Australie begint campagne om immigranten te werven

Gut o Gut, paar dagen lid van de club, maar wat is het allemaal vreselijk ingewikkeld.
Puntensystemen,leeftijdsgrenzen,visa...brrrr.
Ik denk dat ik maar lekker op vakantie ga in Australie en een leuk meisje met een steenrijke vader aan de haak ga slaan  :roll: :roll:

Strak plan he? :up:
 
[quote author=haralddevisser link=topic=2309.msg26226#msg26226 date=1125525757]
Gut o Gut, paar dagen lid van de club, maar wat is het allemaal vreselijk ingewikkeld.
Puntensystemen,leeftijdsgrenzen,visa...brrrr.
Ik denk dat ik maar lekker op vakantie ga in Australie en een leuk meisje met een steenrijke vader aan de haak ga slaan  :roll: :roll:

Strak plan he? :up:

[/quote]
Een arme vader kan je niets aan doen  :x :cry:,
een arme schoonvader is je eigen stomme schuld  :lol1:
 
Harald.. denk maar niet dat je daar geen competitie hebt! Ik heb hetzelfde plan, en ik vertrek al over 33 dagen!  :-D
 
Prima voorsprong........dat wordt nog racen Harald om Arjan in te halen.  :-D

Groetjes
Syl
 
De rijke meisjes even terzijde ;-)

Vrijdag 26-08 hebben we (voor ons allebei) een maitlje gestuurd volgens die link. Woensdag de 31e (afgelopen woensdag) hebben we zowel een mailtje ter bevestiging van registratie (" Thank you very much for registering for our monthly newsletter...") gekregen, als de eerste newsletter. Hieronder een stukje daaruit. Het is dus waarschijnlijk vooral wachten op die volgende newsletter. Als ik het zo lees ("These will give you the opportunity to meet a number...") klinkt het toch wel enigzins als een open uitnodiging. Maar de opmerking dat het ook maar een hotel is, en niet de RAI of zo, is ook een goede.. Dus nog maar even wachten wat de volgende nieuwsbrief (ik neem aan zo tegen eind september) vermeld hierover. Wordt het niet duidelijker, dan gaan we gewoon toch maar eens een kijkje nemen (we werken beiden in A´dam, dus dat is een kwestie van gewoon een van de middagen lekker vroeg weg)..

M.vr.gr.

Perthpete

Australian Skilled Migration
Europe Newsletter

Issue 1: August 2005

Welcome to the first edition of our newsletter. This is designed to provide regular updates to people who are considering skilled migration to Australia. It will also notify you if there are upcoming events where you might have the opportunity to meet with Australian employers.

Please note that all skilled migration visas are processed in Australia. We will provide you with general information that might assist you in your decision, however we are not able to assist with case specific queries.

This month's topics:

1)        Skilled Migration Expos: Amsterdam & Berlin
2)        Changes to the Skilled Independent Regional visa requirements
3)        Skill matching database
4)        Choosing the appropriate visa

Skilled Migration Expos: Amsterdam & Berlin

There are 2 upcoming expos for people interested in migrating to Australia
Amsterdam                October 3-4
Berlin                         October 6-7
These will give you the opportunity to meet a number of potential employers and to find out more about visa options and issues relating to migration in general.

Further information in the next Newsletter!
 
?????????????
Ik maak me nu toch wel wat zorgen? Ik heb ook de eerste mail 26-08 verstuurt, de andere 30-08 en van beide nog niets gehoord?
 
Vandaag 4 mailtjes gehad onder het onderwerp:"Skilled Migration Newsletter"
En nu weer het zelfde als verleden keer...Mailtje is helemaal leeg???????? Het enigste wat er in staat is dit,

[sub]----- Original Message -----
From: <skilled-worker.europe@dfat.gov.au>
To: <skilled-worker.europe@dfat.gov.au>
Sent: Tuesday, August 30, 2005 2:32 PM
Subject: Skilled Migration Newsletter[/sub]

Iemand enig idee??? Hoe dat kan,....misschien anderen codering als mijn outlook aankant. Het gekken is dat ik via de webmail wel kan lezen wat er in staat, Maar zodra ik de mailtjes binnen haal via outlook is het mailtje leeg. Aan Spam killer kan het niet liggen staat namaleijk niks in het logboek over inhoud verwijdert oid???
HELP!! Zal maar net die uitnodiging komen en dan haalt die spook klacht de inhoud weg :cry:
WIe o wie weet hier de oplossing van

sorry :eek:fftopic:
 
:wall: :wall: :wall:
Ik heb 30-08 wel mail gekregen(stond in postvak ongewenste mail?)
maar alleen een reactie op de eerste mail van 26-08(Margo)
Op mijn mail van 30-08 nog geen reactie ontvangen(duurt volgens mij 4 werkdagen?)
 
