Inmiddels zijn we twee keer met een builder in het huis geweest, (de eerste builder bleek weer een hele goede vriend te zijn van de owner), en na een gezamenlijke klaagzang op de makelaar (we hadden ons allebei behoorlijk zitten ergeren aan de 2 (bleek nu) makelaars die er tussen zaten, en die geen info doorgaven, of gewoon ronduit logen. (bv over de settlement day, en over de toegankelijkheid van het huis dus)
In ieder geval; het werd toch nog gezellig! Jamie (de owner) vertrouwde mij toe dat hij het huis het liefst aan ons verkocht omdat wij drie kinderen hebben en veel plannen. Hij had het gevoel dat we behoorlijk hetzelfde waren, dus dat is leuk. Eigenlijk hetzelfde als wij met de kopers in ons oude huis hadden.
De eerste quote is ook binnen, en natuurlijk is het altijd meer dan je wilt, maar op zich valt het mee.
En belangrijk is ook dat deze builder het in drie weken denkt te kunnen doen, en de 20e (mei) wil beginnen. Dat zou betekenen dat het huis half juni bewoonbaar is!
De badkamers doen we dan langzaam aan zelf, ik wil eerst de ruimten goed bekijken voor ik ze indeel. De echte creativiteit komt altijd pas als ik in de ruimte ben, zeg maar.
@ Inge; de deposit is inderdaad al een deel van de aankoopprijs, maar er staat gewoon 65.000 op de rekening van een trust rente te trekken, en die is niet mals op dit moment. Ik erger m,e er gewoon aan, dat ik nog geen tien procent van het huis heb, maar er wel voor betaald heb. Dat bedoel ik; ik krijg er niks voor, want als de eigenaar zou besluiten ons niet toe te laten, ligt je geld daar, maar jij niet, zeg maar.
De kinderen gaan trouwens verschrikkelijk goed op school. Diuwke is vorige week van level 1 naar level 4 geschoten met lezen (en dat na nog geen tien weken school) en Tjitske geeft op dit moment een 'passion' of te wel spreekbeurt voor alle groep 5ers, over haar slang. Stoer, want ze is de eerste van alle kinderen, en ik vind het super dat ze dat durft.
Volgens Bregje spreekt iedereen op de creche (kinder) nu Nederlands- dat heeft zij ze geleerd-. dus die zal ook wel redelijk wat begrijpen van wat er om haar heen gezegd wordt. Zij is heel erg goed in het Nederlandse woorden op zijn engels uitspreken, en dan kijken of de rest stom is dat ze haar niet begrijpen.
Art geniet van zijn werk, al is het pak nog steeds een obstakel. Nu practisch, omdat hij op de motor naar zijn werk gaat. Dat scheelt weer 20 minuten, dus is het nu echt 40 minuten rijden. Minder dan in Nederland, en hij komt zo relaxed thuis als hij door de heuvels is gereden...
We zijn echt nog steeds erg blij, alleen zijn de weekeinden zo vermoeiend... :lol: (oef, wat is het hier gezellig met ozzies en dutchies)