Catkin's nieuwe weg naar Australië

[quote author=Lela link=topic=5453.msg88676#msg88676 date=1177999028]

Tis gewoon allemaal leuk en go with the flow, de ene dag mag wat rustiger zijn en dan de andere dag ben je er weer volop mee bezig, allemaal part of the emigration deal  :up:

Groetjes,
Lela
[/quote]

Nou Lela, ietsje minder rustig mag ook wel hoor! De flow waar wij nu in zitten gaat volgens mij bergopwaarts :|

Mariette

[quote author=perthpete link=topic=5453.msg88717#msg88717 date=1178030509]
Hoi Femke,
Dat is spannend zeg! Stel dat dat wat wordt, wachten ze dan tot je je visum hebt?
[/quote]

Als het iets werd, dan kwam ik in de recruitment pool terecht en zouden ze me "bewaren" totdat ik in Australie was. Op het moment ik dan aankom gaan ze kijken waar en wanneer ik aan de slag zou kunnen (ze gaven aan altijd wel field workers nodig te hebben, dus dat dat niet zo'n probleem zou zijn).

@ Mariette, je hebt helemaal gelijk, maar als je straks die berg genomen hebt... Wat zullen jullie van het uitzicht genieten!!!  :wink:

Hoi Femke

Wat spannend allemaal, ik wens je veel succes vrijdag en tenminsten een schappelijke tijd dat ze bellen.
Wel fijn dat je van te voren je casus krijgt.
Zet hem op ,je kan het!

Erna

Hey Femke,

Nee heb je, ja kun je krijgen......in ieder geval heel veel succes aanstaande vrijdag!

Chantal

Hey Catkin, zo zit ik er ook in. Ik heb alleen mijn twijfelmoment al iets eerder gehad (eind 2005 toen mijn relatie stukliep; mede maar niet alleen door Oz). Jouw post bevestigd eigenlijk wat in het NRC artikel staat wat ik afgelopen weekend op de site poste:

Typerend voor de jonge generatie emigranten is dat zij niet emigreren, maar elders gaan wonen. Hans: “Het is een soort constante migratie. Je gaat ergens wonen en kijkt of het bevalt. Jonge professionals hebben geld genoeg om te reizen en van baan te veranderen als dat nodig is. Oudere immigranten hebben dat niet.” Internet en de toegenomen mobilitiet spelen daarbij een rol, zegt Hans, die twee of drie keer per jaar naar Nederland gaat, meestal voor congressen of zaken.

Ik noem het ook geen emigreren; ik ga voor onbepaalde tijd verhuizen naar Australië. En hoe lang onbepaald is zien we dan wel weer :) Maar ik wil het eigenlijk sowieso minimaal 2 jaar proberen; een jaar vind ik zelf te kort om goed te settelen en een echte indruk te krijgen van het leven daar.

[quote author=mariekske link=topic=5453.msg88723#msg88723 date=1178052412]
wauw Fem, well done!!!
Heb je nog tips voor  mij om alvast vooruit te solliciteren?  :up:
[/quote]

Ik heb een aantal "instellingen" en instanties gemaild of ik, mocht ik in australie aankomen, enige kans zou hebben op een baan, door uit te leggen welke opleiding en assessment ik had en welke werkervaring. Heel vrijblijvend dus (ik mailde niet met reden om ergens al te gaan solliciteren). Vanuit de Department for Community Development gaven ze aan net bezig te zijn met een grote wervingsactie. Ze raadde me toen aan een application form voor Field Worker in te vullen, ondanks dat ik nog niet in Perth was (dit was een formulier waarop je je opleidingen vermeld, werkervaring, maar ook antwoord moest geven op 4 vragen om te kijken wat je vaardigheden waren en welke je zou kunnen gebruiken bij dit werk). Uiteindelijk ben ik daar dus goed doorheen gekomen en heb ik nu dit gesprek (casus).
Mail dus gewoon een aantal instanties en zie hoe het loopt.
Het is maar de vraag of ik het gesprek doorkom, omdat het toch weer heel anders is dan dat mijn huidige werk is, maar inderdaad nee heb ik en ja kan ik krijgen. Het zou wel lekker zijn als ik vooruitzichten had op iets.

Een sollicitatiegesprek is al aardig wat zou ik zeggen, en maak je niet druk als je niet wordt aangenomen. Ik kom net terug van een bureau die mijn CV hebben geperfectioneerd. Zij kwamen met het volgende:
Normaal gesproken krijg je 1 sollicitatiegesprek bij 15 sollicitaties. Toen voegde ik er zelf aan toe: En van de 15 sollicitatiegesprekken wordt ik 1 keer aangenomen. Dat werd bevestigd. Nee heb je en ja kan je krijgen.
Niet de meest positieve post maar "de aanhouder wint".

heej Fem,

iedere keer weer een verrassing als ik je updates lees.... :grin:

Heel veel succes vrijdag met je gesprek, niet geschoten is altijd mis. Zo had ik ook mijn sollicitatie over de telefoon midden in de nacht om 5.00 s'ochtends lokcale nederlandse tijd. en 3 dagen later kreeg ik mijn concept contract gemaild. Ge wit ut ooit nooit nie.....  :wink:

Thumbs up....!:up:

Gr. Sab

[quote author=Sabien link=topic=5453.msg88758#msg88758 date=1178083997]
heej Fem,

iedere keer weer een verrassing als ik je updates lees.... :grin:

[/quote]

:grin:Dat houdt het topic (na 17 pagina's) tenminste nog een beetje spannend.

Vandaag een mailtje gehad van de DIAC:
We have received your Medicals and this information has been attached to
your visa application for your case officer’s attention. Your case officer
may contact you if they require any additional information.

Nou laat die case officer maar komen!

Dat gaat de goede kant op. Misschien hoef je nog maar een paar dagen te wachten voordat je een visum hebt  :up:

Maar ik heb nog geen case officer (misschien word ik dara niet eens van op de hoogte gesteld omdat ik heb gefrontload) en mijn spullen liggen pas 5,5 maand bij de DIAC, dus dat zou wel erg snel zijn vermoed ik... Maar goed het mag natuurlijk best  :grin:

5,5 maand? Zou best kunnen dat het wel lukt. Het duurde bij mij ook ongeveer zo lang. 1/2 Januari aangekomen, begin juli had ik mijn visum.

Jah ik ben benieuwd morgen. Ach jah, heb dan in ieder geval deze ervaring weer gehad, zelfs als het niks wordt.
Mocht het nou wel iets worden, dan wil ik mn visum ook wel snel (mocht ik eerder met die baan kunnen beginnen, kan ik eerder weg dan gepland, al zijn ze nu aan het werven voor iets dat opgezet wordt). Maar mn visumaanvraag ligt er zelfs nog korter dan 5,5 maand, namelijk 5 maanden en 6 dagen, dus vermoed dat ik nog even geduld moet hebben.

Back