Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hi femke,

Heel veel plezier op je trip.
En ga je nog bij tante Dyn op de koffie? Zou ze ongetwijfeld heel gezellig vinden.

See ya,
Bart, Miranda en Boris

Veel plezier, ben net weer 2 dagen terug en ik wou dat ik meteen weer terug kon... Geniet ervan!

groetjes marieke

HA Femke,
twas een beetje lastig je avonturen te volgen de laatste maanden, maar blijkbaar ben je ook hier! Dat is al heel wat!!
Kom je nog langs Melbourne, over zo'n twee maanden??
je bent welkom hoor!

aukje

Helaas ben ik alweer terug in nederland. Ik heb 2 weken heerlijk genoten in Perth, daarna een weekje in Bali en nog 1,5 week in maleisie. Nu komt het echte leven er weer aan en moet ik gaan zoeken naar een baan en woonruimte.
Wat ik verder ga doen weet ik nog niet, maar de emigratie gaat voorlopig in ieder geval even niet door en daar heb ik op dit moment wel vrede mee. Ik ga eerst mijn leven weer wat op orde krijgen. Wie weet dat de toekomst allemaal nog brengt.

Welkom terug  :|
Een beetje dubbel is het natuurlijk wel...maar we wensen je heel veel sterkte in de dingen die je gaat doen. Komen er nog een paar foto's aan?

GroetZ Geerjap

Misschien over een paar dagen. Heb het vrij druk, maar zal proberen er snel een paar te plaatsen.

Een lange tijd sinds mijn laatste post hier...
Iedereen zal mijn verhaal nog wel kennen: helemaal klaar en geen visum.
Inmiddels heb ik mijn leven alweer aardig op de rails. Ik kon gelijk beginnen met een tijdelijke functie, vond een nieuw huurappartement in het hart van Scheveningen en vanaf 1 juni kan ik weer terug om te gaan werken op de groep waar ik ontslag had genomen ivm mijn emigratie.
Mijn nieuwe appartement is ingericht en dus ben ik weer aardig blut.
De afgelopen maanden zijn zo snel gegaan en er is zoveel gebeurt dat ik weinig tijd heb gehad stil te staan bij mijn toekomst. Een toekomst die vaststond en zo ineens verloren ging. Een toekomst die in Australie lag en van de een op de andere dag ineens weer in Nederland.
Maar ik moest door en mijn leven weer oppakken en dus kon ik hier niet zolang over nadenken. Ik moest door en ik ging door.

Alles goed en wel zou je zeggen. Toch niet helemaal. Zoals jullie weten was mijn visum afgeketst op 5 maanden werkervaring te kort. De afgelopen 5 maanden heb ik gewerkt in Welfare Work, waardoor ik nu dus wel aan de voorwaarde voor een visum voldoe. En toen begon de ellende. Had ik net voor mezelf de keus duidelijk gemaakt (ik ben in Nederland ook gelukkig waarom zou ik gaan), slaat de twijfel opnieuw toe. Zal ik wel/ zal ik niet... Dan maar voor de buis met bundaburg Rum, wat timtams en Mcleods Daughters op. Zegt misschien genoeg...
In mijn hoofd maalt het opnieuw. Wat wil ik en waar hoor ik thuis. Ben ik daar mis ik de mensen om me heen hier, ben ik hier mis ik Australie. Ik had mijn keus gemaakt; ik blijf in Nederland, maar is dat de juiste keus?
Steeds vaker denk ik eraan om mijn visum gewoon opnieuw te proberen aan te vragen. Wie niet waagt wie niet wint. De komende 2 a 3 jaar kan ik nu zo wie zo niet emigreren wegens financiele redenen, maar goed ik zou het visum knnen activeren en over een jaar of 2,5 gaan. Eerst hier nog even genieten, langzaam opbouwen naar een toekomst daar, uitvinden wat ik wil en dan de keuze maken. Als ik mijn visum nu aanvraag heb ik die keuze misschien nog.
Langzaam begin ik dus te beseffen dat ik de deur naar Australie helemaal nog niet dicht wil gooien. Ik wil de mogelijkheid houden om over een paar jaar alsnog die droom te verwezelijken. Aan de andere kant kan ik in die 2,5 jaar altijd nog besluiten toch hier te blijven. De tijd zal het leren.
Dus nog maar een aflevering van Mcleods Daughters kijken, naar de winkel om nog wat cola te halen voor de Bundaburg rum en mijn plannen heel langzaam en voorzichtig een beetje oppakken... Wie weet wat de toekomst brengt hey?! Maar Australie helemaal uitsluiten, ik kom er toch achter dat ik daar nog niet aan toe ben.

