Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hoii Femke,

Wat goed zeg dat je 'misschien' al een baan in het verschiet hebt  :up: En het kan best hoor zo snel een visum, als je toekomstige werkgever je hard nodig heeft :roll: Je weet maar nooit!

Succes met het gesprek.

Liefs Eutrice

Ondanks dat het nog wel een tijdje duurt eer ik naar australie ga en ik nog tijd genoeg heb een baan te zoeken, ben ik toch wel zenuwachtig voor mijn sollicitatie gesprek dadelijk. Om 9.45 bellen ze me om de casus door te mailen en om 10.15 om de antwoorden te bespreken (ben wel blij dat ik ze eerst op papier mag zetten). Ik ben toch wel een beetje bang dat ik niet helemaal weet wat ik met de casus aanmoet (of spontaan mijn engels vergeet  :evil:)

Nou ik vermoed dat het niet zo goed gegaan is. De vragen over wat ik meeneem naar de department en hoe ik met de situaties die ik zou horen om zou gaan gingen nog wel redelijk. Het is moeilijk te zeggen hoe de casus ging (het enige commentaar dat ik steeds kreeg was ("no worries")). Er waren 4 mensen, waardoor de telefoon op luidspreker stond en hierdoor waren ze soms moeilijk verstaanbaar. Ook ging ze vooral door op de vraag wat ik anders zou doen als het om de oorspronkelijke bewoners zou gaan. ik heb maar eerlijk geantwoord dat ik me daar dan meer in zou moeten verdiepen, omdat ik dat nu nog niet zo goed kon zeggen. Al met al ging mn engels niet zo lekker omdat ik zenuwachtig werd omdat ik ze niet zo goed kon verstaan (en je communicatie vaardigheden zijn nu juist belangrijk), dus denk niet dat het hem gaat worden... Maar goed wie weet. Ik hoor pas over een paar weken de uitslag.

Je weet nooit hè, it ain't over till the fat lady sings. (of zoiets)
Zo niet, ben je toch al een ervaring rijker.

groetjes,
An

Ga nu nog maar ff lekker genieten van het lekkere weer en laat het maar gewoon los.
Gelukkig staat de uitkomst in zijn geheel los van je visumaanvraag.
Dus, no worries and relax.
Je hebt het in ieder geval achter de rug nu :up:

Mariette

Het is ook geen ramp als ik het niet wordt (daarnaast heb ik ook gereageerd op een baan in de psychiatrie haha, nu ik toch bezig ben), al zou het leuk zijn als ik een baan in het vooruitzicht heb. We zien wel, ik ga zo even lekker shoppen in amsterdam!

goed zo Catkon, zets ze zpirit! Goed van je dat je al aant vooruit werken/denken bent. Zou ik ook moeten doen! Bedankt voor je onfo!!! :up:Liam en ik hebben onze medicals ong 5 weken geleden verstuurd maar nog helemaal geen respons terug...
Prettig weekend!
grts, marieke

Hi Femke

lekker geshopt , hopelijk niet te veel ingeslagen moet je straks allemaal weer naar Perth verhuizen.

Groetjes Erna

Hai Catkin,

DCD is heel hard op zoek naar mensen om bij ze te komen werken, ze hebben net een pot met geld gekregen om nieuwe mensen aan te nemen. Dus dat verbetert je kansen! En zij weten ook wel dat een telefoon-sollicitatie moelijker loopt, zeker met iemand aan de andere kant van de wereld.
Dus je weet het nooit!
In ieder geval gefeliciteerd met zover komen met een sollicitatie. En de ervaring is inderdaad ook wat waard.

Succes, ben benieuwd wat je terug hoort van ze!
Inacar

Helaas nog geen emigratienieuws. Maar vandaag ligt mijn hele aanvraag alweer 6 maanden bij de DIAC. Achteraf gezien gaat de tijd best snel. Hopelijk duurt het nog maar maximaal een maand of 2...
Gezien ik nog niet van mijn manager heb gehoord dat de Department of Community Department heeft gevraagd voor een referentie, denk ik niet dat ik daar aangenomen wordt. Ik vind dit echter eigenlijk ook niet zo erg, omdat ik niet weet of het de soort baan is die ik echt leuk zou vinden en ik vind het ook niet zo erg met tijdelijk werk (fruit plukken/ schoonmaken) etc te beginnen. Mocht er nog iets op mijn pad komen dan probeer ik het natuurlijk wel gewoon opnieuw.

