A long way to go the promissed land.......

Nou, ik heb eindelijk mijn bevestiging binnen van mijn skill assessment:

Dear Sabine Bosch,

I am pleased to advise that the competencies you have demonstrated
taken into conjunction with your qualifications have been assessed as
meeting the current academic requirement for standing as a Professional
Engineer in Australia.

The appropriate occupational classification in your case for migration
purpose is Civil Engineer ASCO 2124-11.

Nu is het dus echt..............slik........Mijn VOG is al 2 weken onderweg, komt als het goed is dus ook 1 dezer dagen binnen........en dan de visum aanvraag de deur uit!!!!!!!!!!!

YIHAAAAAAA..!!!!!!     :beach: :flipper: :surfer: :plane: :dog: :cheers:

I'm leaving on a yet plane, dont know when I'll be back again.......zeker dak vanavond hierop een biertje ga drinken.

Druk druk volgende week (nog 8 weken in nederland.....): 2 banen opzeggen, naar de EXPO, ticket bevestigen, huis verhuren, medicals bespreken, Xpdite BBQ, en 29 november ben ik er weg van.........aaaaaahhhhhhh! HEB ER ZIN IN.....!!!!!!!!!

Gr. Sab

Sabien!
:congrats:

Geweldig meid, gefeliciteerd!! Ik neem er zeker te weten ook eentje op je vanavond!!

Groetjes Lin

Party time Party time.

:dance: :dance: :dance:
weer een stap verder goed gedaan Sabien.

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:  :applaus: :applaus:

Gr Ineke  :up:

Sabien,

Gefeliciteerd hoor!!

Vraagje:
Je hebt nu dus net je skills assesment binnen, je VOG verwacht je zsm. Dan moet je e.e.a. nog effe bij alkaar stoppen en opsturen neem ik aan. Mag ik je vragen waarom je al zeker bent dat je over 8 weken dan weg bent uit NL? Dimia kan onverwachts snel reageren zoals ook wij tot onze verassing hebben gemerkt vorige week, maar ik denk dat dat maar een gelukje was.
Je hebt waarschijnlijk geen lastige (nou ja, tijdrovende) dingen te doen als huis verkopen, grote verhuizing regelen etc.. (wij nog wel, maar ach daar komen we wel doorheen)..

M.vr.gr.

Perthpete

ja Sabien,

Van Harte en omdat Tinus heeft gezegd dat het bier daar duurder is neem ik er hier ook eentje op je.

YEAH, GO FOR IT GIRL!!!!!!!!!!!! :up:

Ik drink eigenlijk nooit, maar voor jou maak ik een uitzondering vanavond!!!!!!!!

Rene

[quote author=perthpete link=topic=1929.msg29996#msg29996 date=1128073918]

Vraagje:
Je hebt nu dus net je skills assesment binnen, je VOG verwacht je zsm. Dan moet je e.e.a. nog effe bij alkaar stoppen en opsturen neem ik aan. Mag ik je vragen waarom je al zeker bent dat je over 8 weken dan weg bent uit NL? Dimia kan onverwachts snel reageren zoals ook wij tot onze verassing hebben gemerkt vorige week, maar ik denk dat dat maar een gelukje was.
[/quote]

Nee nee, een skilled indpendent duurt ondanks MODL toch noch steeds 4-6 maanden.....ik ga er dus niet van uit eind november mijn skilled visum binnen te hebben...maar ik had al besloten als ik de skill assessment binnen zou hebben (anders helemaal niks nie skilled visum aan kunnen vragen) om dan eerder op een toeristenvisum te gaan, wil zo graag weg, duurt te lang, ben er helemaal klaar mee. Wil namelijk eerst nog wat reizen: 3 weken met mijn beste vriendin die voor een half jaar nu in thailand ontmoeten in Maleisie, dan kerst en oud en nieuw bij vrienden in sydney, jan 2 dispuutsgenoten-vriendinnen rondleiden in sydney voor 3 weken, auto kopen en vervolgens het deel van australie ontdekken waar ik nog niet geweest ben.....dat ik dan de eerste maanden niet mag werken is geen probleem, was ik namelijk toch al niet van plan...... :p

Blijft natuurlijk een risico, maar gezien ik redelijk gezond ben en geen crimineel ben ik vol zelfvertrouwen. Moet verder nog wel een hoop regelen, ga mijn huis niet verkopen maar onderverhuren, en nog 100 duizend andere dingen, maar had al veel voor de zekerheid voorbereid......dus de  :fishing2: waren al uitgegooid, nu alleen nog de :fish: binnenhalen.....

Sab

Nou meid, ik vind het een strakke planning  :up: . Je leeft ten slotte maar een keer !

ook van mij proficiat met het behaalde succes !  :) Well done !  :up:

ik zal er vanavond eentje op jou nemen ... :cheers: cheers matey !

Ingrid.

Nou Sabien,

Geweldig hoor! Prima plannen... Alleen op het juiste moment dan nog even Australie uit om je visum definitief toegewezen te krijgen...

We zijn jaloers, je gaat de herfst/winter al missen dus.. ;-)

M.vr.gr.

