Catkin's nieuwe weg naar Australië

De termijn is toch uiterlijk 1 jaar na afgifte van je VOG/Medicals? Want dan moet je Oz. binnen zijn geweest om te valideren en daar heb je het visum voor nodig :)

Maar dat leek me vrij duidelijk toch?

Ja, maar ik wist niet of je je visum in berlijn al binnen een bepaalde termijn moest ophalen. Had gekund dat je bijvoorbeeld binnen een maand je visum moest ophalen ofzo. Dat was even de vraag... Maar goed dat visum duurt nog even en k heb alle tijd...

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg124598#msg124598 date=1220329651]
Maar goed dat visum duurt nog even en k heb alle tijd...[/quote]
gelukkig!

Ik heb besloten om, als ik vakantie kan krijgen in Januari op mijn werk, eerst een andere droom waar te gaan maken voor mijn emigratie. Al jaren lang is het een "wens" van mij om een rondreis door Afrika te gaan maken en de eerste jaren na mijn emigratie zie ik dat er niet van komen. Ik heb dus besloten eerst ook daar in te investeren, ondanks dat mijn emigratie hierdoor misschien iets langer op zich zal laten wachten (ligt een beetje aan de financieen). Mocht ik in Januari vrij kunnen krijgen ga ik dan een 24 daagse rondreis maken door Zuid Afrika, Mozambique, Zambia en Malawi. Dan heb ik dat in ieder geval gedaan en dan zie ik wel wanneer ik naar Australie zal vertrekken (dit zal sowieso, ook zonder vakantie, toch niet voor 2010 zijn). Aangezien ik dit jaar ook niet op vakantie ben geweest, vind ik dit wel een goed besluit. Ik hoop dat, tegen de tijd dat ik terug kom van de reis (mocht het doorgaan kom ik 2 februari terug) ik inmiddels gevraagd ben voor een medische test en VOG. Ik denk dat ik voor mijn vakantie sowieso een afspraak maak bij de panelarts om de medische test na mijn vakantie te gaan doen. Mocht ik dan begin 2010 nog niet gelijk gaan emigreren, ga ik dan even een paar weekjes op vakantie in australie in Januari. Het kan ook zijn dat ik toch begin 2010 al vertrek naar Australie qua emigratie, maar dat zal van verschillende zaken afhangen...

:shock:

Afrika? Owkee het begint ook met een A maar hiermee is ook alles gezegd!
Maar zonder gekheid die vakantie klinkt goed! Wat je ook doet die afspraak begin 2010 daar hou ik je aan  :wink:

Haha ik kom sowieso begin 2010 naar Australie, dus die afspraak blijft staan. Of het dan een tijdelijk bezoekje is en later de emigratie of dat ik gelijk ga emigreren, zie ik tegen die tijd wel. Maar 2010 zouden we wat gaan drinken, dus dat komt goed :up: Met een beetje geluk kan ik tegen die tijd gelijk blijven...
[move]Misschien moet ik eerst maar even afwachten of ditmaal wel een visum wordt toegekend...[/move]

[quote author=tweety link=topic=5453.msg125506#msg125506 date=1221913020]
:shock:

Afrika? Owkee het begint ook met een A maar hiermee is ook alles gezegd!
Maar zonder gekheid die vakantie klinkt goed! Wat je ook doet die afspraak begin 2010 daar hou ik je aan  :wink:
[/quote]

Waarschijnlijk loopt mijn emigratie hier geen vertraging door op. Dat hoeft in ieder geval waarschijnlijk niet, mits ik grote financiele tegenslagen te verwerken krijg in 2009... Dus begin 2010 staat nog steeds als streefdatum, misschien alleen iets lichter in de portemonne... Mocht ik dit niet halen, is het natuurlijk altijd nog een optie om de emigratie uit te stellen. Op dit moment ga ik daar echter nog niet naar uit. Alleen gaat het wachten wat sneller als ik in Januari of April 3,5 week lekker ga genieten...

Hele slimme beslissing. Je zou soms bijna vergeten dat er ook nog andere mooie gebieden in de wereld zijn, waar je dan misschien wel niet zou willen wonen, maar die je toch gezien wilt hebben. Afrika staat bij mij ook altijd nog heel hoog op de lijst, maar we willen dan toch echt dat de kinderen wat ouder zijn en het "bewust" meemaken. Als je nu de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen!

Sacha

Je hebt groot gelijk!En Australie loopt niet weg  :up:
Wij gaan ook pas rond 2010 en we willen in de tussentijd zeker nog het een en ander zien, wij hebben ons meer gericht op Europa, want als we eenmaal daar zitten zal er een vakantie in Europa niet meer in zitten.

