jullie met alles?

Ben erg benieuwd!

Groetjes Lin

Goed hoor, Lin. Thanks for asking.  :)
We zijn het wachten een beetje beu, maar dat is denk ik normaal als je uit een druk leven stapt en plotseling niets te doen hebt.

Ik heb net gehoord dat mijn aanvraag voor registratie in QLD nog wel even op zich kan laten wachten vanwege een enorme workload bij de QLD Nursing Council. Het kan nog wel 2 tot 3 maanden duren en dus heb ik deze week ook maar een aanvraag naar NSW op de post gedaan.
Daar schijnt het een maand te duren.

We kunnen nu op het gebied van aanschaf auto / huis/ etc. nog niets doen want we willen niets kopen voordat ik een contract met de sponsor heb getekend en zeker weet dat alles doorgaat.
27 April ga ik voor de IELTS-test in Sippy Downs, dus besteed ik het grootste deel van m'n tijd aan de voorbereiding. Verder bezoeken we wat auto-dealers, motorshows en auctions van huizen en land om een idee te krijgen hoe de zaken hier in elkaar steken.

Ons huis in NL is verkocht en per 20 maart in andere handen overgegaan. We voelen ons dus zo vrij als een hoentje, maar zouden het geld liever niet zolang op de bank laten staan en in OZ willen investeren. Helaas moet dat toch even wachten.
Veder hangt het ook nog van de sponsor af waar we naar toe gaan voor de komende twee jaar.
Ik heb gevraagd om een contract in Nambour, Gympie of ergens anders aan The Sunshine Coast, maar de gedachten van de sponsor gaan ook naar Caboolture en daar heb ik nu niet zulke leuke dingen over gelezen. In ieder geval willen we in die buurt niet investeren en moet de afstand dan dagelijks te rijden zijn.
Al met al was het erg moeilijk om afstand te doen van onze reisplannen maar het begint al te wennen en we zien al weer wat zilveren randjes om het wolkje verschijnen om het maar wat poetischer uit te drukken.

groetjes,

Annelies   

Ik ben blij dat er weer een zilveren randje tevoorschijn
komt, ik hoop dat het binnen niet al te lange tijd
een gouden randje :sunny: gaat worden.

Groetjes Miran  :)

Hoop ik ook Miran

Na de teleurstelling van de IELTS-test, nog geen cijfers binnen maar ECHT GEEN 7 op schrijven, mag ik 13 mei alweer komen voor de volgende test.Ze zaten al vol tot 22 juli  :-o maar ik werd nummer 1 op de wachtlijst gezet en nu zal ik die 7 halen al val ik er dood bij neer.  :evil:

Verder geeft de QLD Nursing Council na 7 weken nog geen sjoege op mijn aanvraag voor registratie, maar de NSW council na 3 weken wel  :up:  er is een brief onderweg !!!!!!!!!!!!!

Nu maar weer afwachten wat daar in zal staan en dan contact opnemen met de sponsor die ook heel geduldig zit te wachten.

Annelies   :up: :up: :up:

Ik duim met je mee  :up: :up:
Kop op Annelies, met jouw
doorzettingsvermogen MOET
het gewoon gaan lukken  :-D

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg58586#msg58586 date=1146871818]
Verder geeft de QLD Nursing Council na 7 weken nog geen sjoege op mijn aanvraag voor registratie, maar de NSW council na 3 weken wel  :up:  er is een brief onderweg !!!!!!!!!!!!!
[/quote]

Hoi Annelies!

Jij zit toch momenteel ook in Brisbane, dacht ik?

Ik zou je toch willen adviseren dat als je in de gelegenheid bent, je je persoonlijk met je aanvraag bij de QNC gaat bemoeien: langsgaan in persoon, afspreken met je QNC officer die jouw aanvraag behandeld..dat helpt echt !

Succes in elk geval met alles!

