A long way to go the promissed land.......

Hi Sabien.

Ook van mij   :congrats:

Het is je gegund en geniet er van.
Tot ziens in Aus.

Gr Ineke  :flowers: :flowers: :flowers:

Niet slecht Sabien! Laat me effe weten waar je gesettled bent straks! Lijkt me leuk om je een keer op te zoeken!!!
SUper joh! Gefeliciteerd he!

Wat een ramp Sabien :lol: :up: baan om aan te schuiven, auto van de zaak, huisje aan het strand......Fantastisch!!! wat een geweldige start. Well done!!!  Enjoy!!

Groetjes
Syl :)

Echt geweldig!!! Word gewoon blij van binnen als ik je bericht lees. Zo zie je maar, je lijfspreuk is op je lijf geschreven :up:

Geniet ervan!

Sabien, ik heb gewoon medelijden met je, hoe moet je nou met zo'n beperkt budget  :-o :-o :-o :-o :-o per week een leuk huisje vinden. Nee hoor Sabien, goed gedaan, ik ben hartstikke blij voor je  :happysun:

groetjes Miranda  :)

Hi Sabien,

Echt super, joh :up:

Alvast heel veel succes met je nieuwe job, je nieuwe huisje, etc.
Maar vergeet ook niet te genieten, he :).

Groetjes,
Mel

Hee Sabien,

Super hoor!!! De aanhouder wint!! En hoe!!!! Super, daar zou iedereen voor tekenen denk ik! In ieder geval alvast veel succes en geniet ervan!!!

Groetjes Ilse

Ja ja, zo heb ik elke dag wel wat te vieren........ :drinking: :drink: :eatdrink: :doofywave:

@ Marina: we houden zeker contact, zit redelijk in de buurt he...... :wink:

@ Ton en Ineke.....see you definately in Australia....als jullie straks rond gaan crossen en vakantie vieren in het land en toevallig in de buurt zijn, moet je maar een biertje (oops, sorry Ton, whiskey...) komen drinken :up: zorg in ieder geval dat ik een huisje met 2 slaapkamers heb, slaapplaats is dus geregeld..... :tent:

:dancing:

........I come from a land down under....
...where women glow and men plunder....
.....can't you hear, can't you hear the thunder
....you'd better run, you'd better take cover
.........

I'm leaving on a yet plane, don't know when I'll be back again........  :plane:

Gr. Sab

Wow! Sabien das nog eens goed nieuws! Gefeliciteerd met je baan en alle bij behorende extra's. Sterkte met het afscheidnemen en geniet van je vakantie tot 1 februari.

Marjon

[move]:plane: Hey Sabien, proficiat met je nieuwe baan en alles wat daarbij hoort, je bent een echte xpdite succes story, en uh, Perth kicks butt![/move]

Hoi Sabien, wat een enorm feest zeg, ik heb nu echt een big smile op mijn gezicht tijdens het lezen van deze dingen. Contract voor 4 jaar, vliegticket vergoed (en dan zet je enkele reis nog tussen haken), netjes van het vliegveld afgehaald en naar je accomodatie gebracht, appartement verzorgd en betaald, noem maar op. Zo welkom moet je je ooit nog maar eens voelen bij een nieuwe werkgever!!! Dat is mij iig nog nooit overkomen - in Nederland dan.

En dan aan de slag bij SKM, daar liggen ook nog 2 CV's van ons (nog niks gehoord :) )

Heb je al een auto op het oog? Ik zou gaan voor een strandbuggy van de zaak  :lol:

Geniet nog maar even flink van je succes, terecht en verdiend. Groetjes l&miles

Hé Sabien......had je er niet wat meer uit kunnen slepen?
T is maar een beetje magertjes......hahahaha

Nee hoor geintjuh!

Harstikke tof meid.......jouw start in Oz kan in ieder geval niet meer stuk.

Ik hoop dat mijn eventuele a.s. sponsor ook zulke goeie aanbiedingen voor mij heeft!

Bert

Vuuu, je kunt onderhandelen of je kunt het niet.....en bij jou was het waars. niet eens nodig om zo'n resultaat te krijgen....

