artvark&mammavark naar Melbourne

Opruimen scheelt inderdaad ook al veel. Volgens mij heb je dan veel meer overzicht.

Wat leuk dat je zelf 'niets' hebt hoeven doen op jullie feest! Leuke feesten zijn altijd goed!

Ook ik ben jaloers, wou dat ik al mocht pakken.

ik kan bijna niet wachten. alhoewel het afscheid me ook wel moeilijk lijkt hoor.

Hoi Aukje,

Allereerst gefeliciteerd dat het allemaal goed gelukt is, maar ik had even een vraag.

Wat betekent STNI eigenlijk? Wij ( mijn vriend en ik ) hebben al een tijdje plannen om te gaan emigreren en zijn al wat wijzer geworden, maar STNI kenden we nog niet.
Heb je misschien enige info voor ons?

Groetjes Frank en Amanda

Wat betekent STNI eigenlijk?

De STNI visa is een visa gesponsord door een van de staten. Bijna elke staat heeft een lijst met beroepen waar ze tekort in hebben en als je zo'n beroep hebt kan je bij de staat om 'sponserhip' vragen. Als dat lukt dan zal de staat je helpen door het benodigde aantal punten voor een visa van 120 naar 100 te verlagen. Je krijgt een visa die permanent is en je mag wonen en werken waar je wil *binnen* de staat die je de STNI heeft gegund. Na 2 jaar ben je vrij om te wonen/werken waar je wil in Oz.

Als je binnen dit forum op STNI zoekt krijg je nog veel meer antwoorden en als je bij de DIAC website op STNI zoekt dan weet je alles.

suc6

Arthur 

Wat is 'ie lief he, dat 'ie tussen het inpakken door toch nog even antwoord...

We zitten op de 75 dozen!!! (52 boeken, 7 dozen schilderijen, 6 fotoboeken, 2 kleren, 3 spulletjes)

En voor de miereneuker; nee, dat klopt niet helemaal, er zit ook nog een kloprukker bij, een trampoline, hongaarse driepoot en dergelijke parafernalia...)

aukje

Ik wist het!!!

Jammer dat ik er nu geen foto meer bij kan doen... Het is een indonesische 'deurbel' een mannetje met een gigantische piemel, die je uit zijn handen kunt halen, om op het mannetje te slaan, en dan geeft ie een hol geluid! (Boing)

:grin:
nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt.
Wel grappig, heb je hem zelf de naam 'kloprukker' gegeven, kan mij niet voorstellen dat het in de Van Daele staat?

An

Jij gaat wel lekker met dat pakken, zal aardig leeg worden in jullie huis... op de dozen na.
Ben ook wel benieuwd naar die "boing :lol:"

Erna

ik kom kijken, ben wel benieuwd nu, hoe die eruit ziet.... :grin:

greetz Pauline

p.s. ik zit nu op 27 dozen......

Nou, we hebben we de bedoeling er een hele poos te blijven, dus hierbij ben je van harte uitgenodigd om bij een volgend bezoek onze kloprukker te komen kijken!!

Ik kom ook graag een keer de kloprukker bekijken vanuit Albury, d.w.z. als ik tenminste welkom ben.

Groetjes,
Erna

Hoi

Doen we een bakkie koffie halen. Victoria blijft toch één van onze favoriete vakantie bestemmingen.
Schiet al lekker op voor dat jullie :plane:.
Hoeveel dozen nog?

Groetjes Erna

ook wij komen graag een bakkie doen als het bij ons zo ver is dat we melbourne mogen begroeten.

veel succes met de laatste loodjes

groetjes lisette

Gezellig!!!

Ik zit op 85 dozen, hoeveel nog, weet ik niet. (ik ga zo maar weer een paar bijhalen)
de laatste twee grote dozen zijn schoenen... Staat dat erg in contrast tot 2 dozen kleding voor 5 mensen? (bloos)(ik vind schoenen nou eenmaal leuk..)
Art is door zijn rug gegaan, dus in plaats van in mijn eentje inpakken, en dat art alles naar de garage sjouwt 's avonds, sjouw ik nu maar zelf. Handig he? Ach, er was al bijna een hele dag niets mis gegaan, dus dit kon er nog wel bij.
Morgen vliegen we voor drie dagen naar Zwitserland, naar de begravenis van mijn oom. Tijd zat!! (help-hoe gaan we dit redden??)

Van al die toestanden krijgen we zooooo'n zin om een paar maanden te reizen!!
Als er nog mensen zij die ons willen ontvangen (ik ben dol op koffie en bier) graag! Het lijkt me heel leuk eens wat meer XPdite mensen te onmoeten!

Wij zullen op dat moment door Queensland reizen, altijd welkom. Koffie staat klaar en het biertje koud.

Groetjes Jojo.

Back