Catkin's nieuwe weg naar Australië

Ik vind het wel een beetje raar, dat als je eenmaal gepooled bent je geen punten bij kunt krijgen. Ze komen zoveel mensen tekort en ik voldoe nu aan alle eisen voor een skilled independent, maar krijg het visum niet doordat ik ten tijde van de aanvraga net niet genoeg punten had.

Sponsoship is denk ik de enige mogelijkheid of opnieuw een aanvraag indienen, maar daarvan weet ik ook niet of het kan.

Wat vreemd zeg.......dus als je eenmaal in die pool zit dan is de enige mogelijkheid dat ze het benodigde hoeveelheid punten verlagen en anders dikke pech. Maar waarom kan een sponsorship er dan wel verandering in brengen?

Ik ben benieuwd wat Rob Breumelhof zal zeggen.

Groetjes Mariette

Volgens mij heb je voor een sponsorship minder punten nodig ofzo.
Maar ja het is zo hoe je zegt; als je eenmaal in de ppol zit wordt je alleen nog toegelaten als de benodigde punten omlaag gaan en dat zal bij dit visum niet snel gebeuren.

Ik heb net even zitten zoeken, maar als welfare worker zijn er maar weinig mogelijkheden om gesponserd te worden... Dit gaat denk ik nog een vrij lange weg worden. Alleen in de regionale gebieden van Victoria en Tasmanie, voor zover ik nu kan zien.

Het feit dat ze verwijzen naar sponsorship komt doordat je met je punten die je nu hebt (pooled) wel genoeg hebt voor een dergelijk staats- of werkgevers- gesponsord visum (bijvoobeeld het regionale visum ook). Is dus niet een nieuwe weg of zo die ze voorstellen, maar de weg die je nu al kan bewandelen met je oude punten.

Waarom dien je niet een nieuwe aanvraag in voor een skilled independent? Het zou kunnen zijn dat je skills assessment nog geldig is (die van mij was wel 2 of 3 jaar geldig) en dat betekent dat het niet eens zoveel werk is. Je weet precies wat je moet doen en het is voor veel zaken een kwestie van kopieren wat je al een keer eerder hebt gedaan. Je skills assessment was toch al goed? Het ging toch om de werkervaringspunten? Op die manier krijg je toch het visum wat je graag wil.

Volgens mij krijg jij uiteindelijk wel graag het visum wat je het liefst hebt!

Succes!

Inderdaad heb ik daar ook aan zitten denken. Mijn skills assessment is 2 jaar geldig, dus dat betekend t/m 4 november 2008. Ik weet niet of ik dan mijn visum voor die tijd moet hebben, of dat mijn nieuwe aanvraag voor die tijd bij DIAC moet liggen. Weet iemand dat?
Ik heb wel al gemaild naar het DIAC, of het mogelijk is alles opnieuw in te sturen als je al gepooled bent. Eigenlijk is het een beetje vreemd, want ik heb pas mijn nieuwe werkervaring opgestuurd en dus zou ik met een nieuwe aanvraag echt niks nieuws opsturen  :x
Maar goed als dat coor mij de oplossing is dan ga ik er wel weer voor. Baal alleen van het opnieuw doen van de IELTS test  (jammer dat die geen 2 jaar geldig is) en het kost natuurlijk wel weer extra geld. Maar ach, je moet er iets voor over hebben he :|
Zijn er ook mensen die hun aanvraag al hebben opgestuurd zonder dat ze hun IELTS test al hadden gedaan en deze later bijgestuurd?

Ik zag vandaag dit op dit DIAC site staan: Your test results must be from a test you sat no more than two (2) years before the day of making your application.

Dat zou dus betekenen, als ik opnieuw mijn visum aanvraag, dat ik mijn Skills assessment en mijn engels niet over hoef te doen... Mijn ielts is van 25-10-2006 en mijn skills assessment van 04-11-2006 en zijn beide nog tot het eind van het jaar geldig...
Ook heb ik degene die mijn diploma's destijds vertaald heeft even gemaild met de vraag of ze deze vertalingen toevallig nog heeft. Dan is het vooronderzoek straks gedaan en kan ik me eventueel richten op een nieuwe aanvraag.