Ingrid  :cool:

Hi Ingrid, ja ik zit zo'n 130 kilometer ten Noorden van Brisbane en had ook al aan een bezoekje gedacht, maar ik heb nog geen case officer. Elke keer als ik bel dan is er in "het systeem" geen enkele activiteit te zien.
Ze zeggen dan "dat er nog geen brief opgemaakt is". Ik krijg steeds ene Andrew aan de lijn die verteld dat ik dan dus ook nog niemand heb die mijn papieren behandeld.

We gaan morgen naar de DIMIA en die is volgens mij vlakbij de Council, dus ik kan wel even binnenstormen, denk ik?

Annelies

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg58697#msg58697 date=1146960932]
We gaan morgen naar de DIMIA en die is volgens mij vlakbij de Council, dus ik kan wel even binnenstormen, denk ik?
Annelies
[/quote]

Ja hoor! het DIMA -kantoor zit aan de Adelaide Street en die van QNC aan de Charlotte street wat toch wel op loop afstand is! Maar aangezien je dat op de 7de hebt gepost ben je er wrsch al geweest en vertel ik je nu iets wat je inmiddels al weet  :oops:  haha  :-D  :roll:!

Hallo allemaal

het ging effe anders, we hebben bijna vier uren op een visum moeten wachten, maar hebben nu een verlenging gekregen, mogen elke keer dat we het land verlaten weer 6 maanden aaneengesloten blijven. Dit betekent dat als we weggaan en voor 11 oktober 2006 weer binnen komen we nog 6 maanden kunnen blijven tot dik in 2007.

Dit is echter niet nodig want over ongeveer 2 weken heb ik mijn NSW-registratie als verpleegkundige in handen. Helaas hadden we geen tijd meer om de QNC te bezoeken want het was al bijna 16.00 uur voordat we het DIMIA-gebouw weer uitrolden, maar gisteren lag er een brief van NSW in de bus

EINDELIJK, EINDELIJK  :up:

er waren wat vragen over de papieren, maar na telefonisch overleg werd mijn course transcription van het A-diploma (1977) geaccepteerd. Het BIG-formulier waren ze kwijtgeraakt, dus opnieuw 1 insturen en het verslag van mijn laatste baas (een apotheker) werd niet geaccepteerd om te verklaren dat ik drie jaar als verpleegkundige voor het bedrijf had gewerkt.

Iemand anders in het bedrijf die wel verpleegkundige is mag nu voor baas (senior nurse) spelen en zowel een karakterschets van mij geven (die was niet in de goede vorm, NSW heeft daar speciale formulieren voor) als een competence verklaring afgeven.

Een vroegere collega hoofdverpleegkundige heb ik nu gevraagd de 2e karakterschets te schrijven.
Enfin, de post doet daar zo 10 werkdagen over en morgen en zaterdag ga ik nog een keer voor de IELTS-test (de uitslag van 27 april heb ik nog niet binnen).
Deze uitslag is ook weer 15 dagen onderweg, dus heb ik mijn registratie zo rond eind mei binnen.  :lol:
Ik heb aangevraagd om de registratie door te sturen naar QNC, zodat die registratie ook af kan worden gegeven.

Vanmiddag gaan we de terugreis naar NL boeken voor 27 juli, zodat we nog voldoende tijd hebben om alle zaken met Nurses World Wide af te handelen en dan hoop ik ook tegen die tijd te weten waar we gaan wonen.

groetjes

Annelies 

He wat goed! Eindelijk zeg!
Wat moet je toch nog een hoop regelen zeg...

Jullie bezoek aan Nederland is dat ook nodig voor het afronden van zaken daar?

Hey Annelies ! Congrats met het behalen van je NSW registratie !  :up: toppie!

Nu nog de puntjes op de i en het is voor de bakker !

Maarre 4 uur wachten voor een visum  :-o ? Wat voor visum is dat dan wel niet ? (wel dus  :-D)

Hoi Ingrid en Lin

Ja fijn, weer een paar stappen in de goede richting, he. Dat wachten op het visum was onze eigen schuld, we hadden geen afspraak gemaakt en dan moet je wachten op alle mensen die wel een afspraak hebben. Vorige keer zijn we er zo binnengewandeld en stonden we na 30 minuten weer op straat. Dat was op een vrijdag en dit was een maandag, dus druk. Wisten wij veel.

