Catkin's nieuwe weg naar Australië

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg75929#msg75929 date=1164617065]
27 November om 9.02 is mijn pakketje aangekomen bij de ASPC en is er voor getekend :up:
Nu begint dus ook voor mij het lange wachten...
[/quote]

Hé, dat is toevallig! Die van mij ook op 27 November :) Kijken wie uiteindelijk de snelste is ;)

aangetekend-ontvangen.jpg


Heb je acknowledgement al ontvangen Catkin? Ik heb hem op 16 jan ontvangen... Ik had ook wat betalings problemen want ik had op mijn aanvraag 'money order' aangekruisd waarvan ik dacht dat het overmaken was maar het bleek een of andere vage cheque te zijn. De 15e mijn credit card gegevens gefaxed en de 16e de acknowledgement ontvangen.
 
En waar kan ik deze formulieren vinden?

Volgens artvark liggen ze inderdaad bij de arts, maar wij kregen ze als attachment met de oproep voor de medicals vd case-officer.
als je wil kunnen we zel wel naar je mailen?
aukje
 
[quote author=4np link=topic=5453.msg79334#msg79334 date=1169228434]

Hé, dat is toevallig! Die van mij ook op 27 November :) Kijken wie uiteindelijk de snelste is ;)

aangetekend-ontvangen.jpg


Heb je acknowledgement al ontvangen Catkin? Ik heb hem op 16 jan ontvangen... Ik had ook wat betalings problemen want ik had op mijn aanvraag 'money order' aangekruisd waarvan ik dacht dat het overmaken was maar het bleek een of andere vage cheque te zijn. De 15e mijn credit card gegevens gefaxed en de 16e de acknowledgement ontvangen.

[/quote]

Nee nog niet ontvangen. Ik heb wel mijn betalingsgegevens vorige week opnieuw gefaxd, maar nog niks gehoord  :| Hopelijk gaat er niks fout... Ik heb ze inmiddels wel gemaild met de vraag of alles goed is en hopelijk ontvang ik mijn pakketje niet retour  :?
Sta jij op de MODL list of niet? Ik nl niet, als jij er wel op staat ben je zo wie zo sneller  :cool:
 
[quote author=mammavark link=topic=5453.msg79366#msg79366 date=1169279963]
En waar kan ik deze formulieren vinden?

Volgens artvark liggen ze inderdaad bij de arts, maar wij kregen ze als attachment met de oproep voor de medicals vd case-officer.
als je wil kunnen we zel wel naar je mailen?
aukje
[/quote]

Als je zou willen: graag!!!!  :up: :up: :up:
 
Hierbij de link waar je de formulieren kan vinden.
http://www.immi.gov.au/allforms/health-requirements/index.htm

Zo heeft iedereen er wat aan.

Groetjes Chantal
 
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg79368#msg79368 date=1169284253]
Sta jij op de MODL list of niet? Ik nl niet, als jij er wel op staat ben je zo wie zo sneller  :cool:
[/quote]

Nee, maar ik las dat jij wil gaan frontloaden dus dan haal je mijn voorsprong weer in ;)
 
Haha. Ik had trouwens ook mijn acknowlodgement gehad, alleen hadden ze het naar een verkeerd adres gestuurd, dus bij deze heb ik hem ook ontvangen en sta ik officieel op 27 november 2007.
 
Ha! Jij houdt het zo wel errug spannend hoor :)

Gelukkig dat je dan alsnog je acknowledgement hebt gekregen!!

Succes met het grote wachten.

Groetjes,
Lela
 
[quote author=Lela link=topic=5453.msg79592#msg79592 date=1169480607]
Ha! Jij houdt het zo wel errug spannend hoor :)

Gelukkig dat je dan alsnog je acknowledgement hebt gekregen!!

Succes met het grote wachten.

Groetjes,
Lela
[/quote]

De DIMA houdt het eerder spannend  :| Heel vreemd, want ze hadden het naar een oud email adres gestuurd (wat ik overigens nergens genoemd heb, maar wat inderdaad wel een oud email adres van mij is). Ze hadden het vorige week maandag al verstuurd, dus heb ik me een week "zorgen" gemaakt over of alles nu in orde was voor niks. Gelukkig is het nu voorlopig even allemaal goed en hebben ze gelijk mn email adres verandert  :up: . Ik heb vrijdag ook mn papieren voor de VOG van de australische ambassade terug gehad, zodat ik deze nu makkelijk kan aanvragen. Dan kan dat ook weg. Ga deze eind van de week aanvragen. 
Loopt dus nog steeds op rolletjes (met af en toe een flinke kuil in de weg  :wink: :grin:).
 
[quote author=4np link=topic=5453.msg79394#msg79394 date=1169298119]
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg79368#msg79368 date=1169284253]
Sta jij op de MODL list of niet? Ik nl niet, als jij er wel op staat ben je zo wie zo sneller  :cool:
[/quote]

Nee, maar ik las dat jij wil gaan frontloaden dus dan haal je mijn voorsprong weer in ;)
[/quote]

Ben benieuwd wie er het eerste is dan, succes  :grin: . Ik sta nu officieel ook op 27 november 2006...

Heb vandaag trouwens het bewijs van goed gedrag aangevraagd. Dat zou binnen 2 tot 4 weken worden opgestuurd. Zodra ik het heb stuur ik het gelijk door naar Australie. Ook is, helaas  :grin:, mijn visumfee afgeschreven...
 
