Catkin's nieuwe weg naar Australië

[quote author=tweety link=topic=5453.msg84637#msg84637 date=1174081896]
Mijn tandarts zit al 5 jaar te zeuren dat ik mijn verstandkiezen moet laten trekken (onder zijn ze er maar half door omdat de bovenste te ver door zijn gezakt). Nou heb ik dit steeds uit weten te stellen met de mededeling dat ik er geen last van heb. Ik denk dat ik er nu toch maar eens wat aan ga doen, kan hier in Nederland waarschijnlijk een stuk makkelijker.

Dat heb ik nou ook ;) Maar ik ga ze sowieso hier in Nederland laten trekken. Nu gaat het allemaal makkelijk en de ziektekosten zijn ook prima geregeld. Ik wil er vanaf zijn voor ik naar Australie ga :)

Ff over de no-claim, in de krant stond dat het dit jaar nog wel geld, ze willen het volgend jaar gaan afschaffen..
Tjuss Carmen.

[quote author=Tijlcarm link=topic=5453.msg84694#msg84694 date=1174169804]
Ff over de no-claim, in de krant stond dat het dit jaar nog wel geld, ze willen het volgend jaar gaan afschaffen..
Tjuss Carmen.
[/quote]

Huh... wacht even hoor. Ik heb net de no-claim terug gekregen, dat was dus omdat ik daar vorig jaar (2006) geen volledig gebruik van heb gemaakt.
Ik dacht dus dat dit de laatste keer was, maar begrijp ik het nu goed dat 2007 ook nog geldt en dat het volgend jaar de laatste keer is dat je wat terug krijgt?
Dus bedoel je met 'dit jaar' 2006 of 2007

Zoals eigenlijk tot nu toe alles positief verloopt, tot nu toe, net ook positief bericht gehad van de Local Clearance Unit dat ze mijn x ray nog accepteren op cd :up:. Ik hoef dus gelukkig geen nieuwe te laten maken (scheelt toch weer ruim 45 euro en een tripje naar het ziekehuis).
Als het goed is, zijn mijn medische gegevens dinsdag aangetekend verstuurd door de panelarts (tenminste dat zou hij doen...) en zal het halverwege volgende week moeten aankomen! Tegen die tijd nog maar eens mailen of ze het hebben.

Geweldig!! Ik verwacht voor jouw echt geen hobbels meer op de weg naar Perth... :up:

Gewoon drie x met je hakken tegen elkaar aan klikken en hop je bent in Oz  :grin:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg85329#msg85329 date=1174639490]
Als het goed is, zijn mijn medische gegevens dinsdag aangetekend verstuurd door de panelarts (tenminste dat zou hij doen...) en zal het halverwege volgende week moeten aankomen! Tegen die tijd nog maar eens mailen of ze het hebben.
[/quote]

Je gaat me toch niet vertellen dat ze er ruim een week over doen om dat pakketje in Sydney te krijgen :|
Die van mij zijn vandaag aangetekend verstuurd.
Stond in de mail van CO dat uiterlijk 29 maart binnen moest zijn.
Maar dat gaat mooi niet lukken.
Ik heb voor de zekerheid hem maar gemaild dat het hele boeltje onderweg is, dan heb ik in ieder geval gereageerd voor die datum.

[quote author=kallie link=topic=5453.msg85359#msg85359 date=1174650610]

Je gaat me toch niet vertellen dat ze er ruim een week over doen om dat pakketje in Sydney te krijgen :|
Die van mij zijn vandaag aangetekend verstuurd.
Stond in de mail van CO dat uiterlijk 29 maart binnen moest zijn.
Maar dat gaat mooi niet lukken.
Ik heb voor de zekerheid hem maar gemaild dat het hele boeltje onderweg is, dan heb ik in ieder geval gereageerd voor die datum.

[/quote]

De vorige keer dat ik iets aangetekend naar Australie stuurde gaven ze op het postkantoor aan dat het ongeveer 8 dagen zou duren voor het in Australie was...
Maar zoals je zelf al zegt; je hebt ze voor die tijd in ieder geval iets laten horen... Ik vind dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen, de post duurt nou eenmaal wat langer als het naar de andere kant van de wereld moet  :up:

[quote author=Lela link=topic=5453.msg85357#msg85357 date=1174649076]
Geweldig!! Ik verwacht voor jouw echt geen hobbels meer op de weg naar Perth... :up:

Gewoon drie x met je hakken tegen elkaar aan klikken en hop je bent in Oz  :grin:
[/quote]

:grin: Dat zou wel heel makkelijk zijn... Misschien ben ik trouwens nog wel vergeten dingen in te vullen op form 80 en form 47 of ben ik vergeten spullen mee te sturen die ze wel nodig hebben... Je weet het nooit. Ik wacht rustig af. Verwacht ergens begin Juni een CO te krijgen (dan liggen mn spullen er ruim 6 maanden) en dan zullen we het zien.

