artvark&mammavark naar Melbourne

Misschien nog eens lief lachen en een biertje drinken met de docenten. :roll:
Hoop dat je het voor elkaar krijgt.
Succes je laatste weken in Nederland

Erna

Hoe gaat het met inpakken? Lukt het een beetje?
Ik ben nog steeds niet begonnen, gaat nog wat worden... :|
Gelukkig is manlief over 2 weken ook al vrij, kunnen we het samen doen....

greetz Pauline

Ik hik er tegenaan...
gelukkig vorige week mijn laatste werkdag gehad, maar het is nog druk zat met dingen regelen. adviseurs spreken... Bij ons is de zaak een stuk ingewikkelder geworden ineens. Ook de verhuizer krijgt ineens veel meer te verstouwen dan hij dacht. Tussen door doe ik soms even snel een doosje.
Helaas moet mijn man volgende week naar Engeland de hele week. Hij heeft pas vrij vanaf 1 augustus, als er niet teveel zaken zijn vrije dagen op gaan slokken deze weken. Hij neemt zijn vakantiedagen van dit jaar in augustus op, zo hebben we nog even salaris.
Betekent natuurlijk wel dat ik heel erg veel moet doen!

auk

ho ho, wie biedt hier hulp aan? In lelystad zit ook iemand vertwijfeld naar die lege verhuisdozen te kijken.... :shock:.....

:grin:
nee,hoor, ik ben vandaag begonnen, al twee dozen gedaan.......!!!! :wink:

greetz Pauline

ik zit al op 32!!!

(maar er staan nog heeeeeeeeeel veel lege dozen te wachten, en GIGANTISCH veel spullen... :|

Ik heb net gebeld met een verhuisbedrijf en die lieten me weten dat het tegenwoordig niet zo heel slim meer is om zelf dozen in te pakken, omdat er op de paklijst komt te staan wat je zelf hebt ingepakt en wat niet. Het schijnt, volgens hen, zo te zijn dat de douane dan zeker die dozen zal controleren en daar zitten dan weer extra kosten aan.

mammavark en Lilygirl enig idee hoe dat zit?

[quote author=Annemiek link=topic=4820.msg94478#msg94478 date=1183647565]
Ik heb net gebeld met een verhuisbedrijf en die lieten me weten dat het tegenwoordig niet zo heel slim meer is om zelf dozen in te pakken
[/quote]

Als ik een verhuisbedrijf had, zou ik dat ook zeggen  :roll:

Bij ons zijn alle dozen open geweest (15),
en alles lag als een rommeltje in de dozen.
Ik had wel alles opgeschreven wat erin zat, maar toch is alles nagekeken.

Maar misschien hadden wij gewoon pech  :-(

Succes  :up:

Groetjes,
Jolanda

[/quote]

Als ik een verhuisbedrijf had, zou ik dat ook zeggen  :roll:
[/quote]

behalve als je ons huis gezien hebt...., blijkbaar.

Transpac wil dat we gewoon alles zelf inpakken, en zij de kostbaarheden/ breekbare spullen. Ik vind dat zelf ook prettig, want als zij inpakken heb je zowiezo direct 2 keer zoveel kubieke meters, en bij het uitpakken vind ik het prettig dat ik weet wat ergens inzit. Ik houd van de 'diverse' dozen vrij nauwkeurige paklijsten bij (voor mezelf)
Daarbij, als je zo verschrikkelijk je best doet om alles schoon in te pakken en het verhuisbedrijf pakt vervolgens je mand met open haard hout in, dan is mijn vertrouwen in de jongens toch een beetje weg. Ergens op dit forum gelezen)

Het verbaast mij trouwens hoeveel ik nog weggooi, zelfs na drie weggooi rondes! En dat is ook lekker. Niet je rommel-laatjes integraal meenemen....

aukje

Dat is soms toch wel moeilijk. Wanneer menen ze iets wat ze zeggen en wanneer willen ze zichzelf gewoon als 'de beste' promoten... Wanneer moet je iemand geloven!?
Op dit moment zitten onze eerste 2 vakantiedagen vol met adviseurs die langs gaan komen. 5 afsrpaken hebben we nu verspreid over 2 dagen en misschien komt er nog 1 bij :) Keuze genoeg zou je zeggen! De goedkoopste offerte is 3200 en de duurste 6500. Lekker verschil he!?

NEEM NIET TE VEEL MEE...!!!!!!
Er staan in onze shed - nu na acht jaar - nog dozen die nooit zijn uitgepakt....... Een dezer dagen gaan ze naar de "tip".

voor dat mijn moeder overleed zaten we op 28,
nu zal het iets meer worden, dus we hebben ook een groupage offerte lopen.
Ik pak wel super compact in.

auk

Pak jij de dozen dan helemaal vol? Iemand van een van de verhuisbedrijven vertelde dat ze de dozen niet helemaal vol pakken, omdat ze anders niet meer te tillen zijn ;)

zolang ze mij geen specifieke instructies geven, pak ik lekker door...
Maar natuurlijk gebruik ik wel de kleine dozen voor zware spullen, en de grote voor kleding..
En de echt zware spullen (mijn beelden bv) doen ze zelf.
Tot nu toe hebben ze zich erg soepel opgesteld, maar wel met de mededeling dat als er teveel overbleef om in te pakken, (en ze dus langer zelf bezig zijn) er kosten aan hangen. Ik pak dus lekker door!
Ik zit nu op 40!!

We hebben dit weekeinde ons afscheidsfeest gegeven, en het was vreselijk leuk!!! Iedereen was enthousiast over het concept- bring a plate- en ik kon lekker stralen op mijn eigen feestje, want als iemand iets aan me vroeg riep ik 'Ik doe niks meer! alleen maar kletsen!', maar dat kan met zoveel juffen en montessori-ouders erbij. Alles liep super soepel. Ik had wel een meisje gevraagd om de kleine kinderen in de gaten te houden en om af en toe even op te ruimen. Dat was ook geweldig, want die hield ook bij als er iets gedaan moest worden, en schakelde dan gewoon een gast in.
We hebben tot 3 uur gedanst.

Het enige is, dat ik van de 200 gasten er ongeveer 3 niet meer zie. Dus iedereen riep vrolijk; tot maandag! of tot volgende week!! De kalender staat weer vol....

OOOO, ik ben jaloers.......ik ben nog steeds bij 2 dozen..... maar ik ben nu bezig de kinderkamers op te ruimen, zodat ik bij het inpakken niet te veel troep tegenkom.... :grin:
Ook ik heb al een opruimronde gehad en kom nog steeds spul tegen wat weg kan.... :?
Die dozen bij ons mogen niet zwaarder dan 25 kg, staat er zelfs op.
Ik heb geen instructies gekregen voor het inpakken, maar ik houd inderdaad wel op een lijst bij wat ik inpak.
Ik hoop toch niet dat de douane daar alles gaat doorzoeken, man, daar zijn ze weken mee bezig!!! Kunnen ze hun tijd niet beter besteden???
Nu, ik ga maar met de volgende vuilniszak naar boven....

Fijn Aukje, dat het afscheidsfeest zo gezellig was!!

greetz Pauline

Back