A long way to go the promissed land.......

Hey tof zeg Sabien, PERTH!! misschien kan je dan ook naar onze bruiloft komen! haha.
Succes he en geniet van je vakantie!!!

Hi Sabien,

Gaaf joh!!! Inderdaad, wat een verhaal. Hoe alles toch kan lopen, he :).
Nou heel veel succes :up: en laat het lekker (rustig??) op je inwerken.

Groetjes,
Mel

Nou Sabien........dan gaan we misschien wel voor hetzelfde visum.
Wel positief allemaal zeg!!!
Ook al is de streek niet helemaal je voorkeur.....pakken wat je pakken kunt.
Je bent nog jong genoeg en over een aantal jaren ben je weer vrij om verder te zoeken.
Ik hoop dat het voor mij ook zo uitpakt.
Ik ben nu bezig met de questionnaire in te vullen voor een bedrijf die mij misschien wel wil sponsoren.
En daar zit dan ook nog een telefonisch intervieuw aan vast.

Ik heb er eigenlijk wel hele goede hoop op dat dit gaat lukken, want het desbetreffende bedrijf is een groot bedrijf en  vrij vooruitstrevend voor wat betreft materiaal gebruik en milieu eisen......op dat gebied lopen ze voorop in mijn vakgebied in Ozzie en mede daardoor worden ze ook gedeeltelijk door het rijk gesubsideerd.

Bert

hoi
Jeetje Sabien dat is zeer cool... Ik ben stinkent jaloers :up: :up: Wel gaaf voor je. Ik heb wel is perth via die google earth zitten bekijken. Maar die witte stranden en blauwe zee van Perth, zijn zeker niet verkeerd. Succes met de afhandeling!!
:cheer: :cheer: :cheer:

@ Bert:

zoals ik al zei: als ik moet kiezen tussen de 2 visa dan hebben ze toch echt pech.....ga dan niet voor een sponsorship en mezelf voor een aantal jaren aan een bedrijf binden als ik nu een permanent resident skilled independent op eigen kracht kan krijgen waarmee ik alle vrijheid heb.....dan wachten ze maar tot april denk ik zo.. :p

dus zou hoogtstens zo zijn dat ik 3 maanden op een sponsorship zou werken voordat ik mijn skilled indpendent visum heb.....

of misschien een bridging visum

of andere mogelijkheden om mij eerder aan te stellen, weet ik wat......

Maar het is dus niet de bedoeling zoals jij om een sponsorship te zoeken als manier om naar australie te gaan.....

Gr. Sab

Van harte!! Echt gaaf, kan me ook goed voorstellen dat je nu even niet meer goed weet wat je moet kiezen. Als ze je graag willen, wachten ze zeker wel.
Succes met het nemen van je beslissing  :up:

@Sabien,

Ik begrijp ook wel dat de voorkeur van jou Skilled Independent is en jij je niet bij voorbaat voor een aantal jaren wil binden aan een bepaald bedrijf.
Het is voor jou dus inderdaad een geruststellende gedachte dat jouw beroep dus echt wel gewild is in Ozzie.

Zowiezo heel veel succes meid,
want nog een klein maandje......dan ben je in ozzie
En wat er dan gaat gebeuren.......laat het maar op je af komen.

Groetjes, Bert

Ik sluit me vol overgave bij de rest aan, !!!!!!  GEWELDIG !!!!!!, Sabien
Nog even sterkte met het uitzoeken hoe de beide visa zich verhouden, maar ik weer zeker dat het allemaal heel goed zal aflopen  :up:

Annelies

Hi Sabien,

Wat kan het toch raar lopen he? Eerst alle mogelijke moeite doen om een visa te krijgen en nu krijg je het zowat in je schoot geworpen.

Volgens mij klopt wat hierboven al is gezegd, je kunt niet voor 2 visa gaan en je meest recente visa vervangt de eerdere, alleen of het nu om de aanvraag gaat of niet is mij ook niet geheel duidelijk.

Groetjes,
Lela

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

volgens de immigrationagent kan het, het gaat om de aanvraag....dus met andere woorden krijg straks sponsorship, zodra er dan een ander visum wordt toegekend, in dit geval skilled independent, vervalt daarmee de sponsorship.

