AJ on his way -> Sydney

Hee AJ, gefeliciteerd, wat kan een mens zeggen! :)

En heb ik het nou verkeerd, of heb jij je partner hier geheim gehouden?

Enniewee, blij voor je. Hoop dat het wordt wat je wilt!

Cheers,

Ireen :)

[quote author=Eerainuh link=topic=3705.msg76083#msg76083 date=1164807792]
En heb ik het nou verkeerd, of heb jij je partner hier geheim gehouden?
[/quote]

Haha, nee hoor, maar soms is het leuk om verrassend uit de hoek te komen.

@Bart:
Ik wilde je net geruststellen dat het allemaal goed zal komen maar dat is niet meer nodig want ik lees dat je visum is toegewezen, nogmaals proficiat.

:up:

Net terug van een koud tripje Berlijn en we hebben de stickers in onze paspoorten.

Het staat er echt, we mogen [size=12pt]indefinitely[/size] in Oz verblijven. :cool:

Overigens wel leuk om de Australische ambassade en alles wat er bij hoort eens van dichtbij mee te maken. Er hangt een ietwat gespannen maar wel gezond sfeertje, zal ik maar zeggen. En als iemand nog een voordelig hotel dichtbij de ambassade zoekt dan ring my bell maar even.

Anyway...

Merry Christmas :up:

Hoi AJ,
Nogmaals gefeliciteerd (en ook nog Merry Christmas ;-) ). Al een keus gemaakt voor de bestemming? Als ik me niet vergis was jij (zoals velen) een IT-er. Ik denk dat dan niet alleen Sydney maar absoluut ook Perth een aanrader is.
Misschien eens een kijkje nemen op de veelgeprezen seek.com.

Ja, dat is wel even mooi he zo'n visum in je paspoort  :up:
Luxe probleem 1 is opgelost. Nu het 2e luxe probleem. Brisbane, Sydney of Melbourne?

Mijn ideeen van de steden:

1) Brisbane: Warm, prettig klimaat en iets minder groot dan de 2 andere grote steden.
2) Sydney: Ja, wat een stad zeg. En inderdaad behoorlijk wat carriere mogelijkheden.
3) Melbourne: He, daar woon ik zelf. Ja, natuurlijk vind ik dat de beste stad om te wonen. Sydney vond ik te duur, en Melbourne heeft denk ik ook behoorlijk wat werkgelegenheid (ik ben sinds enkele dagen begonnen met het registreren bij uitzendburea's, we zullen zien). Nu denken mensen vaak bij Melbourne dat het daar koud kan zijn. Nou, als ik het weer hier vergelijk met dat van Brisbane, dan hebben wij hier meestal dezelfde temperaturen. Ja okee, het is nu natuurlijk zomer. In juli zal het waarschijnlijk anders liggen. De temeratuur gisteren: 36 graden, vandaag poeh poeh 31 graden. Aardig warm hoor! Maar toch, dit jaar kreeg Melbourne de titel van "Most Liveable City".

Ach, je kan natuurlijk veel over de steden vinden op deze site en op de rest van het Internet en je weet zelf ook aardig wat van de steden.

Succes!

Mijn dank voor het meedenken jongens. :up:

Het is en blijft natuurlijk een luxe-probleem maar ik weet echt nog niet waar ik naar toe ga. De laatste weken overweeg ik ook Adelaide, Melbourne en Perth. :dunno:

Ik had Perth aanvankelijk afgeschreven vanwege de schrikbarend gestegen huur- en huizenprijzen. En Adelaide ben ik juist weer wel gaan overwegen omdat daar alles een stuk goedkoper is dan in de andere grote steden. Workwise zou Adelaide dan wel weer minder aantrekkelijk zijn. Melbourne is daarentegen altijd mijn favo stad in Oz geweest maar het klimaat vind ik toch wat minder.

:sunny:

Ach, ik drink er wel een wijntje op met de Kerst.

:flying:

Of rond Cairns.. AJ

Kom ik je wel oppikken als ik een ritje maak naar Cape york :up: :up:

Merry christmas....

