@ Mark: Nee hoor, ga gewoon al over 3 weken........!v Oorspronkelijk was het plan om november te gaan (eerst nog naar Maleisie en Thailand, dan kerst en niewjaar in Sydney), eind jan uit Sydney weg, auto kopen, 3-4 maanden rondreizen afhankelijk hoe snel mijn skilled independent zou worden afgegeven....maar ja, plan is dus wat gewijzigd..... :-D...vlieg eind jan vanuit Sydney door naar Perth, eerste deel van de reis blijft ongewijzigd......
En heb inderdaad niet zo veel hoeven onderhandelen.....beetje mijn huidige loon opgeschroeft en wat genoemd (en gekregen), toen ze begonnen over relocatiekosten gezegd dat ik niets laat verschepen maar daarvoor in de plaats gemeubileerde acoomodatie zou willen vanaf aankomst in perth, dat is dus 3 maanden geworden. En aangezien ze daar maar 20 vrije dagen kennen, plus 10 public holidays, en ik graag 1 keer per jaar mijn mams op wil zoeken heb ik een deal dat ik overuren mag opsparen voor tijd voor tijd, en eventueel als het werk dat toe laat voor dit specifieke doel vrije dagen mag bijkopen......
de rest........inderdaad......gewoon in de schoot geworpen...........
wegwijs maken in perth, verzekeringen etc regelen (ze heben een collectieve soort arbeidsongeschiktheid-overlijdensverzekering die je loon doorbetaald na zoveel wachtdagen mocht je gedeeltelijk of geheel ongeschikt worden voor 75 % laatstverdiende loon tot je 65ste. Moet me wel particulier verzekeren, zij geven aan ca. 1700 AUD voor een single per jaar.......). Dan moet ik nog ff uitzoeken wat daar onder valt (ook tandarts etc...), WA en inboedelverzekering en dat soort geneuzel...maar dat zie ik wel als ik straks aankom. Neem nu een ELVIA backpackersverzekering (soort combi van ziektekosten en reis, daarvoor hoef je geen lopende ziektekostenverzekering te hebben zoals met normale reisverzekeringen) tot eind feb......
Al met al lijkt het me een toonaangevend bedrijf met interessante projecten, en dan ook nog eens goed voor de werknemer........Vind het allemaal heel spannend, we zullen zien wat me te wachten staat, heb er zin in!!!!!!!
Gr. SAb
PS @landmiles: als jullie cv ook bij SKM ligt, wie weet komen we elkaar nog tegen............ :wink:
Enne, dat vond ik al op de EXPO: ik heb me inderdaad nog nooit zo gewaardeerd gevoeld in nederland......mijn huidige baas, waar ik 3,5 jaar heb gewerkt, regelt niets voor mijn afscheid....daarvoor moet je minimaal 5 jaar in dienst zijn....whatever....maar is wel weer typerend (voor de Gemeente.......?)