Even snel 2 antwoorden:
Je kunt je visum opsturen voordat je IELTS gedaan hebt en je skills assessment moet geldig zijn op het moment van indienen, dus in jou geval voor nov 2008 (tenzij hiervoor specifieke uitzonderingen zijn voor jou beroep?)

Dank je, maar ik las dat mijn IELTS ook 2 jaar geldig is (in mijn geval t/m 25-10-2008). Dus ik kan hem gelijk meesturen.
Nu even afwachten of ik, naast mijn gepoolde aanvraag ook een nieuwe aanvraag kan indienen.

Je hebt inderdaad voldoende punten voor een sponsorship (Ve 176) alleen lijkt het me dan dat je hiervoor een nieuwe aanvraag moet indienen. Dus dan kan je net zo goed met voldoende werkervaring voor de 175 gaan, kun je tenminste gaan en staan waar je wilt. :wink:

Het lijkt me jammer maar ik denk dat je inderdaad opnieuw die $1250 moet betalen.

Als ik een sponsorship visa aanvraag hoef ik dat geld niet opnieuw te betalen. Ik kan dan verder op wat ik al heb gedaan.
Ik heb echter een beetje gezocht en Welfare work is wel een 60 punten beroep, maar niet echt een beroep waarop ze sponsoren. Wat ik heb gevonden alleen in de regionale gebieden van Victoria en Tasmanie.

Ik denk dus, omdat ik nog een jaar heb en ik zowel mijn IELTS als skills assessment niet opnieuw hoef te doen, dat als het mogelijk is, hett voor mij toch beter is om een nieuwe aanvraag te doen. Deze zou ik voor Juli al de deur uit kunnen doen. Het kost inderdaad even wat meer, maar dan ben ik wel wat vrijer.

Vandaag vroeg ik ook aan iemand of zij nog een mooi onderschrift had voor mij. Zij weet overigens niet van deze situatie af. Nu kreeg ik onderstaand onderschrift en ik vond hem wel heel toepasselijk. Zowel het Australische beeld alswel de tekst. Ik geloof niet zo in tekens van boven, maar ik vind het wel een mooi idee. Ik weet dat er een aantal mensen zijn die toch twijfels hebben bij mijn hele stap. Ik heb net weer veel geld uitgegeven om mijn leven hier op te bouwen en ben daar niet onverdienstelijk in gebleven. Waarom weer opnieuw deze stap zetten en weer alles over hoop gooien? Maar goed, zoals het onderschrift zegt; noog een keertje dan...

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Als dit je droom is moet je ervoor gaan. Ik ken weinig mensen die na een tegenslag nog eens opnieuw zouden beginnen.Het vraagt veel meer moed om dit nog eens opnieuw te doen dan het op te geven!

Dus  :up:

Zoals het er nu uitziet ga ik niet verder met een sposorship, omdat (voor zover ik heb kunnen zien) dit voor mij alleen mogelijk is in de regionale gebieden van Victoria en Tasmanie.
Dat betekend dat ik een nieuwe aanvraag in moet gaan dienen. Voor zover ik heb begrepen kan dat nu digitaal, dus dat moet even uitgezocht worden. Ik ga eerst even heel goed kijken of ik daadwerkelijk de 120 punten haal. Waarschijnlijk haal ik ook daadwerkelijk (op het randje) 120 punten. Maar voor mjn aanvraag wil ik hier wel zeker van zijn....

Dat geloof ik graag, maar toch zou ik er niet hoeven te wonen. Daarnaast moet ik dan naar de regionale gebieden van Tasmanie, niet erg maar ben uberhaupt nog nooit in Tasmanie geweest. Het is dan nog maar ernstig de vraag waar ik terecht kom... Ik hoef niet pese midden in het centrum van een grote stad te wonen, maar in mn uppie emigreren naar de andere kant van de wereld en dan midden in de outback zitten... sjah het is wel een avontuur, maar ik weet niet of ik dara gelkkig van word

