Catkin's nieuwe weg naar Australië

Precies en heb alles al eens meegemaakt. Dus komt god. Ik wacht heel ongedul uh ik bedoel geduldig af...

Helaas vanmorgen de volgende mail in mn inbox:
The documents attached in your e-mail can not be acknowledged.    You have attached documents to this email but we are unable to read  them, documents unclear to view when enlarged and too small to read with  original scanned size.  We require documents to be sent as an attachment  using, PDF, JPEG, TIFF or BMP file formats. Please resend these  documents using one of the preferred formats and check the documents  before sending to us.

Ze zijn gewoon gescand in jpg format, maar helaas dus bljkbaar te klein. Toen mijn moeders man ze groter inscande, stond namelijk niet alles erop.

Verder was er nog meer niet goed:
When attached your documents please attach the image as a file, not a picture/image inside the body of an email.

Ik weet niet ze daarmee bedoelen. Ik heb namelijk gewoon de gescande documenten opgeslagen en als attachment toegevoegd aan een mail... Iemand die kan helpen????

Hey Hey,

Probeer eens om van je scan een pdf document te maken. Je scan zelf is namelijk een aantal MB groot kan je waarschijnlijk ook moeilijk emailen maar je kan er een PDF document van maken.

Als je wil kan ik wel even met mijn computertje langs je moeder gaan en haar even helpen. Laat maar even weten, maar je weet het je moet snel zijn.........

Groetjes Chantal

p.s. je kan het ook gunstig zien.....er heeft tenminste iemand naar je aanvraag gekeken!

Tja...heb toen de tijd ook aardig wat lopen klieren met in scannen etc. kreeg net zo'n mailtje als jij nu, en heb toen ieder formulier op een  resolutie gescaned niet groter dan 900 kb (hoger werd online niet geaccepteerd) maar wel tenminste zo hoog mogelijk en dus prima leesbaar, wat voor ieder formulier weer verschillend is natuurlijk (zoals die van Ielts, daar staat veel op en de kleine lettertjes van de VOG in het Engels onderaan , o ja paspoort ook,etc.) toen individueel verzonden geloof ik. voor m'n tweede aanvraag dit jaar had ik hulp van een bekende gehad  :roll: in jou geval, ik denk dat als je naar een goed copie house o.i.d. gaat, ze je wellicht ook wel van dienst kunnen zijn! moet in jou stad zeker wel wat commercieels te vinden zijn lijkt me! succes!

Als je moeder de orginele files van de scanner nog heeft is het gepiept binnen een kwartiertje......
Laat maar even weten of ik iets kan doen, door de week heb ik nog weinig staan, in het weekend wordt het moeilijk.

Chantal

Bedankt allemaal voor de hulp en tips...

[quote author=tweety link=topic=5453.msg122760#msg122760 date=1217352198]
Als je moeder de orginele files van de scanner nog heeft is het gepiept binnen een kwartiertje......
Laat maar even weten of ik iets kan doen, door de week heb ik nog weinig staan, in het weekend wordt het moeilijk.

Chantal

[/quote]

Mijn moeder heeft inderdaad alle originele documenten en files nog, als het goed is. Ik zal haar eens bellen. Laat ik het je even weten. Misschien dat je dan inderdaad even langs kan gaan deze week. Zou echt super zijn.. Helaas moet ik de hele week werken en heb ik daar dus geen tijd voor.

[quote author=Dijnnas link=topic=5453.msg122772#msg122772 date=1217356676]
Hou vol he!  :up:
[/quote]

Ik ga door tot het bittere eind...
En ik vind het een goed teken dat ik zo snel in mijn proces al tegen "problemen" aanloop. Mijn vorige visumaanvraag ging zo voorspoedig, dat niks fout kon gaan en op het einde ging het zo fout, dat ik mijn visum niet kreeg. Ik heb dan liever nu wat kleine tegenslagen en dat er uiteindelijk wel een visum uit komt rollen. Ik zie dit dus maar als positief resultaat :lol:
En inderdaad, ik weet dus wel dat alles goed bekeken wordt en als ik het weer zend en niks meer hoor, dat het dus helemaal goed is gegaan :up: Geeft toch wat zekerheid als er dan een aantal weken zijn verstreken.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg122774#msg122774 date=1217357314]
[quote author=Dijnnas link=topic=5453.msg122772#msg122772 date=1217356676]
Hou vol he!  :up:
[/quote]