Ik hoop voor je dat je vrij krijgt op je werk! Lijkt me hartstikke leuk zo'n rondreis.

Groetjes Ingrid

In Januari kan ik dus geen vrij krijgen. In week 5 wilde 4 mensen vrij zijn en dat mogen er maar 2 zijn. De eerst volgende reis die dan gaat is van 18 april t/m 10 mei en ik heb besloten nu voor deze reis te gaan. Ik kan dan alleen mijn theatercursus niet gaan doen (maar dit scheelt me ook weer 400 euro, om het van de positieve kant te bekijken). Dan kan ik in januari/ februari mooi nog even mn VOG en medische test doen en dan hoop ik voor 18 april mijn visum te hebben (want ik zal in afrika niet zo vaak mijn mail checken, dus is wel lekker als ik dat van te voren weet).
Na mijn vakantie kan ik dan ook nog uitzien naar een paar dagen Berlijn met mijn moeder (als ik mijn visum krijg haha). Dus de tijd komt zo, langszaam maar zeker, wel vol...

Nou, het is nog maar de vraag of ik komend jaar naar afrika kan en het jaar erop naar Australie. Ik had nl al mijn spaargeld op de icesafe bank staan en het is nog maar de vraag of ik mijn spaargeld nog terug krijg, daar ijsland waarschijnlijk niet aan deze verplichting kan voldoen. Hierdoor moet ik dus weer helemaal opnieuw beginnen met sparen...
Nederland is er mee bezig, dus er is nog een kleine hoop, maar bovenstaande is ook een reele kans...

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg126565#msg126565 date=1223537829]
Nou, het is nog maar de vraag of ik komend jaar naar afrika kan en het jaar erop naar Australie. Ik had nl al mijn spaargeld op de icesafe bank staan en het is nog maar de vraag of ik mijn spaargeld nog terug krijg, daar ijsland waarschijnlijk niet aan deze verplichting kan voldoen. Hierdoor moet ik dus weer helemaal opnieuw beginnen met sparen...
Nederland is er mee bezig, dus er is nog een kleine hoop, maar bovenstaande is ook een reele kans...
[/quote]

Zo dat is balen zeg!! maar zoals ik het begreep is die bank wel aangesloten bij de Nederlandse Bank en val je dus met je spaargeld onder de 100.000 euro regeling van Nederland. Hopelijk had je niet meer. Tot dat bedrag krijg je in ieder geval terug. Ellende is dat dat natuurlijk weer een heel lang proces gaat zijn voordat je je spaarcenten ook uiteindelijk weer hebt  :-(

Nou helaas is het niet helemaal zoals je zegt. Tot 20.000 euro is Ijsland verplicht om te betalen. Nederland hoeft pas te betalen tussen 20.000 en 100.000 euro. Alles onder de 20.000 euro hoeft nederland dus niet te betalen (en zoveel had ik niet). Nederland is wel bezig om ijsland onder druk te zetten en anders regelen ze misschien zelf iets. Dus ik heb nog kans dat ik het terug krijg, maar ook kans dat dit niet gebeurt...

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg126569#msg126569 date=1223540776]
Nou helaas is het niet helemaal zoals je zegt. Tot 20.000 euro is Ijsland verplicht om te betalen. Nederland hoeft pas te betalen tussen 20.000 en 100.000 euro. Alles onder de 20.000 euro hoeft nederland dus niet te betalen (en zoveel had ik niet). Nederland is wel bezig om ijsland onder druk te zetten en anders regelen ze misschien zelf iets. Dus ik heb nog kans dat ik het terug krijg, maar ook kans dat dit niet gebeurt...
[/quote]

Ja dat stuk begreep ik neit helemaal. Of ze inderdaad ook betalen als je onder de 20.000 zit en de ijslandse regering het geld er niet voor heeft. Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken en dat je je geld terug krijgt. Klein lichtpuntje is wel dat de nederlandse regering (of de ned bank) in ieder geval zn best doet. met die regering hier zou dat zomaar ook anders geweest kunnen zijn.

Oeps dat is zeker #$%&*
Maar het komt vast goed, tenminste dat hoop ik! Nou weet ik dat je in Australie altijd op een gratis slaapplekje kan rekenen dus dat moet in elk geval goedkomen......

Misschien even een domme vraag: Waarom hebben jullie je spaargeld eigenlijk op een IJslandse bank gezet?

Om dezelfde reden dat een hoop andere nederlanders dat hebben gedaan: Hoge rente op je spaargeld...

Ben ik helemaal met je eens, maar dat is een gok die mensen toch nemen. Misschien is het nog niet zo'n gek idee om het in een oude sok te stoppen of onder je matras.... Geen rente, maar wel veilig (als je de sok tenminste niet in de wasmachine doet...) :smile:

Back