artvark&mammavark naar Melbourne

Je weet het he, de koffie staat klaar en het pilsje koud. ( ergens in Queensland )

Groetjes Jolanda.

ps, doe Jack de groeten.

Klinkt alsof jullie het aardig naar jullie zin hebben. Ben wel benieuwd wat je kinderen voor een eerste indrukken hebben. Het is nog maar kort maar Ballarat is toch wel heel wat anders dan het nederige Nederland. Veel plezier met het trekken door Australia, en pas op voor die kangaroes :grin:

Groetjes Mariette

Ohh, te gek zeg mooie auto en super vooruitzichten  :grin: :grin:
Wij willen oooook  :lol:
Heel veel plezier met de voorbereidingen voor jullie reis :up:

Liefs Eutrice

Inmiddels worden wij ook wat onrustig; het is super fijn dat we bij onze vrienden mogen zijn, maar het is toch een beetje 'living in limbo' , we regelen dingen, maar de spullen zijn niet van je zelf, het eten niet van je zelf; je moet een beetje afwachten wat er gaat gebeuren en of er wel of niet gegeten wordt.. (Hepburn springs, waar we zitten is een ex hippie gemeenschap, waar iedereen eco-vego- organic is, en de way of living is hier heeeeel erg anders)
Vanmiddag ga ik onze spullen maar eens scheiden, en dan hopen we volgende week op pad te gaan.
Moet nog het een en ander afwikkelen. Zo ben ik bijvoorbeeld vergeten de kindertoeslag op te zeggen...oeps. En we moeten (weer) naar de bank.
We overwegen op dit moment nog snel wel het geld van het huis naar Oz te halen, omdat de dollar zo gunstig staat, en de rente zo hoog (hier zijn heel veel discussies over op het forum) - Woensdag was de overdracht. Overigens bleek toen dat er een vreselijke lekkage in onze slaapkamer was geweest!

De kinderen reageren goed, aangezien ze de laatste 3/4 weken de hele tijd van hot naar her gesleept worden, zonder hun spullen en zonder aandacht van ons, in een vreemd huis verblijven , met mensen die vreemd praten... Ze hebben iets meer ruzie dan normaal, maar het valt reuze mee.
Tjitske, waar we ons het meest zorgen om maakten, spreekt zelfs al een aardig mondje engels! Ze probeert continu woordjes uit, en kan al roepen; GO AWAY!!! (tegen de jongens hier) en gisteren, toen we op een lunch-feest waren, heeft ze een tijdje gepraat met een australisch stel, die duidelijk zelf ook heel erg hun best deden.
Bregje scheldt al in het australisch (stommerd wordt gewoon vertaald met stop it!) en Diuwke begint spontaan woorden engels door haar nederlands te gooien. 'Ik doe de door wel dicht...'  Wat dat betreft is het super om in een gezin te zitten met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd. Het grappige is dat Rennie en Otto nederlands leren; I'm going slapen' zeggen ze bv.

Ik kan trouwens iedereen aanraden om, mocht je willen, wat elektronica in te slaan, want dat is hier schreeuwend duur!!! (tot dubbel de prijs van Nederland)

groeten! Auk

Hoi Auk, ik begrijp wat je bedoelt.
De eerste week hadden we een hotel geboekt en daarna hebben we 3,5 week bij familie gelogeerd.
Hoe goed bedoelt en fijn het ook is, het is fijn als je weer met je gezin opzelf bent.
Je hebt je egen spullen en kunt doen wat je zelf wilt.

Kei leuk om te lezen dat de kinderen het zo goed doen zeg. Een groot avontuur voor hen.
Hopelijk kun je snel op reis en genieten van alles. En eindelijk relaxen.  :smile:

Groetjes Jolanda.

Hoi Aukje en familie

Goed te horen dat je kinderen al wat Engels gaan spreken.
Nog ff en jullie kunnen de paden op de lanen in ,zal zalig zijn na al het regelen en bij vrienden op de lip ,hoe lief het ook is.
Heb je trouwens het water uit die bronnen al geproefd in Hepburn springs, ze zeggen dat het gezond is nou ik werd er ontzettend misselijk van.

