Inmiddels worden wij ook wat onrustig; het is super fijn dat we bij onze vrienden mogen zijn, maar het is toch een beetje 'living in limbo' , we regelen dingen, maar de spullen zijn niet van je zelf, het eten niet van je zelf; je moet een beetje afwachten wat er gaat gebeuren en of er wel of niet gegeten wordt.. (Hepburn springs, waar we zitten is een ex hippie gemeenschap, waar iedereen eco-vego- organic is, en de way of living is hier heeeeel erg anders)
Vanmiddag ga ik onze spullen maar eens scheiden, en dan hopen we volgende week op pad te gaan.
Moet nog het een en ander afwikkelen. Zo ben ik bijvoorbeeld vergeten de kindertoeslag op te zeggen...oeps. En we moeten (weer) naar de bank.
We overwegen op dit moment nog snel wel het geld van het huis naar Oz te halen, omdat de dollar zo gunstig staat, en de rente zo hoog (hier zijn heel veel discussies over op het forum) - Woensdag was de overdracht. Overigens bleek toen dat er een vreselijke lekkage in onze slaapkamer was geweest!
De kinderen reageren goed, aangezien ze de laatste 3/4 weken de hele tijd van hot naar her gesleept worden, zonder hun spullen en zonder aandacht van ons, in een vreemd huis verblijven , met mensen die vreemd praten... Ze hebben iets meer ruzie dan normaal, maar het valt reuze mee.
Tjitske, waar we ons het meest zorgen om maakten, spreekt zelfs al een aardig mondje engels! Ze probeert continu woordjes uit, en kan al roepen; GO AWAY!!! (tegen de jongens hier) en gisteren, toen we op een lunch-feest waren, heeft ze een tijdje gepraat met een australisch stel, die duidelijk zelf ook heel erg hun best deden.
Bregje scheldt al in het australisch (stommerd wordt gewoon vertaald met stop it!) en Diuwke begint spontaan woorden engels door haar nederlands te gooien. 'Ik doe de door wel dicht...' Wat dat betreft is het super om in een gezin te zitten met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd. Het grappige is dat Rennie en Otto nederlands leren; I'm going slapen' zeggen ze bv.
Ik kan trouwens iedereen aanraden om, mocht je willen, wat elektronica in te slaan, want dat is hier schreeuwend duur!!! (tot dubbel de prijs van Nederland)
groeten! Auk