Voor iedereen die beniewd is naar het antwoord Van DIMIA, heb vannacht met ze gebeld..... (dag Lin...... :wink
-
je mag gewoon op een toeristenvisum in australie je visa grant van je skilled independent afwachten
- tijdens de aanvraag van je skilled independent mag je ook
een 457 sponsorship aanvragen, dit heeft
geen gevolgen voor je lopende visum aanvraag....
- als je op een
toeristenvisum in Oz bent, hoef je
niet het land uit voor je 457 grant (dit is namelijk ook weer een tijdelijk visum, offshore is meestal alleen van toepassing op permanente visa, zie ook onderstaande uitleg...)
- .....als je
meer dan 2 visums tegelijk aanvraagt,
is het visum wat het laatst wordt afgegeven geldig, en daarmee vervallen alle voorgaande visa.....(das dus ook de reden dat als je in australie je skilled independent afwacht je het land moet verlaten zodat alle visa geschrapt kunnen worden ofzoiets....het is dus
niet zo dat je
aanvraag kan vervallen, zoals eerder gedacht hier op het forum.........)
Dus: heb vanmorgen het contract (voor 4 jaar) in de bus gehad en goedgekeurd, het bedrijf in Perth gaat mijn sponsorship aanvragen. Ik krijg mijn vliegticket vergoed (enkele reis), spullen uit nederland mag ik overhuizen (is in mijn geval niet nodig, misschien een doosje of 2 met foto's en cd's)....en dan wordt ik begin feb netjes van het vliegveld afgehaald en naar mijn accomodatie gebracht (3 maanden gemeubileerd appartement verzorgd en betaald door het bedrijf) en wordt de eerste week wegwijs gemaakt in Perth. tevens helpen ze mij met alle benodigde verzekeringen, taxfile, medicare etc......en 6 feb begin ik met mijn nieuwe baan als projectmanager bij Sinclair Knight Merz (SKM), Building and Property Division............joehoe!!!!!!!!!!!!
Wat ook nog leuk is: ik mag zelf aan de makelaar aangeven wat ik wil binnen een budget van 450 AUD per week....heb dus ff snel op realestate gekeken, en zeker in perth moet dat wel lukken (zat te denken aan een leuke cottage aan het strand....... :-D en nog beter, als straks mijn skilled indpendent wordt afgegeven mag ik op kosten van de zaak een lang weekend naar Bali om mijn visum op te halen........... :-D, he wat vervelend...Nou ga nu echt ophouden, wordt een beetje meegesleept door mijn enthousiasme.....Vindt het gewoon super dat het bedrijf dit allemaal organiseert......en dat ze me dus echt graag willen hebben.....
Dus lieve mensen, ook voor mij gaat het eindelijk gebeuren!!!!!!!!! Zo zie je maar, alles komt goed en zo niet, dan toch............
:beach: :flipper: :surfer: :happysun: :dog: :stupid2: :cheers: :clap2: :drink: :drinking: :eatdrink: :fish: :fishing2:
Gr. Sab