Catkin's nieuwe weg naar Australië

Ik heb vandaag de vertalingen van mijn diploma's opnieuw opgevraagd. Gelukkig hoefde ik deze niet opnieuw te laten maken en kon ik ze voor een gereduceerd bedrag opnieuw aanvragen. Dat zijn toch wel weer dingen die schelen.

Met het online aanvragen van een visum, kan ik alle documenten toch gewoon scannen? Wordt wel een hoop dan, had vorige keer iets van 80 blz. Want ook de hele vertaling van mijn studie moest allemaal meegestuurd worden. Maar met de courier sturen is nou eenmaal een stuk duurder, dus toch maar digitaal (sjah komt nu ineens weer een 1400 euro bij, dan schelen alle beetjes).

Nou die studie omschrijving heb ik niet bijgevoegd hoor. Staat ook niet in het lijstje vangewenste documenten.
Waar ik een scan van heb gemaakt ist:
- uittreksel geboorteregister
- paspoort
- IELTS
- diploma's (MBO NLD + gecertificeerde vertaling + HBO was al in het engels)
- pos assessment resultaat
- referentie brieven
- brief van de HBO dat mijn opleiding in het NLD's was
- pasfoto
- en in mijn geval e-mail voor state sponsorship

in een later stadium als je CO er om vraagt (maar ik heb het eerder gedaan)
- VOG

Scan alles in kleur ook al zit er som weinig kleur in en maak van de nederlandse documenten en hun vertaling 1 file, zodat er geen verwarring over kan ontstaan. Na het indienen van je aanvraag krijg je een mail waarin staat hoe je de documenten aan je aanvraag kan toevoegen, tevens krijg je een TRN nr met dit nr kun je de status van je aanvraag checken. Ook krijg je dan in die status pagina een link waar de formulieren voor je medicals staan. Deze pdf files zijn al voorzien van je TRN nr en je naam.

Mocht er iemand zijn die naar mijn studie omschrijving vraagt dan laat ik het weten maar het lijkt mij overbodig om deze te scannen.

Succes, Chantal

p.s. evt kun je op mijn blog zien hoe dat lijstje er uit ziet, heb vandaag nl net een post gemaakt met de actuele status.........required :-(

Hello! al de info die je voor de beroepserkenning hebt en bij de desbetreffende organisatie succesvol hebt laten keuren hoeft ASPC niet ook nog is te hebben!  alleen v.n. de outcome van de trades recognition lijkt me inderdaad

[quote author=tweety link=topic=5453.msg119844#msg119844 date=1214132601]
Na het indienen van je aanvraag krijg je een mail waarin staat hoe je de documenten aan je aanvraag kan toevoegen, tevens krijg je een TRN nr met dit nr kun je de status van je aanvraag checken.
[/quote]

Je dient dus eerst je aanvraag in en voegt dus dan pas alles toe?

Als ik jouw lijstje afloope, dan is het alleen wachten op mijn vertalingen van mijn diploma (komen er deze of volgende week aan) en ik moet wederom een uitreksel uit het bevolkingsregister aan gaan vragen. Verder heb ik alles op orde voor zover ik zie.

Ja je dient eerst je aanvraag in en betaald deze dan ook per creditcard, daarna hang je de documenten er aan vast.
Enne je kan na die tijd gewoon nog extra documenten toevoegen hoor dus mis je iets is het geen probleem om toch al je aanvraag te doen.

Dat uittreksel uit het geboorte register veranderd toch niet! Dus je kan de oude of een kleuren scan die je in het bezit hebt gewoon gebruiken, het is namelijk niet nodig om een hard copy te hebben, tenzij ze er om vragen.

Groetjes Chantal

Bij de weg documenten kan je overal aan je aanvraag hangen dus mocht het niet duidelijk zijn en je bent in Doetinchem......je weet me te vinden he.

Volgens mij heb ik mijn oude uitreksel niet meer. Zal je in mn gedachte houden. Ben ws in 1 juli namelijk nog wel een keer in doetinchem...

Maar in mijn agenda is 1 juli nog voor 4 augustus  :grin: Volgens mij is eind juni/ begin juli de laatste keer dat ik voor 4 augustus nog in Doetinchem kom. Bedankt in ieder geval alvast voor je hulp!

Oeps  :blond: (van nature dan) ik las in juli.....
Maar 1 juli een mooie dag, vanaf dan ben ik officieel werkeloos  :roll:

In juli is nog steeds voor 4 augustus  :wink:

Ow mooi, gefeliciteerd he... Nog maar ruim een maand voor jouw. In Doetinchem ga ik wat papieren scannen en in juli (of eind juni) ga ik dan maar eens (wederom) mijn visum aanvragen...

Ik wach nu op de vertalingen van mijn diploma's. Dan hoef ik alleen nog een uitreksel te halen. Verder heb ik alles nog.
Het zal voor mj nog wel zeker 1,5 jaar duren eer ik kan gaan, maar goed, het papiertje in huis hebben zou al lekker zijn, maar dat zal zo wie zo nog een maand of 10 duren (als het deze keer lukt).

