Catkin's nieuwe weg naar Australië

Ik heb vandaag mijn CO gemaild met de docmenten die bewijzen dat ik aan de vereisde werkervaring voldoe en tevens met de vraag wat ze n nog van me wil hebben.
Even afwachten dus welke dingen ik dan opnieuw moet doen of insturen...

Kan dat nog contact zoeken met je CO?
Nou maar hopen dat je snel antwoord krijgt dan weet je tenminste waar je aan toe bent en wat je allemaal nog moet regelen. Ik meende dat voor de geldigheid van de documenten betekende dat ze op tijd bij de DIAC moesten zijn (dus voordat ze verlopen)en dat dus de enige 2 die je eventueel over moet doen VOG en medicals zijn. Wat dus misschien betekend dat je helemaal geen IELTS moet doen.......

Maar om dat zeker te weten zou ik als ik jouw was even goed alle papieren doorlezen.
Tjeempie misschien valt het dus allemaal wel mee en aangezien je schrijft dat je al een CO hebt zou het wel eens heel snel kunnen gaan :up:

Ik had natuurlijk al een CO, welke mij berichtte dat ik gepooled was (ipv mijn visum te krijgen). Ik heb dus gewoon mijn documenten naar het rego 5 mailadres gestuurd en het mailtje "geadresseerd" aan de CO die ik destijds had. Aangezien ze al mijn documenten bewaren en alles al door is genomen destijds ga ik er niet vanuit dat ik ineens helemaal onderop de stapel kom te liggen.
Vanuit dat mailadres heb ik trouwens een al standaard mail ontvangen dat ze de documenten hebben ontvangen en dat deze z.s.m. naar mijn CO worden doorgestuurd.

Ik duim heel hard dat ik de IELTS niet over hoef te doen. Ik heb mijn documenten van destijds goed doorgelezen en daar staat vooral dat ze je file 2 jaar lang bewaren, voor als de punten omlaag gaan, zodat je op dat moment alsnog je visum krijgt. Ik kon geen informatie vinden over het wel of niet overdoen van testen (mijn engelse taalvaardigheid is echt niet verslechterd in die tijd). Dus het zou positief voor me kunnen uitpakken. Ik hoop het. Ik heb echter geleerd eerst maar af te wachten, voordat ik blij ben met een dode mus (in eerdere gevallen bij mij eerder een dood visum). Ik kon zelfs geen informatie vinden over je punten opschroeven, als je dus aan meer eisen gaat voldoen (zoals in mijn geval nu). Maar goed ik heb daar niet heel hard naar gezocht. Heb dit nu gemaild en wacht heel geduldig (ach je raakt eraan gewent in die 2 jaar) wat er nu weer uit gaat komen. Ik heb nu in ieder geval een stuk minder haast dan dat ik destijds had...

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg117930#msg117930 date=1211029599]
Ik heb nu in ieder geval een stuk minder haast dan dat ik destijds had...
[/quote]

Zul je net zien... heb je nu veel minder haast en krijg je je visum veel eerder ... ;-) ;-)

Haha die kans is groot. Zo wie zo gaat het nu allemaal sneller, aangezien ik bijna niks meer hoef te doen. Hogestens wat testen overnieuw.
Maar ondanks dat ik geen haast heb, is het toch wel lekker gewoon je visum in je paspoort te hebben, dat geeft dan toch weer wat zekerheid dat je hem echt hebt  :lol: Zelf al ga ik pas over 1,5 jaar.

Nou ik ben benieuwd wanneer en of ik wat van mijn CO hoor. Ga dit weekend maar eens mailen voor informatie of ik wel de goede weg bewandel op dit moment. Zit natuurlijk een beetje in een ongebruikelijke situatie (in ieder geval hier op het forum ongebruikelijk) en er is dan ook weinig informatie te vinden voor als je gepooled bent. Ach ja, gduld is een schone zaak weet ik inmiddels (maar ik wil heel graag weten f ik mijn IELTS test nou wel of niet opnieuw moet doen :grin:).

Inmiddels weten mijn moeder en vriend ook dat ik de draad wel weer een beetje aan het oppakken ben. Vorige week heb ik voorzichtig gezegd dat ik het visum voor de zekerheid maar ging aanvragen en vandaag ook laten vallen dat ik waarschijnlijk wel weg wil, halverwege of eind volgend jaar.
Vorige week reageerde mijn moeder daar wel positief op, althans ze zei wat af te wachten (verstandig, want ik ben soms wat wispelturig). Vandaag gaf ze echter aan het zonde te vinden van het leven dat ik net weer hier heb opgebouwd  :|. Dat klonk toch alweer wat minder. Misschien is het huwelijksstress, want ze gaat over 1,5 week trouwen  :|
Toch wel jammer, want er zijn maar weinig mensen die de komende tijd zullen weten dat ik het visum toch aan ga vragen en dan is een beetje enthousiasme voor mij wel leuk  :lol: Maar goed, de laatste tijd is nogal een tijd van verandering geweest, dus misschien moet ik het even laten en gewoon als mijn visum er is langzaam weer beginnen met inpraten...
Vandaag gelukkig wel van gedachten kunnen wisselen met Chantal (ik heb je mailtje ontvangen, bedankt), altijd leuk om met iemand te kletsen die dezelfde plannen heeft :up:

Ik heb je een PM terug gestuurd, ook met de verwijzing hierna. Dank je, succes zal ik nodig hebben en de komende tijd zit ik hier nog wel in nederland :cool:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg118214#msg118214 date=1211654810]
Vandaag gaf ze echter aan het zonde te vinden van het leven dat ik net weer hier heb opgebouwd  :|. Dat klonk toch alweer wat minder. Misschien is het huwelijksstress, want ze gaat over 1,5 week trouwen  :|
Toch wel jammer, want er zijn maar weinig mensen die de komende tijd zullen weten dat ik het visum toch aan ga vragen en dan is een beetje enthousiasme voor mij wel leuk  :lol: [/quote]

Het zal vast stress zijn waardoor je moeder zo heeft gereageerd.
Aan de andere kant was onze ontmoeting van vanmiddag misschien iets waardoor je moeder zich realiseerde dat het voor jouw nog steeds speelt.
Maar ook ik vond het vandaag reuze gezellig en volgend jaar juni staat, of het nu voor je validatie is of.......