Trouwens wat goed dat je je website zo trouw bij houdt ,altijd leuk om te lezen

Groetjes Erna

Wat voor electronica heb je het dan over? wij twijfelen of we de surround-zooi en aanverwante apparatuur met stekkers nog zullen meenemen.

erg leuk je verhalen te lezen. Nog even en dan inderdaad lekker op pad! Je zit wel in een prachtige omgeving nu trouwens... wij hebben nog eens gekeken naar een huurhuis in Daylesford.Vond het geweldig daar.

@Hansie,

afgezien van de discussies op het forum van het nut van dingen met stekkers meenemen, viel het mij op dat het mini-cameraatje dat ik vorige maand heb gekocht (van 170 euro) hier 500 dollar kost. Andere dingen kosten ook aanzienlijk meer dan 'thuis'. Of het in jullie geval echt zin heeft? (alles kost gelijk meer groupage...) Op Hong Kong airport hebben we trouwnes een nieuwe body voor de camera gekocht (Canon Eos) en dat scheelde helemaal!!!
Misschien geef ik je nog wel een lijstje mee... :lol:

Hallo Aukje en familie.

Ik lees net je laatste stand van zaken, terug van vakantie. wat heerlijk om alles te lezen. geniet lekker van alles wat er op je afkomt.

groetjes lisette

Hoi hoi, leuk te lezen hoe alles verloopt daar in OZ! We volgen het hier helemaal hoor! Zo weten we hoe t met jullie gaat en kunnen we ons er vast een klein beetje een voorstelling van maken hoe t ons allemaal zal gaan straks. We leven mee!
Hopelijk zullen de laatste dagen goed verlopen. Ik zou geloof ik ook niet meer kunnen wachten met zo'n mooie reis voor de boeg. En lekker straks weer alleen met je eigen gezinnetje. Inderdaad knap van de kids dat ze t zo goed doen. Gaan jullie via de great ocean road naar Adelaide of rechtstreeks?
Enjoy the wine en groetjes van ons allemaal!

Schreewend duur? Help!
Alles anders dan Nederland, gelukkig maar, als het maar beter is, om maar over België te zwijgen......
Geen zorgen Aukje, het is een beetje wennen, maar alles komt op zijn plooi.
Goed dat de kinderen het goed doen, Engels spreken zal wel vlot gaan.
Vertel dan ook iets positief, vooral dan over Melbourne, ik ben nieuwsgierig, is het dan toch beter dan Perth?
En vooral: geniet ervan!!!
Groeten Henk.

JAAAAA!!! we zijn op reis!!!
Heerlijk, weer met zijn vijven, en van alles zien, niet weten waar je 's avonds slaapt.. Puur genieten!
We rijden op dit moment de great ocean road af, en zijn na twee dagen halverwege. we bekijken alles wat er te bekijken valt; lighthouse, tree top walk, strand (veel).
We zijn nu in een huis bij mensen Lavers Hill, bij 'Budget accomodation'; kan het iedereen aanraden, fantastisch aardige mensen! Het road house verderop in de straat is te koop (pub, restaurant, general store en 5 acres of land) Leuk om over na te denken. Misschien komen we hier wel terug, maar we beslissen nu nog niet.
En eindelijk mijn bank toestanden en belasting dingen kunnen regelen. Zie je, komt alles op zijn pootjes terecht.
En Henk; Melbourne is natuurlijk een fantastische stad; zoveel sfeer, goede koffie, leuke winkels... We hebben niet voor niets voor Mel gekozen!

hoi aukje en arthur, goed te horen dat jullie nu eindelijk vertrokken zijn!! Ben bijna jaloers, wil ook graag de Great Ocean Road af... Maar vandaag is Piebe voor intervieuw geweest en bij LCMG is geen werk..... maar gelukkig hebben ze hier ook connecties en nu wordt hij platgebeld. Hij heeft morgen al een intervieuw bij een ander bedrijf in CBD!! Hij schijnt in Nederland echt onderbetaald geweest te zijn. Als hij hier zegt wat hij daar verdiende zeggen ze dat hij meer waard is!!! Da's het betere werk.
Veel plezier onderweg en doe voorzichtig!!
liefs van Pauline en Piebe

Hi guys,

Have a safe and a wonderful trip.
Hoop gauw het contact weer een beetje op te pakken.

Liefs, Mariette

Back