Catkin's nieuwe weg naar Australië

Dat ligt ook aan het beroep wat je uiteindelijk gaat doen. Want zowel met social als met welfare work kun je nog verschillende kanten op. Als ik straks echt bij de kinderbescherming ga werken, verdien ik hetzelfde als wat een social worker zou verdienen.

Tis bovendien ook erg lastig om de scheidingslijn tussen Welfare en Social work te vinden... Zo ben ik in Ierland bijv. een social carer, dus ik weet af en toe gewoon niet meer WAT ik ben en wat concreet het verschil tussen de 2 is...

Iemand hier in Australie heeft mij eens verteld dat een Welfare worker hier meer overheids gericht is. Dus bijstandsconsulenten enzo. Werken met mensen ter inkomensondersteuning etc.
Social Worker doet veel met indigenous people, jeugd, etc. Maw al het overige werk  :grin: :grin:?

In hoeverre dat de praktijk vertegenwoordigt weet ik niet, maar advertenties voor Social Worker gaan vaak over werken met indigenous people, community work etc....

Henriette

Wat ik uit de AASW en AIWCW (instanties die de assessment voor Social en Welfare work doen) begreep, lijkt welfare meer het groepswerk en Social work meer het maatschappelijke werk. Al loopt het soms in elkaar over, omdat werken in de psychiatrie weer social work vereist. Nou jah, ik zie wel. Desnoods laat ik in australie nog een assessment social work doen.

Ik kreeg net een mailtje dat ik ben opgenomen in de skill matching database, wat dus betekend dat ze wel mijn aanvraag hebben ingekeken. Sjah het is iets he.

Correct me if I'm wrong, maar..

Als je opgenomen wordt in de Skill Matching Database, dan lijkt het mij dat ze jouw kwalificaties goed genoeg vinden om door Australische werkgevers gevonden te kunnen worden. Maar om überhaupt aan het werk te komen in Oz. heb je weer dat visum nodig. Dus ik denk gewoon dat je het visum al in de zak hebt, ook al heb je nog geen definitieve grant letter ontvangen. Misschien is die al onderweg joh!!!

Yes thumbs up :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, eerst de zo begeerde brief :smile: dan worden (we) uit ons lijden verlost he.

Maar we gaan er allemaal voor toch :evil:
gr Bennie

Ik ben begonnen met een website (blog), om mijn ervaringen in Perth met anderen te delen:

http://www.catkindownunder.blogspot.com

Mijn eerste Blog is een feit. Waarschijnlijk zullen er nog vele volgen :up:

Leuk dat je ook een blog hebt. :up:
Hij staat al bij de favorieten en ik ga het zeker volgen.

Demy

:cry: :cry: :cry:

Alles is geboekt, alles is geregeld. Krijg ik vandaag bericht dat ik te weinig punten zou hebben. Volgens mijn case officer kom ik maar aan de 115 punten. Ik heb geen punten gekregen voor werkervaring. Ik werk nu 2,5 jaar fulltime en daarvoor 1,5 jaar met mensen met een evrstandelijke handicap. Dat valt volgens hun onder disabilty carer en staat niet op de lijst. Hun rekenen dat niet als Welfare work (gek dat de AIWCW dat wel als welfare work mee geeft gerekend.

:cry: :cry: :cry:

Ik ga daar nu maar contact over opnemen, in de hoop dat het iets oplost! Ander kan ik dus gewoon niet weg. Ik moet bekennen dat het zweet me nu toch wel uitbreekt...

Neeeee wat een drama!  :| Belachelijk dat je wel een positieve skill assessment hebt en dat je CO dat blijkbaar anders ziet? Ik zou er inderdaad even achteraan gaan en bezwaar aantekenen. Ze willen toch Skilled Workers??? Wat een onzin... Sterkte femke  :unsure:

:oops: neeeeeeeeeeeej, Femke.. oops hier wordt ik ook even stil van.. dat meen je niet?! ik hoop dat je vandaag wat wijzer wordt.. hoofd omhoog, meis! Het komt vast wel goed; ookal krijg je m via een omweg. Krijgen zul je m!!!

succes!!  :unsure:
Cathelijn

ps. lees het verhaal van Annelies; wie hield nu voor mogelijk dat een 50+ uiteindelijk toch een PR zou krijgen????? Nou, ik niet, hoor.. er is dus altijd iets aan te doen. In het ergste geval moet je meer werkevaring op doen.. leuke daarvan is dat je dat ook in Oz kan doen (en je bent toch nog piep?)

Nou dit is ronduit #$%. Alles leek zo goed te gaan. Dus ze rekenen nu dat je 2,5 jaar werkervaring hebt en je hebt waarschijnlijk 3 nodig??
AIWCW kijkt dus ook naar je werkervaring?

Heel veel succes Femke, en het komt goed hoor!

Chantal

???????????????!!!!!!!!!!! Wat is dat nou toch voor een flauwekul!!! Lieve Femke, dit moet toch wel heel zwaar op je dak vallen. Maar ik ben ervan overtuigd dat met jouw doorzettingsvermogen je het onderdste uit de spreekwoordelijke kan gaat halen. Heeeeel veel succes van een heel verbouwereerde Marieke... Snap er nix van...

Hey Femke, ik zat nog even te denken. Ik weet niet wat je voor cijfers voor je IELTS had maar misschien kan je kijken hoeveel punten je er in het nieuwe systeem (na 1 sep 07) voor zou hebben gekregen. Mocht je dan hoger dan (of op) 120 punten uitkomen dan kan je misschien nog wat onderhandelen over je kennis van de Engelse taal.

Enne... vooral even wachten voordat je contact gaat zoeken met Australie. Nu reageer je uit emotie en het is waarschijnlijk verstandiger om even goed na te denken hoe dit aan te pakken. Even duidelijk verwoorden waarom jij vind waarom je wel in aanmerking komt en waarom de beoordeling van de CO niet juist is.

Back