artvark&mammavark naar Melbourne

Jawel!!!

onder 'hollands bezoek' 
Mijn live writer doet het niet zo goed meer, dus blog bijhouden is een crime. Arjan heeft er naar gekeken, maar zelfs hem lukt het niet!!
(hij presteert het echter wel om weer in het donker te gaan zitten...)

kom je ook gauw op mijn blog Kallie??

Ben gelijk ff langs geweest hoor, Auk  :up:

ben ook heel benieuwd naar meer foto's van jullie nieuwe huis, maar zullen nog eventjes moeten wachten denk ik  :wink:

Mariette

Ik heb me meteen maar even geabonneerd op jullie blog, krijg nu keurig de berichtjes in mijn Outlook!

ja, we mogen er nog niet in he... maar zogauw we met een builder erin gaan voor een quote, ga ik foto's maken!!
We hebben wel al iemand die het gastenverblijf in orde gaat raggen, dus dat is mooi. Kunnen we snel nog meer mensen over de vloer krijgen!

[quote author=mammavark link=topic=4820.msg114188#msg114188 date=1206061587]
Nou Inge, het is misschien Inge taal, maar wij gaan ook altijd over, en alles is een takke eind in Melbourne... (Australie) na een tijdje wen je daar aan.

alles is een takke eind in Melbourne[/i]  Ik bedoel; even naar de K mart is 25 minuten. Stel je voor dat ik in NL naar Utrecht zou gaan om een fluitketel te kopen. Zou ik niet aan denken! Zondag gaan we naar vrienden even buiten Melbourne; precies de andere kant op. ruim 2 uur rijden dus. Even naar Groningen om gelukkig pasen te wensen; maar zo moet je gewoon niet meer denken dus!

I know, I know, maar toch . Jammer van je voet, ik zal volgende week eens kijken :-(

[quote author=Luuk link=topic=4820.msg114504#msg114504 date=1206433338]
Wanneer krijg je de sleutel?
[/quote]

settlement is 19 mei :wink:

[quote author=kallie link=topic=4820.msg114517#msg114517 date=1206441791]
Luuk, Luuk,

Let toch eens op!
[/quote]

Ik lees echt te snel soms.. meestal lees ik niet, ik scan. Gaat vaak goed hoor.. :p En anders vraag ik het gewoon! :D Ik moet heel veel lezen voor zowel mijn werk (vakbladen, jaarverslagen, internetsites) als voor mijn school (dikke boeken, verslagen, readers). Dus ja, dan ga je na een tijdje automatisch scannend lezen! :D

Sorry. :p

Is settlement datum wel sleutel datum in dit geval eigenlijk? :)

[quote author=kallie link=topic=4820.msg114435#msg114435 date=1206363396]
Ik heb ze nog niet gespot op jullie blog  :|  :p

See ya
[/quote]

Kallie Kallie, Let toch eens op!  :lol:

Nee, dat vergeet ik niet hoor!

Zelfs als ik jullie in Sydney onverwachts tegen het lijf loop herken ik jullie nog.
Samen of apart.  :up:

Mariette

Hey mammavark, leuke verhalen op je blog over paarden, nachtelijke avonturen en kleine paardjes mét zadel..! :)

[quote author=Luuk link=topic=4820.msg115004#msg115004 date=1206974441]
kleine paardjes mét zadel..! :) [/quote]

Ook iets voor jouw Luuk,
Is het paardje moe dan draai je de rollen om :up:

Jack :evil:

even een korte; het gevecht over de deposit hebben we verloren. Dus inderdaad je stort hier 10% van de aankoop van het huis op de rekening van de makelaar, en krijgt er niks voor.  Zou in NL echt niet kunnen- maar het leven is gewoon anders hier en daar moet je je soms bij neerleggen. Wij Nederlanders hebben hier toch al een beetje de naam eigenwijs te zijn en hier de boel te willen veranderen...

Ook het huis ingaan is lastig; het schijnt dat mevrouw verkoper een beetje mensenschuw is, en dus kunnen we er alleen in als de meneer owner er is. En aangezien de 10 % binnen is, hebben zij geen haast meer. Wij des te meer- we willen eigenlijk oevr 5 weken direct gaan verbouwen, maar er is nog geen enkele quote binnen!
Gelukkig mogen we er nu vrijdag in, en als het goed is krijg ik vandaag een adres van een betrouwbare builder, voor de tweede quote. Want, wordt ons van verschillende kanten gewaarschuwd; het prijsverschil kan enorm zijn (net als in NL), en, betrouwbaar is belangrijk, vooral in verband met de tijd., Ze kunnen wel zeggen dat ze in mei kunnen beginnen, maar het kan net zo goed zijn dat ze vervolgens half augustus op de stoep staan.  Aj- wij willen wel graag dat de plafonds erin zitten als we verhuizen!
Het wordt dus nog een spannende tijd.

Verder doen de ponies het goed, de derde lading kippen leeft nog, en de slang groeit gestaag!

[quote author=mammavark link=topic=4820.msg115869#msg115869 date=1207698304]
even een korte; het gevecht over de deposit hebben we verloren. Dus inderdaad je stort hier 10% van de aankoop van het huis op de rekening van de makelaar, en krijgt er niks voor.  Zou in NL echt niet kunnen- maar het leven is gewoon anders hier en daar moet je je soms bij neerleggen. Wij Nederlanders hebben hier toch al een beetje de naam eigenwijs te zijn en hier de boel te willen veranderen...

