artvark&mammavark naar Melbourne

Hi Aukje

Gefeliciteerd met alles, de trip, het huis en de baan!

Neem aan dat Tjitske nu graag hier wilt wonen? Ik hoop het maar.  Heel veel geluk en plezier op jullie nieuwe stekkie.

Sidonia

Damn!!

vandaag een telefoontje van de makelaar; we kunnen in het huis, maar pas 6 februari!!!!

Dat is niet helemaal zoals besproken, en dus heel erg vervelend!! We hebben even geen idee waar we zolang moeten blijven, want dit huisje, hoe lekker ook, a 700 dollar per week is toch een beetje veel, en ver weg van de school waar de kinderen heen zullen gaan, en Arts werk.

(jawel; Art heeft vandaag een gesprek gehad, en werd binnen een uur teruggebeld; ze willen vrijdag assessen, en als alles goed gaat heeft 'ie de baan...! da's jippie, maar vanuit een cabin??)

Suggesties zijn zeeeer welkom!!!

aukje

:thinking:

Kamperen in de tuin van een xpditer in Melbourne. Noem geen namen zodat niemand zich bezwaart voelt om te reageren.

Nee even serieus.....Ik weet dat ik voor mijn zus ook ontzettend veel moeite heb moeten doen om een huisje te vinden want dan zijn ze door de weeks wel vrij maar in het weekend weer bezit. En toen ik uiteindelijk iets vond koste dat ook 700 dollar per week. Ouch!

Zijn er geen kampings in de buurt waar je een paar weken kan kamperen........hou je dat vakantie gevoel nog even iets langer vast.

Ik hoop dat het gaat lukken met die baan van Art.

Groetjes Mariette (flevoland)

@ Hansie; Dat ik daar nou niet aan gedacht heb!! :lol:

Het vervelende is dat er niet zoveel campings zijn in de buurt waar we willen gaan zitten, maar het strijken van pakken en uniforms gaat ook zo lastig vanuit onze mini tentjes...
Het is ook zo dubbel; we hebben een huis, zijn heerlijke bedden aan het uitzoeken, bestellen tv, koffiezetmachine, fridge en freezer etc, en ondertussen zitten we maar te wachten....

echt vervelend, want we hadden eigenlijk op volgende week gerekend!! De huidige tenant zei dat ze er vandaag uit zou gaan, maar dat is blijkbaar veranderd.

gr, auk

Even een updateje...

we zitten nu in Clematis, in een heel mooi holiday cottage, voor 600 dollar p/w, dus dat is wel ok.
Woensdag de 6e krijgen we de sleutel van ons 'mansion' in Pakenham, en dan worden ook de bedden, TV, koelkast en vriezer en de keukenmachine geleverd. (als ze dat inderdaad doen)
De kinderen hebben een school, en hebben zelfs hun boekenpakket al, dus moesten we ineens school spullen kopen (etuis, boterhamdoosjes, bekers) Maandag halen we hun uniform.
Arthur heeft inmiddels zijn derde gesprek achter de rug, met de opperbaas, en werd binnen een uur teruggebeld dat alles ok was, en dinsdag starten de onderhandelingen.
Er zit weer een batterij in mijn horloge.

Alles wordt nu wel echt....

En zo komt alles toch goed  :up:

Voor je het weet is het de 6e. Succes met alles en hopelijk komt Arthur er uit bij de onderhandelingen.

Groetjes, Dijnnas.

Gaat voor jullie ook het gewone leven weer beginnen.
Zal wel weer even wennen zijn in het begin na jullie grote avontuur.
Veel succes verder  :up:

P.S. Ik vind het nog steeds jammer dat we elkaar zijn misgelopen (gereden hahaha).

Cheers,
Jolanda

Hey,
Wat fijn dat Arthur een baan heeft, en je voor de kinderen een school hebt gevonden!
Tja, het huisje... dat is wel balen!
Ik wilde zeggen, we hebben genoeg familie in Melbourne wonen, maar ja die zijn op het moment allemaal gewoon thuis en ja, een heel gezin er nog bij... dat is misschien een beetje veel... (en tja, of je dan in de goede wijk zit is natuurlijk ook nog de vraag... :wink:)
Nou ja, het is nu nog maar 1,5 week aanmodderen en dan kun je écht in je huis!
Dus nog even volhouden en dan GENIETEN!!
Groetjes Bregje
ps weet je al of jij ook weer wil gaan werken? Jij was ook leerkracht of niet?

[quote author=mammavark link=topic=4820.msg109114#msg109114 date=1201297276]
...
we zitten nu in Clematis, in een heel mooi holiday cottage, voor 600 dollar p/w, dus dat is wel ok.
Woensdag de 6e krijgen we de sleutel van ons 'mansion' in Pakenham, en dan worden ook de bedden, TV, koelkast en vriezer en de keukenmachine geleverd. (als ze dat inderdaad doen)
De kinderen hebben een school, en hebben zelfs hun boekenpakket al, dus moesten we ineens school spullen kopen (etuis, boterhamdoosjes, bekers) Maandag halen we hun uniform.
Arthur heeft inmiddels zijn derde gesprek achter de rug, met de opperbaas, en werd binnen een uur teruggebeld dat alles ok was, en dinsdag starten de onderhandelingen.
Er zit weer een batterij in mijn horloge.
Alles wordt nu wel echt....
[/quote]

Dat klinkt helemaal goed! :up: Wat een heeeeerlijk vooruitzicht, eigen huis/baan/school...geniet van de voorpret!  :up:

Cheerio,
Tampet

[quote author=rob en jolanda link=topic=4820.msg109130#msg109130 date=1201314175]
P.S. Ik vind het nog steeds jammer dat we elkaar zijn misgelopen (gereden hahaha).

