Ik heb besloten om, als ik vakantie kan krijgen in Januari op mijn werk, eerst een andere droom waar te gaan maken voor mijn emigratie. Al jaren lang is het een "wens" van mij om een rondreis door Afrika te gaan maken en de eerste jaren na mijn emigratie zie ik dat er niet van komen. Ik heb dus besloten eerst ook daar in te investeren, ondanks dat mijn emigratie hierdoor misschien iets langer op zich zal laten wachten (ligt een beetje aan de financieen). Mocht ik in Januari vrij kunnen krijgen ga ik dan een 24 daagse rondreis maken door Zuid Afrika, Mozambique, Zambia en Malawi. Dan heb ik dat in ieder geval gedaan en dan zie ik wel wanneer ik naar Australie zal vertrekken (dit zal sowieso, ook zonder vakantie, toch niet voor 2010 zijn). Aangezien ik dit jaar ook niet op vakantie ben geweest, vind ik dit wel een goed besluit. Ik hoop dat, tegen de tijd dat ik terug kom van de reis (mocht het doorgaan kom ik 2 februari terug) ik inmiddels gevraagd ben voor een medische test en VOG. Ik denk dat ik voor mijn vakantie sowieso een afspraak maak bij de panelarts om de medische test na mijn vakantie te gaan doen. Mocht ik dan begin 2010 nog niet gelijk gaan emigreren, ga ik dan even een paar weekjes op vakantie in australie in Januari. Het kan ook zijn dat ik toch begin 2010 al vertrek naar Australie qua emigratie, maar dat zal van verschillende zaken afhangen...