Groetjes Chantal

Succes hoor, met je hernieuwde aanvraag! Ik hoop voor je dat het snel gaat.
Ja, jammer is dat he, dat relatief gezien weinig mensesn positief reageren op een verhuizing.
Aan de ene kant is dat een soort van logisch, vrienden en familie geven om je, en willen je
graag bij zich in de buurt houden.
Aan de andere kant is het wel eens 'vermoeiend' om uit te leggen waarom je weg wilt,
wat je beweegredenen zijn.. Enthousiasme is soms zo leuk! Gelukkig kunnen we dat hier
op het forum volop vinden... :up:

Nogmaals succes!

Marja

Ik heb net maar even een mailtje gestuurd naar de DIAC met de vraag of ik zo wel de juiste weg bewandel. Ik heb mijn aanvullende documenten naar het mail adres van Regio 5 gestuurd met de vraag dit door te sturen aan mijn CO. Toch is het natuurlijk een tijdje geleden dat ik die CO heb toegewezen gekregen en ik weet niet, omdat ik nu gepooled ben, of ik deze CO heb gehouden en waar ik precies mijn gegevens naar toe moet sturen.
Ik ben benieuwd. Ik verwacht daar deze week nog wat van te horen. Ik wil wel graag weten wat ik nog allemaal opnieuw op moet sturen (in ieder geval mjn medicals en mijn VOG).
Verder is er voor mij in deze hernieuwde aanvraag weinig te doen. Het meeste ligt daar alweer een hele tijd te verstoffen...

Vandaag een heel interessant mailtje terug van DIAC, op mijn vraag of ik de goede weg behandel; ze hebben mijn mail doorgestuurd naar de afdeling die mijn visum aavraag behandeld en deze zal zo spoedig mogelijk antwoorden. Schijnbaar een moeilijkere vraag dan verwacht.
Vooral het laatste (standaard) zinnetje onderaan het bericht zegt genoeg over een hele visum aanvraag: We appreciate your patience in this matter  :grin: Toch wil ik wel graag antwoord, daar ik niet echt informatie kan vinden over het inwinnen van extra punten als je gepooled bent, zodat je toch je visum krijgt. Maar geduld is nog steeds een schone zaak.

Trouwens vandaag ok nog goed nieuws (als we het hebben over hier mijn tijd leuk besteden); Ik heb namelijk kaartjes gewoon voor de musical awards gala maandagavond en ga dus wederom half bekend Nederland (nou ja uit de musicalwereld) aanschouwen. Erg leuk, daar ik een groot musicalliefhebster ben. Daarnaast gaat mijn moeder woensdag trouwen (toch leuk dat ik daar allemaal bij kan zijn :lol:).

Helaas voor mij heb ik vandaag minder goed nieuws gekregen van het Diac:

As you have been advised by letter, a decision has been made on yourGeneral Skilled Migration visa application and it has been pooled. Once adecision has been made on points it cannot be changed. Your details have been added to the Skilled Matching Database. For processing to continue on this application you need to obtain sponsorship by an employer or a state or territory government.

Ik heb mijn brieven er nog eens op nageslagen maar ka dit ook nergens vinden. Nu is het enige idee dus om  een sponsor te vinden...

:-(

Musical awards, je moeder gaat trouwen........klinkt allemaal leuk. Behalve dat berichtje van DIAC dan. :x

Begrijp ik het goed dat je extra punten nodig hebt? (ik zou met alle liefde wat van ons geven want wij hebber er 20 te veel. Jammer dat ze daar niet intrappen  :wink:) Is sponsorship de enige optie dan? Je hebt ws al maximale punten voor Engels.

De aanhouder wint hoor........niet vergeten.

Mariette

Ik heb inmiddels wel genoeg punten... Dat is het probleem. Ik heb inmiddels extra werkervaring opgedaan, waardoor ik dus aan 10 punten extra kom (en ik 125 punten zou hebben). het probleem is, dat als je eenmaal gepooled bent, ze je geen punten meer toekennen, voor niets en dus heb je geen kans meer om aan die 120 punten te komen. Het wrange is dus dat ik aan alles voldoe, maar zo nooit meer de 120 punten zal halen. Een foutje heeft er dus voor gezord dat ik mijn skilled independent visa kan vergeten...

Hai Catkin,
Sjee wat balen zeg!! Ga je uiteindelijk er weer helemaal voor,doe je al die moeite, wordt je op deze manier weer tegen gewerkt. :-(
Zou je wel op sponsor willen gaan?Op zich ook niet verkeerd he?
In ieder geval succes meid!

Groetjes Ingrid

als een sponsorship me lukt en ik gaan jaren aan een werkgever vast zit wil ik dat wel. Anders helemaal opnieuw beginnen als dat kan als je al een aanvraag hebt lopen. Gelukkig kan ik toch niet heel snel al gaan, dus een beetje vertraging is niet erg en ze komen niet zo snel van me af. Heb even Rob Breumelhof om advies gevraagd.

Hiya,

Balen zeg. :-(Is sponsorship nog de enige mogelijkheid?
Ik wil ook proberen via sponsor binnen te komen.
Ben benieuwd hoe het verder gaat voor jou.

Groetjes,Clair.

Back