Het heeft de laatste tijd prive niet echt meegezeten en dus vond ik dat ik mezelf vandaag eens mocht verwennen. Ik heb de auto gepakt en ben naar Tuckerbox in Leiden gereden. Hier heb ik mezelf getracteerd op genoeg Tim Tams voor de komende maand, Twisties, australische honing, Passion fruit, pulp in syrup, een blik Milo (lekker australische chocolademelk) en een hele dure doos Nutri grain (maar ik vond dit ontbijt echt zo lekker). Ook heb ik mijn auto opgepimpt met 2 zonneweringen van roadsign australie, een roadsign met geur voor aan de spiegel en een zakje waar je wat spulletjes (telefoon, pennen etc) in kan doen.
Owkee dan ben je even wat kwijt, maar ik vond wel dat dat een keertje mocht. Aangezien de CAO GGZ is aangepast en wij per volgende maand onverwacht loonsverhoging krijgen heb ik besloten dat ik elke maand iets mag bestellen daar (alleen niet zoveel als vandaag), als ik wat geld over heb. Zo blijf ik toch een beetje in de sfeer!!!!

Komende week ga ik mijn visum opnieuw aanvragen :up: Ik ben er klaar voor  :up: Ondanks dat het nog wel een hele tijd duurt eer ik ga...

Good on you!  :up: ("zeg" je dat zo?)
En onze CAO, ja die was al een half jaar verlopen, dus eigenlijk vind ik dat we het met terugwerkende kracht moeten krijgen die loonsverhoging  :grin: Kan je er nogmaals "je te buiten gaan"
Wij hebben vandaag onze IELTS uitslag gekregen (dacht da'k morgen de postman zou opzoeken in de wijk..zou morgen bij de post zitten) Anyway aangename verrassing, we hebben het gehaald...puf.....
Wist niet dat er zo'n winkel was in Leiden, ga ik eens opzoeken, heb engelse les gehad in die buurt..en aangezien het heeft geholpen...mag ik ons ook wel eens verwennen, de stikker op de auto begint al te vervagen......
Tjuss Carmen

Ik kwam ook achter dat winkeltje door het topic "Heimwee" hier op het forum. Uiteindelijk heb ik meer gekocht dan dat ik van te voren had bedacht  :| Het is wel prijzig, de doos nutri grain was ruim 6 euro... Maar goed ik heb dat al jaren niet meer op dus het mocht wel een keertje. Als ik daar dan ruim een week van ontbijt is het nog geen euro per ontbijt, dus als ik het zo bereken valt het wel mee :grin:
Gefeliciteerd met jullie IELTS test :up: Dat is het zeker waard om jezelf te tracteren (ik heb 5 pakken tim tams gekocht, waarvan er wel 2 of 3 cadeaus zijn, maar de rest lekker voor mezelf bewaar).
Ik wacht alleen nog op mijn engelse vertalingen van mijn diploma's, overigens heb ik voor mijn belangrijkste diploma (SPH) een engelse vertaling, dus dat komt goed.
Ik kwam een kopie van mijn uitreksel tegen. Denk dat ik die in eerste instantie even inscan en opstuur. Zondag en maandag ben ik vrij en ik heb zo het vermoeden dat ik dan wel even tijd vrij ga maken om mijn aanvraag elektronisch in te dienen (scheelt ook weer couriers kosten). Dus aanstaande week is het weer zover. Gelukkig zijn mijn IELTS test en Skills assessment nog geldig. Ook ga ik komende week even formulieren scannen en deze kan ik dan later opsturen... Alles wat ik nog niet heb, voeg ik dan later wel bij...
Het is alleen jammer dat mijn paspoort nog maar tot 2011 geldig is. Dat klinkt nu nog een hele tijd, maar tegen de tijd dat ik daadwerkelijk vertrek is dat niet zo heel erg lang meer.

Ach ja, zo zit ik dadelijk wederom in de hele molen. Ronde 2 en hopelijk is dit de laatste keer!

even tussendoor, paspoort vervangen is geen probleem als er een visum in staat. ik heb dat ook moeten doen, kreeg mn oude paspoort terug van de ambasade en kon ze allebei naar DIAC sturen om een nieuwe stempel te krijgen. Geen probleem dus, je bent alleen even je paspoort kwijt en kan dus niet reizen.

(wel cool, mijn paspoort komt uit Sydney  :up:)

succes met je aanvraag.

Trouwens, zat vorige week helemaal klaar (zoals elke dag of ik nam het op en kon paar afleveringen (zonder reclame!!!) achter elkaar zien) voor Mc.Louds daughters (de laatste jaren)...kwam het niet!!! Ik de gids pakken, kijken op de dag ervoor; laatste aflevering  :-(. Schoot bijna in een depressie..hoe kom ik nu de winter deur? Seizoen 9 moet nog in Australië uitgezonden worden (las ik op het forum waar ik ter plekke lid van ben geworden,hahhaha)...moest plots afkicken...vreselijk..helemaal voor iemand die van Australië, paarden en boerderijen houdt.....

Seizoen 8 bedoel je. Seizoen 8 is ook tevens het laatste seizoen. De opnamens daarvoor zijn al achter de rug en inderdaad is het ook in australie nog niet uitgezonden. Wel heeft net 5 de rechten al gekocht, dus het wordt wel weer uitgezonden, maar de vraag is wanneer. Ik heb gelukkig de overige dvd boxen dus ik kom de winter wel door...  :up:

Nou ik bedacht me net dat ik mijn visum wel kon gaan aanvragen. Helaas liep na het eerste deel te hebben ingevuld, de computer vast...

Back