Catkin's nieuwe weg naar Australië

haha dat weet ik. Had alles al ingeslagen voor mijn afscheidsfeestje namelijk  :|  :cry:

En ja ik heb de keus gemaakt in ieder geval deze aanvullende informatie weer in te dienen. Ik vrees alleen dat een hoop testen verlopen zijn, aangezien veel maar een jaar geldig is. Alle papieren bewaren ze gelukkig wel 2 jaar, dus mijn hele file wordt 2 jaar bewaard (hoef dus niet opnieuw de hele visum aanvraag te doen).
Ik kan beter nu de keus maken toch het visum aan te vragen, zodat ik daarna kan beslissen wat ik doe (anders ben ik het geld voor de aanvraag ook kwijt), dan de aanvraag nu niet doen en straks dus geen keus meer hebben.
Daarnaast hebben jullie vast alwel gemerkt dat ik soms vrij impulsief ben. Ik denk niet heel lang na; ik doe iets of ik doe het niet. Soms krijg je daar achteraf spijt van en dat weet ik, maar ik leer het maar niet af  :| Ik doe meestal wat op dat moment mijn hart ingeeft en beslis dan redelijk snel  :lol:
Maaruh, we moeten maar een keertje afspreken als ik bij mn moeder en vriend ben, of ik ga er gewoon heen. Kroegje pakken lijkt me gezellig.

Hi,

Tof te lezen dat je toch nog voor het visum gaat. Je kan tenslotte maar beter spijt krijgen van de dingen die je gedaan heb dan van de dingen die je niet gedaan heb.

Groetjes,
Moon

Leuk om weer wat van je te horen.

En volgens mij is het oppakken van de visum aanraag eigenlijk vrij natuurlijk verlopen....toch?

Als je hem hebt, kun je alle kanten op en kom je in ieder geval even lekker activaten!

Je houd ons op de hoogte he?

Henriette

[quote author=Tijlcarm link=topic=5453.msg117436#msg117436 date=1210120716]
Hoi Femke, welkom terug op het forum!
Moest nog vaak aan je denken.
Carmen.
[/quote]

:up: Wat lief!

Iedereen bedankt voor de berichtjes...

Hoi Catkin/Femke,

Leuk te horen dat je het nog eens gaat proberen, dit keer moet het wel lukken. Goed dat je terug bent op Xpdite en hou ons allen op de hoogte.

Alle visa-geluk toegewenst,

Jasper en Ingrid

Hoi Femke

Welkom terug op het forum en succes met je aanvraag deze keer lukt het vast. :up:
Poosje terug keek ik nog eens op je weblog want ik vroeg me al af hoe het met je ging en je plannen en nu zie ik je weer voorbij komen. :smile:

Hoi Femke

Wat goed om te horen dat je toch weer voor gaat. Deze keer moet het toch gaan lukken?! Het is je in ieder geval gegund. Succes ermee.
En intussen gewoon weer verder met je werk om je banksaldo weer op peil te brengen.

Demy

Ja het is jammer dat ik deze beslissing niet 6 maanden eerder had gemakt. Als ik niet een hele nieuwe studio had ingericht en mijn nieuwe werk daarom niet had aangenomen, dan had ik dit jaar alweer weg gekunt.
Maar goed, daarop terug kijken heeft niet zoveel zin. Kan het toch niet meer veranderen.

Verder ligt de brief klaar, die ik door een collega nog moet laten ondertekeken (mijn bewijs van extra werkervaring). Die gaat mijn broer dan volgende week inscannen en dan stuur ik hem per mail gelijk op.
Ik vrees wel dat ik mijn IELTS, medical test en bewijs van goed gedrag opnieuw moet doen/ aanvragen. Dat is wel zonde van het geld en tegen de IELTS test kijk ik dan wel weer op, aangezien ik niet zo goed ben in talen, vooral nu weet hoe die schrijfopdracht werkt.
Maar goed zoregen voor later. Eerst mijn extra werkervaring die kant op krijgen...

Hey Femke, geweldig dat je het weer gaat proberen, de aanhouder moet toch winnen he.
Heel veel succes.

Groetjes Jolanda  :up:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg117542#msg117542 date=1210310123]
Ja het is jammer dat ik deze beslissing niet 6 maanden eerder had gemakt. Als ik niet een hele nieuwe studio had ingericht en mijn nieuwe werk daarom niet had aangenomen, dan had ik dit jaar alweer weg gekunt.
Maar goed, daarop terug kijken heeft niet zoveel zin. Kan het toch niet meer veranderen.
[/quote]

Als je die beslissing 6 maanden eerder had gemaakt en die baan niet terug had aangenomen had je ook die resterende 5 maanden werkervaring er niet bij gehad en dus ook niet het resterende bewijsmateriaal op kunnen sturen.

Het enige is de meubels die je weer opnieuw hebt aan moeten schaffen, dat is jammer. Maar ook dat komt weer goed.
Je bent al meerdere obstakels gepasseerd dus hier kom je ook overheen.
En het is zoals je zegt, wat je eenmaal in je zak hebt kunnen ze je niet meer afnemen. Later kun je altijd nog besluiten wat, hoe en wanneer je het gaat doen.

Veel succes met je aanvraag en ondertussen met je leven in NL weer verder op te pakken en straks weer af te sluiten.

