artvark&mammavark naar Melbourne

Wij hebben een flink aantal jaar aan een hele drukke weg gewoond, in een fantastisch huis, dat begon met liggen vlakbij mooie weilanden, molens, boerderijen etc etc.
Prachtig, echt waar. Binnen een half jaar begonnen 'ze' met het bouwen van 7000 huizen, waarvoor de boerderijen plat gewalst moesten worden, het schattige oude weggetje erlangs opnieuw geasfalteerd en verbreed, Gamma er bij, 2 supermarkten, 4 scholen, etc. Ik kreeg bij toeval een baan daar, de kinderen op school (was nl. wel erg practisch, en van de goede gezindte, nl Montessori) dus ineens speelde ons leven zich af in een vinex wijk.

Kortom; wat wij NIET willen in Australie is; drukke weg, en buren die van de ene dag op de andere verschijnen. Dus zoeken we naar een flink stuk land. Noem het een natuurtrauma, dat deed Inez (forumlid) en beschreef het daarmee aardig, denk ik.
Buren?? Nee dus; het land is zo'n honderd meter breed, en het huis staat in het midden. Er zit een flink stuk bush bij, waar de eigenaar tracks doorheen heeft gemaakt voor paard en zo (in Arts geval; crossmotorfietsje)
Die buren zijn er wel, maar je ziet ze niet. Heerlijk!!
Zaterdag gaan we met een builder kijken.

Had ik al opgemerkt dat er geen plafonds boven de slaapkamers zitten? er zit dus wel wat werk aan.

[quote author=mammavark link=topic=4820.msg111865#msg111865 date=1203588252]
Had ik al opgemerkt dat er geen plafonds boven de slaapkamers zitten? er zit dus wel wat werk aan.[/quote]

Hoe wa, plafonds ...werk, ...riep iemand me.....kidding mama.

Het ziet er prachtig uit.

Jack :evil:

[quote author=mammavark link=topic=4820.msg111946#msg111946 date=1203642220]
Ik jouw leidingen, jij mijn plafonds, Jack??

@Luuk; ???
[/quote]

Sorry, ik snap er niets meer van. Geen plafons, pizzahuthuizen. Laat maar.

En biertappen gaat wel lukken.. heb Masterclass I & II van Heineken gehaald vorig jaar. :p

Ik kan toevallig heel goed mijn eigen bier tappen- maar goed, je bent best welkom hoor, Luukje...

ehm; vandaag zijn we blij, want ik heb een pony gekocht!! ze komt pas over drie weken, want ze moet nog beetje ingewerkt worden, maar leuk, leuk, leuk!!!

We hebben gisteren 4 kippen gehaald, hartstikke mooie lieve beestjes, hok in orde gemaakt, voer derin, water...
De meiden hebben gisteren de hele middag met die beestje geknuffeld.
Vandaag (Nee Jack- NIET lachen) schuifdeur open, zit er een gat in het gaas; Alleen nog maar veertjes.  Dat is dus onze eerste aanvaring met Ozzie rural life.
Vandaag dus, na alle tranen weggeveegd te hebben 4 nieuwe kippen gehaald.  Weer 80 dollar, Ja Jack, nu mag je wel lachen... Er is een vos die een echt feestmaal heeft gehad.

Tjits' haar slange licence is nog niet aangekomen, dus nog geen python in huis.

aukje

He Mama,

Heerlijk al die dieren om je huis.
Zit er ook over te denken om het grondje af te hekken..!! :shock:, en wat diertjes erop te zetten.
Weet je zeker dat het een vos is?.

WAT HOE een slange wie.....gaat ze een slang in huis nemen.
Bbbrrrrrrrr, kom effe nog niet bij jullie op bezoek, als ik ergens de kriebels van krijg, begrijp me niet verkeerd, ikvind het hele mooie creatures kan er uren naar kijken als ik er een in het wild zie...maar een in huis nemen...no way. :smile:

Ben benieuwd wie de dader ontvoerder van de kippen was.

Cheers,

Heb je suggesties Jack??
Wat zou het anders geweest kunnen zijn? - Ik denk automatisch aan een vos...

Er zijn niet zoveel vleesetende dieren in Australie.. toch? Slangen natuurlijk, van origine.. vossen zijn ingevoerd.

Misschien was het een Tasmanian Tiger?

tasmanian_tiger_wideweb__430x305.jpg

Zou wel de ontdekking van de eeuw zijn..  :up: Alhoewel er nog steeds mensen beweren dat ze nog leven..

[quote author=mammavark link=topic=4820.msg112769#msg112769 date=1204367647]
zit er een gat in het gaas; Alleen nog maar veertjes.  Dat is dus onze eerste aanvaring met Ozzie rural life.
aukje[/quote]

[quote author=Luuk link=topic=4820.msg112790#msg112790 date=1204378687]
Er zijn niet zoveel vleesetende dieren in Australie.. toch? Slangen natuurlijk, van origine.. [/quote]

Slangen met een ijzerkniptang .. :shock: :roll:....Luuk streep die slang maar weg van de verdachte lijst.