Ook het huis ingaan is lastig; het schijnt dat mevrouw verkoper een beetje mensenschuw is, en dus kunnen we er alleen in als de meneer owner er is. En aangezien de 10 % binnen is, hebben zij geen haast meer. Wij des te meer- we willen eigenlijk oevr 5 weken direct gaan verbouwen, maar er is nog geen enkele quote binnen!
Gelukkig mogen we er nu vrijdag in, en als het goed is krijg ik vandaag een adres van een betrouwbare builder, voor de tweede quote. Want, wordt ons van verschillende kanten gewaarschuwd; het prijsverschil kan enorm zijn (net als in NL), en, betrouwbaar is belangrijk, vooral in verband met de tijd., Ze kunnen wel zeggen dat ze in mei kunnen beginnen, maar het kan net zo goed zijn dat ze vervolgens half augustus op de stoep staan.  Aj- wij willen wel graag dat de plafonds erin zitten als we verhuizen!
Het wordt dus nog een spannende tijd.

Verder doen de ponies het goed, de derde lading kippen leeft nog, en de slang groeit gestaag!

[/quote]

Auk die deposit gaat toch gewoon van je aankoop / resterende bedrag af? Wij betaalden toen na het accepteren van het bod meteen 500 dollar zodat ze het voor je vasthouden. later ook die 10% (volgens mij) maar dat ging gewoon van het hoofdbedrag af. Of bedoel jij iets anders? omdat je zegt dat je er niets voor krijgt.

whahaahah ik moet wel lachen om je "eigenwijs zijn". pfff ik heb de moed ook maar opgegeven om alles te veranderen :grin: :grin:en er zelfs over te beginnen dat sommige dingen anders best handiger zouden kunnen werken.

Ga ook het huis nog in met de makelaar he voor de settlement! Een dag of 2/3 van te voren raden ze aan.

Wij kregen toen ruim van te voren (toen die mensen er nog woonden) de sleutel van de garage zodat we alvast dozen neer konden zetten. Scheelde een boel werk op de verhuisdag. maar goed, als ze je al niet eens willen laten kijken wordt dat moeilijk. Gek he? toen wij ons huis verkochten in NL kwamen die mensen geregeld om koffie en dingen opmeten en nog hebben we heel goed contact en komt er af en toe een vraag hoe dit of dat is geregeld. Altijd handig. Hier is dat toch wat afstandelijker allemaal volgens mij.

Inmiddels zijn we twee keer met een builder in het huis geweest, (de eerste builder bleek weer een hele goede vriend te zijn van de owner), en na een gezamenlijke klaagzang op de makelaar (we hadden ons allebei behoorlijk zitten ergeren aan de 2 (bleek nu) makelaars die er tussen zaten, en die geen info doorgaven, of gewoon ronduit logen. (bv over de settlement day, en over de toegankelijkheid van het huis dus)

In ieder geval; het werd toch nog gezellig! Jamie (de owner) vertrouwde mij toe dat hij het huis het liefst aan ons verkocht omdat wij drie kinderen hebben en veel plannen. Hij had het gevoel dat we behoorlijk hetzelfde waren, dus dat is leuk. Eigenlijk hetzelfde als wij met de kopers in ons oude huis hadden.
De eerste quote is ook binnen, en natuurlijk is het altijd meer dan je wilt, maar op zich valt het mee. 
En belangrijk is ook dat deze builder het in drie weken denkt te kunnen doen, en de 20e (mei) wil beginnen.  Dat zou betekenen dat het huis half juni bewoonbaar is! 

De badkamers doen we dan langzaam aan zelf, ik wil eerst de ruimten goed bekijken voor ik ze indeel. De echte creativiteit komt altijd pas als ik in de ruimte ben, zeg maar.

@ Inge; de deposit is inderdaad al een deel van de aankoopprijs, maar er staat gewoon 65.000 op de rekening van een trust rente te trekken, en die is niet mals op dit moment. Ik erger m,e er gewoon aan, dat ik nog geen tien procent van het huis heb, maar er wel voor betaald heb. Dat bedoel ik; ik krijg er niks voor, want als de eigenaar zou besluiten ons niet toe te laten, ligt je geld daar, maar jij niet, zeg maar.

De kinderen gaan trouwens verschrikkelijk goed op school. Diuwke is vorige week van level 1 naar level 4 geschoten met lezen (en dat na nog geen tien weken school) en Tjitske geeft op dit moment een 'passion' of te wel spreekbeurt voor alle groep 5ers, over haar slang. Stoer, want ze is de eerste van alle kinderen, en ik vind het super dat ze dat durft.
Volgens Bregje spreekt iedereen op de creche (kinder) nu Nederlands- dat heeft zij ze geleerd-. dus die zal ook wel redelijk wat begrijpen van wat er om haar heen gezegd wordt. Zij is heel erg goed in het Nederlandse woorden op zijn engels uitspreken, en dan kijken of de rest stom is dat ze haar niet begrijpen.

Art geniet van zijn werk, al is het pak nog steeds een obstakel. Nu practisch, omdat hij op de motor naar zijn werk gaat. Dat scheelt weer 20 minuten, dus is het nu echt 40 minuten rijden. Minder dan in Nederland, en hij komt zo relaxed thuis als hij door de heuvels is gereden...

We zijn echt nog steeds erg blij, alleen zijn de weekeinden zo vermoeiend...  :lol: (oef, wat is het hier gezellig met ozzies en dutchies)

Wat een goede berichten allemaal! leuk joh, kunnen jullie straks echt je helemaal nieuwe huis in in juni! Het zal helaas wel even duren eer we t kunnen komen bewonderen. Waarschijnlijk zitten wij rond die tijd in SA. Ook leuk om te lezen dat t zo goed gaat met de kids. En zelfs een spreekbeurt, knap hoor! Hoe is t gegaan? De jongens hier hebben t ook erg naar hun zin op school. Zo leuk om te zien als ze iedere dag vol verhalen thuiskomen!
Groetjes van ons allemaal!

Back