Catkin, het is echt ongelooflijk hoe "smooth" alles gaat bij je! Ik duim voor je dat alles zo goed blijft lopen (op een kuiltje na hier en daar dan :))!

Groetjes,
Lela
 
Hey catkin, fijn inderdaad dat alles redelijkk gladjes verloopt! Misschien is dit wel de laatste nederlandse winter voor jou, joe-hoeoeoeoe. Hopelijk ook voor Liam en ik...  Als ierland nou iets warmer en minder nat zou zijn zou het zelfs nog de overweging waard zijn  om hier iets langer te blijven... Maar Liam staat te springen om weg te gaan, terwijl ik nu voor mn 3e goede baan ga, cussusen (betaalbare en goede!!!_) aan het volgen ben en nog steeds geniet van de ierse mentaliteit en rust en ruimte hier in Tramore (Waterford, aan de zuid-oost kust). Als SPH er is er hier genoeg en redelijk betaalbaar werk, weer eens wat anders dan Nederland waar je onderhand moet bedelen om in de (speciale) kinderopvang te werken.
Vind het nog steeds zo bewonderenswaardig dat je in je eentje gaat!!! Zonder Liam had ik door de bomen t bos niet meer kunnen zien. En jammer dat we elkaar niet ontmoet hebben op de ozzie dag in Utrecht. Heb je waarcshijnlijk wel gezien maar niet geweten dat jij t was, haha! Waar woon je ook alweer? Nou, das wel weer genoeg! Heel veel succes en sterkte met t w-a-c-h-t-e-n....... grts, mrie
 
Het bevalt dus nog steeds in Ierland tot nu toe? Ik hoop ook voor jullie dat dit jullie laatste winter is. Als het goed is zullen jullie ook eerder je visum hebben dan ik.
En ach, tuurlijk heb ik niemand op terug te vallen, maar zoveel moeilijker is het alleen emigreren niet hoor (owkee vanaf een week voor vertrek kom ik hierop terug  :wink:). Ik hoef met niemand rekening te houden en kan alles zelf bepalen. Aan de andere kant zou het ook wel fijn zijn als je niet helemaal alleen hoefde te gaan, dat je niet iedereen achter hoefde te laten. Zo heeft het zn voor en nadelen.
Inderdaad jammer dat we elkaar niet ontmoet hebben toen, tenminste niet bewust  :grin:. Ik woon trouwens in Den Haag...
Jij ook nog succes met wachten he, gelukkig ben je op dit forum nooit de enige wachtende. Gedeelde smart is halve smart zeggen ze weleens nietwaar.
 
Hoi,
ik ben nieuw hier,
Iedere avond zitten we op de computer te surfen en te zoeken waar en hoe we in australië zouden kunnen belanden. we zijn nu al een half jaar aan het verdiepen in het en zijn nu klaar voor de start.
Zo te zien hebben we nog een lange weg af te leggen.
Groeten Henk
 
Ik blijk geen risico te vormen voor emigratie naar Australie. Heb vandaag (vrij snel dus), mijn verklaring omtrend het gedrag gekregen. Deze week zal ik hem dus even opsturen naar Australie. De datum staat op 9 Februari, dus 9 februari 2008 zal ik waarschijnlijk in Australie moeten zijn (al hoop ik toch dat ik een maand of 4 eerder al kan vertrekken).
 
Gaat de goede kant op zo Catkin en wat betreft het alleen gaan? Ja, ik zou me er niet al te druk om maken. Ik ben hier zelf ook alleen, al 3,5 maand. Eenzaam voelen? Soms, maar als je bekijkt dat je hier zomaar met mensen een gesprek aan kan gaan en bijvoorbeeld voor heel goedkoop of voor helemaal niks een gesprek met iemand in Nederland kan voeren (Skype) dan valt het wel weer mee.

Succes met het wachten. Hoopvol bericht misschien? Ik had vorig jaar in Januari ook het bericht gekregen dat mijn aanvraag bij Dima was aangekomen en ik had mijn Visum, ook mede dankzij het frontloaden al in juli. En daarbij stond ik niet op een MODL lijst.
 
Hi Catkin,

Met wat voor formulier ben jij naar het gemeentehuis gegaan om je VOG aan te vragen? Want zoals ik het uit je verhaal begrijp heb je de VOG aangevraagd voordat de DIAC daarom vroeg toch?

Groetjes,
Lela
 
Hoi lela,

Ja dat klopt. Ik heb het formulier voor de aanvraag van een VOG (welke te downloaden is van de site van het ministerie van justitie) eerst laten invullen door de Australische ambassade.  Nadat deze hem hadden terug gestuurd, ingevuld en wel, ben ik hiermee naar de gemeente gegaan. Dit was prima. :up:

@ Hawk: ik heb zelf ook 10 maanden alleen rondgereisd en zie er niet heel erg tegenop alleen te gaan en zie er ook wel degelijk voordelen in (hoef met niemand rekening te houden). Soms maakt het de hele stap alleen wat spanender, omdat je er echt alleen voor staat en op dagen dat je dan wat twijfeld is dat een extra belasting. Maar uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat het allemaal goed komt. Ik ben al vaker overnieuw begonnen, op plaatsen waar ik niemand ken en tot nu toe heeft dat alleen maar goed uitgepakt. En het is zeker geen reden ervan af te zien. Ik zit momenteel meer in de fase: liever vandaag dan gister en wat duurt dat wachten lang  :grin:
 
Hoi Lela,

Kijk even op onderstaande link daar kun je de formulieren downloaden.
http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=12384

Succes, Chantal
 
Back
Top