Catkin's nieuwe weg naar Australië

Kun je niet alsnog je IELTS verbeteren? Op alle onderdelen een 7 en je hebt 25 i.p.v. 20 punten!

Momenteel worden online-visumaanvragen binnen enkele weken in behandeling genomen, wat betekent dat jij alsnog binnen enkele weken in het bezit van een visum kan zijn.
  :shock: :shock:

Ik ben al niet goed in engels, dus dat gaat me niet lukken, was al blij dat ik uberhaupt had gehaald. Ik zie het wel, wacht eerst even mijn antwoord af van de CO, want heb haar wel die 3 mails gestuurd.

Tjonge jonge, met mededogen lees ik al je nieuws meissie... Je bent echt een knokker en doorzetter! Wat het antwoord van je CO ook zal zijn, jij gaat naar Oz!!! Misschien een paar maandjes later maar je komt er wel! Vertrouwen blijven houden! Ik heb zelf ook heel veel tegenslag gehad tijdens mn visumaanvraag, maar met veel (heeeeeel veel, net zoals vele anderen met mij),geduld benk er toch gekomen, en alle tegenslagen overwonnen, moet zeker jij ook kunnen!!! Succes! Duim heel hard met je mee! Marieke

Andere optie: nog 5 maanden werken. Zolang bij je ouders of in een studentenhuis gaan wonen (zodat je niet opnieuw allerlei spulletjes moet kopen). En als je aan de 3 jaar werkervaring zit opnieuw aanvraag indienen.

Vijf maanden is uiteindelijk niet zo lang op een mensenleven.

Het is heel vervelend dat je al geboekt heb maar misschien kan je die tijd gebruiken om te kijken of Perth de juiste plek voor jou is. Of het ticket cancellen.

Je bent niet de enige met tegenslag... zie de LaStaZa van Annelies, die bij aankomst in Australie erachter kwam dat ze niet in aanmerking kwam voor een visum, en nu, 2 jaar later, toch een permanent visum op zak heeft. Ik verwacht dat jij net zo'n doorzetter bent.

Succes!

Hey Femke,

Moed erin houden hoor! :up: Het gaat je zeker lukken, is het nu niet dan ietsje later....Inderdaad wat is eigenlijk 5 mnd op een mensenleven?

Heel veel succes!!!

Groetjes Marie

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als ik 5 maanden moet wachten. Ga dan eerst even wat reizen (australie 4 weken en misschien nog een maand (of 2) azie). Dan ga ik bedenken wat ik wil; werkervaring opdoen en alsnog naar australie of iets aders. Ik heb dromen genoeg, dus dat scheelt. Misschien dat ik ook, als ik toch nog een tijdje moet wachten, auditie doen voor een theateropleiding (wat ik ook graag wil doen). Mocht ik niet aangenomen worden kan ik altijd nog naar australie en als ik wel aangenomen wordt kan ik kijken wat ik uiteindelijk wil (mijn aanvraag wordt 2 jaar in een speciale pool bewaard). Mijn collega's wilden me al helpen door de data te veranderen, zodat ik wel aan 3 jaar werkervaring kom, maar dat valt een beetje op (ineens ben ik toch 5 maanden eerder in de jeugdpsychiatrie gaan werken haha)  :evil:

Ah joh, dan werk je toch 5 maandjes extra en dan voldoe je wel. Wat is nou 5 maanden? Je hebt net 9 maanden gewacht; was je al bijna twee keer klaar geweest :)

Mmm, Case Officers zijn ook niet de snelste wezens.
In ieder geval heb ik een mooie reis uitgestippeld voor het geval ik mijn visum niet krijg (wil het eigenlijk wel binnenkort weten, want dan kan ik me gaan orienteren op een reis of emigratie).
In ieder geval ben ik wel blij dat ik weet wat ik, de eerste maanden, ga doen als ik mijn visum niet krijg en de reis bevalt me wel...

29-10-2007: Perth, West Australie
16-11-2007: Bali, Indonesië
23-11-2007: Kuala Lumpur, maleisië
(overland reizen naar Thailand en als ik nog tijd heb stukjes meepikken van Cambodja, Laos en/ of Vietnam)
13-01-2007: Vanuit Bangkok terug naar Amsterdam.