Ik ga door tot het bittere eind...
En ik vind het een goed teken dat ik zo snel in mijn proces al tegen "problemen" aanloop. Mijn vorige visumaanvraag ging zo voorspoedig, dat niks fout kon gaan en op het einde ging het zo fout, dat ik mijn visum niet kreeg. Ik heb dan liever nu wat kleine tegenslagen en dat er uiteindelijk wel een visum uit komt rollen. Ik zie dit dus maar als positief resultaat :lol:
[/quote]

Wat een ontzettende positieve instelling!

Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik problemen in dit stadium van mijn visum (en deze problemen) nog niet zo schokkend vind. Maar goed, bij mijn vorige visumaanvraag heb ik natuurlijk te maken gehad met de grootste tegenslag die je kunt krijgen, dus dan valt dit wel mee. Het is te overzien... Zolang het recht te zetten is en niet al te veel kost (na 2 visumaanvragen en een huis helemaal opnieuw inrichten vanwege alle verkochten spullen, ben ik niet heel rijk meer) vind ik het al snel wel best op dit moment. Daarnaast heb ik niet ontzettende haast om te gaan, dus ook al zou het nu een maandje langer duren, maakt dat niet zoveel uit eigenlijk. Als ik dit keer mijn visum maar gewoon krijg is het goed, wel het liefst dan ergens in 2008/ 2009  :grin:

Das het positieve wat je hebt overgehouden aan de vorige aanvraag: Erger kan het niet! En zo is het ook. Zou me ook kunnen voorstellen dat je angstig wordt na zo'n ervaring, maar gelukkig bekijk je het van de positieve kant en gebruik je die ervaring op een juiste manier  :up:

Hoi Femke,

Had even wat schade in te halen met lezen, maar ben nu helemaal bij. Wat een bizar verhaal zeg...

Als mijn hubje inderdaad ergens mee zou kunnen helpen (hij is ook mijn vriendelijke systeembeheerder) zal hij dat zeker willen doen (.Dirk is zijn naam)

Succes en het gaat lukken, weet het zeker!
Sacha
P.S. We wonen niet in Den Haag, maar Dirk werkt daar wel

Ik vind het echt super lief dat iedereen aanbied om te helpen :up: Ik hoop dat het na vandaag, dankzij Chantal (tweety) is opgelost, maar iedereen reuze bedankt voor alle aangeboden hulp.

Zo, net heb ik opnieuw mijn documenten opgestuurd naar DIAC. Ze zijn ditmaal een stuk duidelijker, ik hoop maar dat ze duidelijk genoeg zijn voor DIAC.
In ieder geval weet ik nu dat ze ernaar kijken dus als ik niks meer hoor zal het wel goed zijn...

Een maandje wachten zit er alweer op :up: Op zich is dat best snel gegaan. Zoals de timeline nu staat zou een online aanvraag ongeveer 8 maanden duren en dat zou betekenen dat ik rond maart iets zou horen. Dat zou eigenlijk wel mooi uitkomen, daar ik het liefst mijn medicals en VOG pas begin volgend jaar zou willen doen. Dan zou me dat misschien mijn vakantie kunnen schelen qua geld, omdat ik dan eventueel december 2009 of januari 2010 weg zou kunnen gaan. Eerder kan ik zo wie zo niet weg, dus als ik eerder wordt gevraagd voor medicals of VOG, komt er een vakantie tussendoor en ga ik ws iets later weg. Ach we zien het wel.

Ik weet het niet hoor met die 8 maanden....... Ik sta momenteel op 7 maanden, 3 weken en 3 dagen  :lol:
Maanden heeft er geen enkele vooruitgang in gezeten, maar momenteel vliegen ze aardig door de aanvragen heen.

Mijn gok is dat als je niet zo'n haast hebt je juist je visum erg snel krijgt  :roll:

Chantal

En wacht maar tot de beestjes echt weer gaan kriebelen dan kan het niet snel genoeg gaan.

Back