Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hoi,

Jaja ik vermaak me wel, heb het druk genoeg (geen moment om me te vervelen). Ben momenteel druk met het zoeken naar sponsoren voor een sponsor wandeling van Oxfam Novib. Daarnaast is dat hard trainen (100km non stop wandelen in maximaal 30 uur).
En ja, nog een 2 maanden en dan lekker naar Afrika. Helaas is mijn reis naar Zuid Afrika, Mozambique, Malawi en Zambia gecancelled. Er waren te weinig deelnemers (lees; ik was de enige). Ik heb dus helaas een nieuwe reis moeten boeken. Ik vertrek nu een dag later, 19 april, naar Zuid Afrika, Botswana, Namibie en Zambia. Ook leuk natuurlijk, dus mag niet heel erg klagen.
Ik Juni dus een weekendje naar Ede, want 20 en 21 Juni is die wandeling van Oxfam Novib (20 Juni om 11.00 vertrek, 21 Juni maximaal om 17.00 aankomst). We vertrekken vrijdag en gaan t/m maandag dus in een huisje in Ede zitten.
Verder wil ik in November nog een lang weekend naar Londen.

Maar ik moet zeggen dat ik best nog even op mijn visum wil wachten, maar dat ik toch ook wel wil weten waar ik aan toe ben....

Vandaag een mailtje gekregen dat ze denken dat mijn aanvraag over een jaar behandelt zal worden...

dat is wel balen omdat dat nog zo ver weg is. Maar je weet tenminste wel waar je nu aan toe bent. Elk nadeel heeft zn voordeel zij Johan Cruijff toch zo mooi.

Hopelijk wordt het toch wat eerder dat ze je aanvraag gaan behandelen.

Het was overigens niet een zeker termij. Ze dachten (maar dit was een beetje een gok), dat het over ongeveer 12 maanden zou zijn. Ik kon wel mijn aanvraag omzetten naar een state sponsership visum (dan ben je eerder aan de beurt), maar wil dat op dit moment nog niet doen. Aangezien ik toch pas volgend jaar weg wil, kan ik hier beter nog even mee wachten. Ik mail gewoon eind dit jaar nog eens en dan hoor ik het wel weer. Omzetten kan ws ook op een later tijdstip nog wel.

Wij hebben inmiddels besloten om toch maar voor een state sponsership te gaan als die 2007 geen typefout is. We komen er voor in aanmerking en langer wachten is echt geen optie.

Sacha

he he, wat een gedoe he... Tis t straks wel allemaal waard ale je in Oz bent! Jij gaat toch naar perth alst allemaal gaat lukken he...? Tis alweer lang geleden dat ik van me heb laten horen, sorrie! Woon hier inmiddels ruim een jaar, hebben een huis gekocht vorig jaar Mei en werk nu als Klasse assistente in een private boyschool in Perth. Fijn nhoor, al die vakanties! (12!)
Kwens je heeeeeeeeeeeeeel veel succes met duimendraaien...! En wachten, en nog meer wachten, en nog meer wachten. De aanhouder wint! geniet nog even dubbel en dwars van de oliebollen en HEMA!
Grts,
marieke
(ook SPH gedaan, rememeber?)

Zo is het: de aanhouder wint. Ook ik wens je veel wacht succes en het kan niet anders dan dat het goed gaat komen  :up:

Nou uiteindelijk vraag ik me stiekem toch wel eens af of het goed gaat komen. Eerst een aanvraag gedaan welke was afgewezen. Uiteindelijk na 6 maanden toch besloten een nieuwe aanvraag te gaan doen en nu duurt het zo'n 2 jaar... Niet echt veel geluk op visumgebied vrees is.

Ja dat zou kunnen, maar daar wil ik op dit moment nog niet voor kiezen. Toen mijn vorige visum aanvraag afgekeurd was heb ik dat ook overwogen, maar uiteindelijk toch besloten om nogmaals voor een skilled independent te gaan. Vooral omdat ik wel ideeen heb over waar me te vestigen, maar ik wel de vrijheid wil houden te kunnen verhuizen.
Daarnaast wordt mijn beroep door maar weinig staten gesponsord (alleen queensland). Omdat ik toch pas volgend jaar wil vertrekken, wacht ik eerst nog even af. Mocht ik namelijk volgend jaar wel mijn skilled independent kunnen krijgen, doe ik dat toch liever. Zou het alleen wel graag nu willen weten haha. Vorige keer is het ook op het laatste moment fout gegaan.

Kan iemand mij vertellen hoe het is gegaan met het meenemen van een kat? Veel mensen nemen hun hond mee en ik ben in twijfel over mijn poes om haar mee te nemen. Er zijn een aantal redenen om in nederland een goed baasje te zoeken (aangezien Mouse vrij angstig is op sommige vlakken), maar ik wil eerst graag weten hoe het bij andere is gegaan om voor Mouse de beste oplossing te zoeken. Het duurt nog even voordat ik ga, maar is goed om me vast te verdiepen in dit onderwerp. Ook vraag ik me af wat er allemaal nodig is om een kat mee te nemen (inentingen, chip, etc) en wat de kosten hiervoor zijn, zodat ik eventueel mijn aankomende kosten bij kan schaven... Aangezien ik eerst ga reizen, zal ze mij waarschijnlijk later achterna komen, als ik dit kan regelen met mensen die achterblijven. Levert dit problemen op?

