Catkin's nieuwe weg naar Australië

Ik neem aan dat je de boel opgeslagen hebt..... Je krijgt dan zo'n riedel van letters en cijfers, met je zelf aangegeven password kun je dat gewoon verder gaan. Ik sloeg de boel na elke pagina op en ging zo verder, enkele vragen kon ik niet direct invullen en deze heb ik later alsnog gedaan dat ging ook goed.

Succes en op naar poging 2!

Ik had de boel inderdaad opgeslagen. Ik kon uiteindelijk gister nog wel verder, alleen moest na 1,5 uur werken en ben dus nog niet helemaal klaar (wel tot over de helft). Kom precies aan 120 punten. Ga zo eerst sporten en daarna ga ik het afmaken, zodat mijn aanvraag vandaag afgerond wordt. Heerlijk dat het nu online kan zeg :up: En ik heb er toch wel weer een goed gevoel bij :lol:

Enige nadeel, mijn moeder is natuurlijk net getrouwt, wat dus inhoudt dat (ondanks dat ik het niet zo noem) ik dan nu stieffamilie heb. Zowel mijn moeders man als zijn zonen. Dus daar moet ik de informatie nog van hebben, want je moet alle familieleden invoegen, ook van stieffamilie... Mijn moeder is vanavond pas thuis, dus dan veg ik die informatie nog toe en dan kan ik het opsturen. Ik wil het vanavond eigenlijk opsturen. Dan is het mooi per 1 juli binnen.

En de tweede aanvraag is de deur uit. Ik heb net online mijn visum aangevraagd :up: Heb een TRN nummer ontvangen. Nu nog even kijken of ik hier in de buurt ergens kan scannen, anders moet ik helemaal naar doetinchem voor een bezoekje aan mn moeder en haar man.
Ook ontvang ik deze week mijn vertalingen nog :up:

Een ding vond ik trouwens een beetje vreemd. Bij overige familieleden heb ik mijn ouders, mijn moeders man, mijn broer en mijn "stiefbroers" ingevuld. Nu zag ik op mijn schermpje (waarachter staat wat je al hebt opgestuurd en wat nog niet), dat ik applicant 1 ben, daarachter staan een hoop gegevens die ik nog moet scannen en opsturen. En nu staan zij vermeld als applicant 2 t/m zoveel, terwijl zij gewoon achterblijven. Bij hun staat er ook niks achter, alleen de naam. Klopt dit, of heb ik dan iets fout ingevuld?

Hoi!

Goed gedaan joh, fijn gevoel he, dat het nu de deur uit is?
Ik hoop zo voor jou dat het deze keer gaat lukken, dat verdien je!

Bij onze aanvraag staan wij alle vijf als applicant, mijn man, ik en de drie kinderen.
Onze ouders etc komen niet voor als applicant.
Maar ik durf niet per definitie te zeggen dat je het fout hebt gedaan...

Succes he, ermee!!

groetjes van Marja

Als ik nu (met mijn TRN nummer, paspoortnummer, geboortedatum enz) mijn aanvraag open, staat er ook alleen applicant 1. De rest staat er niet meer (was alleen toen ik het afsloot), dus ik denk dat het wel goed is. Van de rest heb ik namelijk ook alleen de naam en geboortedatum hoeven invullen. Zal wel goed komen...
Nu nog even kijken hoe ik de documentjes toe kan voegen en voila...

Er is er maar 1 die je op je aanvraag moet vermelden en dat ben jij. Of gaat de rest van de familie inmiddels ook mee  :wink:

Nee je moet ook de gegevens (naam en geboortedatum) van je familie opgeven, zelfs je overleden famlieleden. Ook als ze niet meegaan.
Maar volgens mij s het goed, want inmiddels zie ik alleen nog mijn naam staan...
Mijn nieuwe aanvraagdatum is dus 1 july 2008. Mooie datum, aangezien ze dan weer beginnen met nieuwe visa  :wink:

Nou dan zal ik straks die print van mij een opsnorren want ik weet zeker dat ik dat niet heb gedaan......

Edit: Dus toch wel!

Het staat er heel duidelijk bij, dat je de naam en geboortedatum van al je familieleden moet invullen, ook degene die niet mee emigreren (wordt ook moeilijk als je ook de gegevens van overleden personen moet invullen). Het gaat dan om eerste lijns familieleden. Ik heb dat trouwens de vorige aanvraag ook moeten doen.
Maar goed het probleem is denk ik opgelost, daar ik nu alleen mijn eigen naam zie...

Waarom heb je trouwens een wachtwoord moeten kiezen? Ik moet me nu steeds inloggen met TRN nummer, paspoortnummer, geboortedatum etc. Heb mijn wachtwoord hiervoor niet gebruikt.

Dat wachtwoord was om halverwege een aanvraag te stoppen en daarna verder te gaan en wat nog belangrijker is om je documenten te uploaden.

Ow dat is wel belangrijk. Dat laatste dan...
Ik moet nog even opzoeken hoe dat oploaden moet. Ik wacht nog even mijn vertalingen af en dan ga ik documenten scannen.

Ik roep vast nog wel een keer je hulp in  :up:
Ik heb echter zelf geen scanner, dus het kan zijn dat ik in doetinchem moet gaan scannen, dan mag je me even persoonlijk begeleiden  :wink:
Ik ga dat zo wie zo deze maand doen. Alleen mijn uitreksel heb ik waarschijnlijk nog niet, want daarvoor moet ik weer naar Den Bosch. Ik heb daarvoor nog wel een kopie, maar deze is niet gecertificeerd....
En nu mag ik weer heerlijk gaan wachten :grin: Maar ik ben inmiddels getraind. En ik ga voorlopig toch niet.

Kan je niet middels je DIGI-ID een uitreksel aanvragen, even machtigen en voila een paar dagen later in de bus.

Kan dat? Ow daar moet ik dan eens inkijken, want dat zou wel een idee zijn :up:
Ik zie inderdaad dat dat kan, alleen moest ik opnieuw een DIGI D code aanvragen. Ik ontvang deze nu binnen 5 dagen en dan kan ik mijn uitreksel aanvragen...

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg120429#msg120429 date=1214900243]
Alleen mijn uitreksel heb ik waarschijnlijk nog niet, want daarvoor moet ik weer naar Den Bosch. Ik heb daarvoor nog wel een kopie, maar deze is niet gecertificeerd....
[/quote]
Uhm.....als je die kopie inscant, kunnen ze in OZ toch niet zien dat het een kopie is???????
Da's dan weer het voordeel van elektronisch indienen.

Bart

[quote author=tweety link=topic=5453.msg120443#msg120443 date=1214906651]
Scans van orginelen dienen in kleur te zijn!
[/quote]
Zwart en wit is voor onze uittreksels genoeg, daar zit verder geen kleur in hoor.

Bart

Ik dacht dat een uittreksel uit het GBA een uniform document was..... de mijne heeft kleur, watermerk en is is vele talen opgesteld. :|

Chantal

Ik denk dat je aan de handtekening wel kan zien dat het een kopie is. Ach voor die 10 euro bestel ik er wel eentje...

Back