Catkin's nieuwe weg naar Australië

[quote author=perthpete link=topic=5453.msg126627#msg126627 date=1223615319]
tja.. hogere rente maar ook hoger risico ...
[/quote]

Ik ben geen expert op bankgebied. Maar het was veilig, omdat de ijslandse regering garant stond voor een bedrag tot 20.000 euro. Ik heb daar wel nog speciaal op gelet. Nou ga ik er als leek niet van uit dat de ijslandse regering zomaar falliet gaat en ik denk trouwens dat weinig mensen daar rekening mee hebben gehouden. Nu komen er allemaal dingen aan het licht hoe er met deze bank en ons geld is omgegaan, dat was eerder nog niet bekend. Ja achteraf kun je dan zeggen: "niet handig", maar dat weet je op het moment zelf niet... Daarnaast was Icesave een Nederlands gedeelte en ik heb daar nooit iets negatiefs over gehoord. Ik denk dat dit iets is wat je van te voren niet echt had kunnen voorzien als klein spaargeld beheerder, of ik ben wel erg naief (samen met 120.000 anderen).

Ik heb inmiddels begrepen dat ik mijn spaargeld wel terug zal zien, alleen het kan een maand of 8 duren. Dus ga ik toch naar Afrika en in 2010 (als ik mijn visum krijg) naar Australie.

En chantal: ik hou je voorstel in gedachten hoor...

Mmmm... Ik klaarblijkelijk ook niet... ik bank bij Fortis... Nu onderdeel van de Nederlandse Staat.... Geeft ook te denken :smile:

Ik heb gister mijn vakantie geboekt, nadat ik had gehoord dat mijn vakantieaanvraag op mijn werk was goedgekeurd.
Ik vertrek dus op 18 april naar Johannesburg en reis dan via Mozambique en Malawi naar Zambia om vervolgens op 11 mei om 5.30 weer op schiphol te landen... Ik hoop dan dat ik voor mijn vakantie al te horen heb gekregen dat ik mijn visum voor Australie heb, aangezien ik in mijn vakantie geen internet heb, maar het zal erom hangen (1 april ligt mijn visum aanvraag 9 maanden bij de DIAC). Ach anders misschien een leuk cadeautje bij thuiskomst.

Op vakantie naar Afrika! Wow :) Dat lijkt me wel gaaf om eens te doen. Hopelijk hoor je voor die tijd nog of je je visum hebt! Zal ik alvast gaan duimen? ;)

Catkin, ik vind je een onwijs coole meid, wat je allemaal doet zo alleen, stoer hoor.
Jij komt er wel  :up:

Ik duim ook voor je, voor de visa  :up:

Groetjes,
Jolanda

Hey Catkin, het zal je verbazen dat je ook daar je mail kan checken  :lol:. Niet zoals in NL en Australie natuurlijk, maar toch. Ik stond er
van te kijken.
Heel veel plezier, het is een ontzettend mooi land, geniet er maar van.

Groetjes Jolanda  :up: ( die ook duimt )

Dank jullie wel voor de leuke reacties :up:. Ik weet dat je daar je mail kunt checken, alleen zit ik bijna niet in de steden, maar veel in national parken, aan het strand of aan meertjes. De route laat het dus niet echt toe. Maar goed, als het zo is lees ik het later wel. Met de snelheid waarmee het nu gaat lijkt het erop dat ik voor mijn vakantie niet ga halen, maar je weet het nooit. Maakt voor mij uberhaupt niet zoveel uit.

Ik ga dus niet geheel belangeloos heel hard duimen dat jij je visum hebt voor je met vakantie gaat.... Onze aanvraag is van 9 juni 2008 en op 21 mei 2009 verloopt de VOG, dus moet alles al geldig gemaakt zijn willen we niet nog een keer VOG's moeten regelen..

Dus: duim, duim, duim, duim .......

Sacha

Dan zal ik ook voor jullie duimen. Als jullie hem hebben, zal het voor mij niet meer zolang duren :up: Succes ook.
Het vervelende van deze periode is ook dat er echt helemaal niks nieuws valt te vertellen. Er gebeurt gewoon niks...

