Catkin's nieuwe weg naar Australië

He dat is inderdaad wel shit ja. Kan me voorstellen dat je ervan baalt.
Maar nog een paar weekjes en je zit heerlijk te genieten in the South en dat geeft je vast weer ff moed.
En daarbij moet je ook in je achterhoofd houden dat de lijst ( CSL of MODl ) of de aantallen uitgiftes van visa weer veranderen , vroeg of laat .... en dat kan niet negatiever zijn dan nu is. Dus het kan alleen maar beter worden.

:sunny:

Ja vroeg of laat (lees: laat) zal ik mijn visum wel krijgen.

Momenteel is er een manier om het te versnellen. In Victoria is Social Worker een beroep in demand. Ik heb een assessment als Welfare Worker en zou kunnen proberen om mijn beroep te assessen als Social Worker. Dan ben ik wel afhankelijk van 2 dingen:
AASW; het is natuurlijk niet zeker dat mijn beroep als Social Worker wordt assessed. Daarnaast kost het ook weer 600 dollar meer... Aan de andere kant is het werk wat ik hier doe in Australie Social Work en niet Welfare Work, dus wil ik hetzelfde gaan doen, heb ik sowieso dat assessment nodig...
Demand List Victoria: het kost bijna 2 maanden om alles in orde te hebben, vooral met mijn vakantie ertussen. Het is dus maar de vraag of social worker dan nog op die lijst staat!

Toch denk ik erover om het te doen  :| Ik zou dan mijn eerste skilled independent aanvraag kunnen omzetten naar een 176 visum. Mijn tweede aanvraag kan dan gewoon als skilled aanvraag blijven staan...

Hmm merk toch wel dat als je eenmaal je visum hebt je een beetje de hoe en wat m.b.t. een aanvraag begint kwijt te raken. Maar wat je ook doet heel veel succes!

Ach het zal straks vast onverwachts snel gaan en voor je het weet zit je hier in Australie! Maar dipjes horen er nou eenmaal gewoon bij en ook als je hier zit vraag je je soms wel af waarvoor en waarom en of alles wel zo verstandig is/was. Maar let vooral op de leuke dingen en blijf lekker positief! Als ik in december in Nederland ben kunnen we vast gezellig een biertje drinken op je visum  :up:

Groetjes, Chantal

En wie weet kom ik je dan wel vervelen, aangezien Victoria de enige staat is waar Social Work in demand is en ik eventueel zal moeten staten, als ik mijn aanvraag om ga gooien.

Na mijn werk, vanavond, bezig geweest met mijn assessment voor social work. Heb in ieder geval een aanvulling geschreven op mijn assessment welke ik nog had liggen van welfare work. De aanvulling was maar 1 a4tje. Daarnaast ook nog maar mijn werkzaamheden op mijn huidige werk beschreven. Morgen ga ik hiermee weer verder.
Verder hoef ik alleen wat gecertificeerde kopieen te maken van mijn diploma. Ik wil dan eigenlijk toch wel alles een beetje voor mijn vakantie in orde maken voor de assessment, en het liefst voor de vakantie op de bus doen. Ik ga dan toch maar mijn eerste visum aanvraag veranderen in een state sponsorship, als dit mogelijk is, voor Victoria, waar Social Work op de lijst staat.

:up: voor je doorzettingsvermogen!
Veel succes,
wij gaan ook voor het state sponsorship van Vic.

groeten Jenny

(Weer) goed bezig Femke! :up:
Hopelijk wordt al je moeite beloond, en hoor je snel wat.

[size=6pt]zoiets op 1 april doen is wel grappig [/size]

Haha ja ach 1 april had ik toevallig tijd.
Ik heb in ieder geval 2 collega's, welke weten van mijn plannen, gevraagd een referentie te schrijven. Ik wil proberen naast mijn opleiding, ook mijn werkervaring mee te laten tellen in de assessment, ondanks dat het normaal voornamelijk opleiding is. Ik hoop dat dit lukt. Ik ga sowieso pas volgend jaar weg, maar wil gewoon zekerheid. Ik hoop mijn kansen te spreiden (mijn 136 aanvraag van 1,5 jaar geleden omzetten in een state sponsorship en mijn 175 van juli laten staan voor skilled independent).

Dus chantal; pas maar op. Als mijn skilled independent een beetje tegenzit kom ik je misschien wel lastig vallen in Melbourne!!!

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg135925#msg135925 date=1238691590]
Dus chantal; pas maar op. Als mijn skilled independent een beetje tegenzit kom ik je misschien wel lastig vallen in Melbourne!!![/quote]

Je bent meer dan welkom hoor!
Hmm misschien moet ik je in dec als ik Den Haag ben, maar een sleutel geven. Want ik zit naar alle waarschijnlijkheid febr/mrt voor een vakantie weer in Nederland.......
Ja je leest het mijn werkgever geeft mij amper vrije tijd, het valt hier echt tegen  :lol:

Maar eh Femke, :up: het komt goed! December drinken wij echt een glaasje op je net verkregen visum!!!!!!