Daarnaast heb ik nog een vraag? Weet iemand of het mogelijk is om 2 visumaanvragen te hebben lopen? Momenteel heb ik namelijk een actieve aanvraag liggen en eentje in de pool. Ik vermoed dat je geen 2 actieve aanvragen mag hebben lopen, maar mocht dit toch kunnen, zou ik voor mezelf namelijk de oplossing hebben. Ik kan dan mijn eerste aanvraag (welke t/m het einde van dit jaar in de pool zit) wellicht gebruiken voor een state sponsorship (afhankelijk van de hoeveelheid punten je nodig hebt voor een state sponsorship). Dat zou dan mijn aanvraag voor mijn 175 skilled independent niet in de weg staan. Dit zou theoretisch dan betekenen dat ik kan beginnen met mijn state sponsorship en zodra mijn skilled migration visum wordt goed gekeurd zou ik dan verder kunnen gaan op een skilled visum. Ik vrees echter dat dit niet kan (heb echter DIAC hier ook over gemaild), maar zou leuk zijn als het wel kan. Dat betekend voor mij dat ik dan begin volgend jaar bijvoorbeeld naar queensland zou kunnen op een state sponsorship en zodra mijn skilled visum wordt goedgekeurd (zeg een half jaar tot een jaar later) ik verder kan gaan op dat visum....

Ik kan nu zelf antwoorden, daar ik er net achter kom dat mijn beroep "welfare worker" niet op een state sponsorship list voorkomt helaas en dus geen state sponsorship visa kan aanvragen... Wel op de regionale lijst van queensland, maar van een skilleds visum kun je niet veranderen in een skilled regional sponsorship, alleen in een gewone skilled sponsorship.

Hallo Catkin,

Je hebt in ieder geval duidelijkheid over welk visum het wordt.  Mbt je kat zijn er al veel threads over dit onderwerp, b.v.:

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,7988.0.html

Deze site van XPdite leden Piet en Madeleine ziet er goed uit:

http://www.verhuisdieraustralie.com/

Wij hebben besloten om onze poezen achter te laten, de eerste is zeer gelukkig bij haar nieuwe baas en de tweede gaat dit weekend naar zijn nieuwe baas.  Is niet makkelijk om ze achter te laten maar wij denken dat het voor hun de beste is.

Alvast succes met de voorbereidingen,
Groetjes,
Susan

[quote author=Scutch link=topic=5453.msg135634#msg135634 date=1238358620]
Hallo Catkin,

Je hebt in ieder geval duidelijkheid over welk visum het wordt.  Mbt je kat zijn er al veel threads over dit onderwerp, b.v.:

[/quote]

Ja alleen ben ik niet zo gelukkig met de uitkomst ervan. Ik zat er toch over na te denken (omdat ik in een ander topic stond dat Welfare worker op de lijst stond van queensland), om een skilled sponsorship visum aan te vragen, aangezien ik het het eerste 1,5 jaar niet zie gebeuren dat ik een visum krijg en ik al 3 jaar bezig ben. Eigenlijk wilde ik niet eens veranderen naar een skilled sponsorship, maar aangezien het zolang gaat duren en ik daar echt van baal had ik gister min of meer toch wat hoop daarop gezet, maar inmiddels weet ik wel dat ik dat niet moet doen, aangezien het eigenlijk steeds tegen zit.

Das shit Femke...
Ik dacht ook even, hee jij weet steeds de juiste weg te bewandelen,en leuk, kom ook maar richting Qld, gezellig! maar dit blijkt dus niet te kunnen?
Of houdt het je tegen omdat je dan in een regional area moet gaan wonen/werken in Qld? Want dat alleen zal niet vervelend zijn lijkt me, heel Qld is redelijk bewoont en je zit nooit ver weg van al het moois...

P.s wat een gave naam, Mouse!  :grin:

Dat houdt me niet tegen, alleen als je beroep op de regional skilled sponsorship lijst staat moet je een ander visum aanvragen, dan als je beroep op de "normale" skilled sponsorship staat en laat je nou net niet kunnen wisselen naar het visum wat je nodig hebt voor een regional skilled sponsorship. Mocht dat wel kunnen zou ik het inderdaad geen probleem vinden om in een regional area te gaan wonen, zeker niet als het tijdelijk is... Helaas lijkt het er dus op dat ik gewoon mijn visumaanvraag niet om kan zetten, omdat Welfare Worker nergens op een "normale" skilled sponsorlijst voorkomt.

In eerste instantie wilde ik natuurlijk niet veranderen van visum, aangezien ik liever een skilled visum aanvraag (anders had deze nieuwe aanvraag ook niet eens gehoeven, daar ik het skilled visum ook nog op mijn vorige visum aanvraag kon aanvragen). Echter krijg ik het idee dat het wel heel lang gaat duren eer mijn visum er door gaat komen, waardoor ik toch in overweging nam maar voor een skilled sponsorship te gaan. Dan zou ik later altijd nog naar een plek of staat kunnen gaan welke mijn voorkeur had, maar was ik in ieder geval nu even binnen. Helaas lijkt ook dat er dus niet in te zitten.

Moet bekennen dat het me nu allemaal wel even tegenvalt en ik behoorlijk baal. Vooral omdat het zolang gaat duren. Ik zou in 2007 eigenlijk al vertrekken, nu is het 2009 en gaat het waarschijnlijk nog minimaal 1,5 jaar duren eer ik kan vertrekken, als het niet langer is.

Op dit moment heb ik gewoon even een emigratiedip en op dit moment komt het dus een niet goed  :|  :-( Na mn vakantie lukt het me vast wel weer om positiever te denken, als ik wat zon heb gezien en minder moe ben  :lol:
Ben nu gewoon erg moe en baal een beetje van heel de procedure. Maar hey, kan er toch niks aan doen. Zal gewoon nog een maand op 15 a 20 geduld moeten hebben. Gelukkig breekt het zonnetje hier in scheveningen ook steeds vaker door.

Back