Wat het ook gaat worden, het gaat je zeker lukken  :up:

Veel liefs, Mariette

Dat is het nou net. Ik heb de afgelopen 6 maanden een tijdelijke baan gehad (zwangerschapopvulling). Dus als ik 6 maanden geleden had besloten om toch de emigrati te gaan proberen, dan had ik een klein tijdelijk kamertje gehuurd en had ik niet alle meubels opnieuw gekocht. Hierdoor loopt mijn plan (als ik besluit te gaan), toch zeker een jaar of anderhalf jaar vertraging op (vanwege de financien).Aaan de andere kant; het leven hier bevalt me ook en nu heb ik de tijd om rustig mijn visum verder aan te vragen, eventueel opnieuw wat testen te doen en dan rustig na te denken of ik nu ga emigreren of toch in Nederland blijf. Ik ga nu weer werken op mijn oude groep, waar ik het heel erg naar mijn zin heb, dus die 1,5 jaar kom ik dan ook wel weer door... En wie weet, besluit ik uiteindelijk toch hier te blijven. Met mijn, soms wat impulsieve  :grin:, gedachtegang weet je nooit wat ik over 1,5 jaar aan het doen ben.
Ik hou het alleen dit keer wat meer voor mezelf. Op mijn werk weten ze nog niet dat ik hiermee bezig ben en ook naar mijn familie toe, hou ik het nog even stil. Al is dat soms wel lastig.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg117589#msg117589 date=1210401295]
Ik hou het alleen dit keer wat meer voor mezelf. Op mijn werk weten ze nog niet dat ik hiermee bezig ben en ook naar mijn familie toe, hou ik het nog even stil. Al is dat soms wel lastig.
[/quote]

En nou maar hopen dat niemand van je werk of familie op dit forum komt en jou herkent (adhv je blog bijvoorbeeld...).

Er zat maar 1 collega hier op dit forum en op zich is het niet zo'n ramp als zij dit leest. Daarnaast komt mijn familie hier nooit.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg117610#msg117610 date=1210446808]
Er zat maar 1 collega hier op dit forum en op zich is het niet zo'n ramp als zij dit leest.[/quote]
Over die collega gesproken......hoe is het met haar plannen nu jij opnieuw het hele Australie gebeuren weer uit de kast haalt??

Op dit moment heeft Jidske net een vervelende operatie achter de rug, waarbij een aantal dingen fout zijn gegaan. Hierdoor is zij daar vooral mee bezig en is ze daar ook wel een tijdje zoet mee.
Zo wie zo kon zij pas over een paar jaar emigreren. Wat ik van haar weet is dat bij haar nog wel steeds plannen in haar achterhoofd spelen, maar dat zij vooral met de dingen nu bezig is. Ik moet ook bekennen dat ik het er met haar nog niet opnieuw over gehad heb. Dat komt wel weer. Ik merk zelf ook dat het moeilijk is zo ver vooruit te plannen. Je weet nooit hoe dingen uiteindelijk gaan lopen.

He wat shit voor Jidske. Maar ook zei weet van niets  :shock: hoe krijg je het voor elkaar om tegen iedereen je mond te houden?

Nou ik heb je een mailtje met data waarop ik kan gestuurd, dan kan je tenminste iemand i.r.l. vertellen over al je plannen :wink:

Groetjes Chantal

Ik ben meestal wel een flapuit en de vorige keer hield ik iedereen steeds op de hoogte. Ik weet echter dat dat nu niet handig is. Als mensen er rechtstreeks naar gaan vragen dan zal ik ook eerlijk antwoord geven (door te zeggen dat ik ooit misschien nog wel ga). Ik denk echter dat het op dit moment niet handig is. Het is soms wel moeilijk, zeker omdat ik gewent ben alles altijd te vertellen. Gelukkig ben ik nog niet zover dat ik opnieuw alle testen moet doen, want (zeker met positieve uitslagen) dan wordt het wel moeilijker om mijn mond te houden.
Misschien scheelt het dat ik nu weet dat ik voorlopig toch nog niet ga. En waarschijnlijk zullen er wel momenten zijn waarop ik er met mensen over ga praten. Voorlopig kies ik er echter voor om het rustig op te bouwen en eerst te zien hoe ver ik nu kom. Het heeft geen zin om "onrust" te zaaien, als het nog lang niet zover is. 1,5 jaar is een lange tijd en wie weet wat er in de tussentijd nog allemaal gebeurt.

Mogge Catkin,

Leuk dat je weer terug bent op het forum, met frisse plannen en goede moed.
Misschien een beetje dubbel maar door jouw tegenslagen destijds zijn er waarschijnlijk meerdere mensen geweest die hun kansen nog eens goed bekeken hebben, waaronder wij. Toen bleek inderdaad voor ons ook te gelden dat mijn werkervaring stiekem onvoldoende zou zijn geweest als ik op dat moment had aangevraagd. Dus andere baan gestart en aanstaande oktober indienen die bende met een vers jaar goede werkervaring in de pocket....Je hebt mensen dus ook geholpen en een hoop shit bespaard....ZO nog een extra hart onder de riem zullen we maar zeggen.... :up: :wink: 

VEEL SUCCES EN NOGMAALS LEUK DAT JE TERUG BENT!!!

Groet GEERJAP

Fijn dat ik met mijn hele ellende nog mensen heb kunnen helpen. Voor mij was het maar 5 maanden werkervaring en ik heb al een CO en alles ingedient (paar dingen zullen overieuw moeten). Dus waarschijnlijk nu minder wachttijd (alhoewel ik nu voorlopig toch niet kan haha).
Jullie veel succes met alles!

Back