Maar, ben wel blond maar niet dom natuurlijk.... :pHeb ff gemaild met mijn case--officer van DIMIA en het bedrijf gezegd dat ik dat ook letterlijk zo wil horen van DIMIA......dus nog ff afwachten :wink:

Krijg in ieder geval morgen de arbeidsovereenkomst gemaild, en zijn nog over wat kleine zaken in onderhandeling, dus wellicht begin volgende week dat alles rond is.......

Heel vreemd, maar wel een heerlijk gevoel :-D

Gr. Sab

Ik ben ook erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Je hebt je er al behoorlijk in vastgebeten. Goeie zaak, Sabien!!! Je weet in ieder geval waar je mee bezig bent!!

Voor iedereen die beniewd is naar het antwoord Van DIMIA, heb vannacht met ze gebeld..... (dag Lin......  :wink:)

- je mag gewoon op een toeristenvisum in australie je visa grant van je skilled independent afwachten
- tijdens de aanvraag van je skilled independent mag je ook een 457 sponsorship aanvragen, dit heeft geen gevolgen voor je lopende visum aanvraag....
- als je op een toeristenvisum in Oz bent, hoef je niet het land uit voor je 457 grant (dit is namelijk ook weer een tijdelijk visum, offshore is meestal alleen van toepassing op permanente visa, zie ook onderstaande uitleg...)
- .....als je meer dan 2 visums tegelijk aanvraagt, is het visum wat het laatst wordt afgegeven geldig, en daarmee vervallen alle voorgaande visa.....(das dus ook de reden dat als je in australie je skilled independent afwacht je het land moet verlaten zodat alle visa geschrapt kunnen worden ofzoiets....het is dus niet zo dat je aanvraag kan vervallen, zoals eerder gedacht hier op het forum.........)

Dus: heb vanmorgen het contract (voor 4 jaar) in de bus gehad en goedgekeurd, het bedrijf in Perth gaat mijn sponsorship aanvragen. Ik krijg mijn vliegticket vergoed (enkele reis), spullen uit nederland mag ik overhuizen (is in mijn geval niet nodig, misschien een doosje of 2 met foto's en cd's)....en dan wordt ik begin feb netjes van het vliegveld afgehaald en naar mijn accomodatie gebracht (3 maanden gemeubileerd appartement verzorgd en betaald door het bedrijf) en wordt de eerste week wegwijs gemaakt in Perth. tevens helpen ze mij met alle benodigde verzekeringen, taxfile, medicare etc......en 6 feb begin ik met mijn nieuwe baan als projectmanager bij Sinclair Knight Merz (SKM), Building and Property Division............joehoe!!!!!!!!!!!!

Wat ook nog leuk is: ik mag zelf aan de makelaar aangeven wat ik wil binnen een budget van 450 AUD per week....heb dus ff snel op realestate gekeken, en zeker in perth moet dat wel lukken (zat te denken aan een leuke cottage aan het strand....... :-D en nog beter, als straks mijn skilled indpendent wordt afgegeven mag ik op kosten van de zaak een lang weekend naar Bali om mijn visum op te halen........... :-D, he wat vervelend...Nou ga nu echt ophouden, wordt een beetje meegesleept door mijn enthousiasme.....Vindt het gewoon super dat het bedrijf dit allemaal organiseert......en dat ze me dus echt graag willen hebben.....

Dus lieve mensen, ook voor mij gaat het eindelijk gebeuren!!!!!!!!! Zo zie je maar, alles komt goed en zo niet, dan toch............

:beach: :flipper: :surfer: :happysun: :dog: :stupid2: :cheers: :clap2: :drink: :drinking: :eatdrink: :fish: :fishing2:

Gr. Sab

Hé Sabien,

Waarom krijk ik nu opeens de kriebels in mijn buik na het lezen van je bericht?? Mijn haren in mijn nek gingen rechtop staan "and my heart jumped a mile".

Het leek wel of ik dit zelf mee maakte. Gô, meid, ik leef ontzettend met je mee en kan heel goed indenken hoe jij je moet voelen als ik al zo'n gevoel krijg.

:flowers: :flowers:[size=14pt]GO FOR IT, GIRL[/size] :flowers: :flowers:

Rene

jeeh wat GAAF.
Voor jouw heeft die EXPO dus echt wel zin gehad.

nu even FEEST vierne of niet !!!!!??

groetjes Teuni

Back