AJ on his way -> Sydney

@Hawk
Je krijgt pas een case number waneer je aanvraag in behandeling genomen wordt. Dus waarschijnelijk heb jij een file number gehad van je Migration agent en niet van de Dimia.
 
Thanks voor jullie reacties.

:up:

[quote author=M5 link=topic=3705.msg51019#msg51019 date=1141871381]
Wij hebben ook nooit een bevestiging gehad. Ik heb wel eens gehoord dat dit juist een goed teken is, omdat je dan de eerst volgende keer als de Dimia contact met je zoekt ook meteen het verzoek van je medicals krijgt. Dus no worries.
[/quote]

Hi Sander en Lin.

Ik heb even door jullie topic gekroezt en daarin staat dat jullie, na een mail van jullie kant, wel degelijk een bevestiging én een case number gekregen hebben.

:|

Misschien moet ik dan ook maar eens gaan mailen. En een case number wil ik ook graag hebben, omdat ik op termijn toch mijn medicals en VOG wil front-loaden.

:)
 
Ja dat klopt maar dat is niet je uiteindelijke filenumber die je krijgt van je case-officer. Die krijg je toch echt pas bij aanvraag voor je medicals.
 
Soms denk je wel eens dat DIMIA hier gezellig mee leest.  :)

Vandaag een aknowledgement of visa application met een reference number in mijn mail box ontvangen. Of dat nummer dan ook mijn case number is, weet ik niet, maar who cares at the moment.

  :up:
Maar ze hadden wel mijn woonadres compleet verkeerd gespeld.  :bangcomputer:  Nou moet ik eerlijk toegeven dat mijn handschrift bedenkelijk is, maar zoals ik het terug zie op de kopie van mijn application form lijkt het mij toch wel duidelijk. En waarom maken ze dan ook geen editable PDF files, wel zo makkelijk.  :dunno:  Ik heb ze maar een mail gestuurd met het correcte adres.  :computer:

Uiteindelijk komt alles goed.

  :coffee:
 
He wat goed! Nou heb je er in ieder geval niet zelf achteraan hoeven gaan. (Behalve dat adres dan :?)

Maar je reference nummer is niet je uiteindelijke file nummer. Dat krijg je in een persoonlijk bericht van je case officer.

Nu verder wachten!
 
Kan ik je denk ik ook wel een handje op weg helpen AJ. En tevens even terugkomen op de reactie van M5.
Het volgende bericht heb ik gekregen van mijn migration agent:

Yes, we’ll need to tick ‘yes’ about your application.  Visa class is Skilled Independent 136.  I have a file reference number for your application but it is in my office in Rockhampton and I am visiting the NZ Christchurch office this week.  The doctor will send your medicals directly to Sydney.  When you get your medical done, you could inform the medical practitioner’s secretary that you will call her the following week with your DIMIA file reference number- I will email it to you when I return to Rockhampton.  Alternatively, it should not be a problem to send them without the reference number as DIMIA has your name and birth date to match the medicals with your application but I would prefer the reference number to be on them just to be sure.  Check with the medical secretary on Friday to see if it is ok to delay sending them for a few days

Dat was toen. Hierin werd toch duidelijk vermeld "DIMIA file reference number"
En toen ze weer terug was in Rockhampton:

Your file reference number is CLF2006/11431.  That number can go on your medical examination form.

Dus als je een soortgelijk nummer hebt gekregen. Dan is het goed!

Succes verder
 
Thanks, Koen en Lin!

[quote author=hawk link=topic=3705.msg51305#msg51305 date=1142010118]
Dat was toen. Hierin werd toch duidelijk vermeld "DIMIA file reference number"
En toen ze weer terug was in Rockhampton:

Your file reference number is CLF2006/11431.  That number can go on your medical examination form.

Dus als je een soortgelijk nummer hebt gekregen. Dan is het goed!
[/quote]

Ik heb inderdaad een soortgelijk nummer. Als ik besluit mijn medicals en VOG te front-loaden zal ik in ieder geval dat nummer gebruiken. En of dit nu een file number, reference number of case number is, dat maakt me eigenlijk niet zoveel meer uit.

:up:
 
En weer een nieuwe mijlpaal bereikt.
Na iets minder dan zeven maanden heb ik gisteren in mijn inbox de Request letter van mijn Case Officer mogen verwelkomen.
Nu is het tijd om de medicals te doen, de PCC aan te vragen en nog wat additionele documentatie aan te leveren.

Het ziet er allemaal goed uit.

:surfer:
 
Hoii,

Wat goed hee :up: :up:!!
Je bent nu volgens mij ongeveer net zo ver als wij  :)
Wij hebben de oproep voor de medicals en vog ook pas binnen en gister het eerste gedeelte van de medicals gedaan.

Word nu erg spannend allemaal, zijn de laatste loodjes :lol:

Succes met alles!!

Liefs Eutrice
 
Go AJ!!!!

Goed nieuws en het komt nu allemaal wel heel dichtbij  :up: :up:

Groetjes,
Lela
 
7 Maanden wachten voor Medicals en VOG aanvraag.
Dat gaat de goede kant op dat je ze hebt gekregen :up:.
Nu maar snel regelen en het is beslist een goed teken. Zo uit de verschillende reacties die ik heb gezien vragen ze niet om je medische keuring te doen en je bewijs van goed gedrag als je ergens niet voor slaagt. Dus.... Ik denk dat je het nu zeker red AJ.

