artvark&mammavark naar Melbourne

Hoi mamavark,

volhouden hoor ... Alhoewel het niet meevalt als je het huis inderdaad heel erg zit zitten. Toen wij de onderhandelingen (alweer dik 1.5 jaar geleden) ingingen hadden wij precies hetzelfde. Er werd een bedrag 'van-tot' gevraagd (zo'n 30k tussen de van en de tot). Na de 1e bezichtiging (de markt in Perth was toen helaas zo dat je echt direct moest gaan onderhandelen om uberhaupt een kans te maken) gaven we de makelaar een bod van 25k onder de van prijs.. Oh nee, zei ze dat ga ik niet eens aan de verkoper doorgeven. Vervolgens boden we 10k onder de van prijs. Dat gaf ze dan wel door. We kregen toen een tegenbod (5k onder de tot prijs dacht ik) en gaven toen een bod van 5k boven de van prijs. Zeiden erbij dat we ze 24 uur gaven om ja of nee te zeggen...
De volgende dag kregen we te horen dat het bod geaccepteerd was...

Inderdaad heel lastig hier om de vraagprijs goed in te schatten. En natuurlijk ook al weer heel afhankelijk van de markt (hoe is die nu bij jullie?). En dan ook nog eens je eigen angst dat het niet doorgaat terwijl je het heel graag zou willen hebben ... Maar toch denk ik dat je moet volhouden hoor, slechts heel langzaam toegeven ...

Succes!!

Ff zomaar tussendoor, dat onderhandelen? doe je dat nu ook met grond?
Want ik heb begrepen dat bij verkoop van een bouwperceel toch wel de vraagprijs gehanteerd blijft????

Mariette

Ik ben bang dat dat niet veel anders is hoor. Alleen kan het zijn dat je bij het kopen van een stuk grond wat een stukkie is van een groot project en wat je met de project ontwikkelaar afhandelt dat het dan min of meer vaste prijzen zijn. Maar dan wordt er waarschijnlijk ook een enkele vraagprijs gesteld (b.v. 249.000) en niet een van-tot (240.000 - 290.000) of.

Dus al die huizen op realestate.com.au.. daar moet je eigenlijk vraagprijs + 5-10% voor rekenen? Huis kost 200k, dan mag je ervan uitgaan dat je het krijgt voor 220k? In plaats van 180k? (even uitersten, ik weet het..)

Nee Luuk, laat je niet gek maken.
Solicitor kosten heb je altijd daar kun je niet onderuit.

Jack :evil:

luuk;
bij huizen waar 'plus' achter de vraagprijs staat, lijkt het daar wel op- ik hoor van veel mensen hier dat het zo is.
Ik hoor ook van veel mensen dat de makelaar van de verkoper een bitch is, maar dat terzijde.

Dus dat is los van de stampduty en andere bijkomende dingen, Jack... 

[quote author=mammavark link=topic=4820.msg113454#msg113454 date=1205230380]
Ik hoor ook van veel mensen dat de makelaar van de verkoper een bitch is, maar dat terzijde.[/quote]

Dat zijn de meeste en je hebt het nog netjes beschreven....laat het niet aan mij over om die e*k kwallen te omschrijven.

[quote author=mammavark link=topic=4820.msg113454#msg113454 date=1205230380]
Dus dat is los van de stampduty en andere bijkomende dingen, Jack...  [/quote]

Dat wist ik al Mama..... :up:
Verder alles fijn?.

Bij het merendeel staat er geen "plus" achter.

Ach, we zien wel.

Ander bel ik Jack, die woont op 3 uur van Melbourne, die bouwt wel een huis voor me. Toch Jack?

dwaalstergr.jpg

:cool:

That's right buddie.
en dat schijthuis op die foto die bouw ik voor je gratis.

Cheers,

Schijthuis.. letterlijk of figuurlijk? Of beiden? :p

Dat is geen huis trouwens Jack.. dat is een mooie stapel hout voor een bonfire..!

Bonfire2.jpg

Steek jij hem aan?

Ik bedoel het letterlijk mate,
Als je daar binnen zit te sch.... dan pas maar op met vuur.
Ik zal er een hartje in uit zagen.....that's better en de mussen vallen naar benee

He, zitten jullie nou ook al op mijn draadje te klooien...

anyway;

[size=45pt]WE GOT THE HOUSE!!!!!![/size]

Ohhhhhhhhhhhhhh wat gaaf zeg!!!!!!!!!!!! van harte gefeliciteerd......super nieuws. Fijn gevoel he dan zomaar een stukje Australie te hebben ;)

Komen alle dieren straks mooi op tijd :up: en dan kan die 2e geit er zeker wel bij. Wanneer kunnen jullie erin?

Sorry..  :lol:

GEFELICITEERD!!!!

Is het toch deze geworden?

kasteel-ten-berghe1.gif

Gaaf!

;)

Nee, even serieus; echt heel tof voor jullie. Koophuis trouwens? Ga je ook foto's posten? En in welke buurt van Melbourne is het? Als het ten noord-westen is woon je misschien wel vlakbij Jack!

[size=15pt]Gefeliciteerd!!!

Jullie gaan lekker, moeten jullie nu weer alle dozen inpakken of was je nog niet zo ver??
Wel lekker een eigen stuk(je) Australie.

Groetjes Chantal

Proficiat Mama,

Heerlijk nieuws, nu ben je officieel een groot land bezitter en dit ook nog in het mooie land Australia,
Al het brood wat je over hebt ergens op het gazon uistrooien komen de papegaaien op af.
En fruit strooien daar komen lizards op af...

Luuk, mama woont dichter bij als je denkt.
Morgen wandel ik effe langs bij je Mama om te komen kijken.

Great news, your children must be lucky and proud with parents like you.... :up: :up: :up:

ja, GROOT land bezitter zelfs...

Arthur noemt me al Alexis

Jack, gezellig, je bent welkom, zeker als je je hamer en spijkers meeneemt, want dat extra vloertje moet er nog wel in. En het guesthouse heeft ook een beurtje nodig, maar dan kan ook ineens heel XPdite langskomen. (maar niet allemaal tegelijk)

@Jack,(nog een keer) je mag natuurlijk ook een frillie meenemen, want die hebben we nog steeds gemist!

Luuk; ik sta op je kaartje, maar je zult m een kleine stukje breder moeten maken, we gaan 8 km omhoog en ca 3 naar rechts. Scheelt wel 5 minuten naar school rijden! - het is trouwens de pizza hut, al vond ik die torentjes ook wel wat, vooral met die karretjes erbij...

enne, Inge, die Geit is inderdaad om de bush vrij van undergrowth te maken, want 25 jaar geleden is half Cockatoo afgebrand (ash wednesday) Gelukkig is het van een Brandweer commandant, dus we hoeven alleen te onderhouden wat hij heeft georganiseerd. Als vriendjes krijgt hij twee ponies, en hopelijk snel een paard! (als het zwembad af is...)

oei, klinkt we decadent allemaal he? maar het is hier ook gewoon zo leuk!

Gefeliciteerd! Heerlijk om je eigen stekkie te hebben.
Nou Alexis :wink:, succes met het verbouwen en inrichten. Maar dat gaat vast lukken.

Demy

Back