Catkin's nieuwe weg naar Australië

Ik heb GEEN positieve assessment gekregen voor Social Work. Ik zou nog een 1 jarige opleiding in australie moeten volgen. Dit houdt in dat Ik NIET op een State Sponsorship weg kan en moet wachten op mijn skilled independent. Hier ben ik al een jaar op aan het wachten, maar dit zal nog wel minimaal nog een jaar duren... Ik wil heel graag volgend jaar weg, maar op dit moment zit er niets anders op dan hopen dat mijn skilled independent snel zal worden beoordeeld. Echter sta ik op geen enkele lijst en ook al wacht ik al een jaar, zal het toch niet
snel gaan. Mijn streven Januari volgend jaar zal ik dus wel niet gaan halen.
En dan mag ook even gezegd: Ik heb het even echt helemaal met dit emigratie gedoe gehad. Ben nu al 3 jaar bezig en het zit gewoon allemaal tegen. Ik had zo gehoopt op begin volgend jaar vertrekken en dat is nu ook weer mislukt! Weet het geloof ik even niet meer... Het feit dat mijn beroep als Welfare worker een 60 punten beroep is en ze veel functies hebben voor mij, ook gezien mijn werkervaring (social en welfare werk overlappen behoorlijk) maakt dus allemaal niks uit. Het is nog maar de vraag of ik volgend jaar al uberhaupt weg kan. Bij de DIAC doen ze geeneens uitspraken meer over hoelang het zou kunnen duren.

Jeetje, wat ontzettend vervelend!!!! En op een state regional sponsored?? Dan kan je na twee jaar daar ook gaan voor een permanent.
Maar snap dat dit weer even een grote tegenslag is.
Balen hoor.
Heel veel good luck en niet opgeven hoor!!
Groetjes

Dan moet ik een hele nieuwe visumaanvraag doen. Ik kan mijn huidige aanvraag alleen omzetten in een 176 (state sponsorship). Ik ga niet voor de 3de keer een visum aanvraag doen.
Nee voor mij zit er, op dit moment niks anders op dan wachten op mijn skilled independent visum... Dat geef ik niet op, alleen ben ik er momenteel wel even helemaal klaar mee.

Joh, wat vreselijk balen! Kan mij zo goed voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten!
Wat kunnen instanties soms star zijn. Ik snap het aan de ene kant wel, aan de andere kant
soms ook weer helemaal niet.
In mijn ogen heb jij Australie echt wat te bieden, en ik weet zeker dat jouw kans gaat komen.
Hou vol hoor, je hebt al zo'n lange weg afgelegd, het zou zo zonde zijn om de eindstreep
niet te halen!

groetjes, Marja

:cry:

Maar je had het zo enorm verdiend vinden we allemaal.......

Laat het kopje niet te veel hangen, alles heeft een reden, misschien dit ook.... Ook al zie je nu waarschijnlijk absoluut nog niet waarom...

Sterkte

Sas

Nou op dit moment zie ik inderdaad geen reden meer in visumproblemen. En ik denk ook niet dat die er zijn. Ik vind dat het nu wel een keer goed mag gaan wb mijn visumaanvraag!

Jeetje wat balen. Kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten.... maar hou vol! Het komt echt wel voor jou... blijf alleen geloven  :-*

Heh nee toch!!!! Echt *** Femke!!
Maar Welfare worker staat toch wel op de lijst? Omdat je zei dat je op geen enkele lijst staat... dat volg ik even niet.
Of bedoel je op geen enkele state sponsored lijst?
Sterkte meis, maar geef niet op!

Welfare worker staat alleen op de SOL lijst (wel 60 punten), maar niet op de CSL, MODL of op een "indemand list' van een staat. Wat betekend dat ik nu dus gewoon op de behandeling van mijn skilled independent moet wachten, wat dan weer (als je op geen enkele lijst staat) eeuwig duurt.
En ja *** is het inderdaad. maar ben pas 3 jaar bezig, dat scheelt! Kan zo echt lekker een toekomst opbouwen (NOT).