Hoi

Te gek voor je , het gaat nu ook opschieten. Hopelijk geen dingen vergeten in te vullen want dat levert weer vertraging op.
Zal duimen voor snel een CO

Groetjes Erna

Owkee, even een update. Geen tastbaar emigratienieuws, maar ik ben wel met een andere insteek naar mijn emigratie gaan kijken. Dat is eigenlijk al een paar weken aan de gang. Ik merkte dat, in de periode dat ik intensief bezig was met de visum aanvraag, ik bijna alleen daarop gefocust was en het leven hier een beetje "vergeten" werd. Nu ik, qua visumaanvraag, in wat rustiger vaarwater terecht ben gekomen heb ik gemerkt dat er meer is dan alleen de emigratie en mijn toekomst, namelijk het heden.
Eerlijk gezegd vind ik zelf het wachten wel even lekker nu. Ik heb eigenlijk het idee dat ik de laatste maanden mezelf en de rust in mezelf een beetje gevonden heb (dat is een lang en soms moeizaam proces geweest). Naast familie en vrienden heb ik hier zoveel ontastbaars uit mijn verleden liggen, waarvan ik weet dat ik dat achter me ga laten voor een deel. Ik ga niet uit nederland weg uit onvrede, het tegenover gestelde is waar, want ik ben op dit moment erg gelukkig hier, maar uit liefde voor Australie. Omdat ik toch een beetje begon te twijfelen heb ik besloten in eerste instantie voor een jaar naar Australie te gaan en dan te bekijken of ik daar wil blijven, of dat mijn toekomst toch in Nederland ligt. Dat jaar heb ik gesteld, omdat ik, als ik besluit terug te gaan naar Nederland, verder kan gaan met acteren. Ik heb net een orientatie cursus afgerond en merk dat ik spelen ontzettend leuk vind. Ik zou dan, mocht ik terug gaan, namelijk wel gewoon volgend jaar met de deeltijd opleiding kunnen starten (in de tussentijd ga ik uiteraard in Perth op zoek naar een vereninging of cursus waar ik kan gaan spelen/ leren te spelen). Uiteindelijk kan het dan dus nog zo zijn dat ik gewoon in Australie blijf (als ik daar eenmaal ben en mijn hart weer verlies...), maar op dit moment hou ik ook zeker een andere optie open.
Zonde; nee, ik ben blij dat ik dit een kans kan geven. Dat ik de kans krijg mijn droom in vervulling te laten gaan, of dat nu hier is of daar. Op dit moment kan het alle kanten op gaan. Ik ben gelukkig hier, misschien word ik gelukkiger daar. Alles ligt open en dat geeft een rustig en goed gevoel.

Sorry voor het hele verhaal. Hopelijk begrijpen jullie wat ik hiermee wil zeggen en wat ik hiermee bedoel. Ik ben soms nog wel eens impulsief in besluiten nemen en wil altijd erg veel. Ik ga nu de kans benutten om de tijd te nemen voor deze beslissing, in Australie als ik weet wat beide werelden inhouden. En wie weet waar ik nog terecht kom!

Hoi Femke, je hebt groot gelijk; pluk de dag, gelukkig hebben wij die keuzes, weggaan /teruggaan,elders/hier thuis komen. Het zal er vast ook wel mee te maken hebben dat het nu dichter bij komt,maar je hoeft je niet "vast te leggen"/het is gelukkig niet iets wat onomkeerbaar is en als je je daar weer wat bewuster van bent; geeft dit ook weer rust in je hoofd.
en je bent nog zo lekker jong..!... :smile: alle tijd!
Tjuss Carmen

Hoi Femke

Kan mij aan sluiten bij Carmen , je hoeft geen overhaaste beslissingen te nemen. En als je twijfelt is het denk ik verstandig dat je het eerst voor een jaar probeert en daarna kijkt wat je verder doet.
Kan je wel zeggen wij vinden Perth te gek.

Succes met alles
Erna

Hoi Femke!

Da's heel herkenbaar! Ik vond de laatste periode in Nederland echt heel erg leuk! Omdat je dan ineens veel bewuster overal mee omgaat en van geniet..........

En ik waardeer dat leven uit Nederland nu, nu ik hier in Australie zit, ook nog steeds heel erg (zo niet meer). Ook heb ik een heel fijn en leuk contact met mijn beste vrienden in Nederland en het voelt helemaal niet dat ik daar van ben "weggegaan" . In het begin wel moet ik zeggen. Maar nu het allemaal ook hier in een iets rustiger vaarwater is gekomen is het echt "best of both worlds", en dat wil ik graag zou houden!

Ik kijk lekker uit naar mijn 5 weken Nederland in november! En ondertussen heb ik het hier heel goed naar mijn zin! En als ik, zoals zaterdag, langs prachtige bijna verlaten stranden loop in fantastisch weer op Stradbroke Island, dan voel ik me echt bevoorrecht dat ik hier mag wonen, en weet ik weer helemaal waarom ik het heb gedaan!

Heerlijk dat het zo goed met je gaat toch!?

Henriette

Bedankt voor jullie reacties.

Inmiddels heb ik ook mail terug van de LCU dat ze op dit moment geen verdere informatie hoeven (een beetje vreemd antwoord op de vraag of ze mijn medicals hebben ontvangen, maar dat zal dan wel een "ja" betekenen).