Hey Hey,

Wat leuk weer wat van je te horen! Tja Australie is en blijft een hardnekkig virus :wink:

Inmiddels zit ik zo'n beetje in hetzelfde schuitje als jij destijds zat huis en inboedel weg en nog geen visum (al hoop ik dat het mijne wel komt :p). Dus het gevolg is dat ik momenteel in de weekenden veel bij mijn ouders zit. Dus als je de komende weken toevallig in het weekend eens in Doetinchem bent en je zin hebt om even bij te kletsen geef maar een gil, dan kunnen we even een kroegje pakken.

Groetjes Chantal

Da's toevallig, vanmiddag hadden we het nog over je  :smile:
Leuk om weer eens iets van je te horen.
Gewoon aanvragen dat visum. Dan heb je 'm maar, als je het hier straks helemaal zat bent.

Enne.....vergeet niet om jezelf op te geven voor het uitje op 25 mei. De vorige keer was tenslotte ook erg gezellig :up:

Bart, Miranda en Boris

Heee Catkin!
we hebben voor jou de Rose ook gewoon klaarstaan hoor, ook als je alleen komt activaten !

x
H

Hoi Catkin,

Ik lees net je hele verhaal en baal alsnog (vertraagd) met je mee. Ik vroeg me af of jij eigenlijk ooit nog eens iets hebt gehoord van die CO?

Ik wens je heel veel succes met alle nieuwe plannen. Je weet in ieder geval nu hoe het moet, je hebt waarschijnlijk geen agent meer nodig (als je die de eerste keer al wel had?), en het elektronische visum is stukken gemakkelijker! Dus er zijn voordelen ;-)

Groetjes,
EandE

PS.
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg117332#msg117332 date=1209925225]
Dan maar voor de buis met bundaburg Rum, wat timtams en Mcleods Daughters op. Zegt misschien genoeg...
[/quote]

Timtams?? Hoe kom je daaraan in Nederland? Of heb je die meegesmokkeld?

Bedankt voor jullie reacties...
Ik heb inderdaad nooit meer iets van mijn CO gehoord en nooit reactie gekregen op de mailtjes die ik daarna heb gestuurd. Dat vind ik trouwens wel een slechte zaak. Al had ze alleen maar terug gemaild dat ze bij haar standpunt bleef. Maar goed.
Ik hoef niet opnieuw mijn hele aanvraag te doen. Ik hoef alleen het extra bewijs aan te leveren, alleen zijn bepaalde testen waarschijnlijk niet meer geldig. Hopelijk doen ze niet overal zo moeilijk over.
Ik heb vandaag een bewijs geschreven voor mijn extra werkervaring. Deze moet ik alleen nog laten ondertekenen. In he verleden kon ik dit door mijn manager laten doen, maar ik ga ditmaal wat voorzichtiger te werk. Aangezien ik pas later bekend wil maken dat ik misschien toch ga (pas voordat ik ga, dus over ongeveer 1,5 / 2jaar). Ik heb immers net mijn oude functie terug gekregen en dit nu al bekend maken heeft dus nog geen zin. Daarnaast wil ik nu in ieder geval eerst mijn visum hebben en weten wat ik nou eigenlijk wil voordat ik mijn plannen weer bekend ga maken.
Ik heb nooit een agent ingeschakeld, omdat de visum aanvraag goed zelf te doen is. Dat doe ik nu dus ook niet. Het extra bewijs is zo goed als klaar, nu nog een scanner vinden, zodat ik het kan scannen en mailen (gaat sneller dan versturen).
Ik ben benieuwd. Volgende week laat ik het tekenen, door iemand binnen de instelling die ik wel in vertrouwen kan nemen en dan gaat het (zodra ik ergens kan scannen), de mail op. Ik ben benieuwd welke testen opnieuw gedaan moeten worden...

TimTams zijn trouwens te bestellen via The Dutch outback shop. Moet alleen niet naar de prijs kijken, want goedkoop zijn ze absoluut niet...

Ik kreeg de indruk n.a.v. je vorige post dat je nog aan het twijfelen was maar zo te zien heb je al een keuze gemaakt en ga je de aanvraag indienen :up:
Inderdaad is de aanvraag makkelijk zelf te doen, ik weet niet hoe de papieren versie was maar elektronisch is appeltje/eitje.[quote author=Catkin link=topic=5453.msg117411#msg117411 date=1210086134]
TimTams zijn trouwens te bestellen via The Dutch outback shop. Moet alleen niet naar de prijs kijken, want goedkoop zijn ze absoluut niet...[/quote]
Niet alleen de TimTams zijn daar verkrijgbaar maar ook leuke dingetjes voor een afscheidsfeestje.

Groetjes Chantal

Back