Catkin's nieuwe weg naar Australië

En ondertussen begin je ook hier al (xpditers) mensen te kennen, dus inderdaad dankzij de moderne electronische hulpmiddelen kan je eigenlijk nooit meer zeggen dat je echt helemaal alleen ergens moet beginnen ;-)
 
Slim om het naar de Australische ambassade te sturen! @ Chantal, merci, ja, ik had het formulier al gevonden, vroeg me alleen af wie er als aanvrager gebruikt kon worden...

Groetjes,
Lela
 
[quote author=perthpete link=topic=5453.msg81804#msg81804 date=1171983699]
En ondertussen begin je ook hier al (xpditers) mensen te kennen, dus inderdaad dankzij de moderne electronische hulpmiddelen kan je eigenlijk nooit meer zeggen dat je echt helemaal alleen ergens moet beginnen ;-)
[/quote]

:grin: Ja dat klopt. Wat dat betreft is dit forum echt  :up:
 
hey Catkin, eindelijk weer es een berichtje van mij.
Fijn dat je je VOG goedgekeurd binnen hebt.,.. Gefeliciteerd! Zag vandaag ook voor t eerst een duidelijke foto van jou bij de categorie -wie is wie-. Gek om dat te zien, had jou heel anders voorgesteld. Kan me ook zo een twee drie niet herinneren of ik je in utrecht bij Oz beurs heb gezien. (slecht geheugen)...
Liam en ik hebben gisteren de opdracht gekregen van Dimia/dima/diac (meek up joor mijnt) om onze VOG en Midicals. Die van mij zal ik in NL moeten aanvragen, lastig nu ik net een paar dagen terug ben uit nederland ben op fam/vriendenbezoek en er pas weer in Mei weer ben voor mn 30e (!!!!!) verjaardag. Heb oidd via website van ministerie van justitie VOG aanvraagformulier uitgeprint, zowel in het nl als engels. Deze zou ik dus ook naar Australische ambassade kunnen sturen ivm aanvrager(?!). Heb jij deze naar de ambassade in Den haag gestuurd? Zo ja, heb jij dat adres nog...?
Vervolgens wordt het uitzoeken of ik iemand mag machtigen om voor mij het teruggestuurde papiertje naar de gemeente te brengen. Awel;, genoeg over mij! Spannende tijden breken aan voor jou! Net als jij zat ik in het begin heel veel op de xpdite site, maar omdat er de afgelopen maanden nix gebeurde met het visum en ik druk bezig was met werk zoeken en wisselen van werk was ik wat minder aanwezig. Ben inmiddels met de 3e baan bezig, heb het hier veel meer voor t kiezen. Ha, worden wij SPH-ers toch nog eens gewaardeert. Ben benieuwd, wat heb jij voor jaarstage gelopen? En wat zijn jouw voorkeuren qua doelgroep? Ik werk het liefst (zoals helaas zoveeeeelen) met kinderen met een bepaalde achterstand.
Khoor t wel! Succes verder! Grts, marieke :up:
 
Ook spannend voor jullie. Jullie zijn ook al wat verder dan ik en het zal nu wel allemaal snel gaan. Ik duim mee voor jullie  :up:
Voor de rest heb ik je een PM gestuurd, ook met het adres van de Australische ambassade. Succes met de laatjes dingetjes. Ik hoop snel goed bericht van jullie te horen  :up:
 
Hey Femke, balen zeg dat wanneer je werk in jouw richting van psychiatrie wil doen je eerst nog een andere assessment moet doen! In nederland ben/was ik een Sociaal Pedagogisch Hulpverlener (want nu heet de opleiding Sociale studies!!!???), in Oz ben ik een Welfare Worker en in Ierland een Social Carer! Moest ook al mn qualificaties voor Ierland laten testen en als Social worker werd ik afgekeurd, maar schijnbaar draag ik daar de titel Social carer.
Kep inmiddels via website van justitie VOG aanvraag uitgeprint, zowel NL als Engels talig. Denk dat ik ze voor de zekerheid maar beide opstuur naar Austalisch ambassade! Hoe heb jij dit gedaan?  Zal eens een poging wagen om ze te bellen want klopt het dat ik mijn gegevens eerst invul, de Australische ambassade ook een gedeelte en deze stuurt het dan weer terug naar mij zodat ik alles naar de gemeente kan brengen? En weet jij of ik ook de case file nr enzo moet vermelden? Zie dat nergens staan... Please helphelp haha, wil vandaag zoveel  mogelijk gedaan krijgen en weet dat het erg moeilijk is om de ambassade in den haag aan de lijn te krijgen. In vorige ervaringen waren ze alles behalve vriendelijk en attendeerden me erop dat ik alleen moest bellen met dringende  vragen.
Tenks alvast! O ja om nog terug te komen op jouw vraag; had jouw jonger voorgesteld! Hoe oud ben je ook alweer? Ik heb zelf stage gelopen als klasse assistent voor kids met autisme verwante stoornissen, stage in ziekenhuis als spelleidsterop kinderafdeling in ziekenhuis en jaarstage op Medisch Kinderdagverblijf... :lol:
 
