Annelies en Thijs naar Australië

Prachtige foto's @Thijsvr en helemaal met je eens: ik vond Tasmanie ook prachtig! Het groene van QLD, maar met een voor mij beter uit te houden klimaat. Ik heb het niet 'leeg' ervaren, doordat het zo heuvelig/bergachtig is en er is zoveel te zien! Komt ook omdat ik de lege vlakte tussen Whyalla en Pt Augusta gewend ben 😆 Misschien dat sommigen zich niet echt in Australie wanen, doordat Tasmanie een (kleiner) eiland is en je dus altijd de veerboot of het vliegtuig moet nemen om naar de rest van Australie te gaan?

Maar om naar Tasmanie te 'moeten' om voor een visum in aanmerking te komen is zeker geen straf!
 
Mooi hoor @Thijsvr ! Leuk dat zo’n ‘noodgedwongen’ actie zoveel nieuwe inzichten geeft.

Vriend van mij is van Tassie. En zijn vriendin klaagt wel eens dat hij altijd alles vergelijkt met Tasmanië (waarbij Tasmanië er dan in zijn vergelijking altijd goed vanaf komt)

Het klinkt als een plek waar ik me prima thuis zou kunnen voelen!
 
Oh… als jullie ooit nog deze kant op komen. We hebben pademelons op ons landje. Maar dan de schuwe variant. Ik zit nu in het gras omringd door hun keutels maar we zien ze maar af en toe overdag. Wakker blijven is denk ik de oplossing. Zie ze wel eens voor de deur zitten als ik naar het toilet ga ‘s nachts.
 
Prachtige foto's en wat fijn dat Tasmanie zo goed bevallen is. Wij waren er ook een paar weken geleden (eerste week Juni) en ik vond het prachtig. Mooie natuur, lieve mensen en erg afwisselend. Hobart is knus en gezellig en had veel leuke cafe's en restaurants. Volgende keer gaan we alleen wel in de zomer, want wij hadden elke dag wel regen. Jullie niet zo te zien ;)
 
Inmiddels 2x op TAS geweest en ik vind het ook een mooi groen en rustig eiland. Ken daar ook lieve mensen, @Katjavdl ;-) In Nov staat volgende bezoekje gepland, inclusief 3 Cape Track. Als ik er ben, denk ik uiteraard’wil ik hier wonen’, zeker met de nog relatief lage huizenprijzen, maar de conclusie is dan meestal van niet. Te afgelegen als je wilt reizen en vooral te kkkkkoud! Dus we houden het bij bezoekjes in de warmere tijd van het jaar.
 
Zelfs vergeleken met het noorder eiland van Nieuw Zeeland voelt het er nog veel uitgestrekter (we zijn nooit op het zuider eiland geweest).
Het is er zeker erg mooi, en moest telkens aan Nieuw Zeeland denken toen we er waren. Maar zoals al gezegd, is de zomer een betere tijd om te gaan denk ik. Leuk dat jullie het er zo naar jullie zin hebben gehad!
 
Haha, misschien is het omdat we in Melbourne wonen, maar we vonden het echt heel erg meevallen qua kou. Ik ben al een surf trip aan het plannen met een vriend van me :p

Ik heb het niet 'leeg' ervaren, doordat het zo heuvelig/bergachtig is en er is zoveel te zien! Komt ook omdat ik de lege vlakte tussen Whyalla en Pt Augusta gewend ben 😆

Ik bedoelde leeg qua mensen en menselijke objecten, maar inderdaad, wat je als voorbeeld geeft is echt leeg leeg. Dat soort leeg hebben we alleen in Amerika in de woestijnen ervaren.
Ik heb de ambitie om ooit een keer naar Darwin te rijden, one way is genoeg. Ik denk dat het begrip leeg daar ook een nieuwe betekenis krijgt ;)
 
Haha, misschien is het omdat we in Melbourne wonen, maar we vonden het echt heel erg meevallen qua kou. Ik ben al een surf trip aan het plannen met een vriend van me :p



Ik bedoelde leeg qua mensen en menselijke objecten, maar inderdaad, wat je als voorbeeld geeft is echt leeg leeg. Dat soort leeg hebben we alleen in Amerika in de woestijnen ervaren.
Ik heb de ambitie om ooit een keer naar Darwin te rijden, one way is genoeg. Ik denk dat het begrip leeg daar ook een nieuwe betekenis krijgt ;)
Wij hebben veel in WA gereisd, en ook de Nullarbor overgestoken. Kan het aanraden. Het geeft je een heel nieuwe kijk op afstand en leegheid. (vond het weer anders dan de SW Deserts die ik in de USA gezien heb. (ook wel leeg trouwens))
 
Kijk, ik wilde al een Jeep Gladiator. Nu moet ik wel ;)

Gave auto hoor, ook leuk dat het dak en alle zijpanelen eraf kunnen. Ga wel even testrijden want de rijdynamiek schijnt niet je van het te zijn.
 
Ja dat vind ik het leuke eraan. Cabrio ute. Maar het is een beetje een onzin bak in inner city Melbourne.
 
Ja dat vind ik het leuke eraan. Cabrio ute. Maar het is een beetje een onzin bak in inner city Melbourne.
Onzin? Nee een Defender is een lekker handige auto ;)

Ik vind hem Cool. En rijgedrag… Nee een Defender, die heeft een lekker rijgedrag ;)

Gewoon lekker rustig aan 👍
 
@afterbang, wat ik nou niet snap...volgens mij ben jij een aardig eco-bewust persoon toch? Maar dan hoor ik defender, semi-vrachtwagens voor de lol, etc...dat matcht toch niet? :D
 
@afterbang, wat ik nou niet snap...volgens mij ben jij een aardig eco-bewust persoon toch? Maar dan hoor ik defender, semi-vrachtwagens voor de lol, etc...dat matcht toch niet? :D
Ik sluis het even door naar het auto topic, OK? Wil Thijs zijn draadje een beetje op de rails houden ;)
 
Nou, zojuist 45 minuten down the rabbit hole van een recreational pilot license gegaan. Ik kan niet de enige zijn die af en toe die dingen ziet en denkt "dat is een mooie manier om Australië te ontdekken". Haha.
 


OFX
Back
Top