Misschien had de buurman zin in wat kippetjes.

Hoi,

Echt heel sneu...

In Oost-Victoria zitten Ferrets (bunzingen of de darvan afgeleide fretten)... maar zijn nog erg schaars (gelukkig!)

Voor de rest zitten er nog wat carnivore marsupials, maar eigenlijk amper rond Melbourne. Denk aan bijv. de Spot-tailed Quoll. En vergeet de wilde katten en honden niet. Tasmanian Devils en de uitgestorven T. Tigers kwamen trouwens alleen op Tasmania voor... Er zijn inderdaad ook hier nog veel mensen met "Big Cat Sightings".... gekke mensen die Ozzies!

Zeker geen slang, en voor mij staat de vos op nummer 1, omdat de Fretten toch niet algemeen zijn.

Groeten Sander

Wat balen zeg dat de kippen zomaar weg waren. Wel bizar dat er inderdaad een gat in het gaas zit. Wij hebben hier een voliere met 3 vogels erin en hadden daar in het begin ook 3 kwartels bij. 1 vonden we dood en een paar dagen later waren de andere 2 weg!! niets van te vinden. Wij dachten aan een rat of een slang maar hebben beiden nooit gezien. Ik zou ook graag weer een paar kippen willen maar zie daar nu toch maar vanaf (na het kwartel verhaal)

Als je ineens 4 kippen kwijt bent kan het goed de vos zoals mama al zei.
Dingo heb je daar niet isn't it.
Heb toen ik in NL nog woonde een hectare grond daar liepen 68 kippen rond , heerlijk ...echt... ik ben een kippengek.
Van alles liep er rond wit bruin zwart met ''sokjes'' met een aparte kuif, het begon met 7 raskippen en 1 haan.
De haan was van een ander ras dus al snel waren de kuikentjes sierkippen want het echte ras was ervan af.
Ik ben er ook in 1 nacht 14 kwijt geraakt ook een vos, vond nog wel een pootje terug in het weiland.
De andere overgebleven waren goed in de stress.

Een vos pakt er 1 of 2 of zelfs meer tegelijk,gaat weg begraaft het en komt terug en zeker als hij jonkies heeft dan pakt hij er zoveel als hij kan.
Dat beestje is zo slim als een vos :oops: :?

Zit er dik in dat het een vos is geweest Aukje. Mijn nicht, hier in Montrose, waarschuwt al (omdat wij konijnen willen) dat die dingen gewoon het gaas stuk bijten en hap... weg konijn... in jullie geval, kip..... :| En als ze je weten te vinden, gebeurt het weer. Is weinig tegen te doen, als je ze buiten hebt. Of in de nacht in een binnenhok zetten....achter gesloten deuren.... ik weet niet of dat te doen is....

Ik vind het niet zo rouwig dat die license er nog niet is... mag nog wel een maandje wachten....nadat wij geweest zijn, bv.... :oops: Niet om Tjitske te plagen, maar ik ben er als de dood voor.....hoor ook allerlei enge verhalen over dat soort 'huisdieren'....brrr....

seeya!! Pauline

p.s. kom binnenkort bij jullie in de buurt, moet o.a. werken in Tecoma..... misschien kom ik wel eens langs als ik klaar ben....

Heb je ze wel eten gegeven want als je dat vergeten bent breken ze uit.
Of heb je per ongeluk duiven gekocht, tsja die breken ook uit en vliegen altijd weer terug waar ze vandaan komen.

Zit wat in he, is toch iets om over na te denken over hierboven....

Nou sjee jack, waar zie je m e voor aan... duiven. Dat verschil weet ik nog wel.
Thuis hadden we Brahma's; de grootste die er zijn, als de haan bovenop de vos was gaan zitten, was hij gewoon plat geweest.
Vannacht heeft het binnenhok potdicht geweest, en morgen haal ik wat electric fence extension. Ik leg gewoon een mooi hinderbaantje om het hok heen aan.

@lilygirl; leuk!! kom vooral langs! je bent zeer welkom!!!

Vandaag- om het spannend te houden; twee ponies gekocht! een 5 year old, die wordt ingebroken de volgende 3 weken, een een veulen uit oktober; beiden shetlanders, dus lekker klein en eigenwijs, en we krijgen ze ov er drie weken.  Leuk he??

wat gaaf zeg al die dieren! Nu moeten jullie wel een huis kopen met een stuk grond :wink: Een paar schapen is ook leuk en dan vanaf baby dat je ze met de fles grootbrengt :up:

Back