Cheers,
Jolanda
[/quote]

Ach, als je Townsville weer zat bent, kom je gewoon naar Emerald (die beneden dan) - of misschien heb je wel zin in een keertje wat koude nachten? Altijd welkom!!

@Bregje; Mijn insteek was; noooooooooooooit meer voor een baas. En toen begon ik na zo'n 4 maanden de kinderen te missen. En, ik merkte bij elke tentoonstelling dat ik automatisch aan het bedenken was hoe je dat naar kinderen kon vertalen. Beroepsdeformatie? In ieder geval sluit ik niet uit dat ik weer ga werken - voor een baas.
Maar, ik ben ook beeldhouwster, en schrijf, al is dat er de laatste maanden niet van gekomen, en voor dat eerste heb ik hier alweer heel veel contacten opgedaan. Misschien ga ik dus gewoon weer 'thuiswerken'.
En, ik kan altijd knutselclub aan huis doen.  Mogelijkheden genoeg.

De afgelopen dagen hebben we gegeten en gedronken met verschillende expdite leden, en het was verschrikkelijk gezellig!!  Toch wel heel erg leuk dat je hier niet van scratch begint.
Straks gaan we met onze vrienden uit Daylesford, waar we de eerste weken hebben gezeten, de puffing Billy 'doen'. Wat hebben we het toch vreselijk slecht!

@ erna en jan; De kinderen vinden het verschrikkelijk dat ze een uniform aan moeten. Echt vreselijk!! Dat is al anderhalf jaar een discussie. Tjitske weigert ook gewoon. Ikzelf denk dat ze wel zal bijdraaien als ze merkt dat ze de 'odd one out' is in haar spijkerbroek, en we hebben afgesproken dat ze de eerste dag het wel aandoet zodat ze niet helemaal vreemd is. Gelukkig valt het mee; polootje, korte zachte broek, en eigen schoenen. 
We zien wel.  Eerst gaan ze dinsdag voor het eerst op paardrijles!

Leuk hoor het echte leven kan bijna beginnen, nog even geduld en jullie hebben je eigen stekkie  :up:
Uniformen, nee daar zou ik naar een maanden rondtrekken waarbij slippertjes, korte broek en shirt de dagelijkse dresscode was ook niet warm voor lopen.  :wink:

Wens de dames veel succes en plezier met "knolkarren"!

Groetjes Chantal

:thinking:

KNOLKARREN?...........oooooh Paardrijles. Het duurde eventjes, maar het is dan ook al laat hier.

Het klinkt allemaal te goed om waar te zijn Aukje, en die uniformen........dat went snel hoor. Maar de dames zullen best wel even moeten wennen aan het ritme van het school leven, na al die maanden onthaasten moet ze strakjes weer gaan haasten om op tijd op school te zijn.

Mariette (flevoland)

mwah- de school begint hier om 9 uur... in Nederland was dat 8.15.
Ik vind dat persoonlijk niet zo heeeeeel erg.

en eerlijk is eerlijk; wij denken ook vaak- het is te goed om waar te zijn, waar zit dat addertje? Maar ja, er is hier niet zo heel veel gras.

Dat word stof happen :grin:

Goed om te horen dat je gesetteld bent.
Is het Pakenham geworden of is het veranderd in de tussetijd....ga effe ''googleearthen''

Jack :evil:

Wel veel 'hooi' met al die droogte.........goed voer voor dat paardje wat er misschien gaat komen. :smile:

Nog een week, en dan mogen we in ons huisje... in Pakenham upper. (nog steeds)
Dus zijn we al weer aan het kijken naar koophuizen. Je moet een droom blijven hebben he???

Art had vandaag de  huidige huurder aan de lijn, blijkt dat ze een paardje aan het trainen is voor de verkoop! Is over 6 weken klaar. Nou breekt mijn klomp!
Soms lijkt het wel alsof alles zomaar in onze schoot geworpen wordt. 

En, groot nieuws; Sinds vandaag is Arthur intergalactical product manager.  (oh nee, global- maar ik ben gewoon zo trots!!!!!) 
Kijk, binnen drie weken een baan- is dat niet knap!???

He Aukje

Gefeliciteerd.  Een nieuwe baan, huis en met de meiden in de krant! 
Zit ik net de krant te lezen en wie zie ik daar?  een foto met Aukje, Bregje en Diuwke.  Volgende keer als je dus deze kant op kant, even langs komen ok! 

Hoop dat de kids vandaag een leuke dag hebben gehad en wanneer begint Art?
Groetjes

Sonja

Back