Ik blijf nog heerlijk even wachten...

Hey Catkin,
goed van je dat je het nu even rustiger aan doet! Moet eerlijk zeggen dat je vanaf het begin als een speer ging en t liefst inderdaad alles zo snel mogelijk klaar had! Wat dat betreft ben je een enorme doorzetter. Want ik weet als geen ander hoe moeilijk het is als SPH-er om je skills assessment er doorheen te krijgen. De vakkenomschrijving die je moest geven is erg uitgebreid en ingewikkeld. Ik heb er toch wel 2 mnd over gedaan toendertijd... Ook ik voel dat Australie steeds dichterbij komt en daarmee ook de tijd die je niet meer zo makkelijk en fysiek kunt delen met de mensen in NL waar je van houdt. Van de vriendinnen die nu kleintjes hebben en waarvan je weet dat je ze niet lijfelijk ziet opgroeien. Brok in mn keel. Maar ik weet dat dat de consequentie van mijn keuze is. Geven en nemen.
Ik heb t geluk dat ik met de man van mijn dromen de passie kan delen. Hij is Iers en houdt net als ik ontzettend van het buitenleven. Wat heb ik daar veel zin in! 's avonds lekker buiten zitten en naar Kings Park gaan met een dekentje en fles wijn. mmmmmmmm..... Omdat ik nu 5 maanden in Ierland woon bij Liam, in afwachting van mijn visum, is elke keer als ik een weekendje naar Nederland ga heel speciaal en bijzonder voor mij. Probeer dan ook zo veel mogelijk te genieten van Nederland. Al is het maar even op mn gazellefietsje naar het dorp fietsen. Hier in ierland en straks ook in Oz is dat niet zo vanzelfsprekend meer! Daar doe je de meeste dingen met het openbaar vervoer of auto ivm heuvels, veiligheid/fietsvoorzieningen en afstand.
Ow, sorrie mn verhaal wordt nu wel erg lang, en tis jouw topic. Succes Catkin! Take your time, relax! Sit back and watch the show.

SPANNEND, SPANNEND, SPANNEND. Ik werd vandaag om 5.45 gebeld (erg leuk als je een late dienst hebt gehad, gelukkig dat ik vandaag zo wie zo al een vroege dienst had, maar dit was wel erg vroeg om wakker te worden). Het was de Department of Community Development, bij hen was het nu 12.00 en ze dachten dat het in Nederland al in de avond was (dat was het dus niet  :evil: :grin:). Ik had een application ingestuurd voor de positie als Field Worker in Perth (Child Care and Child protection --> je werkt dan in gezinnen waar het allemaal niet zo soepel verloopt met de opvoeding). Het leek me een erg leuke baan en de verdienste zijn niet minder (in sommige gevallen zelfs meer) dan wat ik nu verdien. Daarnaast kon ik al solliciteren en als ik werd aangenomen werd ik in een pool bewaard voor als ik aan zou komen in Australie. De eerste ronde was het invullen van een aantal vragen (waarom jij een aanwinst zou zijn en wat je in je huidige werk al deed aan bepaalde vaardigheden). Schijnbaar ben ik die goed doorgekomen, want ik werd gebeld dat ik was geselecteerd voor een telefonisch sollicitatiegesprek. Dat vind aanstaande vrijdag 4 mei plaats om ongeveer 10.00 Nederlandse tijd. Ik krijg een half uur voor aanvang een casus opgestuurd en moet deze bestuderen. Daar krijg ik dan door het sollicitatie panel vragen over gesteld. Ik vind het wel erg spannend, omdat het allemaal in het Engels is en ik niet weet of mijn professionele engels toereikend is!!!! Nou ja we zien wel!

He Femke,

Ik dacht dat je even rustiger aan wilde doen? :evil:
Maar goed, wat in't vat zit verzuurt niet zullen we maar zeggen.

Te gek meid, gefeliciteerd hoor! En aangenomen zijn of "in de pool bewaard worden" wil nog niet zeggen dat je linea recta moet verkassen.
Je hebt het nog steeds allemaal zelf in de hand.
Ga je eerst maar lekker voorbereiden voor aanstaande vrijdag. :up:

Mariette

[quote author=kallie link=topic=5453.msg88670#msg88670 date=1177992686]
He Femke,

Ik dacht dat je even rustiger aan wilde doen? :evil:
Maar goed, wat in't vat zit verzuurt niet zullen we maar zeggen.

[/quote]

:blush: Ach jah... Als ik er dan weer mee bezig ben, is het ook wel weer leuk he!

Oh oh wat klinkt dit allemaal bekend zeg! :up: Eigenlijk wil je alles, hier/daar, Nederland/Australie, vrienden hier/vrienden daar etc...

En nu deze kans... net als je voor jezelf besloten hebt het iets rustiger aan te doen komt dit langs! Nou pakken die kans toch?! En zoals Mariette al zei, je hoeft niet meteen weg  :smile:

Tis gewoon allemaal leuk en go with the flow, de ene dag mag wat rustiger zijn en dan de andere dag ben je er weer volop mee bezig, allemaal part of the emigration deal  :up:

Groetjes,
Lela

Back