Maar ik heb ook een vraagje: je had al eerder gezegd dat je eind november al richting Oz. zou gaan. Nu lees ik in dit verhaaltje dat je in februari 2006 van het vliegveld wordt gehaald door het bedrijf. Heb je je vluchtplannen nu uitgesteld of ga je toch in November er naartoe en ga je eerst de komende maandjes op vakantie?

@ Mark: Nee hoor, ga gewoon al over 3 weken........!v Oorspronkelijk was het plan om november te gaan (eerst nog naar Maleisie en Thailand, dan kerst en niewjaar in Sydney), eind jan uit Sydney weg, auto kopen, 3-4 maanden rondreizen afhankelijk hoe snel mijn skilled independent zou worden afgegeven....maar ja, plan is dus wat gewijzigd.....  :-D...vlieg eind jan vanuit Sydney door naar Perth, eerste deel van de reis blijft ongewijzigd......

En heb inderdaad niet zo veel hoeven onderhandelen.....beetje mijn huidige loon opgeschroeft en wat genoemd (en gekregen), toen ze begonnen over relocatiekosten gezegd dat ik niets laat verschepen maar daarvoor in de plaats gemeubileerde acoomodatie zou willen vanaf aankomst in perth, dat is dus 3 maanden geworden. En aangezien ze daar maar 20 vrije dagen kennen, plus 10 public holidays, en ik graag 1 keer per jaar mijn mams op wil zoeken heb ik een deal dat ik overuren mag opsparen voor tijd voor tijd, en eventueel als het werk dat toe laat voor dit specifieke doel vrije dagen mag bijkopen......

de rest........inderdaad......gewoon in de schoot geworpen........... :up: wegwijs maken in perth, verzekeringen etc regelen (ze heben een collectieve soort arbeidsongeschiktheid-overlijdensverzekering die je loon doorbetaald na zoveel wachtdagen mocht je gedeeltelijk of geheel ongeschikt worden voor 75 % laatstverdiende loon tot je 65ste. Moet me wel particulier verzekeren, zij geven aan ca. 1700 AUD voor een single per jaar.......). Dan moet ik nog ff uitzoeken wat daar onder valt (ook tandarts etc...), WA en inboedelverzekering en dat soort geneuzel...maar dat zie ik wel als ik straks aankom. Neem nu een ELVIA backpackersverzekering (soort combi van ziektekosten en reis, daarvoor hoef je geen lopende ziektekostenverzekering te hebben zoals met normale reisverzekeringen) tot eind feb......

Al met al lijkt het me een toonaangevend bedrijf met interessante projecten, en dan ook nog eens goed voor de werknemer........Vind het allemaal heel spannend, we zullen zien wat me te wachten staat, heb er zin in!!!!!!!

Gr. SAb

PS @landmiles: als jullie cv ook bij SKM ligt, wie weet komen we elkaar nog tegen............ :wink:

Enne, dat vond ik al op de EXPO: ik heb me inderdaad nog nooit zo gewaardeerd gevoeld in nederland......mijn huidige baas, waar ik 3,5 jaar heb gewerkt, regelt niets voor mijn afscheid....daarvoor moet je minimaal 5 jaar in dienst zijn....whatever....maar is wel weer typerend (voor de Gemeente.......?)

[quote author=Sabien link=topic=1929.msg35432#msg35432 date=1131475638]
PS @landmiles: als jullie cv ook bij SKM ligt, wie weet komen we elkaar nog tegen............ :wink:

Enne, dat vond ik al op de EXPO: ik heb me inderdaad nog nooit zo gewaardeerd gevoeld in nederland......mijn huidige baas, waar ik 3,5 jaar heb gewerkt, regelt niets voor mijn afscheid....daarvoor moet je minimaal 5 jaar in dienst zijn....whatever....maar is wel weer typerend (voor de Gemeente.......?)
[/quote]