Om je medicals en VOG het allersnelste bij DIMA te krijgen kan je gebruik maken van UPS. Is wel het allerduurste (ik geloof € 64,= per zending) maar ook het allersnelste! Voor als je echt supersnel een antwoord wilt hebben.

In ieder geval succes met je medische test en aanvraag VOG. 'K denk dat ik je begin volgend jaar wel eens zie in Oz.
 
Thanks people,

[quote author=hawk link=topic=3705.msg71902#msg71902 date=1159203596]
In ieder geval succes met je medische test en aanvraag VOG. 'K denk dat ik je begin volgend jaar wel eens zie in Oz.
[/quote]

We gaan er maar voor Hawk, en dan pakken we er eentje.

:up:
 
Na 6 jaar keihard werken mag ik eindelijk deze magische woorden uitspreken:

         :happysun:   [size=14pt]GOT IT![/size]   :happysun:

En mijn lieve Japanse prinsesje mag ook mee dus nog een keer:

         :cheer:   [size=14pt]GOT IT![/size]   :cheer:


Even uitleggen dan maar.

In 1999 heb ik een jaar ge-backpackt in Oz, een heel lief Japans prinsesje ontmoet, enige tijd samen mee gereisd, iedereen vrolijk en blij. In maart 2000 moesten wij dramatisch afscheid nemen van elkaar om terug te gaan naar onze thuislanden. Hierna vervaagde het contact waarna mijn lieve Japanse prinsesje in 2002 naar Europa kwam voor een vakantie. Natuurlijk wilde zij mij weer zien en wilde ik haar weer zien en toen we elkaar zagen waren we meteen weer verliefd. Helaas moesten we weer afscheid van elkaar nemen maar dit keer wisten we zeker dat we voor elkaar gemaakt waren. Enkele jaren onderhielden we, deels noodgedwongen, een langeafstandsrelatie waarbij we elkaar zoveel mogelijk opgezocht hebben, in Japan en in Europa. Toen de tijd rijp was, besloten we defintief voor elkaar te gaan. Mijn lieve Japanse prinsesje kwam eind vorig jaar naar Nederland, visum aangevraagd bij IND, goedgekeurd, verlenging aangevraagd, wederom goedgekeurd, iedereen gelukkig.

In februari dit jaar besloot ik mijn visumaanvraag naar DIMIA te sturen zonder mijn lieve Japanse prinsesje als spouse op te nemen. We woonden pas enige maanden samen en dit zou niet genoeg geweest zijn. Ik wilde niet wachten tot het moment dat wij een jaar samenwoonden omdat ik in al die jaren de DIMIA regels heel vaak in negatieve zin heb zien veranderen en ik wilde al die jaren hard werken niet op het spel zetten. Het plan was om mijn lieve Japanse prinsesje te sponsoren op een spouse visa wanneer ik een permanent visa toegewezen zou krijgen. Het andere plan was om mijn lieve Japanse prinsesje op een later moment op te laten nemen in mijn visumaanvraag wanneer we meer samenwoon-tijd opgebouwd zouden hebben. In september kreeg ik de request letter van mijn Case Officer en ik besloot om mijn lieve Japanse prinsesje toen op te laten nemen in mijn visumaanvraag. In oktober hebben we de medicals gedaan en in november hebben we de Nederlandse en Japanse police clearances samen met een dik pak relatie-bewijsmateriaal opgestuurd naar mijn Case Officer en nu hebben we dus allebei ons permanent visa gekregen.

:dancing:

Oh ja, er is op dit forum discussie geweest over de te behalen punten op IELTS voor een spouse. Sommigen denken dat op alle onderdelen minstens een 4.5 noodzakelijk is, anderen denken dat gemiddeld een 4.5 voldoende is. Mijn lieve Japanse prinsesje had op 1 onderdeel een 4 en gemiddeld had ze een 5. Mijn lieve Japanse prinsesje heeft geen second installment hoeven te betalen.

:win1:

Ik heb veel stress gehad dit jaar als gevolg van deze hele situatie maar ik ben er altijd in blijven geloven. Ik ben 6 jaar geleden met niets begonnen en nu heb ik een welverdiend permanent visa. Als je maar hard genoeg knokt dan lukt alles. Ik wens iedereen veel succes met alle plannen.

Life is beautiful...

:surfer:
 
He AJ&Japanse prinsesje   :congrats: helemaal te gek zeg. Heel veel succes met de volgende stappen.

Cheers Sander :drink:
 
Wauw !! Wat een verhaal, je hebt er hard voor geknokt !!

:up: GEFELICITEERD, EN HEEL VEEL GELUK SAMEN MET JE LIEVE JAPANSE PRINSESJE.


Groetjes
Ineke
 
He AJ en je lief meisje.

Van Harte gefeliciteerd en wat een verhaal....
Ik heb me ooit laten vertellen door mijn opa , helaas al 14jaar overleden, als je echt iets wilt bereiken en je blijft er elke dag 100% voor gaan en je hebt het in je dan zul je het op een dag dit doel bereiken.

Zolang je aan de regels voldoet van de DIMA dan zul je het bereiken,  hoe zwaar het ook ooit mocht zijn.

7 Jaar geknokt is niet niks AJ......petje af.

Alle geluk aan jullie toegewenst van ons....

Hou ons op de hoogte van het komend avontuur.
Tot in Australia.

Jack :evil:

:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:
 
Geweldig nieuws AJ en Prinsesje,

Veel geluk Down Under en nog even doorbijten met de laatste voorbereidingen voor je vertrek. :up:

Erwin en Mariette
 
Back
Top