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg118509#msg118509 date=1212227808]
Dat geloof ik graag, maar toch zou ik er niet hoeven te wonen. Daarnaast moet ik dan naar de regionale gebieden van Tasmanie, niet erg maar ben uberhaupt nog nooit in Tasmanie geweest. Het is dan nog maar ernstig de vraag waar ik terecht kom... Ik hoef niet pese midden in het centrum van een grote stad te wonen, maar in mn uppie emigreren naar de andere kant van de wereld en dan midden in de outback zitten... sjah het is wel een avontuur, maar ik weet niet of ik dara gelkkig van word
[/quote]

Tassie is net als de rest van Australie, inderdaad "aan de andere kant van de wereld", maar echt niet "het eind van de wereld". Er zijn genoeg urbane gebieden te vinden om je niet in the middle of nowhere te begeven.

Regionale gebieden wil echt niet zeggen dat je ver van een State Capital woont. In 40 minuten zit je bijvoorbeeld vanaf Geelong in het CBD van Melbourne, maar toch is dat een plek die als Regional Victoria geldt, en waar veel regionale migranten naar toe trekken.

Tja.. kwestie van alle pro's en con's op een rijtje zetten, en je prioriteiten ordenen. Misschien dat eerst eens doen? Succes met alles!

Groeten Sander

PS: outback op Tassie?

Het was meer een "bij wijze van spreken". Ik heb mijn pro's en con's wel op een rijtje en kom dan toch eerder uit bij een hernieuwde visum aanvraag, anders zou ik dat niet zeggen. Ik ben nooit in tasmanie geweest en ik ga niet zomaar ergens heen waar ik het niet ken. Daarnaast LIJKT het me een heel mooie vakantie bestemming, maar ik wet niet of ik er zou willen wonen. Dan zou ik eerder voor de regionale gebieden in Victoria gaan.
Maar nog geeft een skilled independent me de meeste mogelijkheden en daarnaast de meeste vrijheid. Dan wil het nog niet zeggen dat ik in de grote stad ga wonen (en ik weet dat het niet alleen hele afgelegen gebieden zijn, want heel zuid australie is regionaal gebied, dus ook bijv adelaide), maar dan heb ik wel meer keus en meer vrijheid.
Mocht ik op een sponsored visum gaan wil ik eerst kijken waar ik terecht kom en een retourtje kost me uiteindelijk meer dan een nieuwe visum aanvraag...

Er zijn nogal eens misverstanden over het begrip 'regional area'. Vaak wordt er dan gedacht dat je alleen in de 'outback' kunt wonen, maar niets is minder waar.

Als je kijkt op www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/regional-growth.htm dan zul je zien dat heel South Australia, Tasmania en de Northern Territory onder deze definitie vallen en ook grote gebieden van andere staten.

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg118513#msg118513 date=1212231335]
Maar nog geeft een skilled independent me de meeste mogelijkheden en daarnaast de meeste vrijheid.
[/quote]

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! En er even kijken is natuurlijk heel verstandig. Nogmaals veel succes met alles!  :up:

[quote author=Rob Breumelhof link=topic=5453.msg118515#msg118515 date=1212231686]
Er zijn nogal eens misverstanden over het begrip 'regional area'. Vaak wordt er dan gedacht dat je alleen in de 'outback' kunt wonen, maar niets is minder waar.

[/quote]

Ik weet dat het niet alleen "outback" gebieden zijn. Ik heb inmiddels opgezocht wat de regionale gebieden zijn en waar ik eventueel terecht zou kunnen komen. Ik vond echter dat het zeer beperkt was voor mijzelf.

Hey volgens mij ben je eruit meid!
Even goed rekenen (ik zou ook zeker willen zijn van die 120 punten, maar t lijkt er wel op!) en indienen maar! Met je twee jaar geldige IELTS en skills assesment letter!

Toppie!

Henriette

Hoi Catkin,
Voor wat het waard is: als je inderdaad de 120 punten kunt halen, zeker dat alternatief volgen. Zoals je zegt een retourtje is al meer dan de nieuwe aanvraag en het grootste deel van je papieren hebt je dus al .. Ik denk dat het absoluut de voorkeur moet zijn om 'onafhankelijk' te zijn.. Kun je altijd nog binnen Australie van bestemming veranderen als dat nodig is of je er zin in hebt .. !!

Back