Jack :evil:

Na heel lang nadenken hebben we besloten naar Sydney te gaan. De tickets zijn geboekt en we pakken op 2 mei het vliegtuig. De gunstige job opportunities hebben de doorslag gegeven en daarnaast is Sydney natuurlijk een uitermate coole stad en ook heb ik daar familie wonen. Tja, het is er duur maar dat zien we dan wel weer.

Ik ben nu druk bezig alles netjes af te handelen hier in Nederland en dat gaat vooralsnog voorspoedig. Mijn baan is opgezegd en 30 april zal officieel mijn laatste dag in dienst zijn. Heel leuke reacties gehad van collega's die dergelijk nieuws uiteraard niet verwachten. En dan moet ik steeds opnieuw uitleggen dat ik echt ga verhuizen naar de andere kant van de wereld en hoe ik dat dan allemaal voor elkaar gekregen heb. Maar goed, dat doe ik natuurlijk met plezier.

:beach:

Veel plezier straks in Sydney en veel succes met het afronden van alle zaken hier!

Het aftellen kan beginnen, Chantal

Nog steeds in Nederland, maar straks lekker relaxen op Bondi beach. Heel veel sterkte de komende tijd en veel plezier en sterkte met de laatste voorbereidingen.

Cheers Sander :cool:

Ps. Het leven is misschien iets duurder maar de lonen liggen er ook iets hoger, dus no worries.

Wat dat betreft, Sydney mag de naam hebben duur te zijn. Er zijn om die reden minder mensen naar toe gegaan. Het laatste wat ik eens op het nieuws heb gezien is dat de huizen prijzen om deze reden gezakt zijn.
Iets minder zorgen dus  :up:
Succes met de voorbereidingen.

Het wordt een leuke koninningendag dit jaar  :grin: 

Veel succes met de voorbereidingen, en vooral genieten van de laatste weken hier.

Groetjes,
Susan

Gaaf AJ! Fijn dat jullie voor jezelf nu de knoop hebben doorgehakt, nu kun je je helemaal richten op wat komen gaat!

Groetjes,
Lela

Hey AJ,

GEFELICITEERD!!!!!!!! :up:

Ik wist het wel, de aanhouder wint....en zoals ik altijd zeg, alles komt goed, en zo niet, dan toch...

Helemaal geweldig voor je dat het uiteindelijk allemaal gelukt is, ik wens je heeeel veel succes met alles en geniet van je laatste weken in het kikkerlandje :cool:

Gr. Sab

Ik zag je vraag bij Bart.
Je kan inderdaad meteen op de dag van aankomst naar Medicare gaan.
Succes met de laatste loodjes

Groet Erna

Wat vliegt de tijd, nog maar twee weken en we zitten in het vliegtuig. Al het regelwerk hier in Nederland gaat goed, alles lijkt in orde. Vorige week mijn laatste dag op kantoor, gebakje hier, cakeje daar, honderd keer hetzelfde verhaal vertellen, blijven lachen. En nu komen we overal zo'n beetje voor de laatste keer en dat voelt heel weird. Ik moet wel bekennen dat het verlaten van Nederland en alles wat daarbij hoort mij emotioneel zwaarder valt dan ik gedacht had. Maar dat schijnt er allemaal bij te horen dus daar komen we ook wel weer doorheen. Maar we zijn er nu wel klaar voor. We hebben er zin in en we kunnen gelukkig nog van een aantal mooie dagen in Nederland genieten.

:beach:

Nog wat tips en tricks om Nederland in goede orde achter je te laten:
- Voor de ABN klanten onder ons, de expat service van ABN is geweldig. Op de site kun je er meer over vinden.
- Alle belangrijke docs die je wilt bewaren of die je nog nodig gaat hebben, scannen en naar jezelf mailen.
- Engelstalige verklaring van je verhuurder/hypotheekverstrekker aanvragen.
- Post 6 maanden door laten sturen naar een vertrouwd adres in Nederland met de TNT verhuisservice.

:up:

Wat heerlijk AJ, nog maar zo'n korte tijd. Ik zou zo met je mee gaan!!!

(maar ik ga toch maar met Artvark)

Heel veel plezier, en sterkte met de laatste emotionele loodjes...

aukje

Back