Perthpete

Hallo allemaal,

ben weer bijgekomen van de meeting, dus hier maar weer een update:

Maandag 17 oktober alles in de envelop gemikt en mijn visumaanvraag per koerier naar Adelaide. VOG had ik ook al  ontvangen dus maar meteen meegestuurd.

En verder: baan is opgezegd, ticket bevestigd (29-11-2005), druk bezig mijn huisje uit te ruimen en te verhuren, verzekeringen, abonnementen opzeggen, afscheidsfeestje plannen etc etc etc......tjeminee........maar goed, de laatste loodjes he...

Medicals besproken bij de arts in Utrecht, moet zeggen was wel vriendelijk maar moest zelf alles aandragen...niet even informeren wat je allemaal mee moet nemen (oa pasfoto....), waar de X-ray maken, hoe met de formulieren. Gelukkig was ik al wat wijzer van het forum, anders was dit ook weer een drama geworden. Dus moet 18 november voor medicals, die dan nog snel opsturen naar sydney voor ik vertrek.....

En nou maar hopen dat ik ook heeeeel snel dat visum binnen heb. vertrek dus eind november, vlieg op Kuala Lumpur en ga dan mijn vriendinnetje nog opzoeken die momenteel engelse les geeft in thailand. Lekker 2 weken aan een mooi wit strand onder de palmbomen en turqoise blauwe zee, he wat vervelend.....en 15 december vlieg ik door naar Sydney.

Wel een heel raar gevoel dat alles nu weg is.........had het netjes in een plastic mapje gedaan, gekleurde blaadjes ertussen bla bla bla......lees ik gisteravond ergens in form 47SK dat het dus niet mag inbinden of in PLASTIC MAPJES.......

Gelijk alweer een nachtmerrie....kom ik straks onderop de stapel.......zoals aardige meneer op de expo al zei....nou laten we maar hopen van niet dan :|

Gr. Sab

Nou weer even een laatste update:

naar aanleiding van de job expo in Amsterdam heb ik afgelopen vrijdag een telefonisch intervieuw gehad met een groot global adviesburo, vestiging Perth. Om een heel lang verhaal kort te maken:

ze willen me graag in dienst hebben, een immigrationconsultant gaat voor ze uitzoeken hoe ik vanaf 1 feb 2006 al zou kunnen beginnen (afgifte skilled independent duurt tot maart-april in het beste geval), dus wellicht dat het een sponsorship wordt.

Bedrijf, markt, salaris en overige....... :up: Zullen mij ook helpen met huisvesting etc......Is wel 2e keus: eerste keus blijft toch de oostkust tussen sydney en brisbane....maar aan de andere kant, een hele goede aanbieding, zou stom zijn om het niet te overwegen.......

Wat een verhaal........ :p vorig jaar dacht ik nog dat ik geen skilled visum kon aanvragen en alle mogelijke moeite gedaan om een sponsorship binnen te halen, en nu heb ik net een skilled aangevraagd en komen ze hiermee.....!

Weet iemand trouwens ook of dit nog consequenties heeft voor mijn lopende visumaanvraag.....niet dat dat straks vervalt op het moment dat het bedrijf een sponsorship aanvraagt......dan moeten ze maar wat langer wachten want uiteindelijk vindt ik mijn skilled visum natuurlijk belangrijker.
Of misschien omdat mijn beroep op de MODL staat en nu met job-offer dat ze wat meer druk kunnen zetten en dat het visum eerder wordt afgegeven dan 6 maanden.....

Weet het ff echt niet meer......nou ja......we zien wel.......

In ieder geval een fijn idee dat ik weet dat mijn beroep gewild is...en we zien wel wat er van komt.....maar ik heb het al druk genoeg zo de laatse 4 weken, en nu dit weer......pfewww......zou willen dat ik al lekker in australie zat, ben hard aan vakantie toe.... :-D

Gr. Sab

[quote author=Sabien link=topic=1929.msg34094#msg34094 date=1130754785]

Wat een verhaal........ :p vorig jaar dacht ik nog dat ik geen skilled visum kon aanvragen en alle mogelijke moeite gedaan om een sponsorship binnen te halen, en nu heb ik net een skilled aangevraagd en komen ze hiermee.....!

Weet iemand trouwens ook of dit nog consequenties heeft voor mijn lopende visumaanvraag.....niet dat dat straks vervalt op het moment dat het bedrijf een sponsorship aanvraagt
Gr. Sab
[/quote]

Hoi Sabien!

Ja verwarrend idd.. eerst moet je je het leblazerus werken om een visumaanvraag in te kunnen dienen voor een "Skilled" en vervolgens krijg je zowat een visum 'in de schoot geworpen' !  :roll: Dat doe je goed !  :-D

En ja , dat heeft volgens mij, denk ik , weet nie zeker, consequenties voor de huidige aanvraag: Ieder visum vervalt zodra je een andere aanvraagt maar daar zit hem nu juist de knoop: ik weet niet of dat nu ook geld bij iedere visumaanvraag  :?

Anyone?

greets,

Ingrid  :cool:

Back