Ondanks dat ik erg veel zin heb in deze reis, hoop ik dat ik hem nu nog niet hoef te maken :cool: Toch is dit wel een lekker iets om achter de hand te hebben.

Verschrikkelijk lijkt me dit je weet niet wat je nu moet of voorbereiden op een vakantie of voor een emigratie. Neem mijn petje voor je af hoe je dit opvangt.
Maar ik ga er vanuit dat we in oktober gewoon een biertje gaan drinken op je visum!

Groetjes Chantal

[quote author=tweety link=topic=5453.msg99847#msg99847 date=1190470199]
een biertje gaan drinken op je visum!
[/quote]

Jij drinkt toch rose ?

[quote author=Hansie link=topic=5453.msg99852#msg99852 date=1190476151]
[quote author=tweety link=topic=5453.msg99847#msg99847 date=1190470199]
een biertje gaan drinken op je visum!
[/quote]

Jij drinkt toch rose ?
[/quote]

Ben van alle markten thuis  :wink:

Althans voor de komende maanden.
Omdat ik nog steeds niks m.b.t. mijn visum heb gehoord, behalve dat mijn Case Officer in haar recht staat, heb ik besloten voor mezelf de knoop door te hakken en (in ieder geval voorlopig) niet te gaan emigreren. Als ik niet ga emigreren moet ik nog het een en ander regelen voor mijn reis en daar ga ik nu mee beginnen. Ook ivm inentingen wil ik hier niet mee wachten. In een later stadium kan ik altijd zien wat ik doe. Het hoeft niet te betekenen dat ik helemaal niet meer ga.
Ik heb dus besloten zo wie zo 3 maanden te gaan reizen, maar heb mijn reisschema qua tijd wat aangepast;

29 Oktober- 16 November: Perth
16 November- 23 November: Bali
23 November- 27 Januari: Via Maleisie (vanaf Kuala Lumpur), door Thailand, naar Cambodja, Vietnam, Laos, weer terug naar Thailand.
27 januari: terugreis vanaf Bangkok.

Daarna kijk ik wel wat ik ga doen. heb in ieder geval erg veel zin in de reis! Waar deuren sluiten (ook al staan ze nog op een kier), openen andere deuren zich en dus zal ik mijn weg wel vinden. Ik ben alleen de onzekerheid zat en dus heb ik zelf de deur op een kier gezet en ben een andere weg gaan zoeken. Nu kan ik me voorbereiden op wat ik ga doen en wil zien en ik heb er zin in  :up:

Hey Femke,

Wat knap van je dat je zelf je weg bepaalt ipv te wachten. Zal niet gemakkelijk zijn geweest!
Aan je reisschema te zien wordt het een prachtige reis....Azie is zóóó mooi!!!
Veel succes, maar vanaf nu ook vooral veel plezier met het voorbereiden van je reis.
En, zoals je zelf al zegt; de deur is niet dicht!

groetjes Anneke

hoi femke,

goed van je dat je er zo mee omgaat. geniet idd lekker van je reis, het lijkt me iets heel moois wat je nu tegemoet gaat. en al het andere komt goed.

groetjes lisette

[quote author=tweety link=topic=5453.msg99853#msg99853 date=1190476877]
Ben van alle markten thuis  :wink:
[/quote]

Zolang er alcohol in zit eh?  :cheers:

Hey Femke,

Je gaat in ieder geval niet bij de pakken neer zitten  :up:
En die reis, geweldig hoor.
Succes met de voorbereiding.

Groetjes,
Jolanda

Hey Femke,

Top dat je de zaken zo weet op te lossen. Enne die reis lijkt me geweldig.
Succes met het doorspitten van de LP gidsen!

Groetjes Chantal

Hoi Femke

Ik vind het knap zoals je er mee om gaat. :up:
Ik zou waarschijnlijk een paar dagen met m'n hoofd onder de dekens blijven liggen. Ik zou gek worden. Ik heb nu al moeite met al dat wachten.
Dus ik vind het top wat je doet. En succes met het plannen van de reis.

Demy

Ik blijf nu bij mijn oorspronkelijke plan. Het is een leuk idee, maar ik ben het steeds veranderen van mijn lannen meer dan zat. Ik wil nu gewoon weten waar ik aan toe ben en daar naar toe leven.

Back