Na een uur hadden we zo iets van:"we gaan weg", maar eenmaal buiten hadden we ook geen zin om een andere dag terug te komen en ons weer door die drukte te slingeren
We hebben dan wel een Navman en dat helpt wel iets maar toch rijd je wel een paar keer verkeerd in die verkeers-en parkeerchaos
We zijn dus weer teruggegaan en hebben gewacht tot ons nummertje verscheen.

Goede tip: maak altijd een afspraak bij de DIMIA !!!
als jullie dat al niet deden, tenminste  :-D

Gisteren heb ik de resultaten van de IELTS teruggekregen, 7, 7 , 8 en een 6. Die laatste dus voor schrijven waar ik een 3 of 4 had verwacht. Ik heb er echt een zootje van gemaakt en snap niet waar die 6 vandaan komt.
Enfin, dat maakt de spreektest van vanmiddag weer wat lichter en morgen kan ik dat ene puntje er wel bijschrijven.

Het boeken van een vlucht naar NL is niet gelukt omdat het Nederlandse reisbureau vergeten was te vermelden dat we in Singapore een stopover wilden maken terwijl we wel die ticketprijs hebben betaald EU 1012. (we hadden de terugreis fictief op 2 juni gezet en die knaap die ons hielp zei dat er niet ook fictief een extra dag in Singapore ingezet hoefde te worden. nou, WEL DUS  :x

Nu moeten we $100 / pp extra betalen maar dat kunnen we weer op het reisbureau verhalen. Morgenmiddag maar weer naar het reisbureau, want vanmiddag moet ik om 14.20 uur bij de Uni zijn voor de test en morgen om 08.00 uur, dus vroeg op.

Nee, op zich hoeven we niet veel te regelen in Nederland, Jan moet de uitgestelde belastingaangifte van 2005 nog inleveren en eigenlijk komen we alleen maar terug voor familie, vrienden en kennissen. We blijven denk ik tot eind augustus. Lijkt me heerlijk om onze dochter en alle andere  mensen weer te zien. En natuurlijk ons hondje die ik elke keer door de telefoon hoor blaffen.
Het gekke is dat er momenten zijn dat we die hond nog het meeste missen. Belachelijk, he.

Onze dochter Paulina heeft nu twee contracten op zak voor haar verderdere carriere, dus daar gaat het heel goed mee en in januai 2007 komt ze naar Australie op vakantie. Lijkt me ook geweldig om haar dit prachtige land te laten zien. Het zal echter wel Jan zijn die lekker met haar kan rondreizen want ik ben dan al druk aan het werk om onze PR te verdienen !!!  :)

Annelies

Ondanks alles, zitten jullie nou toch maar mooi 'op route'
en hebben jullie al zo gigantisch veel bereikt.
Dat hebben jullie toch maar mooi gedaan nietwaar !!!!!

Fijn voor je dat je dochter volgend jaar op vakantie komt en dat
het goed met haar gaat. Dat moet je vast goeddoen. Zo van,
je weet dat het goedkomt en dat het goed met haar gaat,
maar als je het dan ook echt meemaakt (met 2 contracten
op zak  :up: :up: ) dan is dat geweldig en een geruststelling
kan ik me zo voorstellen.

Groetjes Miran

NB veel plezier in NL, knuffelse met iedereen  :-D

hallo mensen

Hartelijk dank voor jullie ondersteuning en jazeker, we zitten op koers en doen er ook alles aan om er een succes van te maken.
De IELTS-test van vrijdag en zaterdag ging goed en ik reken op minstens 4 x een 7, een eis van de Nursing Board, dus dat moet goed komen. Ik heb me dit keer een rotje geschreven op task 1 en 2 en moet nu hoger hebben dan een zes anders eet ik m'n schoen, nou ja thong op.
Toen ik uit het gebouw kan rollen voelde ik me echt 10 jaar jonger, maar Jan zei dat ik er wel 10 JAAR OUDER uitzag. Nou ja, zeg  :x

Annelies

Back