Groetjes Chantal

Nou dat is weer het gevoel "van voren af aan te beginnen", al is dat natuurlijk niet zo. Maar doordat ik mijn assessment voor mijn vakantie (19 april) weg wil doen, vandaag maar een afspraak gemaakt bij de notaris voor het certificeren van mijn diploma etc. Daar begon ik 3 jaar geleden ook mee (stukje "jeugdcentiment :lol:). Ik kan daar dinsdag terecht en zowaar werd ik nog herkent (u heeft hier toch eerder stukken laten certificeren)...
17 april ben ik vrij, dus dan wil ik alles in orde hebben om uiteindelijk te verzenden naar het AASW. Indien mogelijk wil ik proberen om eerder al mijn 136 aanvraag om te zetten, alleen zullen ze dan even moeten wachten totdat ik alles in orde heb, dus ik hoop dat dat lukt.

Hoi Catkin,

Ik zit hier nog niet zo lang op het forum en ben af en toe verhalen aan het lezen om de verhalen van andere members te volgen. Wat heb jij een verhaal en een ongelooflijk dosis doorzettingsvermogen!  :up:

Pfff wat heb ik het dan makkelijk. Zou me er bijna schuldig om gaan voelen.  :?

Wens je alle succes toe met het opnieuw aanvragen van je visum  :smile:

Groetjes,
Kathren

It's a rocky road, maar je hebt wel een beroep waarvan ik op dit moment hier regio Melbourne banen genoeg voor zie.  :up:

Heel veel succes met alles hoor!

Bedankt voor alle lieve berichten.
Fijn dat er genoeg banen in melbourne en omgeving zijn, maar de eerste weg is nu mijn diploma laten assessen als Social Worker en dat valt met SPH vaak niet mee. Ik reken dus ook nog nergens op, zeker niet omdat ik inmiddels weet dat er veel mis kan gaan.
Vandaag heb ik wel gecertificeerde kopieen laten maken van mijn diploma's. Dit weekend wil ik alle vakken en dergelijke zover klaar hebben en ook liggen er al referentie brieven klaar. Dan nog even de assessment formulieren invullen (werk het hele weekend en zijn oogst waarschijnlijk weinig kinderen op de groep), zodat ik volgende week alles op de bus kan doen. Mooi voor mijn vakantie. De wachttijd bedraagt momenteel ongeveer 8 weken voor de assessment, dus hopelijk staat Social Work dan nog op de "in demand lijst" van Victoria en mocht ik mijn Social Work assessment krijgen kan ik dan dus een State Sponsorship gaan aanvragen... Zo niet dan wordt het wachten totdat ze eindelijk met mijn skilled independent gaan beginnen.

Inmiddels ben ik me toch maar vast aan het inlezen in Melbourne en ik moet zeggen, ik word steeds enthousiaster. Ondanks dat het in eerste instantie niet mijn keus was (Perth), denk ik dat Melbourne, voor mij toch wat voordelen heeft. Zo zit ik hier in Nederland bij een amateurtoneel vereniging en doe ik regelmatig toneelcursussen. Dat is de hobby die ik het leukste vind om te doen en in Perth zijn de mogelijkheden voor cursussen op dit gebied beperkt. In Melbourne zag ik dat er veel mogelijkheden zijn, dus dat zit goed.
Verder zit je dichtbij wat leuke plekjes voor eventuele uitstapjes of weekendjes weg (alhoewel je dat in Perth ook hebt) en woon je niet zo afgelegen. Ik blijf Perth echt een geweldige stad vinden, maar ben er nu zeker van dat als mijn assessment positief is en het beroep social worker dan nog steeds op de "in demand" lijst van Victoria staat, ik dan toch ga voor een skilled sponsorship voor victoria.

Dat hoop ik ook. Ik wil het hele dossier woensdag of vrijdag opsturen naar de AASW :up:.

Heeft verder iemand ervaring met het omzetten van een Skilled independent naar een state sponsorship bij Diac? Wat moet je hiervoor doen? En wat moet je hiervoor doen bij de betreffende staat?

Alvast bedankt. Hopelijk krijg ik een positieve assessment en staat het beroep Social Worker tegen die tijd ook nog op de demand list!!!

Hey Catkin,

Wij zijn ook bezig om een SI om te zetten naar een State Sponsored voor Canberra. Wij hebben een motivatiedocument in moeten zenden met de reden waarom wij graag naar Canberra willen komen en wat wij zouden kunnen bijdragen. Ook wat voorbeelden van vacatures die we zouden kunnen vervullen met wat fotografisch bewijs dat we er geweest zijn en ingestuurd. Nu wachten we een dikke 4 weken op de uitslag. Spannend.
O' ja, voor het motivatiedocument is de vraag voorgelegd door onze agent of ze ons zouden willen sponsoren, ik denk obv een cv, maar weet het niet zeker.

Succes maar weer.

Back