Hoi allemaal,

In het Parool heeft ook een artikel over de nieuwe wervings campagne van de Australische overheid gestaan. Hierin zeggen ze dat er op 3 en 4 oktober een congres in Amsterdam plaatsvindt. Verder geen andere details, helaas.

Zie onderstaand het artikel:

Australië werft in Amsterdam

Van onze redactie economie

AMSTERDAM - De Austalische overheid begint een grote campagne om arbeidskrachten uit Amsterdam, Londen en Berlijn te lokken. Er is behoefte aan twintigduizend mensen.

Dit bevestigt de Australische ambassade in Berlijn. ''In ons land zijn onvoldoende hoogopgeleide mensen beschikbaar,'' verklaart Wendy Davenport, die op de ambassade verantwoordelijk is voor de campagne.

Austalië zal zich op 3 en 4 oktober presenteren op een groot congres in Amsterdam. Australische bedrijven zullen dan aangeven welke vacatures er zijn en ook daadwerkelijk banen aanbieden aan geschikte kandidaten. De locatie is nog niet bekend. Ook verschijnen advertenties in diverse media.

Volgens Davenport heeft Australië vooral behoefte aan ingenieurs, bouwkundigen, medici en personeel voor de auto-industrie. ''De economie van Australië is de laatste jaren flink gegroeid,'' licht ze toe. ''De werkloosheid is bijzonder laag. We komen hierdoor mensen tekort.''

De overheid hoopt twintigduizend Europeanen aan te trekken. De wervingscampagnes landen de komende maanden ook in Londen en Berlijn. Australië overweegt in 2006 congressen te organiseren in Bangkok, Seoul, Los Angeles en Manila.

Volgens Davenport staat Amsterdam hoog op de lijst, omdat veel bewoners willen emigreren. ''De stad telt bovendien veel hoogopgeleide mensen, die goed Engels spreken. Dat geldt ook voor Berlijn. Met Engeland hebben we van oudsher hechte banden.''

In de jaren vijftig en zestig organiseerde Australië een soortgelijke grootschalige campagne. Inmiddels staat het land bekend om zijn ingewikkelde immigratieprocedures. Het is lastig om Down Under te werken.

De overheid zal de regels versimpelen voor de nieuwe immigranten. ''We gaan de boel versnellen,'' zegt Davenport. ''Voor mensen die jonger dan 35 zijn, goed Engels spreken en beschikken over werkervaring, moet het niet al te moeilijk zijn een visum te bemachtigen.''


© Het Parool, 17-08-2005


Groetjes, Arwen
 
Sorry, oud nieuws dus....... ik had alle voorgaande berichten nog niet doorgelezen.

Groetjes, Arwen
 
Ik heb nu ook de emails ontvangen.

duurde ongeveer zes dagen.

maar een specifieke uitnodiging staat er niet in.

Ik heb weinig toe te voegen aan de copie van email van hierboven vermeld.

Groetjes Erik
 
ben ik nou de enige die nog helemaal niks gehoord of gekregen heeft.........?

Misschien kijken ze bij de aanmeldingen welk beroep je hebt en of dat erg in trek is op het moment?  :cry:
 
maak je daar maar geen zorgen over. ik heb me ook aangemeld en maak eigenlijk geen kans :cry: maar heb wel een nieuwsbrief ontvangen die van jou zal ook wel komen probeer het anders nog een keer  :up:
 
[quote author=clotje link=topic=2309.msg26834#msg26834 date=1126077789]
Voor de mensen die zich nog steeds afvragen of ze zonder uitnodiging in Amsterdam terrecht kunnen. Deze link heb ik via Go Matilda gevonden.

http://www.australia.org.uk/VTI/HTML/skills.html
[/quote] Heb de site even bekeken, maar dit is voor de campagne in London. Kom net kijken n.a.v. het artikel in het Parool. Kan iemand mij kort op de hoogte brengen van de stand van zaken voor de campagne in Amsterdam en waar ik me hiervoor kan inschrijven?
 
ff deze topic doorlezen, daarin staat ook de link hoe in te schrijven.....

Laatste update: voor zover ik weet heeft niemand die zich heeft ingeschreven al een uitnodiging gekregen, alleen de nieuwsletter per e-mail.....

Gr. Sab
 
Back
Top