Hee Marieke,

Wat ik heb gedaan is gewoon de papier van de site van het ministerie van justitie uitgeprint en opgestuurd naar de ambassade (dit hoeft niet als ze vanuit australie om je visum vragen, dan kun je namelijk gewoon het mailtje waarin ze erom vragen meenemen). Dit kreeg ik inderdaad volledig ingevuld terug en kon toen naar de gemeente. Ik heb alleen de nederlands talige uitgeprint en in laten vullen. Je hoeft geen casefile number te vermelden, alleen als je je VOG eenmaal hebt en terug stuurt naar Australie.
Ik hoop dat je zo voldoende antwoorden hebt en anders hoor ik het wel.

Ik ben trouwens 26. Ow en jah het is behoorlijk balen dat ik ook nog een assessment moet laten doen als Social worker, zeker omdat het alles behalve zeker is dat het een positieve assessment wordt. Ik denk dat ik die assessment pas ga doen als ik in australie ben (voor mensen buiten australie is het 600 dollar, voor mensen die resident zijn "maar" 370) en heb toch mijn assessment als Welfare worker al. Ik zorg dat ik dan alle papieren al klaar heb voor vertrek.
Heel veel succes met deze laatste stappen. Ik ga morgen de arts eens bellen voor informatie over mn medicals. Wil de eerste week van maart naar het ziekenhuis en de tweede week van maart naar de panelarts. Dan ben ik klaar en is het wachten op de beslissing.
 
ahaaaaaaaaaaa..... dus hoef NIET aanvraagformulier VOG naar Ambassade in den haag op te sturen...?!!!
dan ga ik gauw uitzoeken of ik de vraag van DIMIA/DIMA/DIAC  (twas gewoon een emailtje) naar mn ouders kan sturen en zij  dit met  aanvraag formulier van VOG (gedeeltelijk door mij ingevuld) kunnen inleveren. Es kijken of t mogelijk is en HOE om mijn ouders hiervoor te mahtigen... Any tips?
Alvast super bedankt! Ga gauw weer verder! :up:
 
Haha, ik moest het wel doen, omdat de diac er bij mij nog niet om had gevraagd. Voor zover ik weet hoef jij dit niet te doen, omdat jij de aanvraag hebt gehad.
Ik hoop dat je iemand kan machtigen of het anders eventueel per post kan doen ofzo. Ik heb geen idee hoe je dat het beste zou kunnen doen (sorry  :|).
:up:
 
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de panelarts. Ik ga nu vrijdag 9 maart naar het ziekenhuis voor xray en bloedprikken en vrijdag 16 maart om 16.00 naar de paneldokter. Ben benieuwd. Verwacht niet dat er iets uitkomt. Aangezien ik bloeddonor ben wordt dat steeds goed gecheckd en de rest verwacht ik ook weinig problemen. Maar dan hebben we het maar weer gehad he!
 
Dan ben je weer een stap dichter bij je doel Femke  :up:

Op naar 9 maart  :grin:

groetjes Miranda
 
De komende tijd heb ik ook wel weer het een en ander aan emigratie dingetjes: 3 maart de xpdite social club (etentje heemstede), 8 maart de bijeenkomst in amsterdam, 9 maart ziekenhuis, 11 maart sfeer proeven op de emigratiebeurs (mijn familie gaat mee, zodat hun wat meer info krijgen over het hele emigratieproces) en dan 16 maart panelarts...  :up: :up: :up: Goed begin van Maart dus.
 
Hallo Catkin

Succes volgende maand met je emigratie dingen, en voor je het weet zit je in het vliegtuig richting Australie

Groet Erna
 
Heeft iemand trouwens het adres van de instantie in Sydney waar de arts de medicals naartoe moet sturen. Ik kan het niet vinden op de gedownloaden formulieren...
 
Jawel hoor, heel erg bedankt  :up:. Alleen had ik deze post al veel eerder gepost (ik kreeg daar geen reactie op, vandaar even het pm'tje).
 
Zo vandaag de eerste ronde van de medische keuring gehad.
Zowel bloed is geprikt als de thoraxfoto. Volgende week vrijdag ga ik naar de panelarts. Gelukkig hoefde ik voor vandaag geen afspraak te maken en kon ik zowel bij bloedafname, als bij radiologie zo binnen lopen.
Om even een prijsindicatie te geven in Den Haag (omdat de prijzen erg schijnen te verschillen):

Thoraxfoto: €47,30
Bloedafname: €40,20 (dit is voor HIV en Hepatitus)
Panelarts: €74
 
Back
Top