Auw... auwauw... wat een schande zeg! Nou ik verwacht niet veel beters, laatst zijn twee van mijn collega's afgezwaaid (na heel wat langere dienst) en hebben ze... hou je vast... een receptie in de bedrijfskantine gehad! Plastic bekertjes en bitterballen dus. Natuurlijk zijn we daarna in select gezelschap nog wel een keer lekker uit eten geweest. Maar inderdaad - WHATEVER! Jij gaat straks meer verdienen dan de burgemeester van die gemeente. En lekker surfen. Jij gaat naar Australie! Kunnen die sufferds van je ouwe werk niet zeggen  :cool:

Van SKM hebben wij nog niets gehoord hoor, maar ik ben 'neergelegd' bij JWP en PB. Maar als het doorgaat voor ons dan zullen we zeker nog wel gaan rondreizen hoor, en dan hoeven we niet per se bij SKM te landen om eens bij je te kunnen buurten. Ik meld me bij deze aan voor brandingsurfles! :surfer:

You're welcome........!!!!! :-D

(wat bedoel je trouwens met JWP en PB(Property en Buildings I assume)....?)

[quote author=Sabien link=topic=1929.msg35442#msg35442 date=1131481658]
Property en Buildings I assume
[/quote]

Neej mallurt! Buildings en Properties zijn voor mij doorgaans dingen die in de weg liggen. Die worden dan geammoveerd (eufemisme voor gesloopt en de bewoners verjaagd) alvorens de door mij ontworpen spoorweg of snelweg er overheen wordt gestampt  :? ga ik maar even voorbij aan de talloze jaren van procedureren die daarvoor nodig zijn...

http://www.jwp.com.au is John Wilson and Partners, http://www.pbworld.com is Parsons Brinckerhoff.

Zo..............nog precies 14 dagen...!!!!!!!!!!!!!!!.....

En gelukkig heb ik het helemaal niet druk......tjeminee...moet dus nog gewoon full-time bij mijn baas werken, ondertussen huis uitruimen, opruimen, administratie, verhuisberichten, fotoboekjes maken om mee te nemen, cd's branden, alles een laatste keer doen en met vrienden afspreken, spullen inpakken, dozen klaar maken die over 2 maanden verzonden moeten worden.....

En heel af en toe, dan toch.....mijn hemel waar ben ik mee bezig...? iedereen achterlaten, mijn moedertje, mijn beste vrienden....dan krijg ik echt ff een knoop in mijn buik en prikken de tranen.....Waar ik mijn bedenkingen af en toe bij heb: hoe moet dat in een stad waar je niemand kent, maak ik snel contacten, hoe lang zou het duren voor die contacten zodanig zijn dat je regelmatig eens met elkaar gaat afpspreken, ga ik mijn moedertje en vriendinnen te erg missen.... :cry:

Gelukkig duren die momenten niet lang, en ben ik weer helemaal in de wolken en loop maar te dagdromen over hoe het straks zal zijn: mijn baan, collega's, waar ga ik wonen in Perth,  huisjes kijken op internet, wat is er te doen in de omgeving, waar kan ik surfen en snorkelen, zijn er hondjes beschikbaar in het asiel zodat ik er zsm 1 kan adopteren en mijn eerste vriendje daar heb en lange strandwandelingen kan maken, de sunday sessions op het strand, het witte zand en turqoise blauwe water van de Indian Ocean..... :beach: :flipper: :surfer:

Voorlopig dus toch proberen te genieten van de laatse dagen in nederland, en als iedereen maar loopt te mopperen over het trieste herfstweer wrijf ik het er nog maar eens in dat het nu in australie al lekker 25 graden is..... :-D :-D

Gr. Sab

Ja Sabien.......ik kan me best voorstellen hoor als het zo dicht bij komt en dat je dan toch hinkt op 2 gedachten.
Want nog 2 weken en dan ben je weg uit NL.......en idd alles achterlatend!!!! Best een eng idee!
Nu heb je altijd nog het gevoel dat je op iemand terug kunt vallen, maar daar.....in je uppie.....ben je helemaal op jezelf aangewezen.
Maar ik heb het volste vertrouwen dat dat helemaal goed komt met jou.
Succes meid en sterkte.........ik zal aan je denken.

Bert

Back