Maar onze wederzijdse families grijpen dat als een mooi excuus aan om te dromen dat we dus niet meer gaan..... "Het duurt allemaal al zo lang en van uitstel komt af stel" krijg je dan te horen... We laten ze maar even in die droom. Wij hebben besloten dat het niet meer erg is om een paar maanden langer te moeten wachten, want wat zijn nou die paar maanden op de rest van ons leven :smile:

Helaas vertrek ik pas 18 april naar Afrika (t/m 10 mei). Ik kreeg trouwens gister wel een brief binnen dat de reis zo'n 55 euro goedkoper is geworden en dat ze dit hebben verrekend. Netjes dus! Scheelt toch weer een klein beetje wat ik weer mee kan nemen naar Australie (is toch weer een dag levensonderhoudt  :grin:).
Verder vindt ik dit echt een rot periode. Er gebeurt gewoon helemaal niks, waardoor je niks nieuws te melden hebt en ik merk dat mijn plannen dan weer wat naar de achtergrond verschuiven. Ik stel mijn medicals en VOG zolang mogelijk uit (doe ik wel uiterlijk in februari). Dus dan is er wel weer wat te melden haha. Nog een 13 a 14 maanden en dan hoop ik te vertrekken. Planning ligt nog steeds rond Januari 2010, maar eventueel kan dit een maandje later worden als ik nog een klein beetje extra wil sparen...

Aaah, 18 april, dat duurt nog eventjes ja, ik was in de veronderstelling
dat je zo wegging, of ik ben gewoon te lui om alles te lezen hahaha.
Meid, tanden op elkaar en je komt die periode heus wel door, erger je
niet aan het voorspelbare en maak van elke dag wat leuks  :grin:

groetjes Miran

Ik hoop dat dit jaar eindelijk het jaar wordt waarin ik mijn visum zal krijgen... Na zo'n 50 pagina's hier in mijn eigen draadje 2x aanvragen en 2,5 jaar bezig zijn, mag dat wel eens. Inmiddels wacht ik ook alweer ruim 6 maanden, zit dus al ongeveer op de helft...

He Catkin,

Het is een langdurig proces, dat zal je wel van de 1e keer ervaren hebben. Nog even wachten.....en geduld hebben en dan
komt het voor jouw ook goed. :up:.
Gr. Ingrid

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg129851#msg129851 date=1230928017]
Ik hoop dat dit jaar eindelijk het jaar wordt waarin ik mijn visum zal krijgen... Na zo'n 50 pagina's hier in mijn eigen draadje 2x aanvragen en 2,5 jaar bezig zijn, mag dat wel eens. Inmiddels wacht ik ook alweer ruim 6 maanden, zit dus al ongeveer op de helft...
[/quote]

Dat zal toch wel? Ik duim iig voor een snelle en goede afloop  :up:

Ik duim met je mee, want we zitten in dezelfde aanvraag maand (juni 2008 toch?)

Het gaat ons lukken, de vraag is alleen nog wanneer!

Sacha

Zo inmiddels alweer meer dan een 1/2 jaar aan het wachten, een aangezien ik op geen enkele lijst voorkom verwacht ik dat er nog wel een 1/2 jaar bijkomt. Ik heb besloten dus nog maar even met mijn medicals en VOG te wachten, aangezien ik dan wat langer kan sparen voordat ik in Australie moet zijn en kan dus volgend jaar dan wat later vertrekken.
Ik ben benieuwd hoelang het nu gaat duren als je op geen enkele lijst voorkomt. Heb mijn aanvraag in juli ingediend (1 juli), maar heb het idee dat ik wel aan (minimaal) een jaar wachttijd ga komen. Op zich natuurlijk wel lekker, aangezien ik dan wat langer kan wachten met emigreren (en dus nog even sparen), maar nadat het vorige keer is fout gegaan wil ik nu ook wel weten waar ik aan toe ben...

Lijkt me wel irritant dat je niet weet wat voor termijn je in gedachten kunt houden.
Als je niet op de CSL staat weet je nu niks,het was natuurlijk altijd al afwachten geblazen, maar nu is het nog onzekerder. Ik hoop voor je dat Rob binnenkort meer weet, hij zou,meen ik, hier een berichtje plaatsen als hij een gesprek had met mensen van het Diac.

Maar ondertussen vermaak jij je wel he Catkin.... Afrika in vooruitzicht!Ik zou zo mee willen  :smile:

Was je trouwens nog naar een Australisch restaurant geweest ( bv die in Veldhoven, Sydney? )

Groetjes Ingrid

Back