Hoi Femke,
ik wist niet dat het zo lang kon duren als je toch op de SOL staat.. Dat is balen zeg  :shock: Weer wat geleerd, want ik wil later denk ik ook op Welfare Worker aanvragen.. Want ik heb een hard hoofd in de assesment voor social worker...

Ach Gwen jij gaat jouw Outback Jack gewoon tegen het lijf lopen tijdens je stage.... wedden!

Gosiemikke meid, wat ontzettend kl...  :cry:
Snap goed dat je er genoeg van hebt onderhand. Ze maken het je erg moeilijk!
Je kunt alleen maar hopen dat er betere tijden aan komen bij hetb DIAC.Zou zomaar kunnen dat ze de lijsten aanpassen ( je op een CSL komt ofzo ) en dat ze het aantal uit te geven visa's verhogen. Je weet maar nooit.Ze veranderden de laatste tijd zo vaak iets, nu kan het dan wel eens in het positieve zijn. We hopen het maar.

Je gaat toch [size=8pt]nog wel [/size][size=6pt]gezellig met ons bbq-en he....?[/size]

Hoi Femke,
Idd behoorlijk k****! Ik hoop echt dat het binnenkort mee gaat zitten en dat er meer visas worden uitgegeven. Volgens mij weet Australie niet wat ze nu mislopen!!

De wachttijd is op dit moment zo'n 1,5 jaar als je niet op een voorrangslijst staat. Ik heb al een eerdere aanvraag ingedient die is afgewezen, waardoor ik dus al 3 jaar bezig ben...

[quote author=Gwen link=topic=5453.msg142055#msg142055 date=1246528262]
Hoi Femke,
ik wist niet dat het zo lang kon duren als je toch op de SOL staat.. Dat is balen zeg  :shock: Weer wat geleerd, want ik wil later denk ik ook op Welfare Worker aanvragen.. Want ik heb een hard hoofd in de assesment voor social worker...

[/quote]

Wat jammer! :-( Snap dat je er even genoeg van hebt, hoop dat je de tussenliggende tijd goed kunt gebruiken (sparen, extra ervaring opdoen etc.) want er komt een dag dat er ook een visum voor jou is! Ik denk dat het "gevaar" is van emigratie-plannen is, dat het moeilijker wordt om in het hier-en-nu te leven, al spreek ik voor mezelf...Voor ons gaat het ook nog wel 2 jaar duren maar moet mezelf er steeds op wijzen dat ik nu hier ben, gelukkig onder dezelfde sterrenhemel...(troost ik mezelf dan maar mee... :wink:)

Het probleem is dat ik al een keer mijn hele leven hiernaar toe heb gepland. Toen zelfs een enkele reis geboekt en ontslag genomen. Nu had ik een kans om het wat sneller te laten verlopen gaat het weer mis. Helaas rest nu niks anders dan blijven wachten op mijn skilled independent.

Ik had een berichtje van je gelezen bij Crazy Kangaroe. Wat hun geregeld hebben, kon dit ook niet op jou van toepassing zijn? Ik weet er niet veel van hoor, dus misschien zeg ik iets stoms....?

[quote author=Kathren link=topic=5453.msg142060#msg142060 date=1246529409]
Ach Gwen jij gaat jouw Outback Jack gewoon tegen het lijf lopen tijdens je stage.... wedden!
[/quote]
  :grin: Hope so!!  :cool:

[quote author=skippie link=topic=5453.msg142088#msg142088 date=1246540303]
Ik had een berichtje van je gelezen bij Crazy Kangaroe. Wat hun geregeld hebben, kon dit ook niet op jou van toepassing zijn? Ik weet er niet veel van hoor, dus misschien zeg ik iets stoms....?
[/quote]

Op de site van west australie staat het erbij dat je een off list beroep kan invullen, als je kunt aantonen dat je nodig bent. Bij Victoria staat dit er niet bij! Ik ga het nog wel even uitzoeken, maar heb daar weinig hoop meer opgezet. `mijn emigratieproces is sowieso van teleurstellingen aan elkaar gebonden momenteel, dat ik maar nergens meer echt op hoop. Alleen hoop ik wel dat als ik gewoon voor mijn skilled visum moet gaan, dit niet nog 1,5 jaar gaat duren (wacht immers al ruim een jaar~).

Back