Verder heb ik wel een aantal leuke dans en theaterworkshops gevonden. Dus mijn vrije tijd kan ik al goed indelen. Een workshop begint 19 November, dus als ik 28 Oktober zou kunnen vertrekken zou dat geweldig zijn!

Nou Catkin, ik heb ook nog niets gehoord :) Maar het zou nu toch echt binnenkort moeten gaan gebeuren. Ik denk alleen dat ik eerder wat ga horen omdat jij natuurlijk hebt gefrontload en er voor hen geen reden is om jou een verzoek om medicals/vog te gaan sturen. Maar als ik dat verzoek ga krijgen; dan weet jij in ieder geval dat je ook 'in de molen' zit ;)

Zenuwslopend he catkin!!! Weet precies hoe je je voelt! Wij wachten ook al een poos! Hadden acknowledgement gekregen na opsturen van visa aanvraag en toen de vraag om extra info (VOG en Xray en medische test, die we eind maart hebben opgestuurd) en voor  1 mei hadden ze Liam's laatste referentie binnen, maar tot op heden nog geen bericht van ontvangst gekregen. Heb jij wel bericht gekregen toen jij je info had opgestuurd? Toch fijn om te weten dat alles is aangekomen...
Ik zal binnenkort ook eens gaan rondsnuffelen/orienteren via internet mbt verschilende werkvelden voor SPH-ers in en rondom Perth. Heb jij nog enige suggesties waar te beginnen? Tenks alvast, enne........ succes met het wachten...! Hier in ierland heb ik het bijna voor t kiezen met banen! Ben met mn 3e baan bezig binnen 6 maanden en heb er binnenkort een nieuwe baan bij voor een ochtend in de week met kinderen met Down Syndrome. I am flyi'n! Hopelijk gaat t me in Oz ook zo goed af...!
grts, Marieke

Hey Marieke,

Je kunt het beste gewoon op de banen sites kijken (seek enz). Dan kijken wat er is en eventueel een reactie sturen naar bepaalde instellingen. Via google kun je ook nog wel zoeken.

Ik heb zelf DIAC gemaild of ze mijn informatie hebben ontvangen en ik heb mail terug gehad dat alles is ontvangen. Ik heb alleen nog geen CO, dus vandaar dat ik nog niks hoor. Hoop wel nu binnen 2 maanden iets te horen. Dan heb ik nog genoeg tijd alles op te zeggen enz en kan ik mooi eind oktober richting Perth!

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg91156#msg91156 date=1180251444]
Verder heb ik wel een aantal leuke dans en theaterworkshops gevonden. Dus mijn vrije tijd kan ik al goed indelen. Een workshop begint 19 November, dus als ik 28 Oktober zou kunnen vertrekken zou dat geweldig zijn!
[/quote]

Waar heb je deze workshops gevonden?
groetjes Anneke

Ik hoorde vandaag van de manager van onze afdeling dat de Department of Community Development wel mijn referentie heeft gecheckt. Ze hebben een aantal specifieke vragen gesteld, via telefoon, waarop ze zo goed mogelijk antwoord heeft gegeven. Ik ben dus benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt, omdat ik in sommige gebieden weinig ervaring heb, maar op andere gebieden dus weer wat meer. In ieder geval wel positief dat ze wel mijn referenties hebben gecheckt. Ik denk nu binnenkort wel te horen of ik wordt aangenomen. Het maakt me op zich niet zo heel veel uit, al zou het makkelijk zijn als ik werd aangenomen, omdat het de zorgen om snel een baan te willen vinden wat vermindert en mocht het me niet bevallen kan ik vanuit die baan wel weer verder kijken!

Back