Catkin's nieuwe weg naar Australië

Ha Femke ja das ff afkicken he!
Ik heb daar altijd last van als ik op vakantie ben geweest, dus ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.
Maar leuk om te horen dat je zo'n goede vakantie hebt gehad.

Maar snel een leuk weekendje boeken of zoiets om je gedachten te verzetten.

Nog nieuws aan het front van je visum? Je moest nog iets extra aanleveren was het niet?

Groetjes Ingrid

Ik had alleen een kopie gestuurd van de vertaling van de vakken van de spw en mijn cijfers (omdat ik de assessment van de sph het belangrijkst vond) en dit moet nu een officieel document worden. Ga dat morgen even opsturen, heb er echter maar 1 van, maar denk niet het verder nog nodig te hebben...
Verder weinig nieuws vanuit emigratiefront. Heb 3,5 week lekker kunnen ontspannen, zonder emigratiespanningen. Helaas begint nu het gewone leven weer en merk dat ik daar deze keer erg veel moeite mee heb. Maar goed zit vast zo weer in de routine. heb in ieder geval weer erg mooie herinneringen erbij :up:

Gelukkig niet veel werk wat je nog moest doen.
Ging je nu voor een state sponsored.... kweetff niet meer hoe het zat. Of heb je het er misschien nog ff liever niet over, want je zit nog met je hoofd in Africa?  :wink:

Helaas ben ik alweer 2 dagen aan het werk en dan vervaagd de vakantie snel. Gelukkig is het wel een erg goede herinnering.
Ik ga voorlopig voor een state sponsorship. Ik zie wel hoe het allemaal loopt. Moet nu eerst nog wat laten vertalen voor mijn assessment als social worker.

Ja je kan ook niet altijd in een vakantie roes blijven hangen  :wink: Dat gevoel heb je pas als je in Australie woon en werkt  :p

Maar goed te lezen dat je vakantie leuk was en dat de leeuwen je met rust hebben gelaten. Enne kom op je bent er nu bijna!

Groetjes, Chantal

De achterkant van mijn Nederlands talige diploma moest vertaald worden. Daar staan namelijk de vakken op en deze zijn niet terug te vinden op mijn engelse Bachelor degree. Gelukkig mocht dit ook door school gedaan worden. Ik heb dus wederom zelf de vertaling gemaakt, naar mijn oude school opgestuurd en zij hebben vandaag twee uitdraaien op fonty's papier, getekend en wel op de bus gedaan. Was nog niet heel eenvoudig, logischerwijs wilde ze eerst controleren of ik mijn diploma wel bij hun had gehaald. Gelukkig zijn ze hier snel achterheen gegaan en kan ik dit deze week nog opsturen naar de AASW. Ze hebben de rest van mijn spullen dus wel gehad en doorgekeken! Mocht het lukken om mijn assessment van de AASW te krijgen zal ik verder gaan met een state sponsorship voor Victoria.
@ Chantal; ik mail deze week nog even met wat vragen :p

Net even het verhaal gelezen van je vakantie, wow, dat ziet er echt super
uit, een ervaring om niet meer te vergeten. Zelfs met de verloren koffers
en af en toe wat buikkrampige medereizigers  :p .
Fijn dat je school zo lekker meewerkt ook, dat haalt toch wat van de stress
(als je dat al hebt) weg, zo te zien op het weerbericht wordt het de komende
dagen best lekker weer in NL (als het klopt dan toch) dus geniet er lekker
van zou ik zeggen.

groetjes Miranda  :smile:

Het was inderdaad een vakantie om nooit meer te vergeten...

Verder heeft school prima meegewerkt, alleen kreeg ik gister de vertaling in de bus en hadden ze hem niet ondertekend...
Gelukkig mag ik hem gewoon opsturen naar het AASW (even gemaild) en stuur ik de contact gegevens mee van de decaan die ervoor gezorgd heeft!
Hopelijk kunnen ze mijn aanvraag gaan behandelen, zodra ze deze vertaling hebben. Ben erg benieuwd of ik de assessment van Social Worker doorkom. Dan kan ik tenminste door met de state sponsorship aanvraag. Anders wordt het ewoon lang wachten totdat mijn skilled independent aan de beurt is!

