Catkin's nieuwe weg naar Australië

:grin: Zul je net zien inderdaad. Financieel gezien blijft het voor mij het gunstigsd als ik in januari mijn VOG en medicals kan doen. Dan heb ik mijn streefbedrag weer bereikt en zou ik misschien, ipv eerst op vakantie gaan, gelijk kunnen vertrekken.
Maar goed, heb ik eerder mijn visum, heb ik weer eerder meer zekerheid.

Ik had vorige week de DIAC maar even gemaild, daar er in een ander topic sprake zou zijn dat je je medicals en VOG ook binnen 28 dagen na aanvraag van een visum moest doen. Gelukkig vandaag al mail terug van de DIAC, dat je mag wachten met je VOG en medicals totdat je CO erom vraagt. Dit is dus niet verandert... Verder nog erg geduldig aan het wachten. Denk dat ik deze week even een mailtje stuur om te kijken of ze mijn documenten nu op de juiste manier hebben ontvangen...

Zonde he dat je nu weer opnieuw die medicals moet doen [als ik je goed begrijp], weer zak vol met euro's de deur uit  :cry:.

Nou ja, het bedrag van de nieuwe visum aanvraag is net afgeschreven. Dat heb ik dus ook 2x betaald. In vergelijking daarmee is de medicals echt niks  :|Gelukkig waren mn skills assessment en IELTS nog wel geldig.

Haha, jawel. Ik ga 23 augustus weer naar tuckerbox voor wat australische producten. Moet het komende 1,5 jaar toch doorkomen... :grin: :lol: :grin:

mmm de Tuckerbox!! Daar waren wij enkele weken geleden ook, jammer genoeg is de Kellogs Nutrigrain 'Out of stock', net als de Arnotss Mint slices. Maar... de timtams en Vegamite (brrrr, vind het zelf niet lekker, maar manlief wel!) maakten veel goed!!
Ik werk in Leiden, dat maakt het makkelijk om af en toe even langs te fietsen!
Dus...als je een bestelling hebt  :wink:

groetjes, Marja

Ja dat is makkelijk als je in leiden woont, ik zal het onthouden. Volgende week ga ik er met een vriendin heen. Gaan we gezellig een ochtendje naar Leiden en even lunchen. Ik wissel Tuckerbox een beetje af met de Dutch outback shop in Rotterdam.

Vandaag kreeg ik de Pilot Guide binnen. Een dvd over eigenlijk bijna alle delen van Australie en hij duurt dan ook maar liest 220 minuten. Hopelijk is het wat. Tot ik mag gaan moet ik mezelf zo maar even bezighouden :grin:

Jullie hebben mij wel heel erg nieuwsgierig gemaakt naar die timtams  :lol:, het wordt moeilijk kiezen de eerste dag in Brisbane => eerst shrimps on the barbie of eerst die timtams. Ach dan proberen we het gewoon achter elkaar.

Ben je die dvd al aan het kijken? Vertel hoe was het?

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg123704#msg123704 date=1218558464]
Ja dat is makkelijk als je in leiden woont, ik zal het onthouden. Volgende week ga ik er met een vriendin heen. Gaan we gezellig een ochtendje naar Leiden en even lunchen. Ik wissel Tuckerbox een beetje af met de Dutch outback shop in Rotterdam.
[/quote]

Ik zie in je profiel dat je in Den Haag woont. Op de Fred kan je Tim Tams kopen bij Thomas Green (tegenover de Albert Heijn) en die hebben volgens mij nog meer Australische dingen  :up:

Ow daar ga ik dan eens kijken. Heb daar al eens mix voor carrot cake gekocht. Woon namelijk in scheveningen, erg dichtbij de fred... Rij er morgen wel eens langs om te kijken wat ze dan hebben uit Australie.

De film is op zich wel leuk (ben nog aan t kijken, duurt namelijk 220 minuten). Wel soms wat overdreven en er mocht bij mij soms wat meer stilgestaan worden bij de omgeving. Maar het is leuk om te zien en ik herkende weer veel van wat ik eerder heb gezien. Voor 9 euro is het dan wel de moeite waard, maar het blijft jammer dat ze degene die reisd meer filmen dan de omgeving haha...

Deze maand 2 jaar geleden begon ik met alle vertalingen voor de skills assessment. Ben nu dus alweer ruim 2 jaar met mijn visum bezig :shock:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg123716#msg123716 date=1218568540]
Ow daar ga ik dan eens kijken. Heb daar al eens mix voor carrot cake gekocht. Woon namelijk in scheveningen, erg dichtbij de fred... Rij er morgen wel eens langs om te kijken wat ze dan hebben uit Australie.
[/quote]

Het assortiment verschilt nogal is. Eind april heb ik een boel tim tams gekocht. Moest na mn werk nog een paar uur voor het Paard wachten voor we naar binnen mochten. Iedereen heeft van de tim tams gesmuld haha. Ze kenden het natuurlijk niet.....

Ik zat net je website te lezen. wat balen zeg dat je visum in eerste instantie niet geod is gekeurd vanwege die 5 maanden. Moet nu toch wel goed gaan dan? Ik ben in 2002/2003 6 maanden geweest en in die tijd ook verslingerd geraakt aan Australie.

Ben vandaag wezen kijken en de Tim Tams zijn €1,75 duurder dan bij tuckerbox, dus daar wacht ik nog even mee (heb nog een halve doos en ga 23 augustus weer naar tuckerbox). Wel heb ik lekker crumpets en jam gekocht. Dat was mijn favoriete lunch in australie. Ow en een crunchie. Eind volgende week sla ik wel weer groots in voor een maandje...

Ja het is inderdaad wel balen dat het destijds is afgewezen op 5 maanden werkervaring. Ik kan nu pas op zijn vroegst in januari 2010 weg. Dat is toch nog wel een hele lange tijd. Maar goed... Het is het wachten waard (hoop ik dan maar haha). En ja in princiepe zou het nu goed moeten gaan. Ik zie het wel.
Volgens mij raken bijna alle reizigers toch wel wat gehecht aan australie  :up:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg123716#msg123716 date=1218568540]
Ow daar ga ik dan eens kijken. Heb daar al eens mix voor carrot cake gekocht.
[/quote]

Hoi, je hoeft geen carrot cake mix te kopen. Dit recept is lekkerder en goedkoper - http://www.joyofbaking.com/CarrotCake.html

emot177.gif

VGR,

dutch painter

Aangezien vorige keer mijn documenten onduidelijk waren en deze dus niet aan mijn aanvraag konden worden gehangen, heb ik zondag DIAC gemaild met de vraag of ze nu wel goed waren. Het volgende antwoord kreeg ik terug:
Our records show that we received documents on 31/7/2008 and they have been attached to your application.

Mijn documenten zijn nu dus goed aangekomen :up: Nu is het verder wachten. Mocht er rond halverwege januari nog niet om medicals en VOG gevraagd zijn ga ik deze halverwege januari vast frontloaden. Dat is toch de tijd dat ik volgend jaar wil vertrekken.

Weet iemand ook of er een bepaalde tijd is waarin je je visum op moet halen in Berlijn en hoe lang je ongeveer hebt om je visum op te halen (vanaf je grant letter)? Ik kon het zo snel even niet vinden...

Hi Catkin,

Deze zelfde vraag heb ik afgelopen voorjaar aan Rob gesteld, en nee er is geen termijn.
Je kunt gaan wanneer je zelf wilt.

groeten,
Tampet

Back