Inmiddels heeft de AASW al mijn documenten binnen. Vanochtend had ik een mailtje dat ze ook het laatste document, wat ze nog nodig hadden, inmiddels hebben ontvangen. Ik ben benieuwd wanneer ik hoor of ik een positieve of negatieve skills assessment heb voor het beroep van Social worker. Met de opleiding is deze assessment namelijk niet zomaar te krijgen. De wachttijd is momenteel ongeveer 8 weken en ze hebben mijn aanvraag voor de skills assessment op 28 april 2009 ontvangen, wat betekend dat ik over 1 a 2 weken bericht kan ontvangen. Dat wordt heeeeel hard duimen dus, aangezien dit mijn visum procedure naar mijn idee wel kan versnellen.
Ik heb gister voor de zekerheid DIAC ook nog even gevraagd hoelang mijn skilled independent visum nog kan gaan duren (voor het geval mijn assessment negatief uitvalt), zodat ik een beetje zicht heb op hoelang alles nog gaat duren, al kunnen ze daar weinig concrete informatie over geven.

Meid, met zoveel volharding moet het toch een keer goed komen. We blijven voor je duimen!!!! :up:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg140106#msg140106 date=1244549779]
Ik heb gister voor de zekerheid DIAC ook nog even gevraagd hoelang mijn skilled independent visum nog kan gaan duren (voor het geval mijn assessment negatief uitvalt), zodat ik een beetje zicht heb op hoelang alles nog gaat duren, al kunnen ze daar weinig concrete informatie over geven.
[/quote]

Helaas doet de DIAC geen voorspellingen meer hoe lang het zal duren voor mensen met een skilled independent, welke niet op een CSL of MODL staan  :oops: :depressed: Mocht mijn assessment dus niet positief uitvallen, dan tast ik in het donker over hoelang het allemaal nog kan duren, en ik vermoed dat het dan nog wel even kan gaan duren. Extra hard hopen voor een positieve skills assessment, echter vrees ik daar wel een beetje voor  :dunno: Er zijn maar weinig mensen met een SPH diploma, die een positief assessment krijgen voor Social Work. Maar goed, gelukkig kan het, zolang ik nog niks heb gehoord, alle kanten opgaan.

He getver... daar moet je nog maar niet aan denken hoor Femke. first things first he. Nu nog niet druk maken over zorgen van de toekomst. Hoop dat je snel iets hoort van je assesment!

Komt vast goed met die assessment!

Heb je alles voor je state sponsorship op een rijtje?? Enne voor je berekening hoe je denkt te overleven niet dat ze dit controleren maar toch..... je mag mij als gratis adres neerzetten hoor. 

Hey Chantal,

Ja ik heb het op een rijtje. Ik moet voor Victoria een formulier invullen online (omdat je dit kan saven, heb ik dat alvast gedaan, zodat het alleen nog verstuurd moet worden), inclusief je skills assessment en een resume. Mijn skills assessment krijg ik ook online, zodat deze ook meegezonden kan worden. Buiten mijn skills assessment staat alles al klaar om verzonden te worden. nResume is geschreven en heb nog steeds de ingescande kopieen van mijn diploma.
Je moet ook opschrijven of je familie, vrienden of iets dergelijks in de staat hebt wonen, dus ik heb je er al bijgeschreven  :wink:
Nu alleen het belangrijkste; een positieve skills assessment. Ik vrees er toch wel voor, maar zie het wel. Kan er toch niks meer aan veranderen. Verwacht volgende week ergens de uitslag, dus ben benieuwd.
Als mijn skills assessment positief uitvalt wil ik ook zsm mijn aanvraag omzetten in een subclass 176, zodat alles gewoon zsm geregeld kan worden. Het zou ideaal zijn als ik in november mijn visum heb, dan kan ik per februari ontslag nemen en in januari/ februari vertrekken!!!
Maar loop te hard van stapel, want voor hetzelfde geld is de uitslag van mijn assessment negatief en dan wordt het nog lang, lang wachten.
Ik heb diac nogmaals gemaild met de vraag of ze in ieder geval niet kunnen zeggen of het langer of korter dan een jaar gaat duren. Ik ben nu al zolang bezig en wacht met deze aanvraag ook alweer bijna een jaar! Ze zullen me wel erg ongeduldig vinden :|

Verder bedankt aan iedereen die zo meeleeft. Hopelijk heeft het ook nog wat effect en heb ik binnenkort eindelijk wat positiefs te melden. Wordt er zo langzamerhand een beetje moedeloos van.

Back